سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چه روش درمانی برای از بین بردن جای جوش موثرتر است؟



جای جوش,از بین بردن جای جوش,اسکار یا جای جوش

 

اسکار یا جای جوش یکی از مشکلاتی است که بیشتر افراد با آن مواجه بوده و در پی راه‌ حلی برای از بین بردن آن هستند. یکی از روش‌هایی که این روز‌ها برای از بین بردن جای جوش پیشنهاد می‌شود میکرودرم است. به همین دلیل برای اثرات و آشنایی با روش‌های از بین بردن جای جوش با دکتر کوروش صمدی، متخصص پوست، مو و لیزر درمانی به گفت‌وگو پرداختیم.

 

وی با اشاره به اینکه در کل ۴ روش درمانی برای از بین بردن جای جوش وجود دارد گفت: «یکی از روش‌های ابتدایی برای از بین بردن اسکار، استفاده از داروهای لایه‌بردار است که نسبت به سایر روش‌ها بسیار ضعیف عمل می‌کند.»

 

وی با بیان اینکه میکرودرم یک نوع لایه برداری سطحی است افزود: «در واقع می‌توان گفت این روش درمانی، متوسط رو به پایین است. یعنی اثرات آن از دارو قوی‌تر است ولی قدرت خیلی زیادی ندارد.»

 

به گفته دکتر صمدی، عوارض پوستی استفاده از میکرودرم بسیار ناچیز است ولی نمی‌تواند بر اسکارهای فرورفته اثر خوبی بر جا بگذارد.

جای جوش,از بین بردن جای جوش,اسکار یا جای جوش

وی در ادامه به روشی موثر‌تر برای از بین بردن اسکار اشاره کرد و گفت: «لیزر co۲ feractional روش بسیار خوب و قدرتمندی به خصوص برای ضایعالت سطحی و چروک‌های روی صورت است. همچنین روش جدید دیگری نیز به نام RF سوزنی feractional است که در این روش سوزن‌ها وارد پوست می‌شوند و بعد از اینکه ۴ میلی متر به زیر پوست فرو رفتند جریان را آزاد کرده و موجب بهبود ضایعات عمقی پوست می‌شود.»

 

به گفته این متخصص پوست، مو و لیزر درمانی، اثرات میکرودرم ملایم است ولی هرگز قدرت لیزر را نخواهد داشت اگر ۵۰ جلسه میکرودرم انجام شود به اندازه ۱ جلسه لیزر تاثیر گذار نخواهد بود.

 

دکتر صمدی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در صورت انجام این اقدامات امکان بروز جوش وجود خواهد داشت افزود: «امکان اینکه فرد بعد از انجام این اقدامات جوش‌ بزند وجود دارد ولی برای جلوگیری از این موضوع پزشک باید به بیمار خود داروی خاصی بدهد تا از جوش زدن مجدد جلوگیری به عمل آید. البته تمام موارد درمانی که به آن اشاره شد بستگی به عمق ضایعات پوستی دارد.»

منبع:سینا،سلامت نیوز

 


ویدیو مرتبط :
‫روش های از بین بردن جای جوش های فرو رفته‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جراحی آندوسكوپی سینوس نسبت به روش های قدیمی موثرتر است



 

جراحی

 

جراحی آندوسكوپی عملكردی سینوس ها، شانس بهبود پس از عمل را افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا عمرانی، متخصص گوش و حلق و بینی در آستانه برگزاری دومین كنگره خاورمیانه ای راینولوژی و جراحی پلاستیك صورت به روش های نوین درمان سینوزیت حاد و مزمن اشاره كرد و گفت: هنوز روش های بسیار موفق در درمان سینوزیت های مزمن شناسایی نشده اما جراحی آندوسكوپی عملكردی سینوس ها نسبت به روش های رایج قدیمی ارجح است. این جراحی تأكید دارد كه سینوس ها پس از عمل، مجدداً قابلیت تخلیه را به دست آورند.

به گفته وی در جراحی اندوسكوپی عملكردی سینوس ها نیاز به برش لب یا صورت بیمار نیست و این عمل جراحی از داخل بینی انجام می شود اما موقعیت قرار گرفتن سینوس ها در صورت طوری است كه در مجاورت مغز و دو دیوار كناری چشم ها قرار دارد در نتیجه كار كردن در چنین فضایی به دقت و تمركز خاص خود نیاز دارد.

عمرانی با تأكید بر لزوم آشنایی و آمادگی كامل جراح برای انجام جراحی آندوسكوپی سینوس، افزود: همچنین انجام چنین عمل جراحی تمركز بالای جراح را می طلبد چرا كه هر چند این جراحی نسبت به روش های رایج قدیمی تر از عوارض بسیار كمتری برخوردار است اما با توجه به جایگاه سینوس ها، همین عوارض اندك ممكن است خطرساز باشد.

وی، استفاده از تصویربرداری های پیشرفته مانند سی تی اسكن و MRI را در پیشگیری از بروز عوارض در اعمال جراحی آندروسكوپی سینوس بسیار موثر دانست و ادامه داد: امروزه در این نوع اعمال جراحی و به ویژه در زمینه تومورهای بینی می توان با استفاده از سیستم «نویگیشن» بازسازی الكترونیكی انجام داد.

این سیستم با فراهم كردن تصویر سه بعدی از فضای داخل بینی، توانایی جراح را در جراحی افزایش می دهد.

استفاده از تصویربرداری های پیشرفته و تجزیه و تحلیل آنها در شناسایی عوارض و خطرات جراحی قبل از عمل بسیار موثر است.

عمرانی تاكید كرد: برای انجام اعمال جراحی آندوسكوپی سینوس با توجه به جایگاه سینوس ها و قرار گرفتن در مجاورت مغز و چشم ها، لازم است متخصصان این رشته قبل از مبادریت به انجام جراحی در انسان ، بارها این جراحی را بر روی جسد انجام دهند.

خوشبختانه طی چند ماه اخیر دوره های آموزشی زیادی در این زمینه برگزار شده كه آشنایی بیشتر جراح با چنین فضایی را سبب می شود.

این جراح سر و گردن با بیان اینكه اكنون جراح های برجسته دنیا ترجیح می دهند جراحی آندوسكوپی سینوس با بیهوشی عمومی انجام شود، ادامه داد: عوارض بیهوشی در سال های اخیر بسیار كاهش یافته است.

عمرانی برخی از جراحی آندوسكوپی بینی و سینوس ایرانی را قابل مقایسه با بهترین های دنیا دانست و گفت: ایران از نظر دانش و اراده انجام اعمال جراحی آندوسكوپی بینی و سینوس هم ردیف پیشرفته ترین كشورهای فعال در این حوزه قرار دارد، هر چند از نظر تجهیزات هنوز مشكلاتی وجود دارد، زیرا دستگاه های لازم برای این اعمال از قیمت بالایی برخوردارند كه امیدواریم با همكاری بیمارستان ها، دولت و بخش خصوصی این مشكلات نیز مرتفع شود.

دومین كنگره خاورمیانه ای راپتولوژی و جراحی پلاستیك صورت با حضور صاحبنظران برجسته ایران و جهان با هدف ارائه جدیدترین روشهای جراحی پلاستیك صورت از ۲۶ تا ۲۸ آبان در هتل المپیك برگزار می شود..../تحلیل:فارس