سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چطور از افتادگی گونه‌ها جلوگیری کنیم؟



افتادگی گونه‌ها,آویزان شدن پوست اطراف گونه

 

چطور از افتادگی گونه‌ها جلوگیری کنیم؟

گونه‌ها معمولا شانس خوبی ندارند و به‌عنوان یک عضو فراموش‌شده، اغلب مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند.آویزان شدن پوست اطراف گونه می‌تواند سن فرد را بیشتر جلوه دهد؛ بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق، ورزش‌های زیر را به‌طور مرتب انجام دهید تا گونه‌هایی برجسته و سفت داشته باشید و به این ترتیب، چهره شما جوان و شاداب باقی بماند.

البته توصیه می‌کنیم حین انجام این نرمش‌ها تنها باشید تا خدایی نکرده کسی فکر نکند که شما برای او شکلک درمی‌آورید.

 

صاف بنشینید و با لب‌های بسته و حالتی راحت، صورت‌تان رو به جلو باشد. با استفاده از عضلات گونه، لب‌های خود را به جلو و عقب ببرید (در واقع لب‌ها را غنچه کنید و دوباره به حالت عادی برگردید). حین انجام این ورزش با استفاده از سرانگشت‌ها، از به‌کارگیری عضلات گونه مطمئن شوید. لب‌ها را غنچه کنید و تا ۱۰ بشمارید، استراحت کنید و دوباره این حرکت را تا ۱۰ بار انجام دهید.

 

با لب‌های بسته، لبخند آرامی بزنید و بعد سعی کنید گونه‌ها را به سمت داخل دهان و دندان‌ها بکشید.

برای انجام این نرمش به آینه نگاه کنید. لب بالایتان را جمع کنید؛ در واقع گوشه لب‌ها به سمت بالا باشد و حالا عضلات گونه را به سمت چشم‌ها حرکت دهید. در این مرحله سعی کنید لب بالا، بینی‌تان را لمس کند. تا ۱۰ بشمارید و در همین حالت بمانید. استراحت کرده و بار دیگر نیز این حرکت را تکرار کنید.

 

مثل نرمش قبل، حین انجام این نرمش هم به آینه نگاه کنید. تا جایی که می‌توانید، لبخندی عریض و پهن بزنید؛ درحالی که لب‌هایتان بسته بوده و گوشه دهان به سمت بالا برگشته است. سعی کنید گوشه لب‌ها تا جایی که ممکن است به گوش‌هایتان نزدیک شود؛ البته هرقدر دهان کوچک‌تری داشته باشید، این اتفاق غیرممکن‌تر است اما شما سعی کنید این اتفاق بیفتد چون صرفا حرکت ماهیچه‌های گونه مهم است.

حالا بینی‌تان را چین بدهید و در آینه، بالا رفتن و کشیده‌شدن ماهیچه‌‌های گونه را ببینید. تا ۵ بشمارید و بعد از استراحت کافی، ۱۰ بار این حرکت را تکرار کنید.

 

لب‌ها و دندان‌ها را بسته نگه دارید و لب بالا را باد کنید (درست مثل مواقعی که گونه‌ها را مثل بادکنک باد می‌کنیم). همین حالت را حفظ کنید و تا ۱۰ بشمارید. حالا این حالت بادکنکی را به گونه چپ منتقل کنید و تا ۱۰ بشمارید و بعد از آن هم به لب پایین و باز هم تا ۱۰ بشمارید. در نهایت، این بادکنک خودساخته را به گونه راست ببرید و برای آخرین‌بار تا ۱۰ بشمارید. بعد از استراحت کافی، ۵ بار دیگر نیز تمام این مراحل را طی کنید.

منبع:صدف نیوز


ویدیو مرتبط :
افتادگی سینه در خانم ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درمان افتادگی پلك



 

 

درمان افتادگی پلك

 

امروزه عمل های جراحی برای درمان افتادگی پلك طرفداران زیادی پیدا كرده است، اما شاید خیلی ازمردم ندانند اینگونه جراحی های گاه غیر ضروری چقدر ممكن است برایشان مضر باشد و به چشم آسیب برساند.

 

  

دكتر حسین سالور فوق تخصص اكولوپلاستیك در این باره به «جام جم» می گوید: «اكولوپلاستیك یكی از رشته های فوق تخصصی چشم پزشكی است. این رشته درمان بیماری ها و جراحی های مربوط به حدقه چشم، پلك و مجاری اشكی را شامل می شود. در نتیجه درمان هر مشكلی كه در ارتباط با مجاری اشكی باشد، به این پزشكان مربوط است.

 

به عنوان مثال اگر فرد اشك ریزش یا كمبود اشك داشته باشد باید به این پزشكان مراجعه كند. بیماری های پلك مانند تومورهای پلك، افتادگی و ترمیم پلك و همچنین عمل های جراحی زیبایی پلك از دیگر وظایف این پزشكان است.»

 

وی یادآور می شود: «با وجود این كه اغلب چشم پزشكان هم می توانند این گونه عمل ها را انجام دهند ولی مواردی مانند شكستگی های حدقه چشم، تومورهایی كه در حدقه چشم وجود دارند و جلو آمدن چشم بر اثر بیماری تیروئید از جمله مواردی هستند كه فقط متخصصان اكولوپلاستیك قادر به تشخیص، جراحی و درمان آنها هستند.»

 

دكتر سالور می افزاید: «مردم بیشتر در مورد افتادگی پلك و تصادف هایی كه منجر به شكستگی هایی در حدقه چشم شود، به ما مراجعه می كنند. البته چون مردم عادی اطلاع زیادی در این زمینه ندارند، همكاران چشم پزشك هستند كه بیماران را به ما ارجاع می دهند.»

 

افتادگی پلك

 

دكتر سالور در باره بیماری افتادگی پلك ها می گوید: «همه افتادگی های پلك را نمی توان طوری عمل كرد كه زیبایی آن مثل پلك دیگر شود. در هر صورت پلك جزئی از چشم است. بنابراین عمل باید طوری انجام شود كه به خود چشم صدمه نرسد.

 

بعضی انواع افتادگی های پلك به دلیل بیماری های عمومی چشم ایجاد می شوند. به عنوان مثال در برخی موارد حركت چشم در جهات مختلف مختل شده و پلك دچار افتادگی می شود.

 

در برخی موارد نمی توانیم پلك را خوب بالا ببریم چون با این كار پلك بسته نشده و به چشم آسیب می رسد. بنابراین در مواردی ممكن است از نظر زیبایی نتوان پلك را كاملا بالا برد.»

 

وی می افزاید: «در اغلب موارد كه افتادگی خفیف است یا افتادگی ثانویه ایجاد می شود، این مساله قابل حل است.

 

اما نكته مهم این است كه عمل افتادگی پلك باید توسط چشم پزشك انجام شود، چون این مشكل مربوط به خود چشم است و در نتیجه بهتر است پزشكان متخصص چشم این جراحی را انجام دهند.»

 

سوختگی و چشم

 

سوختگی ها نیز برای سلامت چشم مشكلاتی ایجاد خواهند كرد.

 

دكتر سالور با ذكر این نكته كه در برخی انواع سوختگی ها خود چشم و قرنیه آسیب می بیند و در موارد دیگر چشم ها سالم بوده ولی به پلك ها صدمه می رسد، می گوید: «در مواردی كه پلك ها آسیب می بینند، اگر فرد اقدام به ترمیم پلك نكند، مشكلاتی جدی تر برای چشم ایجاد خواهد شد. ممكن است پلك آسیب دیده بسته نشود، در این صورت چشم آسیبی جدی خواهد دید.

 

بنابراین سوختگی یا هر بیماری دیگری مانند بعضی فلج های صورت كه بر اثر آنها پلك بسته نمی شود، پیگیری جدی نیاز دارند.»

 

دبیر علمی بیستمین كنگره سراسری چشم پزشكی ایران می افزاید: «برای معالجه هر مشكلی كه در اطراف چشم یعنی ناحیه پلك و ابرو و دور حدقه بروز می كند بهتر است به فوق تخصص های چشم پزشكی مراجعه شود.»

 

مشكلات مادرزادی

 

دكتر سالور در توضیح مشكلات و بیماری های مادرزادی چشم نیز می گوید: «افتادگی و تشكیل نشدن پلك از جمله مشكلات مادرزادی هستند كه ممكن است به وجود آیند. در مواردی اطراف چشم، پلك تشكیل نمی شود.

 

البته این مشكل انواع مختلفی دارد. اگر قسمتی از پلك تشكیل نشود، عمل جراحی راحت تر و البته موفقیت آمیزتر است. اما اگر پلك به طور كامل تشكیل نشده باشد، به طور معمول خود چشم هم ضایعه دارد. ولی در هر صورت آنها را هم می توان ترمیم كرد.»

 

این پزشك متخصص در مورد افتادگی پلك در دوران كودكی به والدین هشدار می دهد و می گوید: «اگر والدین با افتادگی چشم مادرزادی در بچه ها مواجه شدند، مراجعه به چشم پزشك را نادیده نگیرند. این افتادگی ممكن است باعث تنبلی چشم شود.

 

به همین دلیل به هیچ وجه نباید مراجعه به چشم پزشك را فراموش كرد. در مورد خیلی از این افراد باید به سرعت و قبل از این كه چشم تنبل شود، عمل جراحی انجام شود.»

 

دكتر سالور با اشاره به برگزاری بیستمین كنگره چشم پزشكی ایران كه از ۸ تا ۱۱ آذر ماه در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود، می گوید: «اطلاعات پزشكان در این كنگره ها به روز شده و با تكنیك های جدید تشخیص و عمل های جراحی آشنا می شوند. در نتیجه بهتر می توانند در خدمت مردم بوده و آنها را درمان كنند.

 

بنابراین به دلیل پیشرفت دائم و سریع علوم، برگزاری چنین كنگره هایی ضروری به نظر می رسد./جام جم آنلاین