سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

نحوه بافت شال و كلاه



آموزش بافت شال و کلاه , آموزش بافتنی

نحوه بافت كلاه


M/L و S/M : سایزها

اندازه نهائی دور سر كلاه برای سایز S/M پنجاه و دو تا پنجاه و چهار سانتیمتر و برای سایز M/L پنجاه و شش تا پنجاه و هشت سانتیمتر است


وسایل مورد نیاز:
كاموا 100 گرم
میل گرد شماره 4 برای كشباف
میل گرد و میل دوطرفه شماره 5
دكمه 2 عدد 

كاموا باید به گونه ای باشد كه 17 دونه در 22 رج با بافت ساده و میل شماره 5 دارای ابعاد 10*10 سانتیمتر مربع باشد.


توضیحات :
بافت ابری در دو میل: تمام رجها به زیر بافته میشود
بافت ابری در حالت بدون درز: یك دور زیر، یك دور رو

پترن مورد استفاده در بافت این کلاه 1 . A می باشد که شکل نمای روئی پترن را نشان می دهد .

نحوه بافت :
این كلاه ابتدا به صورت درزدار و سپس بدون درز بافته میشود.

ابتدا 94 - 86 دانه در میل گرد شماره 4 سر بیاندازید .یك رج از پشت كار به زیر ببافید، سپس بافت را به صورت زیر ادامه دهید: شش دونه ابتدا ابری، *دو تا زیر، دو تا رو* فاصله بین دو * را تا هشت دونه مانده به انتهای رج تكرار كنید و رج را با دو تا زیر و شش دونه آخر ابری تمام كنید.
بافت كشباف و ابری را ادامه دهید تا اندازه 4 سانتیمتر شود، بعد بافت را با میل گرد شماره 5 به شرح زیر ادامه دهید:

شش دونه ابتدا ابری 74 - 82 را مطابق پترن 1. A بیافتد . رج را با شش دونه ابری تمام كنید. وقتی اندازه 8 سانتیمتر شد، شش دونه ابتدای میل را کور کنید سپس بافت را به هم وصل كنید تا بدون درز شود و 80 - 88 دونه رو میل را همانند قبل ببافید.

وقتی اندازه كلاه 21 -20 سانتیمتر شد، تمام دونه ها را تا انتها ابری ببافید و همزمان از هر سه دور دوازده دونه به تعداد پنج بار كم كنید. ( تعداد دانه ها 28 - 20 )
حال در طی دور دو تا یكی كنید، بعد كاموا را ببرید و از بین دونه های باقیمانده رد كرده بكشید و محكم كنید. بلندی كلاه تقریباً 26 -25 سانتیمتر خواهد بود. بعد دو قسمت ابری را در پائین كلاه روی هم قرار داده و دكمه ها را بدوزید.


--------------------------------------------------------------------------
نحوه بافت شال


این شال تك سایز میباشد.
طول و عرض این شال تقریباً 60 و 34 سانتیمتر است.


وسایل لازم :
كاموا 250 گرم
میل گرد شماره 5
میل گرد شماره 4
دكمه 4 عدد

كاموا باید به گونه ای باشد كه 17 دونه در 22 رج با بافت ساده و میل شماره 5 دارای ابعاد 10*10 سانتیمتر مربع باشد.

ابتدا 62 دونه در میل شماره 4 سربیاندازید. یك رج از پشت كار به زیر ببافید و سپس از روی كار به شرح زیر ادامه دهید:

شش دونه ابتدا ابری، دو تا زیر، *دو تا رو، دو تا زیر* فاصله بین دو * را تا شش دونه مانده به انتهای رج تكرار كنید و شش دونه آخر را ابری ببافید. بافت را همینطور ادامه دهید تا اندازه 4سانتیمتر شود، سپس بافت را با میل شماره 5 و به شرح زیر ادامه دهید:

شش دونه ابتدا ابری، پنجاه  ببافید دونه بعد را مطابق پترن A.1 بیافتد و شش دونه آخر را نیز ابری ببافید. همینطور بافت را ادامه دهید تا اندازه 20 سانتیمتر شود، سپس شش دونه ابتدا و انتها را كور كنید. (تعداد دانه ها 50 ) كاموا را ببرید و این تكه را كنار بگذارید و تكه دوم را همانند تكه اول ببافید.
بعد از اتمام بافت تكه دوم، شش دونه جدید در میل شماره 5 سربیاندازید بعد دونه های مربوط به یك تكه را ببافید،سپس دونه های مربوط به تكه دوم را ببافید و در انتها شش دونه جدید سربیاندازید. (تعداد دانه ها 112 )

بافت رابه این شرح ادامه دهید: شش دونه ابتدا ابری، 100 دونه بعد را مطابق پترن 1.A ببافید و شش دونه آخر را ابری ببافید، همینطور بافت را ادامه دهید تا اندازه 34 سانتیمتر شود.


بعد بافت را با میل شماره 4 به این شرح ادامه دهید: همزمان در بافت این رج دو دونه اضافه كنید، شش دونه ابتدا ابری، دو تا زیر، *دو تا رو، دو تا زیر *فاصله بین دو * را تا شش دونه مانده به انتهای رج تكرار كنید و شش دونه آخر را ابری ببافید. (تعداد دانه ها 114 ) بافت را ادامه دهید تا اندازه كشباف 4 سانتیمتر شود، سپس در همان حالت كشباف كور كنید.
بعد شش دونه ابری ابتدا و انتها بعد از یكی شدن دو تكه را روی هم بگذارید و دكمه ها را رویش بدوزید.

جدول توضیحات پترن

  =  از روی كار به زیر از پشت كار به رو ببافید
  =  از روی كار به رو از پشت كار به زیر ببافید

 

پترن

آموزش بافت شال و کلاه , آموزش بافتنی

منبع : translated-knitting.persianblog.ir


ویدیو مرتبط :
بافت شال گردن گیس بافت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آموزش بافت شال و کلاه نقاب دار سرهم



شال و کلاه نقاب دار سرهم :

آموزش بافت شال و کلاه , آموزش بافتنی

 

آموزش بافت شال و کلاه , آموزش بافتنی

ابتدا باید کلاه رو طبق الگوی زیر و با رنگ آمیزی دلخواه ببافیم:

آموزش بافت شال و کلاه , آموزش بافتنی
۱) بوسیله حلقه جادویی بافت کلاه رو شروع می‌کنم (رجوع کنید به جلسه آموزش دایره) و سپس ۳ زنجیره زده ۱۱ پایه بلند روی حلقه می‌بافیم و در آخر با یک بافت نامرئی به ابتدای کار وصل می‌کنیم تا فرم دایره بگیره.
۲) ۳ زنجیره زده، بر روی پایه بلند بعدی ۱ گره پفکی بافته (رجوع کنید به جلسه آموزشی مربوطه)، ۲ زنجیره زده ۱ گره پفکی دیگر می‌بافیم، سپس ۱ زنجیره زده بر روی پایه بلند بعدی یک پایه بلند می‌بافیم و….طبق الگو ادامه می‌دهیم.
۳) ردیف‌های بعدی رو هم طبق الگو می‌بافیم و در محل‌های مشخص شده افزایش گره می‌دهیم و گره پفکی می‌بافیم.
۴) طبق الگو تا ردیف هشتم افزایش گره داریم و پس از اون ۳ ردیف ثابت بدون افزایش یا کاهش، سپس یک ردیف کاهش گره. همون طور که قبلا هم گفتیم شما می‌تونید خودتون تعداد این ردیف‌ها رو کمتر یا بیشتر کنید البته به صورتی که شکل کلی کلاه بهم نخوره!
۵) برای اینکه کلاه رو حدود سایز مورد نظر ببافید توی بافت کلاه‌هایی به این سبک کمی مشکل وجود داره و باید سعی کنید تا جایی ردیف‌های افزایشی رو ببافید که مقداری از سایز دور سر بیشتر بشه (بسته به مقداری که خودتون تمایل دارید پف داشته باشه!) چون بعد فقط سه ردیف ثابت و یک ردیف کاهشی داریم! (کلا موقع بافت دستتون میاد! ان شاء الله!  )
۶) در آخر ۴ ردیف پایه کوتاه می‌بافید.
۱۰) برای بافت نقاب، تقریبا وسط به وسط لبه کلاه رو با سوزن ته گرد علامت می‌زنید. سپس از محل مشخص شده سمت راست بافت رو آغاز کرده و لبه کلاه رو در این قسمت یک ردیف بافت نامرئی(به صورت شل) می‌بافیم. (برای اینکه نقاب نسبت به کلاه زاویه پیدا کنه)
۱۱) سپس بر روی ردیف بافت نامرئی مرحله قبل حدود ۱۲ ردیف ( بسته به نخ و اندازه مورد نظر خودتون داره) پایه کوتاه بدون افزایش یا کاهش می‌بافیم.
۱۲) دو طرف لبه نقاب رو به روی لبه کلاه برگردانده بوسیله دکمه وصل می‌کنیم.

سپس برای بافت شال:
۱) شال رو به صورت دو تکه بافته و به دو طرف کلاه وصل می‌کنیم.
۲) بافت شال‌ها تماما بوسیله پایه بلند ساده است می‌تونید رنگ نخ رو تغییر بدید و….من برای بافت هر طرف شال حدود ۲۳ زنجیره در ابتدا زدم و نهایتا هم هر طرف رو حدود ۴۲ ردیف بافتم.
۳) پس از بافت شال‌ها می‌تونید مثل من دور تا دور شال رو با نخ با رنگی متضاد کوک بزنید و لبه شال رو کوک زده بکشید تا جمع بشه
۴) برای تزئین انتهاهای شال، می‌تونید از منگوله، مارپیچ، ریشه و….استفاده کنید (در صورت استفاده از ریشه و…بهتره انتهای شال رو جمع نکنید)
۵) دو قسمت شال رو از داخل بوسیله نخ و سوزن به کلاه متصل کنید.

منبع : jangaliha.com