سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

ملکه زیبایی سابق جهان و این همه کار خیر


اکیکو چوباچی، سفیر حسن نیت دنیا، تنها سفر می کند و روش خود را برای سفر دارد. بعد از بدست آوردن تاج ملکه زیبایی جهان در سال 2007، اکیکو چوباچی حرفه جدیدی را در تلویزیون آغاز کرد و شروع به سفر دور دنیا نمود. او می خواهد در آفریقا مدرسه ای بسازد.





صبح بخیر: اکیکو چوباچی، سفیر حسن نیت دنیا، تنها سفر می کند و روش خود را برای سفر دارد.

بعد از بدست آوردن تاج ملکه زیبایی جهان در سال 2007، اکیکو چوباچی حرفه جدیدی را در تلویزیون آغاز کرد و شروع به سفر دور دنیا نمود. او می خواهد در آفریقا مدرسه ای بسازد.

این ماجراجوی 29 ساله که به بیش از 30 کشور جهان تنها سفر کرده است، در مورد خودش و دستاوردهایش فروتنانه حرف می زند و می گوید در رقابت ملکه زیبایی جهان در واقع او سوم شده بود. ولی دو نفر اول در نظرسنجی ها کنار گذاشته شدند.



سال ها قبل از آمدن زرق و برق و مد و ... او در کودکی در جنگل گردش می کرد و کندوهای عسل را می شکست تا از آنها عسل بخورد.

او می گوید: «به همین دلیل است که وقتی به هندوستان رفتم، به آفریقا رفتم، حس خاص بودن نکردم – بیرون در هوای آزاد می خوابیدم، همه چیز می خوردم، از آب رودخانه می نوشیدم و اصلاً احساس غریبی نمی کردم، همه چیز خیلی طبیعی بود.»

او که در منزل پدر و مادرش در کاناگاوا زندگی می کند، بسیار پرانرژی و اجتماعی است و از انتشار کتابش با عنوان "دختر سفر دور دنیا: دوست شدن با 7 میلیارد نفر" هیجانزده است.

آسیا، اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی، استرالیا و آفریقا همه روی نقشه او علامت خورده اند. او بیشتر به جامائیکا و مالی اشاره می کند و می گوید: «اولین باری که به جامائیکا رفتم، یک ماه آنجا ماندم و با آدم های بسیار بسیار فقیری در محله فقیرنشین زندگی کردم، خیلی به من خوش گذشت.»

در آفریقا بیسکویت نجاتش داد: «می دانید، در آفریقا معتقدند که بیسکویت اسهال را متوقف می کند؟ من خیلی بیسکویت خوردم! نمی خواستم بخورم، ولی دائماً می گفتند: "بخور! بخور! به همین خاطر آنقدر بیسکویت خوردم که اسهال متوقف شد.»



تجربه های سفر او شامل آب و هوای بد هم می شود. در کتاب او، تصویری از خون دماغ شدنش به خاطر گرمای 50 درجه آفریقا نشان داده شده است.

چوباچی سبک سفر می کند و کوله پشتی یا چمدانی همراهش نمی برد، فقط کیفی کوچک به اندازه یک کوسن با خود برمی دارد. او در این کیف سه دست لباس زیر، پاسپورت، گواهی تکمیل واکسیناسیون می گذارد و تقریباً هیچ لوازم آرایشی همراه ندارد.

چوباچی می گوید: «اغلب ناشرین می خواهند جنبه های تاریک تر سفرهای من به جاهای خطرناک را بدانند. به همین دلیل انتشار کتابم سخت بود. آنها فقط می خواستند جنبه های خطرناک را بدانند. در واقع من هیچ مشکلی نداشتم. اگر قوانین ژاپنی را با خودتان جایی نبرید، هرگز به دردسر نمی افتید. اگر قوانین آفریقایی را رعایت کنید – یعنی بدانید چه بخورید یا چه بگویید – هرگز به مشکل برنمی خورید."

چوباچی فقط یک بار به بیماری سختی مبتلا شد و آن هم زمانی بود که در سال گذشته در مالی، مالاریا گرفت. این ملکه زیبایی سابق هر روز قویتر و قویتر می شود و می گوید: «وقتی یک بار مالاریا بگیرید، دیگر به آن مبتلا نمی شوید.»

وقتی او در مالی بود، آپارتمانش در نیویورک آتش گرفت و سوخت و تقریباً همه چیزش را از دست داد. تنها چیزی که برایش باقی ماند، یک بلیت به جامائیکا، پاسپورتش و ویزای آمریکا بود که سه روز از زمان آن باقی مانده بود. چاره ای نداشت جز اینکه به سفرش ادامه دهد.



حالا که چوباچی به ژاپن برگشته است از رویای خود در مورد ساختن مدرسه ای در مالی به عنوان نتیجه منطقی تجربه هایش حرف می زند. این موضوع که او در دانشگاه رشته آموزش مدرسه ابتدایی خوانده است هم نقش مهمی در این رویایش دارد.

چوباچی می گوید: «من معتقدم که تحصیل و آموزش می تواند دنیا را نجات دهد، به همین دلیل است که می خواهم روزی در مالی مدرسه بسازم. این رویای من است. می خواهم به افراد محروم کمک کنم. آنها با من رفتار خوبی داشتند، بنابراین می خواهم به آنها کمکی کرده باشم.»


ویدیو مرتبط :
آیشوارایا رای ملکه زیبایی جهان زیبایی خود را از دست داد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار ملکه‌های زیبایی جهان به دختران و زنان



 

ملکه زیبایی

 

هفت ملکه زیبایی از چهار قاره‌ جهان خطاب به دختران و زنان جوان اعلام کردند که الگوها و ایده‌های مدرن و پیشرفته امروزی برای زیبایی می‌توانند به استخوان‌های آنها آسیب بزنند و در آینده موجب ابتلای آنها به پوکی استخوان شوند.

 

این زنان از کشورهای استرالیا، اتریش، پاناما، تایلند، ترکیه و ونزوئلا در کنفرانسی از سوی سازمان بین‌المللی پوکی استخوان سخنرانی خود را در این زمینه ایراد کردند.

 

این زنان که درباره‌ تجربیات خودشان در این زمینه صحبت می‌کردند، خاطرنشان کردند که امروزه بسیاری از دختران در سن نوجوانی و پیش از آن در نقاط مختلف جهان به قیمت از دست دادن سلامتی، زیبایی به دست می‌آورند. آنها متذکر شدند که استانداردهای زیبایی حتی برای ملکه‌های زیبایی نیز تغییر کرده است و زنان و مردان در تمام رده‌های سنی وظیفه دارند مراقب سلامت استخوان‌هایشان باشند.

 

با توجه به مسن شدن جمعیت آسیایی‌ها، پیش‌بینی می‌شود که مشکلات و ناراحتی‌های ناشی از پوکی استخوان در صورت عدم اقدامات پیشگیرانه به طور فزاینده‌ای افزایش پیدا کند.

 

تمام زنان و مردان باید اقدامات فوری برای بررسی نحوه زندگی‌شان و انجام آزمایشات پوکی استخوان انجام دهند.