سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

محصولات خلاقانه کارگاه دو دختر نجار


اینجا یك كارگاه نجاری ساده است. با این تفاوت كه دو دختر جوان اداره‌اش می‌كنند. آنها ایده‌های هیجان‌انگیزی برای طراحی محصولات‌شان دارند.

مجله منزل - فاطمه علیزاده: در هفتمین مغازه از كوچه‌ای كه هفت نجار دارد، بوی چوب و بساط آواز شجریان به‌ راه است. گلدان‌های شمعدانی جلوی در یكی از مغازه‌ها ردیف شده‌اند. دو نفر با لباس كار و عینك در حال نجاری‌ هستند و حالا به‌خاطر ردیف گلدان‌ها هم كه شده، پیدا كردن مغازه‌ای كه دو دختر در آن نجاری می‌كنند، سخت نیست. دو نفری كه وقتی عینك و ماسك‌ می‌زنند، شاید اصلا نشود فهمید كه دخترند! نگین و شقایق حدود یك سال است كه عجیب‌ترین تجربه زندگی‌شان را شروع كرده‌اند؛ تجربه كار در یك استودیوی نجاری.

داستان‌های هفتمین مغازه

نگین، مجسمه‌سازی خوانده، عكاسی و روزنامه‌نگاری كرده است و حالا هم در كنار كار طراحی وب‌سایت به نجاری مشغول است. از او می‌پرسم مطمئنی این كار را هم ول نمی‌كنی؟ و او با اطمینان پاسخ می‌دهد که «نه چون عاشق هنر هستم».

شقایق، طراحی لباس خوانده و حالا می‌خواهد ایده‌هایش را روی هر سطح مسطحی پیاده كند. آنها از دانش و تكنیكی كه او برای طراحی روی پارچه دارد، به تكنیك منحصر به‌فردشان برای چاپ روی چوب رسیدند و حالا بازار ایده‌های‌شان خوب داغ است.

كارگاهی به وسعت تراس خانه

«هر روز در كارگاه كوچك‌مان همه مشكلات دنیا را حل می‌كنیم. پایه صندلی‌ها را محكم می‌كنیم و تمام تصمیمات مهم جهان را می‌گیریم. میز گرد بزرگ‌مان را سمباده می‌زنیم و به تمام جنگ‌ها خاتمه می‌دهیم و همان‌طور كه فكر می‌كنیم كتابخانه را چه رنگی كنیم، تصمیم می‌گیریم، قیمت دلار باید پایین بیاید. كارگاه‌مان دنیای‌مان می‌شود و ما رهبرانش و هر روز راس ساعت پنج بعدازظهر دنیای‌مان را با تمام تصمیمات بزرگش می‌گذاریم و به دنیای واقعی بازمی‌گردیم.

داستان‌های هفتمین مغازه

هر روز عصر، شروع دنیای دیگری است.» این نوشته‌ای است كه در صفحه اینستاگرام «استودیو آن» می‌خوانیم. متنی كه می‌گوید زندگی روی خوشش را به دو نجار نشان داده است تا آنها به آرزوی‌شان برسند. درباره ایده شكل‌گیری «استودیو آن» از آنها می‌پرسم. می‌گویند كه سال‌ها در حرفه‌های دیگری برای كسانی كار كرده‌اند و همیشه كارفرما داشته‌اند اما این بار می‌خواستند كاری را شروع كنند كه همه‌كاره‌اش خودشان باشند. نگین همیشه عاشق این بوده كه كارگاه شخصی خودش را داشته باشد.

«استودیو آن» یك استودیوی هنری است كه فعلا در دو بخش فعالیت جدی انجام می‌دهد؛ دكوراسیون داخلی و طراحی وب‌سایت. اما ایده اصلی‌شان این بود كه هنرمندان مختلفی در بخش‌های متعددی مانند طراحی لباس، فیلمبرداری، عكاسی و. . . را كنار هم جمع كنند و یك گروه هنری تمام‌عیار بسازند. اما این ایده خیلی بزرگ و شاید دست‌نیافتنی بود. آنها ایده استودیوی وسیع‌شان را تخصصی‌تر و كوچك‌تر كردند و در اولین گام به ایده تولید وسایل و كالاهای خلاقانه رسیدند.

داستان‌های هفتمین مغازه

برای شروع، اولین كارگاه‌شان را در تراس خانه شقایق راه انداختند. آنها كارهایی را با ابزارهای بسیار ساده تولید و بازسازی كردند. برای اولین سفارش كار، یك میز قدیمی را ترمیم و طرح جدید و البته منحصربه‌‌فرد خودشان را روی آن اجرا كردند. اما كار در خانه مشکلات خاص خود را داشت. بوی رنگ و تینر و حجم گرد و خاك، آنها را از تراس خانه بیرون فرستاد. در این مدت دنبال مكانی برای اجاره بودند. خیلی‌ها وقتی می‌شنیدند دو دختر می‌خواهند مغازه نجاری‌شان را راه بیندازند، خوشحال می‌شدند اما وقتی پای قیمت اجاره‌ها وسط می‌آمد، همه وا می‌رفتند.

پرداخت اجاره‌های هنگفت برای دو نجار ممكن نبود و این‌طور بود كه دو نجار جوان به كار در پاركینگ خانه نگین رضایت دادند. اما رفت و آمد اهالی ساختمان و همین‌طور سرمای زمستان روند كارشان را مختل می‌كرد. یكی از برنامه‌های ثابت هر روزه كارگاه، شستن ماشین‌های داخل پاركینگ بود كه كلی گرد و خاك روی‌شان می‌نشست چون آنها قصد نداشتند باعث آزار همسایه‌ها شوند! آنها باز هم دنبال كارگاهی گشتند تا بتوانند از پس اجاره‌اش بربیایند.

نگین و شقایق می‌خواستند هرچه زودتر كارهای‌شان را تولید و بازسازی و اولین نمایشگاه‌شان را برگزار كنند. در این میان، آقای قلی‌زاده‌ یكی از آن مردهای نیك روزگار، انبار مغازه‌اش را در اختیارشان قرار داد. دخترها قبل‌تر كارهای دانشگاهی‌شان را زیر نظر آقای قلی‌زاده انجام می‌دادند و حالا او همه‌جوره از آنها حمایت كرده است.

داستان‌های هفتمین مغازه

مغازه، مغازه كوچكی است كه روزی انبار بوده و هنوز هم تا نیمه‌اش پر است از تخته‌های چوب اما فضایی دارد كه آنها با خیال راحت طرح‌ها و ایده‌های ویژه‌شان را در آنجا اجرا می‌كنند. صبح‌ دو نجار جوان با سلام و علیك اهالی كوچه و تعجب رهگذرانی كه آنها را در حال كار می‌بینند، شروع می‌شود و البته تشویق خانم‌هایی كه انگار تیم‌شان پیروز شده است.

محصولات کارگاه نگین و شقایق


میز ناهارخوری

هم‌زیستی با ساحل و صدف

تا به‌حال شده قبل از خوردن یك بشقاب سوپ، به آن زل بزنید و تركیب رنگی این منظره زیبا را تماشا كنید؟ طیف رنگی قرمز، نارنجی، كرم و جعفری‌های سبز در یك بشقاب سفید. حالا تركیب این رنگ‌ها را روی مبلمان خانه‌تان تصور كنید؛ یك مبلمان خوش آب و رنگ. در تمام زندگی بسیاری از قاب‌های تصویری كه برای‌مان عادی یا روزمره شده‌اند، بدون اینكه بدانیم به ما آرامش می‌دهند چون ما خاطرات خوبی از آنها داریم و آن تركیب‌های رنگی احساس در ما ایجاد می‌کنند پس حتما حضورشان در مكان دیگری باز به ‌ما آرامش می‌دهد.

داستان‌های هفتمین مغازه

یكی از ویژگی‌های طراحی‌های استودیو آن، براساس همین قانون است. آنها برای انتخاب رنگ‌های‌شان در اجزای دكوراسیون داخلی اصولی دارند که مهم‌ترین شان انتخاب رنگ‌هایی است كه در طبیعت وجود دارد. در میز ناهارخوری‌ كه آنها طراحی كرده‌اند از رنگ دریا، ساحل و صدف الهام گرفته‌ شده است که این كار یكی از پرطرفدارترین كارهای  استودیو  آن است.


میز آرایش
 
تغییر كاربری یك كمد دو در

داستان‌های هفتمین مغازه

انبار چوب پر بود از تكه‌ها و شاخه‌های چوب‌هایی كه در نگاه اول فكر می‌كردی به هیچ دردی نمی‌خورند و نهایتا می‌توانند نقش هیزم یك شومینه را بازی کنند. اما نجارهای حرفه‌ای می‌دانند چوب‌ها هم مانند فرش‌ها هرچه قدیمی‌تر باشند با ارزش‌تر و گران‌قیمت‌تر می‌شوند. در كنار دیوار انبار، پر بود از تخته‌های كمدی كه قرار بود به میز آرایش یا یك میز عسلی تبدیل شوند. خانم نجار می‌‌گوید: «هرچه از عمر چوب می‌گذرد، سبك‌تر می‌شود و كار بهتر از آب درمی‌آید.»


نیمكت

زندگی دوباره

داستان‌های هفتمین مغازه

قسمت عمده كارهای «استودیو‌ آن»، علاوه بر تولید، بازسازی كارهاست. آنها از یك كمد قدیمی كاملا از مد افتاده، یك تخت كاملا به‌روز می‌سازند. به عبارتی، آن را به نفع سلیقه‌ روز تغییر كاربری می‌دهند. كمدی كه تا دیروز كسی رغبتی برای نگه‌داشتنش در خانه نداشت، حالا به نیمكتی پرطرفدار تبدیل می‌شود. اما میزهایی هم بودند كه اجزای آن از هم باز نشده بود و صرفا در صف انتظار اصلاح به‌سر می‌بردند. كارهای چوب قدیمی كه طراحی آنها مورد پسند نجاران سخت‌پسند است، تغییر كاربری نمی‌دهند و صرفا بازسازی و ترمیم می‌شوند و رنگ و لعاب «استودیو آنی» به‌ خودشان می‌گیرند.


چمدان 

خاطرات بالشی

داستان‌های هفتمین مغازه

شاید هیچ‌وقت صاحبان این چمدان‌ها فكر این را هم نمی‌كردند كه روزگاری جای لباس‌ها و قاب‌عكس‌های داخل چمدان‌شان را این بالش‌های كوچك بگیرد؛ بالش‌هایی كه نقش و نگار روی‌شان دست كمی از یك قاب عكس ندارد. هرچند نمی‌شود داخل این چمدان‌ها لم داد و ساعتی را به كتاب‌خواندن یا موسیقی گوش دادن گذراند اما فكرش را بكنید یكی از این چمدان‌ها را در گوشه‌ای از اتاق نشیمن در كنار چند گلدان بگذاریم. آن وقت است كه خاطرات از داخل چمدان‌ها مثل هوایی كه تنفس می‌كنیم بیرون می‌ریزند و ما را به دنیای دیگری می‌برند.


ویدیو مرتبط :
عکاسی خلاقانه محصولات تجاری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طراحی لباس عروس کاملا متفاوت و خلاقانه توسط یک دختر جوان +عکس



خلاقیت یک دختر مدرسه ای در ساخت لباس عروسی از مدارک طلاق زوجهای مختلف.... !
"دمی بارتز" یک دختر مدرسه ای اسکاتلندی است که در رشته هنر تحصیل میکند، او به عنوان پروژه یکی از درسهایش در اقدامی جالب با برگه های مدارک طلاق زوجهای مختلف یک لباس عروس بسیار زیبا طراحی و تهیه کرده است که باعث شد او خیلی زود در دنیای مجازی به شهرت جهانی برسد.

او تصاویری از این کاردستی زیبا در فیس بوک قرار داد تا دختر خاله اش که ساکن ایتالیاست آن را ببیند اما خیلی زود و در طی چند روز با 40 هزار نظر موافق کاربران فیس بوک روبرو شد. او با این کار موفق شد تحسین بسیاری از طراحان مد را بر انگیزد ، این دختر 15 ساله به قدری در کارش موفق بوده است که گفته میشود بسیاری از زوجهای جوان از او خواسته اند تا لباس عروسی شان را برای آنها طراحی کند.


او این لباس را از روی طرح لباس "پرنسس دایانا" الگو برداری کرده است و برای ساخت آن از 1500 برگه دادخواست طلاق استفاده کرده است . او میگوید هدف من از این کار نشان دادن عجله زوجهای جوان برای ازدواج و در پی آن طلاق زودرس است
او اضافه میکند چند طراح برجسته از او خواسته اند تا طرح لباس عروسش را به مبلغ خوبی به آنها بفروشد تا از آن کپی برداری کنند..... / pardad.ir

ساخت لباس عروس با مدارک طلاق , طراحی لباس عروس جالب

ساخت لباس عروس با مدارک طلاق , طراحی لباس عروس جالب