سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

ماسکهای تاثیر گذار برای روشن تر شدن پوست صورت



روشن تر شدن پوست صورت, روشن‌سازی پوست‌

آیا شما جزء آن دسته از افرادی هستید که به رنگ پوست خود اهمیت می‌دهید؟ باید گفت تیره شدن پوست دلایل مختلفی دارد که علت اصلی آن به تولید بیش از حد رنگدانه مرتبط می‌شود. پوست‌های تیره به نسبت پوست‌های روشن دارای ملانین بیشتری هستند. این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا با استفاده از ماسک‌های پوست خود را کمی روشن‌تر کنید.

1- ماسک سفیده تخم مرغ
علاوه بر اینکه پوست شما را سفید می کند، برای از بین بردن جوش های صورت هم موثر است.
یک عدد سفیده تخم مرغ را خوب هم بزنید تا شبیه کف شود، سپس آن را روی پوست تان بمالید و حدود 15 تا 20 دقیقه با خیال راحت دراز بکشید بعد پوست تان را با آب ولرم بشویید و در آخر کمی آب خنک روی صورت تان بریزید. می بینید که بعد از چند روز پوست تان کاملا تغییر می کند.

2- ماسک بادام برای روشن تر کردن پوست
دو عدد بادام در داخل شیر بریزید و هنکام خواب به صورت خود بمالید.
 
3-ماسک لیمو، گوجه فرنگی و خیار
این درمان را با ترکیب آبلیمو،آب گوجه فرنگی و آب خیار شروع کنید.این مواد را آنقدر با هم مخلوط کنید تا به ماده‌ای چسبناک تبدیل شوند. وقتی این ماده چسبناک آماده شد، آن را به صورت خود و یا هر قسمتی از پوستتان که قصد دارید روشن شود، بمالید و منتظر بمانید تا کاملا خشک شود. وقتی خشک شد آن را با آب بشویید و به صورت ضربه‌ای آن قسمت را خشک نمایید. با این کار پوست شما برای همیشه روشن‌تر و سفید‌تر می‌شود..(در صورت حساسیت به آب گوجه‌فرنگی از آبلیمو و آب خیار به تنهایی استفاده کنید)

 4- ماسک روغن بادام و پرتقال:
یک زرده تخم مرغ، یک قاشق مربا خوری آب پرتقال و یک قاشق مربا خوری روغن بادام با شیره نارگیل اضافه کرده و به صورت بمالید و پس از بیست دقیقه بشویید. این ماسک برای زیبایی صورت مفید است.

روشن تر شدن پوست صورت, روشن‌سازی پوست‌

5- ماسک ماست و نشاسته
این هم ماسک خانگی ساده ای برای روشن کردن پوست است. یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب را با یک قاشق چایخوری پودر نشاسته مخلوط کرده سپس آن را به آرامی روی پوست تان بمالید. یک ربع تا 20 دقیقه استراحت کنید و بعد صورت تان را با آب سرد بشویید.

6-ماسک لیمو، گوجه فرنگی و خیار
این درمان را با ترکیب آبلیمو،آب گوجه فرنگی و آب خیار شروع کنید.این مواد را آنقدر با هم مخلوط کنید تا به ماده‌ای چسبناک تبدیل شوند. وقتی این ماده چسبناک آماده شد، آن را به صورت خود و یا هر قسمتی از پوستتان که قصد دارید روشن شود، بمالید و منتظر بمانید تا کاملا خشک شود. وقتی خشک شد آن را با آب بشویید و به صورت ضربه‌ای آن قسمت را خشک نمایید. با این کار پوست شما برای همیشه روشن‌تر و سفید‌تر می‌شود..(در صورت حساسیت به آب گوجه‌فرنگی از آبلیمو و آب خیار به تنهایی استفاده کنید)

7- ماسک عسل
یک قاشق مرباخوری عسل را با نصف قاشق چایخوری پودر بادام مخلوط کنید. بهتر است این مخلوط را داخل ظرفی ریخته و روی حرارت کتری قرار دهید تا عسل حالت روانتری پیدا کند. سپس این مخلوط را به آرامی روی صورت بمالید و بعد از اینکه خشک شد، با آب ولرم بشویید.

8 - ماسک پرتقال و شیر
پس از این که از خوردن یک پرتقال لذت بردید، پوست‌های آن را دور نیندازید! آنها را نگه دارید و در آفتاب قرار دهید تا کاملا خشک شوند و سپس آن‌ها را به پودری نرم تبدیل کنید. بعد مقداری شیر به آن اضافه کنید تا به مایعی چسبناک تبدیل شود. این مایع چسبناک را به قسمت‌هایی از پوست که دوست دارید درمان شود بمالید و منتظر بمانید تا خشک شود. سپس با آب ولرم پوست خود را بشویید و آن را به صورت ضربه‌ای با دستمالی خشک نمایید.

روشن تر شدن پوست صورت, روشن‌سازی پوست‌

9- ماسک موز و عسل
یک موز کوچک رو له کنین، ۲ قاشق خامه ترش و یک قاشق عسل بهش اضافه کنین، این مواد رو خوب باهم مخلوط کنین و ماسک درست شده رو بر روی صورتتون قرار بدین و بعد از چند دقیقه با آب سرد تازه بشورین.

10-ماسک آرد، نخود، شیر، آبلیمو و زردچوبه
آرد نخود یکی از محصولاتی است که به روشنایی پوست کمک می‌کند و شما می‌توانید به عنوان محصولی بی‌خطر برای روشن کردن پوست خود از آن استفاده کنید. مقداری آرد نخود را با کمی زردچوبه، مقداری شیر و مقداری آبلیمو مخلوط کنید و آنقدر هم بزنید تا به ماده‌ای چسبناک تبدیل شود. بعد آن را روی پوست خود بمالید و منتظر شوید تا خشک شود. سپس آن را بشویید.

11- ماسک پوست های حساس
آب خیار، آب آهک و چند قطره آب گوجه فرنگی رو بر روی صورتتون به کار ببرین و بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه خوب بشورین، این روش بهترین نتایج رو برای پوست های حساس به بار میاره.

12-سیب‌زمینی
سیب‌زمینی علاوه بر مصارف خوراکی، برای پوست نیز بسیار مفید است. تمام کاری که باید انجام دهید این است که یک سیب‌زمینی را برش دهید و آن را هر روز به صورت خود بمالید. با این کار پوستی سفید‌تر و روشن‌تر خواهید داشت. همچنین می‌توانید سیب‌زمینی را رنده کرده و آن را به صورت تفاله در آورید و آب خالص آن را برای روشن‌سازی پوست‌تان، مورد استفاده قرار دهید. برای از بین بردن هرگونه لک و قرمزی روی پوست نیز، می‌توان از سیب‌زمینی استفاده کرد. سیب‌زمینی برای از بین بردن تیرگی دور چشم با همین روش نیز مؤثر است.
گردآوری:بخش آرایش وزیبایی صبح بخیر
منابع:
zibasho.com
namnak.com

delgarm.com

 


ویدیو مرتبط :
تاثیر یخ بر پوست صورت (ویدیو + توضیح)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاثیر شغل بر پوست بدن و صورت شما!



 

 

تاثیر شغل بر پوست بدن وصورت شما

 

مشاغل مختلف، هر یك خوبی‌ها و معایبی دارند، اما بد نیست بدانید شغل بر پوست نیز تاثیر می‌گذارد. گاهی این تاثیر مثبت است (مثل صاحبان سالن‌های زیبایی) و گاهی نیز منفی است. بد نیست نگاهی به این موارد منفی داشته باشیم.

 

 

پوست‌های تیره

 

كسانی كه بنا به شغلشان وقت زیادی را در آفتاب صرف می‌كنند، دارای پوستی تیره هستند. البته این تنها مشكل‌شان نیست.

 

آفتاب‌سوختگی، مهمترین عارضه زودرس اشعه ماوراء‌بنفش است كه می‌تواند خفیف یا شدید باشد. در موارد شدید علائم عمومی مانند تب، لرز، بی‌قراری، سردرد و خواب‌آلودگی وضعف نیز ممكن است در فرد دیده شود. پوست‌های روشن و سفید نسبت به عوارض ماوراء بنفش حساسیت بیشتری دارند.

 

عوارض دیررس تماس با نور خورشید، در اثر تخریب تدریجی و مستمر الیاف ارتجاعی پوست و سلول‌های پوستی است و نتیجه آن شلی و افتادگی پوست، چین و چروك و لكه‌های رنگی پوست است. بیشتر از 50 درصد تغییرات پوستی كه در افراد دیده می‌شود مربوط به صدمات آفتاب است. افرادی كه بیشترین فعالیت خود را در مقابل نور خورشید انجام می‌دهند دچار چین وچروك‌های عمیق پوستی در صورت می‌شوند.

 

كشاورزان، دامداران، كارگران ساختمانی، مربیان ورزشی و... جزء این گروه هستند و باید با كلاه و كرم‌های ضد آفتاب تا جایی كه می‌توانند از پوست خود مراقبت كنند.

 

 

آكنه‌های شغلی

 

یكی از عوارض تماس پوستی با مواد شیمیایی یا گرما، جوش‌های چركی است كه به آن اكنه شغلی می‌گویند. در بعضی از شغل‌ها، آكنه ایجاد یا تشدید می‌شود و این اغلب در مشاغلی دیده می‌شود كه باعث‌ خشك شدن لایه شاخی پوست می‌شوند. این اتفاق در كار كردن با مواد روغنی حیوانی یا معدنی، نفت‌ ‌و هیدروكربن‌های هالوژنه در صورت و اندام‌ها رخ می‌دهد.

 

افرادی كه در محیط‌های گرم كار می‌كنند نیز به دلیل تعریق زیاد، دچار تشدید آكنه می‌شوند. از دیگر موادی كه می‌توانند منجر به این صدمه شوند مواد هالوژنی (كلر، ید...)، گازوئیل، روغن موتور، آزبست و فرآورده‌های قطران هستند.

 

این آكنه‌ها به شكل جوش‌های قرمز، چركی یا زیرپوستی سرسیاه و سرسفید، در همان محل تماس پوستی با لباس‌های آغشته با مواد شیمیایی، بروز می‌كند كه گاهی حتی بعد از بهبودی نیز، اثر زخم بر جای می‌ماند.

 

 

حساسیت

 

مواد شیمیایی می‌توانند به دو صورت تحریكی و آلرژیك باعث التهاب و حساسیت پوست شوند. البته غلظت ماده، نوع ماده و دفعات تماس با آن مواد، در ایجاد و تشدید ضایعات پوستی موثر است.

 

انواع مواد اسیدی، قلیایی و فرآورده‌های نفتی و بنزینی و حلال‌های شمیایی قادرند با حل كردن چربی بین سلولی پوست به زیرجلد نفوذ كنند و باعث قرمزی وخارش شدید شوند و در موارد شدیدتر به صورت ترشح و تاول هم دیده می‌شوند.

 

بیشتر این ضایعات پوستی را دردست‌ها می‌بینیم ولی گاهی به علت آلوده شدن لباس‌ها، ضایعات را می‌توان روی قسمت‌های مختلف بدن مشاهده كرد. ضایعاتی كه در صورت ایجاد می‌شود، بیشتر از طریق دست به صورت منتقل شده‌اند یا مواد به شكل گاز، بخار، گردوغبار در هوا پراكنده و روی پوست صورت نشسته‌اند.

 

 

تغییر رنگ پوست

 

گاهی تغییرات رنگی پوست را در تماس شغلی با بعضی مواد شیمیایی داریم و این مساله در مورد افرادی كه در كارخانه‌ها با فلزات سنگین از قبیل نقره، جیوه و... سروكار دارند ممكن است به صورت لكه‌های تیره رنگ، در محل تماس پوستی دیده شود.

 

 

سوختگی

 

گفتن ندارد كه آتش‌نشانان، كارگران ذوب آهن و افرادی كه به خاطر شغل خود در معرض آتش و حرارت قرار دارند، همیشه در معرض خطر سوختگی قرار دارند.