سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

طرز تهیه ته چین مرغ



  ته چین مرغ

مواد لازم :

 

برنج یك كیلو گرم
مرغ متوسط یك عدد
ماست 750 گرم (معادل یك لیوان)
روغن مایع 350 گرم
زرده تخم ‌مرغ چهار عدد
زعفران ساییده دو قاشق چایخوری
نمك و ادویه به مقدار مورد نیاز
قارچ خرد شده به مقدار دلخواه

 

طرز تهیه :

گوشت مرغ را با مقداری آب و نمك و ادویه بپزید. هنگامی كه مرغ پخت و حدود یك استكان آب آن باقی ماند, آب مرغ را جدا كنید و پش از درآوردن استخوانهای آن, مرغ را به قطعات كوچكتر تقسیم كنید. زعفران را در مقدار كمی آب گرم حل كنید و آن را با دو زرده تخم مرغ, تمام ماست و مقدار كمی نمك و فلفل مخلوط كنید و مرغ پخته شده را حداقل به مدت سه تا چهار ساعت در مخلوط ماست داخل یخچال بگذارید.قارچ ها را با آب لیمو و روغن سرخ كنید و كنار بگذارید .برنجی را كه از قبل خیس كرده‌اید بجوشانید و آبكش كنید.

 

دو عدد زرده تخم مرغ, 150 گرم روغن و نصف مخلوط ماستی را كه مرغ را در آن خوابانده بودید با دو تا سه كفگیر برنج مخلوط كنید و در ته دیگ یا قابلمه بریزید و با ته قاشق آن را صاف كنید. مقداری مرغ به صورت یك لایه نازك روی ته دیگ بچینید و روی آن نیمی از پلو را بریزید. بقیه مرغ را روی برنج بچینید و بقیه برنج را نیز روی مرغ بریزید و سطح مرغ را با برنج بپوشانید.آب مرغ را با یك قاشق چایخوری زعفران مخلوط كنید و روی برنج بریزید.

 

سطح برنج را با كفگیر كمی فشار دهید تا برنج كمی فشرده شود.باقیمانده مخلوط ماست را روی برنج بریزید و سه تا چهار قاشق غذا خوری روغن را ذوب كنید و روی برنج بریزید و آن را دم كنید. بعد از یك و نیم ساعت ته چین آماده است. پس از دم كشیدن, به سرعت قابلمه را در دیس وارونه كنید تا ته چین به شكل قالبی خارج شود.


منبع:ashpazirani.wordpress.com


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه ته چین مرغ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه ته چین آلو و اسفناج با مرغ



ته چین آلو اسفناج با مرغ,طرز پخت ته چین آلو اسفناج

طرز تهیه ته چین آلو و اسفناج با مرغ


مواد لازم برای طرز تهیه ته چین آلو و اسفناج با مرغ (برای 3 نفر):

 برنج  ۲ پیمانه
 مرغ  ۲۵۰ گرم
 اسفناج  نیم کیلو
 آلو بدون هسته یا برگه قیسی  ۱ لیوان
 پیاز داغ  ۳ قاشق غذا خوری
زعفران دم کرده به میزان لازم
نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم
زرده تخم مرغ ۳ عدد
ماست سفت ۲ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد
روغن زیتون ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری
روغن حیوانی در صورت تمایل


مراحل طرز تهیه ته چین آلو و اسفناج با مرغ:


ـ برنج را با نمک و آب خیس کنید .

ـ اسفناج پاک کرده و شسته  شده را خرد کنید و بدون آب روی حرارت گذاشته و نمک و زردچوبه و ۲ قاشق روغن زیتون اضافه کنید و صبر کنید تا پخته شود و بعد از تبخیر شدن آب اسفناج ،حرارت را خاموش کنید و پیاز داغ را اضافه کنید .

ـ مرغ را با یک عدد پیاز و نمک و فلفل و زردچوبه پخته وپس از پخته شدن آب مرغ را به خورد گوشت داده تا خوشمزه شود و سپس گوشت را ریش ریش و از هم باز کنید .

ـ در صورت استفاده از آلو ،آنرا خوب بشویید و هسته را در آورده و با استفاده از کمی آب آنرا بجوشانید تا نرم شود و چنانچه از برگه قیسی استفاده می کنید برگه ها را در آب خیسانده تا کمی نرم شود و خوب شسته تا عاری ازشن  شود  چون بعضی از برگه ها  در سطح شان شن ریزه  وجود دارد .

ـ برنج را به سبک کته روی حرارت گذاشته روغن زیتون اضافه کنید و صبر کرده تا آبش تبخیر شود یا برنج را آبکش کرده بعد  زرده تخم مرغ و ماست و زعفران را با هم زده و یک الی دو قاشق روغن حیوانی  و برنج را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط  کنید.

ـ کف قابلمه را چرب کرده و نیمی از برنج را در آن ریخته و با پشت قاشق سطح آنرا صاف کنید بعد به ترتیب یک لایه اسفناج و یک لایه مرغ و یک لایه آلو بچینید و با پشت قاشق صاف کنید و  در آخر یک لایه دیگر از برنج  و دو باره با پشت قاشق صاف کنید و درب قابلمه را گذاشته با استفاده از شعله پخش کن و حرارت کم برنج را به مدت سه ربع ساعت  الی ۵۰ دقیقه دم بیندازید  با نگاه کردن به حاشیه برنج  در قابلمه میتوانید رنگ ته چین را ببینید و زمان مناسب برای کشیدن در دیس را انتخاب کنید .

 

آموزش ته چین آلو و اسفناج با مرغ

مراحل طرز تهیه ته چین آلو و اسفناج با مرغ

ته چین آلو اسفناج با مرغ,طرز پخت ته چین آلو اسفناج

طرز تهیه ته چین آلو و اسفناج با مرغ

الو و اسفناج با مرغ

طرز تهیه ته چین آلو و اسفناج با مرغ

تزیین الو و اسفناج را گوجه

تزیین ته چین آلو و اسفناج با مرغ

 

منبع : ashpazierangin.net