سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

طرز تهیه‌ی کیک یخچالی



 

 

طرز تهیه‌ی کیک یخچالی

 

مواد لازم:


تخم مرغ
یک عدد
شکر
یک لیوان
شیر
دو لیوان
آردسفید
دو قاشق غذاخوری
پودر کاکائو دو قاشق غذا خوری
بیسکویت پتی بور دو بسته
کره 20گرم
هل و وانیل از هر کدام نصف قاشق چایخوری
پودر نارگیل برای روی کیک به میزان لازم

 

 

طرز تهیه :

 

ابتدا یک عدد تخم مرغ را با یک لیوان شکر و هل وانیل مخلوط کرده کنار بگذارید، سپس یک لیوان شیر را با دو قاشق غذا خوری آرد سفید مخلوط کرده و خوب به هم بزنید تا کاملا آردها در شیر حل شوند و یک لیوان دیگر را با دو قاشق غذا خوری پودر کاکائو مخلوط کرده تا در زمان لازم از آن استفاده کنید.

 

مخلوط شیر و آردها را روی گاز گذاشته و از ابتدا خوب به هم بزنید تا ته نگیرد و از آن مایع تقریبا سفت و یکدستی درست شود ،پس از اینکه مایع شیر و آردتان آماده شد مخلوط تخم مرغ وشکر زده شده را به آنها اضافه کنید و همچنان به هم بزنید تا بوی خامی تخم مرغ از بین برود و سپس به آن کره و یک لیوان شیر کاکائو را اضافه کنید.در اینجا مایع بین بیسکویت کیک شما آماده است.


حال در ظرف مورد نظرتان که می تواند انواع پیرکسهای مستطیلی شکل یا هر ظرف صاف دیگری باشد یک لایه بیسکویت چیده وسپس یک لایه از کرم کاکائویی روی آن بریزید و دوباره یک لایه بیسکویت وبعد مایع کاکائویی و به همین ترتیب تا 4 یا 5 لایه ادامه دهید ودر آخر روی آن را با پودر نارگیل کاملا بپوشانید تا سفید شود که البته روی پودر نارگیل را هم می توانید با ترافل های رنگی یا اسمارتیزهای ریز تزیین کنید ویا همینطور سفید بگذارید .این مواد آماده شده را به مدت 7 تا 8 ساعت در یخچال گذاشته وسپس با چای گرم میل کنید.


_در صورت دوست نداشتن پودر نارگیل می توانید آن را ساده میل کنید.
_بعضی وقتها می توانید کیک یخچالیتان را به همین طریق با بیسکویتهای خورد شده درست کنید.

 

«از اینکه می توانم از نعمتهای خدا بیشتراستفاده کنم از او سپاسگزارم»

 

منبع : seemorgh

 


ویدیو مرتبط :
‫فیلم آموزشی طرز تهیه چیزکیک یخچالی آشپزباشی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه کیک برنجی(غذای کره ای)



 

 

کیک برنجی

 

 

دستور اول تهیه کیک برنجی:

 

مواد اولیه:


برنج هندی
4 فنجان
بادام هندی
25 گرم
نارگیل مکعبی خرد شده
به مقدار لازم
پودر هل
تعدادی
شیره قند 4 فنجان
آب 4 فنجان

 


 

طرز تهیه:


برنج را از شب پیش خیس کنیدصبح ، آب آن را خالی کرده و آن را خشک کنیدسپس آن را آسیا کنیدظرفی را برداشته داخل آن آب بریزید و روی اجاق قرار دهید ،‌بعد از 5 دقیقه به آن بادام هندی آسیاب شده ،‌ نارگیل ، پودر هل و شیره قند اضافه کنید.

 

 

کیک برنجی

 

 

وقتی شروع به جوشیدن کرد برنج آسیا شده را به آن اضافه کنیدسپس آن را مخلوط کنید و خواهید دید که کمی نرم می شودسپس گاز را خاموش کنید و بگذارید تا غذا سرد شودبعد کمی روغن یا کره آب کرده در سینی فر ریخته ،‌ آن را پخش کنید و دوباره مخلوط درست کرده را داخل آن بریزیدروی آن روغن بریزید و به مدت 30 دقیقه داخل فر بگذارید.

 

 

کیک برنجی

 

 

کیک برنجی

 

 

کیک برنجی

 

 

دستور دوم تهیه کیک برنجی:


موادلازم:


برنج پخته شده

3 فنجان

تخم مرغ خوب زده شده

2 عدد

آرد

3 قاشق غذاخوری

شیر

2/1 فنجان

نمک

1 قاشق غذاخوری

 

 

طرزتهیه:

 

تخم مرغ های زده شده را با برنج پخته و خنک شده مخلوط کنید ،‌ سپس آرد و شیر را به آن اضافه کنید . با قاشق آن را در ظرفی که می خواهید داخل فر بگذارید ، بریزید و آن را با یک نان شیرینی فشار داده ،‌ آن را پرس کنید تا به اندازه و ضخامت دلخواه شما برسد . آن را بپزید تا زمانیکه دو طرف آن قهوه ای شود . با کره و شربت به عنوان کیک داغ یا دسر کنار غذا سرو کنید .

 

 

 

کیک برنجی

 

 

کیک برنجی