سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

شریك زندگی‌تان را از دست داده‌اید؟


شاید این تلخ‌ترین تجربه زندگی‌تان باشد. از دست دادن كسی كه دوستش داشتید و در ذهن خود روزهای پیری‌تان را در كنار او تصور می‌كردید، اتفاقی نیست كه یك شبه فراموش و آثارش از زندگی شما پاك شود.


مجله سیب سبز: شاید این تلخ‌ترین تجربه زندگی‌تان باشد. از دست دادن كسی كه دوستش داشتید و در ذهن خود روزهای پیری‌تان را در كنار او تصور می‌كردید، اتفاقی نیست كه یك شبه فراموش و آثارش از زندگی شما پاك شود. اگر شریك زندگی‌تان را به تازگی از دست داده‌اید، همدردی ما را بپذیرید. می‌دانیم كه روزهای سختی را می‌گذرانید و احساس می‌كنید توان دوباره شروع كردن را ندارید، اما حتی اگر این اتفاق تلخ‌ترین واقعیت زندگی شما باشد، چاره‌ای جز پذیرفتن آن و تلاش برای عبور از روزهای سخت ندارید. پس با كمك ما چند قدم كوچك اما موثر برای كم‌كردن درد‌های‌تان بردارید.

خودتان را در قفس نیندازید

به خودتان برای پذیرفتن اتفاقاتی كه پیش‌رو دارید، فرصت دهید. باور كنید برای رسیدن به نقطه اوج، نیازی به چیدن برنامه‌های قدم به قدمی كه تا میانسالی‌تان را در آن پیش‌بینی كرده باشید، ندارید. شما قرار نیست به اینكه چطور باید باقی عمرتان را بگذرانید فكر كنید، بلكه تنها كافی است برای برداشتن قدم بعدی‌تان به جلو برنامه‌ریزی كنید. شما با شرایط تازه و البته دشواری روبه‌رو شده‌اید، پس اشكالی ندارد كه با دیدن موانع پیش‌روی‌تان گاهی ناامید شوید یا احساس افسردگی كنید. اما هرگز فراموش نكنید براشتن یك قدم، حتی اگر كوچك باشد از ساكن بودن بهتر است.

ناتوانی‌های‌تان را بپذیرید

شما می‌توانید هزار و یك قدم مثبت برای زندگی‌تان بردارید اما نمی‌توانید همه آنچه برای‌تان ناخوشایند است را تغییر دهید پس بهتر است بر آنچه توان تغییرش را دارید تمركز كنید و راهی برای ساختن با آنچه از پس عوض كردنش برنمی‌آیید، پیدا كنید. شما شریك زندگی‌تان را از دست داده‌اید و هیچ كس نمی‌تواند تلخی این اتفاق را انكار كند، اما واقعیت این است كه شما نفس می‌كشید و زندگی‌تان جریان دارد، پس باید با قدم‌هایی محكم‌تر خود را به این جریان بسپارید و هر روز بیشتر از قبل برای برگشتن به زندگی تلاش كنید.

خودتان را بازسازی كنید

گیر‌نیفتید

حسرت روزهای از دست رفته را می‌خورید و احساس می‌كنید بعد از همه سال‌هایی كه در كنار او گذرانده‌اید، تنها و با دست خالی رها شده‌اید؟ شاید حق داشته باشید اما همان‌طور كه گفتیم چاره‌ای جز پذیرش آنچه قابل تغییر نیست، ندارید. راحت‌ترین مسیری كه می‌توانید انتخاب كنید، غوطه‌ور شدن در افسوس‌ها و افكار منفی است، اما اگر به دنبال آینده متفاوتی می‌گردید، بهتر است راهی برای گیر نیفتادن در چرخه منفی‌گرایی پیدا كنید. نمی‌توانیم چنین راهی را دقیقا برای‌تان شرح بدهیم چراكه هر آدمی به شیوه خودش این مسیر را انتخاب می‌كند. شاید انتخاب یك سرگرمی جدید بتواند شما را از این حال در بیاورد و شاید هم خودتان توانایی كمك كردن به خود را نداشته باشید و تنها راه پیش‌رو، مراجعه به روانشناس باشد، اما این راه هر چه باشد، باید هرچه سریع‌تر در آن قدم بگذارید و اجازه ندهید كه سكون شما را ویران كند. برای دوباره شروع كردن، منتظر زمان خاصی نمانید. همین امروز، روز برنامه‌ریزی كردن دوباره برای زندگی‌تان است. شما باید در كمترین زمان به كسی كه پیش از این شكست بوده‌اید تبدیل شوید، پس بپذیرید كه عمری جاودان ندارید.

پرتوقع نباشید

باید بپذیرید كه احساسات شما بخش طبیعی و غیرقابل حذف از زندگی‌تان است. شما باید یاد بگیرید كه هیچ وقت روی یك نقطه نایستید و احساسات ناخوشایندتان را با خود از این سو به آن سو نكشید بلكه ابتدا برای اتفاقی كه در كمال ناباوری برای‌تان افتاده سوگواری كنید و سپس با قدم‌های محكم راه اصلی‌تان را در پیش بگیرید.

از همدردها كمك بگیرید

بهتر است با كسی كه فقدان مشابهی را تجربه كرده صحبت كرده یا سعی كنید مراوده‌تان را با افراد آرامش‌بخشی كه افكار منفی را از ذهن‌تان بیرون می‌كنند، بیشتر كنید. با كمك گرفتن از چنین افرادی به ذهن‌تان اجازه ندهید كه در هر فرصتی شروع به منفی‌بافی كرده و شما را به عنوان یك بازنده شكست خورده معرفی كند. شنیدن حرف آدم‌های مشابه و تجربه این احساس كه تنها قربانی چنین مشكلی نیستید، می‌تواند آرامش‌تان را بیشتر كند.

دو دو تا چهار تا كنید

برای خانواده‌ها صحبت كردن از مرگ آسان نیست، اما شما نمی‌توانید چنین روزهای تلخی را در سكوت بگذرانید. بهتر است پس از آماده شدن شرایط در مورد اتفاقی كه افتاده، صحبت كنید و حتی خود و دیگران را برای ورود به شرایط تازه آماده كنید. برای مثال شما باید مناسبات تازه اقتصادی‌تان را تنظیم كنید، به آینده فرزندان‌تان فكر كرده و برای دوباره از سر گرفتن مناسبات اجتماعی‌تان تلاش كنید.


ویدیو مرتبط :
شریك برای ساخت سایت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زندگی میلیاردی و اتومبیل دست ساز مجیدی


در گزارشی جالب به نکاتی از زندگی گذشته فرهاد مجیدی در امارات و زندگی فعلی اش در قطر پرداختیم.