سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

سفید کردن پوست صورت با یک روش کاملا طبیعی



متخصص پوست,سفید کردن پوست,شفاف سازی پوست

یکی از مهمترین دلایل توجه به سفیدی پوست, جدا از تاثیرات آن بر زیبایی, تاثیر آن بر سلامتی کل بدن میباشد. از همین رو تحقیقات زیادی برای تشخیص مضر بودن روشهای مختلف سفیدی پوست در حال بررسی و پژوهش میباشد. اما چیزی که مشخص است این است که ما نمی توانیم منتظر بمانیم تا نتیجه این پژوهش ها مشخص شود(چون ممکن است به عمر ما کفاف ندهد).

چرا به طور مصنوعی با استفاده از مواد شیمیایی و جراحی پوست را سفید می کنید، در حالیکه روش های طبیعی وجود داشته و عناصر طبیعی در دسترس هستند. اینجا چند نکته وجود دارد که برخلاف دیگر عوامل شیمیایی، بدون هیچ اثر زیان باری می توانند رنگ پوست شما را تغییر دهند.

عناصر طبیعی مانند گوجه فرنگی، سیب زمینی، لیمو، پودر برنج، پوست پرتقالو…. سفید کننده های طبیعی مهمی هستند که اگر شما به شکل منظم و ادامه دار از آنها استفاده کنید، می توانند نتیجه ی قابل توجهی داشته باشند.  ارزان ترین و آسان ترین روش تهیه ی یک سفید کننده ی پوست این است که پوست خشک شده ی پرتقال را پودر کنید و با مقداری کشک مخلوط کرده و روی صورت و دیگر قسمت های بدن که مایل هستید، قرار دهید. دست کم ۱۰ دقیقه بگذارید به این صورت بماند و سپس آن را بشویید.

باور نمی کنید اگر بگویم گوجه فرنگی رنده شده و مخلوط شده با چند قطره آب لیمو چه نتیجه ی تماشایی خواهد داشت. امتحان کنید و ببینید.  زردچوبه دارای ارزش های پزشکی مهمی می باشد. یک قاشق سوپ خوری پودر زردچوبه را با نصف قاشق سوچ خوری آب لیمو مخلوط کرده و روی پوست بگذارید. البته اینجا من پیشنهاد می کنم این ترکیب را شب استفاده کنید و پیش از خوابیدن آن را بشویید.

 لیمو یک میوه ی شگفت انگیز با صفاتی شگفت انگیز می باشد. در موردی که شما می خواهید قسمتی از بدن خود را سفید کنید، مانند زیر بغل، هر روز پیش از رفتن به حمام به زیر بغلتان لیمو بمالید و نتیجه ی آن را ببینید. هر روشی را که برای سفید کردن پوستتان انجام می دهید، به یک مسئله توجه داشته باشید. همیشه یادتان باشد که دست کم ۲۰ دقیقه پیش از بیرون رفتن، حتما از کرم یا لوسیون ضد آفتاب استفاده کنید.
منبع : ماه شو

 


ویدیو مرتبط :
سفید شدن پوست در خانه و ماسک صورت طبیعی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رفع لکه های صورت با موادی کاملا طبیعی



 

 

جوش های صورتتان را دستکاری می کنید

 

در بسیاری مواقع لکه هایی بر روی پوست صورت و گاهی حتی پشت دستها مشاهده می شود که می تواند در بعضی خانمها به مرور زمان با افزایش سن و بر حسب مکانیسم بدن بوجود آید و در دختران جوان حاصل جای جوشهای غرور جوانی باشد که به مرور کمرنگ شده ولی کاملا از بین نرفته اند.

 

طبق نظر بسیاری از پزشکان و متخصصان پوست و زیبایی، در بیشتر مواقع لکه های صورت و دستها را نمی توان به طور کامل و قطعی، صد در صد از بین برد بلکه تنها می شود با بیرنگ سازی آنها و با لایه برداری از پوست آنها را کمرنگ تر ساخته و تا حدودی محو کرد و البته همه ی اینها مشروط بر این است که به طور مداوم و مرتب و طبق زمانهای تعیین شده توسط پزشک عمل شود که گاهی با قطع داروها یی که با صرف هزینه های زیاد همراه بوده پوست دوباره به حالت قبلی باز گشته و از این بابت احساس نارضایتی شدید همراه با خستگی در ما به وجود خواهد آمد.

 

برای آن دسته از افرادی که به هر دلیلی بارها و بارها برای رفع این مشکل اقدام کرده و دوباره با آن مواجه شده اند راهکارهایی معرفی می کنیم که با استفاده از موادی طبیعی و قابل دسترس پوستی بدون لکه را به همراه داشته باشد.

 

۱) از مقداری روغن ارده که به راحتی هم جداگانه در عطاری ها یافت می شود و هم خود می توانید با خرید ارده ی مصرفی منزل روغن روی آن را پس از آنکه مدتی ظرف ارده بدون تکان خوردن، ثابت در جایی نگه داشته شود از روی آن جدا کرده و در ظرفی جداگانه نگه داری کنید و به طور مرتب در طول شبانه روز به جای کرم مرطوب کننده از آن استفاده نمایید که با مصرف آن در دراز مدت مثل یک عادت، شما را به نتیجه ی مطلوب خواهد رساند.

 

۲) می توانبد مقداری از این روغن ارده را با کمی سفیداب نقره که آن هم در عطاری ها یافت می شود مخلوط کرده تا به شکل کرمی نرم و نه چندان سفت در بیاد سپس هر صبح و شب از آن استفاده نمایید.

 

۳) نصف فنجان گلاب همراه با نصف فنجان عرق بید را داخل ظرفی کوچک روی شعله ی کم گاز قرا داده و پس از آن که کمی گرم شد یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، یک قاشق غذاخوری روغن بادام، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذا خوری گلیسیرین را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کرده ، بگذارید با هم کمی قل بخورند، سپس دو قاشق چایخوری سر پر سفیداب روی را که قبلا از الک ریز رد کرده اید آرام به آنها اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. پس از حل کامل سفیداب در این مواد، دو قطره آبلیمو نیز به آنها اضافه کنید و بگذارید با هم بجوشند تا قوام آیند، سپس شعله را خاموش کرده، صبر کنید تا کاملا سرد شوند .این مواد را داخل ظرفی در دار ریخته و هرصبح و شب ابتدا ظرف را خوب تکان داده و سپس برای دست و صورت از آن استفاده نمایید. استفاده ی مکرر و در مدت زمان طولانی باعث می شود شما به پوستی شفاف وروشن و بدون لک برسید که به خاطر داشتن روغنهای مفید از چروک شدن پوست شما نیز جلوگیری خواهد کرد.

منبع:پورتال سیمرغ