سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

دانستنی‌های لازم پیش از خرید گل‌های آپارتمانی



نگهداری گل‌ها و گیاهان در آپارتمان,پرورش و نگهداری گیاهان آپارتمانی


رمز موفقیت در نگهداری گل‌ها و گیاهان در فضای بسته نظیر آپارتمان‌ها این است که برای آنها شرایطی شبیه زادگاه‌شان ایجاد کنیم.

اغلب گیاهان سازگار با شرایط آپارتمانی از جنگل‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری پرباران توسط محققان به گلخانه‌های تولیدی منتقل شده و پس از طی مراحل تحقیق و انطباق با شرایط تازه، تكثیر شده‌اند.برای همین برای نگهداری بهتر آنها باید رطوبت و دمای مناسب را فراهم كرد.

 

بخشی از مهارت و موفقیت در پرورش و نگهداری گیاهان آپارتمانی زیبا و باطراوت در داخل آپارتمان این است كه میان انواع و اقسام گیاهان موجود بتوانیم مناسب‌ترین نوع آن را برای نگهداری با توجه به شرایط موجود از نظر نور و دمای محل مورد نظر انتخاب و آن را تهیه كنیم. برای همین بهتر است قبل از خرید گلدان و منتقل كردن آن به خانه خود، خوب تحقیق كنید و اولا بدانید چه گیاهی با چه مشخصاتی می‌خواهید. دوم اینكه آگاه باشید كه شرایط عمومی خانه شما از نظر نور و رطوبت و دما با كدام نوع از گیاهان سازگاری بیشتری دارد.

خانه‌های در بسته
اگر شما از آن دسته افرادی هستید كه در و پنجره خانه خود را در پاییز و زمستان اصلا باز نمی‌كنید و از هیچ منفذی هوا جریان ندارد، باید از خرید گیاهانی كه گلدار و گل‌پرور هستند و پس از مدتی گل‌های آنها می‌ریزد اجتناب كنید. البته با رعایت قوانین اصولی نگهداری بعضی از كاكتوس‌ها می‌توانید آنها را در چنین محیطی پرورش دهید.

یك گلدان پر از رنگ
بیشتر گیاهان آپارتمانی دارای برگ‌های رنگی هستند؛ یعنی یا برگ آنها كاملا رنگی است یا لكه‌های رنگی دارند. از معروف‌ترین آنها می‌توان به سانسوریا، پپرومیا، دراسینا، انواعی از هدرا، فیكوس بنجامین ابلق و برگ بیدی اشاره كرد. نمونه‌های نام برده شده به نسبت مقایسه با هم خانواده‌های خود احتیاج به نور بیشتری دارند؛ در غیراین صورت حالت ابلقی خود را از دست می‌دهند. اگر می‌خواهید رنگ برگ‌های این گل‌ها ثابت بماند و شفاف‌تر شود باید حتما آنها را در معرض نور خورشید قرار بدهید، یعنی در آن قسمت از خانه كه نور بیشتری دارد.

معرفی نمونه: گیاهان آپارتمانی دارای برگ‌های رنگارنگ و شفاف عبارتند از: نیدولاریوم، مارانتا، بگونیا ركس، كروُتن، حسن یوسف، آفلاندرا و...

نگهداری بدون اعمال شاقه
بعضی از گیاهان آپارتمانی تقریبا همانند گیاهان مصنوعی دوام زیادی دارند ولی بعضی دیگر به قدری حساس و لطیف هستند كه بهتر است افراد با تجربه و باحوصله مراقبت آنها را برعهده داشته باشند.

اگر شما از گیاهان آپارتمانی صرفا به‌منظور زیباسازی محیط خانه و به‌عنوان بخشی از دكوراسیون منزل‌تان نگهداری می‌كنید و خیلی حال و حوصله و وقت و وسواس برای نگهداری ندارید، ‌باید از بین گل‌ها، گیاهان سهل‌المراقبت كه نگهداری‌شان زحمت زیادی ندارد انتخاب كنید؛ زیرا این گروه در برابر نگهداری ناشیانه و مراقبت‌های نه چندان دقیق پایدار هستند و به گرمای زیاد منزل در زمستان احتیاجی ندارند.

نمونه گیاهانی كه به مراقبت شدید و وسواسی نیاز ندارند: برگ بیدی، حسن یوسف، فیلودندرون اسكاندنس، پتوس و یوكا.

منبع : hamshahrionline.ir


ویدیو مرتبط :
فهمیدن نکات لازم خرید کولرگازی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روغن کرچک شاداب کننده گل های آپارتمانی



 

شاداب کننده گل های آپارتمانی

 

 

آیا گل های آپارتمانی تان شادابی خود را از دست داده اند ،روغن کرچک را هم امتحان کنید ،نتیجه جالب خواهد بود...

 


اگر یک قاشق روغن کرچک در تمام خاک گلدان بدهید و یک لیوان آب روی آن بریزید ایجاد طراوت و شادابی در گلها می‌کند.