سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

خوشبو کردن خانه با رایحه های طبیعی



نحوه خوشبو کردن خانه, ساخت رایحه های طبیعی خانه


بدون استفاده از اسپری‌های خوشبو‌کننده، با ترکیب موادی که خود تهیه می‌کنید خانه را معطر و پاکیزه و به رایحه دلخواه دست پیدا کنید.


با توجه به نقش حس بویایی، تاثیری که خانه تمیز و معطر در سلامت فکری و جسمی ما دارد بر کسی پوشیده نیست. طبیعت را دوست داشته باشیم و از مواد طبیعی برای این منظور استفاده کنیم.

_ با ترکیب مساوی آب لیمو و آب و ریختن آن‌ها داخل یک اسپری تمیز و خالی‌، می توانید یک یا دو بار در هفته برای ایجاد رایحه‌ای خوش آن را در جاهای مختلف خانه ریخته یا هنگام آشپزی برای خلاص شدن از بوی غذایی که حتی به نسوج پرده و فضای آشپزخانه نفوذ می‌کند، استفاده کنید.
 
_ روش دیگر استفاده از کمی دارچین، میخک، زنجبیل تازه و سبزی‌های معطر داخل کمی آب و حرارت دادن آن‌هاست. برای آن که رایحه‌ای خنک و تابستانی داشته باشید، چند برگ نعنا نیز به 8 پیمانه آب اضافه کنید، بعد از آن که مخلوط کمی جوشید حرارت را کم کنید. می‌توانید روغن‌های خاصی به آن اضافه کرده یا به تنهایی استفاده کنید.

_ برای معطر کردن فوری اتاق‌ها، گلوله‌های پنبه را داخل مخلوط وانیل یا اسانس دلخواه فرو ببرید. آن‌ها را داخل ظرفی زیبا قرار داده و در هر جایی که دوست دارید، بگذارید. 

_ هر درخت اکسی‍ژن لازم برای دو نفر را تولید می کند. طبق تحقیق ناسا، برخی گیاهان آپارتمانی به دفع سموم خطرناک موجود در خانه کمک زیادی می‌کنند. به طور کلی کیفیت هوای داخل خانه به دلیل وجود دودهای دست دوم که دارای سولفور دی اکسید هستند و لوازم خانگی معمول که موجب انتشار مواد شیمیایی به هوای مورد تنفس ما می‌شود، نگران کننده است. یکی از این مواد شیمیایی فرمالدهید است که در لباس‌ها، چوب‌های چند لایه و فرش است و منجر به سردرد و مشکلات تنفسی می‌شود.

مطالعات ناسا سه نوع آلوده‌کننده داخل خانه یعنی تری کلرواتیلن، فرمالدهید و بنزن را تایید و ضرورت نگه‌داری به طور متوسط 15 گیاه را تایید می‌کند. کار گیاه که در واقع فیلتر طبیعت است، تولید اکسیژن، دور کردن آلوده کننده‌ها از هوای خانه، ایجاد رطوبت لازم و جذب آلودگی‌هاست.

منبع : hamshahrionline.ir


ویدیو مرتبط :
برداشت عسل طبیعی از یک کندوی طبیعی در یک خانه قدیمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش خستگی های ذهنی با رایحه ای طبیعی



 

 

کاهش خستگی های ذهنی با رایحه ای طبیعی

 

روغن گل میخک که از گلبرگ های آن استخراج می شود، مصارف پزشکی متعددی داشته و در ساخت داروها و مواد آرایشی بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.


این روغن خاصیت ضدمیکروبی داشته و حاوی مواد معدنی و ویتامین هایی مانند کلسیم و ویتامین آ، ویتامین ث، پتاسیم، فسفر، سدیم، آهن و اسید هیدروکلریک است.

 

کاهش درد دندان، تخفیف تورم لثه و تب خال در ناحیه دهان از خواص روغن گل میخک بوده و ساخت دهان شویه با استفاده از این روغن باعث می شود تا بوی بد دهان از بین برود.

 

از این روغن در ساخت انواع دهان شویه یا خمیردندان ها استفاده می شود.

 

همچنین از ترکیب اکسید روی با روغن ادویه میخک به عنوان ترکیب پرکننده موقت در عصب کشی استفاده می شود.

 

روغن گل میخک خاصیت ضدعفونی کننده داشته و برای درمان زخم وجراحت، آثار گزیدگی یا نیش حشرات بویژه در پوست های حساس مفید شناخته شده است.

 

از این روغن در ساخت ترکیبات ضدآکنه استفاده شده و در درمان جوش های چرکی مؤثر شناخته شده است.

 

تحریک سیستم عصبی از دیگر خواص روغن ادویه گل میخک است. تحقیقات نشان می دهد، استشمام این روغن در رژیم درمانی به طور مستقیم بر سیستم عصبی تأثیر گذاشته و علاوه بر کاهش خستگی های ذهنی، علائم ناشی از استرس را کاهش می دهد.

 

به عقیده متخصصان استفاده از این روغن درمان مناسبی برای بیماران مبتلا به بی خوابی محسوب می شود.

 

از طرف دیگر از این روغن برای بهبود یا کاهش علائم در بیماران مبتلا به افسردگی، اضطراب شدید و از دست دادن حافظه استفاده می شود.

 

ترکیب روغن ادویه میخک با نمک و قرار دادن آن روی پیشانی، اثر سرمابخشی به ناحیه سر داده و باعث می شود درد کاهش پیدا کند.


کاهش حالت تهوع و استفراغ، تصفیه خون و تقویت سیستم ایمنی از دیگر خواص این روغن است.

 

علاوه بر این ترکیب روغن گل میخک با روغن کرچک درمان مناسبی برای انواع گوش درد محسوب می شود.

 

طبیعت این روغن بسیار گرم بوده و برای افراد گرم مزاج مناسب نیست و ممکن است با عوارضی مانند اختلالات کلیوی یا گوارشی همراه باشد.


منبع:روزنامه ایران