سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

جای سوختگی پوست را چگونه می توان از بین برد؟



از بین بردن جای سوختگی پوست

یکی از عوارض شایع سوختگی، تغییر رنگ محل سوختگی است که جای آن تا مدت‌ها باقی می‌ماند

 

گاهی در اثر سوختگی، سلول‌های رنگدانه‌ساز از بین می‌روند که این مساله باعث روشن‌تر شدن رنگ آن نواحی پوست بعد از ترمیم می‌شود.

یکی از عوارض شایع سوختگی، تغییر رنگ محل سوختگی است که جای آن تا مدت‌ها باقی می‌ماند اما علت این تغییر رنگ چیست و آیا راه‌حلی برای رفع آن وجود دارد یا نه؟ از نظر علمی، علت تیرگی پوست هنگام سوختگی این است که رنگدانه‌های لایه‌های سطحی پوستی که آسیب‌ دیده، آزاد می‌شوند و به لایه‌های عمقی‌تر نفوذ می‌كنند. ماكروفاژهای لایه میانی پوست این رنگدانه‌ها را می‌بلعند و در نتیجه پوست آن ناحیه تیره‌تر می‌شود. البته تغییر رنگ پوست بر اثر سوختگی محدود به تیره‌شدن نیست. گاهی در اثر سوختگی، سلول‌های رنگدانه‌ساز از بین می‌روند که این مساله باعث روشن‌تر شدن رنگ آن نواحی بعد از ترمیم می‌شود. در صورت قابلیت ترمیم پوست، ظرف مدت 6 ماه تا یك سال رنگ پوست به حالت اولیه بازمی‌گردد ولی اگر در این مدت رنگ پوست به حالت اول بازنگشت، احتمال ترمیم آن كم است و برای برطرف کردن آن باید از تکنیک‌های درمانی جدید استفاده کرد.

اگر پوست محل آسیب‌دیده تیره‌تر باشد، لیزردرمانی برای برطرف کردن تیرگی موثر است. در این روش که چندمرحله دارد، طول موج‌های خاص لیزر باعث انهدام ماكروفاژهای ناحیه و پراكندگی تدریجی رنگدانه‌ها می‌شود.

لکه‌های روشن‌تر پوست را نیز می‌توان با استفاده از تاتوهای كمرنگ تا حد قابل‌قبولی برگرداند. البته تکنیک‌های دیگری هم برای این کار وجود دارد که بسیار زمان‌بر است. مثلا پزشك متخصص می‌تواند در چند مرحله، قطعه‌های بسیار كوچكی از نواحی دیگر پوست بر‌دارد و آن را جایگزین نقاط آسیب‌دیده كند. البته از این روش بیشتر در درمان بیماری‌هایی مانند لك و پیس یا برص (ویتیلیگو) استفاده می‌شود.
منبع : salamat.ir
 


ویدیو مرتبط :
‫پاکسازی پوست , کاهش جای زخم سوختگی و بریدگی - کشیدگی پوست پس از زایمان و کاهش وزن‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه می‌توان سرعت share در شبكه‌ را بالا برد؟



 

 

چگونه می‌توان سرعت share در شبكه‌ را بالا برد؟

 

اگر تا به حال در شبكه‌های محلی خود برای ارتقای سرعت به دنبال ارتقای سخت‌افزاری بودید و تنها فكر می‌كنید كه با صرف هزینه می‌توان سرعت نقل و انتقالات شبكه‌ای را افزایش داد، حال شاید با انجام روند نرم‌افزاری زیر بتوانید نیازتان را تا حدی رفع كنید.

برخی تنظیمات نرم‌افزاری و اضافه كردن برخی كدها در مسیرهای فرعی می‌تواند سرعت نقل و انتقال و اشتراك داده‌ها در شبكه را افزایش دهد.

برخی از مسیرهای فرعی در سیستم‌ عامل‌ها وجود دارد كه به واسطه آن‌ها می‌توان كارایی و مزایای سیستم را ارتقاء داد؛ هرچند كه این مسیر از چشم كاربران عادی پوشیده است، اما برخی فعالان رایانه و افراد درگیر با رایانه به دلیل وجود بعضی از محدودیت‌های پیش رو، به دنبال مسیرهایی جایگزین برای رفع نیازهایشان می‌گردند و با به دست آوردن آن، مسیر را به افرادی كه با آن محدودیت روبرو هستند اعلام می‌كنند.

اگر تا به حال در شبكه‌های محلی خود برای ارتقای سرعت به دنبال ارتقای سخت‌افزاری بودید و تنها فكر می‌كنید كه با صرف هزینه می‌توان سرعت نقل و انتقالات شبكه‌ای را افزایش داد، حال شاید با انجام روند نرم‌افزاری زیر بتوانید نیازتان را تا حدی رفع كنید.

فقط لازم به ذكر است كه این روش برروی ویندوز XP جوابگو خواهد بود و سرعت اشتراك فایل‌ها بالا می‌رود؛ در این روش باید كدهای زیر را در Notepad وارد و با پسوند inf. ذخیره كنید و پس از ذخیره شدن فایل، برروی آن در مسیری كه ذخیره كرده‌اید، بروید و با كلیك راست برروی آن برروی گزینه Install كلیك كنید و سیستم را Reset كنید.

 

[Version]

Signature= "$Windows NTاگر تا به حال در شبكه‌های محلی خود برای ارتقای سرعت به دنبال ارتقای سخت‌افزاری بودید و تنها فكر می‌كنید كه با....quot;

LayoutFile=layout.inf

[DefaultInstall]

;AddReg = Reg.TestSection.Add

DelReg = Reg.TestSection.Del

;[Reg.TestSection.Add]

[DelReg = Reg.TestSection.Del]

[Reg.TestSection.Del]

HKLM ,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\RemoteComputer\NameSpace\{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}"

HKLM ,"SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\RemoteComputer\NameSpace\{2227A280-3AEA-1069-A2DE-08002B30309D}"

منبع:asriran.com