سبک زندگی
2 دقیقه پیش | شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداریبچه ها به سرعت بزرگ میشوند، زودتر از چیزی که فکرش را میکنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ... |
2 دقیقه پیش | فیلم: تزیین اتاق کودک با گلهای مقواییهمین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ... |
تزئین خانه را به السا فیروز آذر بسپارید!
برای این که توصیههایی درباره نحوه چیدمان وسایل خانه و حتی رنگ هایی که بهتر است استفاده شوند داشته باشیم چه کسی بهتر از السا فیروز آذر که هم رشته تحصیلیاش به این موضوع ربط دارد و هم این که به خوش سلیقه بودن معروف است!
مجله زندگی ایده آل: برای این که توصیههایی درباره نحوه چیدمان وسایل خانه و حتی رنگ هایی که بهتر است استفاده شوند داشته باشیم چه کسی بهتر از السا فیروز آذر که هم رشته تحصیلیاش به این موضوع ربط دارد و هم این که به خوش سلیقه بودن معروف است! خانهتان را طبق توصیه های السا بچینید تا تغییر را به بهترین شکل احساس کنید!
بزرگترین مشکل خانه ما ایرانیها!
از نظر من مهمترین مسئله ای که در خانه اکثر ایرانیها به چشم میخورد، انباشتگی وسایل کنارهم وگاه روی هم است! طوری که باعث میشود به آرامشی که شاید در یک خانه لازم است نرسیم. البته این بحث به سلیقه هم بستگی دارد و چون سبک مورد علاقه من برای محیط اطرافم سبک مینیمالیسم است، این ازدحام و انباشتگی وسایل آزارم میدهد. در این مدل از خانهها تفکیک وسایل از هم سخت و وسایل مورد علاقه صاحب خانه نه تنها به چشم نمیآید، بلکه پیدا کردن یک وسیله مورد نیاز در این خانهها گاهی به راحتی ممکن نیست و اما جدا از کیفیت بصری این نوع چیدمان ، تمیزی این مکانها هم به سادگی امکان پذیر نیست. تعدد وسایل و خرده ریزها باعث میشود که ذرات گرد و غبار در لابهلای این اشیاء جمع شود که خود عامل افسردگی و حس کرختی است. به نظر من باید از شر هر چیزی که اضافی است حتی اگر دوستش داریم، خلاص شویم و این چیزی است که شاید درفرهنگ ما چندان جایی ندارد. این جمله را بارها از دهان خودم شنیدهام که: «حیف است! شاید روزی به کار بیاید!» کدام روز؟! چرا حیف! باید بتوانیم از وسایل و اشیا و حتی لباسهایی که استفاده نمیکنیم بگذریم تا جا برای وسایل بهتر و مورد نیاز روزمان باز شود. قرار گرفتن در محیط تمیز و خلوت باعث افزایش انرژی میشود.
به نور خوش آمد بگویید
مورد دیگری که در برخی خانهها میبینم وجود پردههای ضخیم به خصوص برای هال و پذیرایی است که شاید ناشی از فرهنگ ما باشد. یعنی تفکیک محیط بیرونی و درونی خانه و دیده نشدن فضای داخل خانه از منازل مجاور یا خیابان و کوچه و معابر عمومی. با اینکه پرده ضخیمی که باز و بسته کردن آن به آسانی ممکن باشد برای اتاق خواب و محل استراحت میتواند مفید باشد ولی باید اجازه دهیم که هوای تازه و نور کافی وارد اتاق شود. پنجرهها را حداقل برای ساعتی در روز باز کنیم و هوای تازه و پاک را به اتاق خود راه دهیم. البته مشکل آلودگی آب و هوا هم در بعضی مناطق وجود دارد. گیاهان خانگی میتوانند هوای اتاق را تصفیه کنند، البته در شرایطی که اتاق بزرگ و گیاهان دور از تخت خواب گذاشته شوند.
مینیمالیستی باشید!
سادهگرایی یا مینیمالیسم بر پایه سادگی و محیطهای خالی از پیچیدگی است. اصول این سبک که استفاده از وسایل اصلی و ضروری و حذف سایر چیزهایی است که ممکن است بار تجملاتی داشته باشد، با طرز فکر و سلیقه من تناسب بیشتری دارد. با این سبک از چیدمان میتوان به کیفیت ناب رنگ، فرم، فضا و ماده دست یافت. در این حالت است که اشیاء دیده میشوند، مهم میشوند و سلیقه و انتخابهایمان به چشم میآیند. به نظر من افرادی که سادهگرایی وقرار گرفتن در چنین محیطی یعنی خلوت، ساده و متعاقب آن در آرامش، را ترجیح میدهند، سادهتر از دیگران میتوانند خود را خوشحال احساس کنند.
شادی در اتاق من
از آنجایی که رنگها روی انرژی ذهنی ما تاثیر میگذارند و بعض از آنها حتی تاثیر فیزیکی هم دارند انتخاب هر رنگ بسته به محل استفاده متفاوت است. همچنین چگونگی ترکیب این رنگها با هم اثرات متفاوتی دارد. به عنوان مثال برای اتاق خوابم از رنگهای آرامش دهنده و شادی بخش استفاده کردهام. از رنگهای روشن به نسبت بیشتر و در ترکیب با رنگهای تند که انرژیزا هستند به نسبت کمتری استفاده کردهام.
در محیطی با دیوارهای سفید و لوازمی کرم از جنس چوب وکفپوش پارکت از تابلوهایی که پوستر فیلمهای محبوبم هستند استفاده کردم که هم موضوع آنها و هم رنگارنگ بودنشان به من انرژی مثبت میدهد. یا در کتاب خانه کرم، رنگهای گوناگون کتابها، اتاق را از حالت یکنواختی درآوردهاند و به نظر خودم محیطی با نشاط را ساختهاند.
انباشتگی ممنوع
فنگشویی به معنای باد و آب و فلسفهای باستانی از چین است. در فرهنگ چینی باد و آب مظهر سلامتی و پاکی هستند. تاکید فنگ شویی بر تاثیر وسایل و معماری بر سلامتی، شادی و به طور کلی انرژی مثبت است. مهمترین چیزهایی که در فنگشویی نیز به آنها توجه زیادی شده، پرهیز از بینظمی و هرگونه انباشتگی، استفاده از رنگهای مناسب، خطوط منحنی و در نظر گرفتن جهتهای مناسب است. البته امروزه به طور رسمی در چین آن را خرافات میدانند ولی با این وجود من بسیاری از موارد آن را مطابق با سلامت روان انسان امروز میبینم. خوب اینها از نظر من مواردی هستند که رعایتشان برای انسان مفید است و از نظر من سنتی نیستند: به عنوان مثال پرهیز از راکد ماندن هوا، اینکه اگر هوا نتواند جریان آزادانهای داشته باشد به انرژی مخربی تبدیل میشود. نمونه دیگر اجتناب از بی نظمی و اتاق نامرتب و کپههای لباس، وسایل بی مصرف در کیف یا در راهرو و تراس ساختمان است.
اتاق کار من
بر عکس اتاق کارم که محیطی است با رنگ خنثی، خاكستری متعادلکننده و آرامش دهنده باعث تعادل ذهنی میشود و در ذهن آرامش برقرار میکند. البته این رنگ را در ترکیب با رنگ خلاقیتزای بنفش که در خلاقیت و نوآوری بسیار تاثیرگذار است ترکیب کردهام. با دانستن اینکه رنگ بنفش حس کنجکاوی را بر میانگیزد و کنجکاوی یک محرک عالی برای ذهنهای خلاق است این ترکیب با رنگ سفید که کتابخانه سراسری اتاق و یکی از دیوارها را پوشانده، محیطی مطابق با سلیقهام ایجاد کرده است. همه این رنگها به علاوه کرکرههایی زرد که مکمل رنگ بنفش به حساب میآید به این رنگهای سرد گرما میبخشند و به تعادل آن کمک میکنند.
پرهیز از اضطراب با فنگ شویی
فنگ شویی اصول دیگری را هم یاد آوری میکند مثل اجتناب از خطوط نوک تیز برای وسایل خانه. مثلا اثاثیهای که لبه گرد دارند بهتر از وسایل نوک تیز هستند. در قسمتی از سینما، بخش مربوط به عناصر بصری خواندهام که استفاده از خطوط و وسایل نوک تیز احساس اضطراب و خشونت را با خود به همراه میآورد که در سبک اکسپرسیونیسم یا هیجان نمایی از آن استفاده میشود بنابراین در محیط خانه که باید محلی آرامشدهنده و شاید در مقیاس فیلم شبیه به فیلمهای کلاسیک یا رومانتیک باشد استفاده از خطوط منحنی و نور پردازی ملایم و رنگهای آرامش دهنده مناسب است.
مطمئنا به دست آوردن اطلاعات در مورد محیط زندگی و اطراف و شرایط ،به تغییر سلیقه و فکر ما منجر میشود. چشم انسان هر چقدر به دیدن زیباییها بیشتر عادت کند و آنها رابیشتر بشناسد نسبت به آنها حساستر خواهد شد، مثل کسی که الفبا را بشناسد و با دیدن کلمهای با املای اشتباه متوجه خطای آن شود یا کسی که ادبیات را بشناسد، به صحبت کردن و استفاده دیگران از لغات دقت بیشتری خواهد کرد. مسلما کسی که تبحر بسیار زیادی در این زمینه داشته باشد و دایره لغات ذهنش وسیع باشد حتی در انتخاب 2 کلمه با معنای مشابه هم نسبت به اختلافهایی که در کاربردشان است حساس میشود.
من سعی میکنم با دیدن، دقت کردن و خواندن از لحاظ تئوری، کاربردی و زیبایی شناسی ذهنم را حساستر کنم چراکه خود سینما و کارگردانی از نظر من مجموعهای از همین حساسیت در درک زیبایی، داشتن سلیقه خوب یا خاص و دانستن کاربرد عناصر بصری و تاثیر آن بر روان انسانهاست. احتمالا امروز چشمان حساستری دارم نسبت به دیروز و امیدوارم کور رنگی داشته باشم نسبت به چشم فردایم.
کاور رنگی برای چراغها
به نظر من با خلاقیت و صرف کردن وقت، میتوانیم دکوراسیون خانه مان را تغییر دهیم، آن هم بدون تحمل هزینه زیاد! معمولا در مدتی که صرف این کارها میشود، فکرمان آزاد است و روح ما مثل کودکی سرگرم بازی است که به علایق خود میپردازد و سرحال میآید. با کارهایی مثل استفاده دوباره و لکه گیری وسایل و حتی رنگ کردن مجدد میتوانیم جلوه تازهای به وسایل بدهیم. کارهای دیگر در این زمینه میتوانند موارد زیر باشند:
- تعویض مکان اشیا و مبلمان و حتی گاهی تغییر کاربریشان
- نقاشی روی دیوار
- تغییر در نورپردازی، مثلا داشتن چراغ مطالعه، چراغ خواب یا شمع و همچنین داشتن کاورهای رنگی برای چراغ اصلی اتاق و استفاده متنوع از آنها میتواند ظاهر فضا را با توجه به موقعیت و حال و هوای حسی مان تغییر دهد.
ویدیو مرتبط :
السا فیروز آذر
خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :
مصاحبه با السا فیروز آذر+ عکس های السا فیروز آذر
السا فیروز آذر خواهر زاده تهمینه میلانی است
بیوگرافی السا فیروز آذر
نام اصلی | السا فیروز آذر |
تولد السا فیروز آذر | 1362/6/25 تهران |
محل زندگی السا فیروز آذر |
تهران |
ملیت | ایرانی |
مدرک تحصیلی السا فیروز آذر | فارغ التحصیل رشته معماری |
پیشه | بازیگر، منشی صحنه،دستیار کارگردان |
شروع سال فعالیت | 1369 |
بیوگرافی کامل السا فیروز آذر:
السا فیروز آذر متولد ۲۵ شهریور ۱۳۶۲ در تهران است. وی فارغالتحصیل رشته معماری از دانشگاه آزاد است. السا فیروز آذر بازی را از کودکی آغاز کرد و با فیلم «زن زیادی» ساخته تهمینه میلانی بازیگری را جدیتر دنبال کرد. السا فیروز آذر خواهر الناز فیروزآذر و خواهرزاده تهمینه میلانی کارگردان سینما است. السا فیروز آذر تنها ۷ سال داشت که اولین بازی خود را در فیلم افسانه آه ۱۳۶۹ آغاز کرد.
مصاحبه السا فیروز آذر:
السا فیروز آذر اولین بازی خود را در فیلم افسانه آه ۱۳۶۹ آغاز کرد
• خانم السا فیروز آذر از چه زمانی به بازیگری علاقه مند شدید؟
از دوران کودکی به سینما علاقه مند بودم. در دوران تحصیلم از ابتدایی تا دبیرستان نیز معلمان و دوستانم تشویقم می کردند که بازیگر شوم. البته وجود خانم تهمینه میلانی (خاله ام) در خانواده و موفقیت ایشان در زندگی شخصی و کاریشان، الگوی خوبی برایم بود. همیشه دلم می خواهد مانند ایشان موفق باشم. همیشه به مقوله سینما با خوش بینی نگاه کرده ام.
در سن ۱۹ سالگی سال اول دانشگاه خانم میلانی در فیلم (زن زیادی) نقشی را برای من در نظر گرفت. نقشی که خارج از انتظارم بود و آن قدر ذوق زده شده بودم که شب ها خوابم نمی برد.
• زن زیادی فیلم آموزنده و اجتماعی بود که شما در کنار امین حیایی بازی کردید. از این تجربه برایمان بگویید؟
این فیلم تجربه اولم بود و تمام بازیگران و گروه حرفه ای بودند. آقای امین حیایی در درک نقش کمک زیادی کرد به خصوص در سکانس های آخر فیلم که سخت ترین سکانس هایی بود که بازی کردم. امین حیایی پلان به پلان برایم وقت می گذاشت و زحمت زیادی کشید. البته کمک های آقای پارسا پیروزفر هم که حکم استادی برای من دارد نیز در موفقیتم بسیار مؤثر بود.
• از هم بازی شدن با باران کوثری در فیلم تقاطع و این پروژه پر بازیگر توضیحاتی دهید.
در فیلم تقاطع با باران کوثری هم بازی بودم. وی بازیگری حرفه ای و با اخلاق است. این فیلم دومین کار سینمایی ام بود و رابطه خوبی با هم داشتیم. ابتدا تصور می کردم بازی با بازیگری هم سن خودم سخت است و احساس رقابت به وجود می آید اما این اتفاق نیفتاد و از این که خانم کوثری در بازیگری بسیار موفق اند خوشحال هستم، چرا که او انسانی خوش قلب و با معرفت است.
ناگفته نماند که در آن فیلم هم بیشتر بازیگران حرفه ای بودند. در این فیلم از آقای بهرام رادان هم درس های زیادی آموختم. رادان نه تنها بازیگر فوق العاده ای است بلکه اخلاق بسیار خوب و حرفه ای دارد.
• شما در فیلم سینمایی نسکافه داغ داغ علی قوی تن در کنار زنده یاد خسرو شکیبایی کار کردید. از تجربه همکاری در این فیلم برایمان صحبت کنید.
در نسکافه داغ داغ افتخار همکاری با زنده یاد شکیبایی را داشتم البته روزهایی که بازی من تصویر برداری می شد با روزهای بازی ایشان یکی نبود ولی گاهی اوقات در پیش تولید و دور خوانی وی را می دیدم.
زنده یاد شکیبایی بازیگر باهوش با ایده های فوق العاده هوشمندانه ای بود. اخلاق خوب زنده یاد خسرو شکیبایی یکی از صفات نیکش بود. همان طور که اکنون به شما پاسخ سوالاتتان را می دهم و خاطرات فیلم هایی را که بازی کرده ام مرور می کنم احساسم می گوید که خیلی خوش شانس هستم زیرا بازی در هر فیلم نتیجه ای خوبی برای من داشت که خیلی فراتر از یک کار موفق بوده است.
السا فیروز آذر اولین تجربه دستیار کارگردانی را در فیلم آتش بس داشته است
• شما در فیلم سوپر استار تهمینه میلانی دستیار دوم کارگردان بودید چگونه تجربه ای بود؟
فیلم سوپر استار چندمین فیلمی است که دستیار کارگردان بودم. در واقع اولین تجربه دستیار کارگردانی ام در فیلم آتش بس بود. بعد از آن غیر از بازیگری در سینما دستیار کارگردان و منشی صحنه هم بوده ام.
• دوست دارید کارگردان شوید؟
بله، علاقه اصلی من به کارگردانی است. کارگردان شدن نوعی مدیریت است؛ در یک کار گروهی اثری را خلق می کنیم که بر جامعه تأثیر گذار است. امیدوارم روزی کارگردان شوم و فیلم های اثرگذاری را تولید کنم.
تاکنون برای رشد فرهنگ و شناخت جامعه خود ۳ فیلم کوتاه با نام های شوخی سال ۱۳۸۵ و تخت جمشید سال ۱۳۸۶ فیلم های مستند و فیلم داستانی گفتم نه که نه سال ۱۳۸۷ را ساخته ام.
• خانم السا فیروز آذر شما در چند پروژه سینمایی تهمینه میلانی بازی کردید، از همکاری با ایشان برایمان بگویید؟
زمانی که ۹ ساله بودم در فیلم کاکادو خانم میلانی بازی کردم و سپس به ترتیب در ۱۹ سالگی (فیلم زن زیادی)، ۲۱ سالگی (آتش بس)، ۲۳ سالگی (تسویه حساب) و ۲۴ سالگی (سوپر استار) با ایشان همکاری کردم. البته در آتش بس و سوپر استار علاوه بر بازی، دستیار کارگردان هم بودم. بازی در هر پروژه خانم میلانی برایم تجربه های زیادی به همراه داشت و به مانند دانشگاهی به شمار می آمد و کلی تجربه در زمینه کارگردانی کسب کردم.
کارگردانی حرفه ای سخت و جذاب است و مدیریت، اخلاق، تلاش، زحمت، هوش و نکته سنجی از خصایص مهم یک کارگردان خوب است که کارگردانانی هم چون خانم میلانی یا دیگر کارگردانانی که موفق هستند این ویژگی ها را دارد.
• خانم میلانی چگونه کارگردانی است؟
خانم میلانی کارگردانی بسیار صبور، جدی، روان شناس، جامعه شناس، محکم، با معلومات بالا، بااحساس، باهوش و توانمند است.
السا فیروز آذر در فیلم های زیادی بازی کرده است
فیلم شناسی السا فیروز آذر
۱۳۶۹ | افسانه آه | تهمینه میلانی و مهدی احمدیگرکانی |
۱۳۷۰ | دیگه چه خبر؟! | تهمینه میلانی |
۱۳۷۱ | کاکادو | تهمینه میلانی |
۱۳۸۳ | زن زیادی | تهمینه میلانی |
۱۳۸۴ | تقاطع | ابوالحسن داودی |
۱۳۸۴ | آتشبس | تهمینه میلانی |
۱۳۸۵ | نسکافه داغ داغ | علی قوی تن |
۱۳۸۶ | تسویه حساب | تهمینه میلانی |
۱۳۸۶ | مجنون لیلی | قاسم جعفری |
۱۳۸۶ | سوپراستار | تهمینه میلانی |
۱۳۸۹ | یکی از ما دو نفر | تهمینه میلانی |
۱۳۸۹ | چگونه میلیاردر شدم | علی عبدالعلی زاده آسمونی |
تصاویر السا فیروز آذر
عکس های السا فیروز آذر
عکس های جدید السا فیروز آذر
عکس کودکی السا فیروز آذر
تصاویر جدید از السا فیروز آذر
گردآوری: بخش سرگرمی صبح بخیر
منابع:
sitephotos.ir