سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

بلایی که کرم پودرها بر سر پوستمان می آورد



 

 

 

 

بلاهایی که کرم پودرها بر سر پوستمان می آورد

 

كرم پودر ها ی ارایشی با ایجاد لایه بسیار ضخیم ،مانع عملكرد طبیعی منافذ پوست می شود .متاسفانه امروزه در بعضی از جوامع آرایش به صورت افراط صورت می گیرد كه باعث عوارض پوستی وحتی اجتماعی نیز شده است .

 

مراقبت از پوست وشاداب نگه داشتن ضروری است ، مهم ترین مسئله مراقبت از پوست ، مرطوب نگه داشتن پوست وجلوگیری از كاهش رطوبت پوست است كه این كار به وسیله مرطوب كننده های مناسب انجام می گیرد .

 

استفاده از كرم های ضد افتاب مهمتر از مرطوب كننده ها می باشد . ضد افتاب ها مناسب نیز براساس نوع پوست باید انتخاب شوند ، استفاده درست از ضد افتاب ها می تواند نقش نرم كننده را به غیر از محافظت از پوست در مقابله وعوارض نور افتاب داشته باشد .

 

خوشبختانه امروزه ضد افتاب های متنوعی در شركت های ارایشی مورد تائید ساخته می شود كه حتی بسیاری از انها می توان به جای كرم پودر های ارایشی استفاده كرد كه عوارض كرم پودر ها را ندارد .

 

كرم پودرهای ارایشی با ایجاد لایه ی بسیار ضخیم روی پوست ، مانع عملكرد طبیعی پوست شده وخود در ایجاد انواع جوش هاواكنه دخیل هستند .

 

استفاده از یك مرطوب كننده مناسب در شب وضد افتاب مناسب در روز خود نقش ارایشی ومحافظتی مناسب وخوبی ایجاد می كند .استفاده از لوازم ارایشی به ویژه انواع غیر استاندارد ان به صورت اگزما های تماسی در شكل های مختلف برروی پوست صورت به خصوص اطراف پلك وچشم خود نشان می دهد .

منبع:صدف نیوز

دکتر مریم ملکی [ متخصص پوست و مو ]


ویدیو مرتبط :
ده نمکی: بلایی که سر آوینی آوردیم،سر حاتمی کیا نیاوریم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بلایی که سر هر خودرویی می آید...