سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

بستنی یخی با طعم لیمو برای کودکان



 

بستنی یخی با طعم لیمو برای کودکان

 

مواد لازم :

 

آب

۲ فنجان

شکر

۱ فنجان

آب لیمو ترش

۵/۱ فنجان

سفیده ی تخم مرغ

۲ عدد

 

 

طرز تهیه :

 

آب و شكر را روی حرارت ملایم می گذاریم تا حدود ۱۰ دقیقه بجوشد.آب لیمو ترش را اضافه می كنیم. سپس حدود یك ساعت در فریزر می گذاریم تا خودش را بگیرد ولی سفت نشود.بعد از آن ، با همزن برقی آن را به هم می زنیم و سفیده های تخم مرغ را نیز به آن اضافه می كنیم . دوباره به هم می زنیم. پس از آن مجدداً مخلوط را در ظرف ریخته و در فریزر می گذاریم تا خودش را بگیرد. در پایان آن را با قاشق در بشقاب گذاشته و سرو می كنیم.

 

 

نكات تغذیه ای :


بستنی یكی از اشتها برانگیزترین دسرهای محبوب همه ما است . در تابستان تهیه بستنی یخی با طعم لیمو كه منبع خوبی از ویتامین C است، در منزل خالی از لطف نخواهد بود.


ویدیو مرتبط :
طعم لیمو برای اولین بار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بستنی یخی با طعم تمشک



 

بستنی یخی با طعم تمشک

 


به اندازه ۳.۵ پیمانه ( ۹۰۰ میلی لیتر ) تهیه می شود .

 

مواد لازم :

 


پودر ژلاتین
۲ قاشق چای خوری
آب
۲.۵ پیمانه / ۶۰۰ میلی لیتر
شکر نرم
۲۲۵ گرم
تمشک
۶۷۵ گرم
آب لیمو ۲ قاشق چای خوری

 


طرز تهیه :


1- پورد ژلاتین را با دو قاشق غذا خوری آب مخلوط کرده ، آن را ناری بگذارید تا حل شود .


2- شکر و آب را در یک قابلمه ریخته ، روی حرارت بگذارید تا گرم شود . هر چند دقیقه یکبار ، آن را به هم بزنید تا شکر کاملا ًدر آب حل شود .


3- بگذارید محلول آب و شکر به مدت 3 دقیقه بجوشد ، سپس آن را از روی حرارت برداشته ، ژلاتین را به آن بیفزایید و کاملاً به هم بزنید . این ظرف را کنار بگذارید تا سرد شود .


4- تمشک ها را در مخلوط کن بریزید تا به صورت پوره در آیند . از یک الک رد کرده ، به آن شربت (محلول آب و شکر) و آب لیمو را اضافه کنید وبه هم بزنید .


5- این مخلوط را در ظرف پلاستیکی ریخته ، مدت 6 تا 7 ساعت در فریزر بگذارید تا یخ بزند (البته نه به طور کامل) .


6- سپس ظرف رااز فریزر خارج کرده ، با چنگال به هم بزنید و دوباره آن را به فریزر بازگردانید تا به طور کامل یخ ببندد و به صورت جامددرآید .


7- ده دقیقه قبل از اینکه بخواهید آن را مصرف کنید ، از فریزر بیرون آورید تا کمی نرم شود . با قاشق مخصوص بستنی ، از این بستنی آماده بردارید و در ظرف مخصوص کودک بریزید .

 

 

طرز تهیه به روش دیگر (بستنی یخی میوه های تابستانی)


طرز تهیه را تا مرحله 3 طبق دستور مزبور انجام دهید . مقدار 500 گرم از انواع میوه های تابستانی (به دلخواه) در قابلمه ای بریزید و مقدار 4 قاشق غذا خوری آب به آن ها اضافه کرده ، در ظرف را ببندید تا مدت 5 دقیقه بپزد و میوه ها نرم شوند . سپس آن ها را به صورت پوره در آورید . از الک رد کرده ، به آن شربت اضافه کنید و ادامه کار را طبق دستور انجام دهید .