سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

با میوه های مانده چکار کنیم



 

 

میوه

 

 

حتما دیده‌اید که یک سبد میوه تازه می‌تواند تنها با وجود یک میوه خراب و فاسد، گندیده و خراب شود. پس بعد از خرید میوه، آنها را به دقت نگاه کنید و در صورتی که دیدید میوه‌ای لک‌ دارد یا خراب است آن را از بقیه جدا کنید. موقع خرید در انتخاب میوه‌ها و اینکه قصد دارید چه مدت آنها را نگهدارید دقت کنید. پرتقال و نارنگی و حتی سیب را می‌توانید حتی تا 2 هفته در یخچال نگهداری کنید اما توجه کنید که میوه‌هایی مثل انگور و خیار و کیوی و موز زودتر تازگی خود را از دست داده و خراب و له می‌شوند.

 

 

حتی اگر برایتان امکان دارد می‌توانید تازه به تازه میوه تهیه کنید. هنگام خرید، ترجیحا میوه‌هایی را انتخاب کنید که وزنشان نسبت به اندازه‌شان سنگین‌تر باشد. سنگینی میوه نشانه خوبی از آبدار بودن آن است و برای فهمیدن تازه و رسیده بودن میوه توصیه می‌شود آن را بو بکشید. میوه‌های تازه و رسیده عطر و بوی خوبی دارند اما میوه‌های مانده این بو را ندارند. به بافت میوه هم توجه کنید؛ مثلا وقتی به یک کیوی دست می‌زنید و متوجه می‌شوید که شل و آبکی است، معنایش این است که بیش از حد رسیده است و بهتر است از خیر خریدش بگذرید. در صورتی که مقدار زیادی میوه خریداری کرده‌اید و مصرف آنها مدت زیادی طول می‌کشد بهتر است آنها را نشویید و نشسته نگه‌شان دارید؛ چرا که میوه‌های نشسته ماندگاری بیشتری دارند.

 


و اما میوه‌های مانده

همان‌طور که گفتیم بهترین راه برای جلوگیری از خراب و فاسد شدن میوه‌ها آن است که به اندازه مورد نیاز میوه بخریم اما درصورتی که باز هم میوه‌ها اضافه آمده و تازگی خود را از دست داده‌اند قبل از اینکه پوسیده وخراب شوند می‌توانیم با پختن یا خشک کردن آنها هم تنوعی در تغذیه ایجاد کنیم و هم از اسراف جلوگیری کنیم؛ مثلا می‌توانیم سیب را بعد از پوست کردن بپزیم و پوره یا کمپوت یا مربا درست کنیم. از پوست برخی میوه‌ها نظیر پرتقال و لیمو هم می‌توانیم برای معطر کردن مرباها یا حتی برخی از غذاها استفاده کنیم و موزهای له شده را برای درست کردن پوره و شیرموز نگه داریم.

 

خشک کردن باقی‌مانده میوه‌ها هم روش دیگری برای استفاده از میوه‌های اضافی است اما این کار مهارت بالایی لازم دارد و باید لوازم مورد نیاز برای خشک کردن داشته باشیم. از اضافه انگور هم می‌توانیم برای درست کردن سرکه استفاده کنیم. برای نگهداری خیار نیز می‌توان آن را با آب ونمک شست وبعد از خشک کردن درون ظرف فلزی قرار داد و در یخچال گذاشت. انگور را هم درون کیسه نایلونی در جای خنک می‌توان تا چند روز نگهداری کرد.

 

موز را نیز نباید در محلی که آفتاب و نور مستقیما به آن می‌تابد، گذاشت. در نور زیاد و گرما بسیاری از میکروارگانیسم‌ها فعال شده و سبب خرابی این میوه می‌شوند پس بهتر است چنین میوه‌هایی را در ظرفی که درب آن محکم بسته می‌شود، قرار داده و در یخچال بگذاریم.


ویدیو مرتبط :
چکار کرده ایم بی سرپرست مانده ایم؟؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک هفته مانده به آمدن نی‌نی چکار کنم؟


در هفته آخر بارداری چه کارهایی را باید انجام دهید و چه چیزهایی را باید در ساک‌تان بگذارید؟