سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

با زورگیر چه کار باید کرد؟!


آمار زورگیری در ایران بالا نیست اما روزنامه‌ها آن‌قدر به این موضوع پر وبال می‌دهند كه آن را به یك هراس عمومی تبدیل می‌كنند. سارقان برای موفقیت‌شان از ناآگاهی ما كمك می‌گیرند اما با یادگیری 14 نكته می‌توان میدان را برای موفق شدن‌شان تنگ‌تر كرد.





در ارتكاب به جرم 2 عامل اصلی اهمیت دارند؛  ‌انگیزه مجرم و‌فضای مناسبی كه ما برای او ایجاد می‌كنیم. انگیزه‌های زورگیری در سارقان متفاوت است، سطح زندگی، سواد، وضعیت معیشتی و فرهنگی  اما زمانی كه در این شرایط قرار می‌گیریم، مهم‌ترین عاملی كه می‌تواند امنیت ما را حفظ كند، فراهم نكردن  وضعیت مساعد برای سارقان یا زورگیران است.

 نمی توان هیچ قانون كلی برای فرار از موقعیت های زورگیری صادر كرد اما می توان به چند نكته ساده اشاره كرد كه می تواند راه را برای دزدها و زورگیرها دشوارتر كند.



چگونه از خود‌مان محافظت كنیم؟

1. حمل پول، طلا و اشیای قیمتی می‌تواند یك علامت خطر برای شما باشد. به‌خصوص استفاده كودكان از زیور آلات در خیابان خطر بسیاری را دارد زیرا هم قدرت جسمی بچه كم است و توان دفاع ندارد و هم زیورآلاتش مقابل چشم سارقان قرار دارند. بهتر است به جای پول نقد تا حد امكان از چك‌های رمزدار و كارت‌های خرید و عابر بانك استفاده كنید.

2.  اگر شما شاهد صحنه یك زورگیری یا سرقت هستید اما به خاطر شرایط نمی‌توانید دخالت كنید، سعی كنید با تلفن همراه‌تان فیلمبرداری كنید یا اطلاعات دقیق آن افراد را یادداشت كرده و فورا به نیروهای 110 انتقال دهید.

3. تا جایی كه می‌توانید با داد و فریاد خود از دیگران كمك بخواهید زیرا در غیراین صورت ممكن است حاضران گمان كنند كه این یك دعوای خانوادگی است و نباید به آن وارد بشوند. پس سعی كنید تا جایی كه می‌توانید جو را شلوغ كنید.

4. درصورتی كه شرایط مساعد باشد باید مشخصات سارقان را به خاطر بسپارید و اطلاعات وسیله نقلیه و پلاك ماشین را به محض مساعد شدن شرایط و آزاد شدن یادداشت كنید. در موارد بسیاری حتی با دادن اطلاعات یا تصویر نصف چهره سارق، او را شناسایی و دستگیر كرده‌ایم. سعی كنید جوری قیافه‌شان را به خاطر بسپارید كه بعد از رهایی امكان گزارش دادن علیه آن‌ها را داشته باشید. یادتان نرود كه برای شناسایی آن‌ها در اداره آگاهی به یك دانش كلی نیاز ندارید بلكه قد، وزن تقریبی، رنگ پوست، چشم‌ها و دیگر جزئیات چهره او را باید به خاطر بسپارید.

 5.  110 مبنای اولیه اقدام‌های پلیسی است. زمانی كه شما یك جرم را گزارش می‌دهید، این نیروها از طریق نقشه‌های دیجیتالی كه در اختیار دارند مكان‌یابی را انجام داده و حتی با ارسال سریع نیروهای موتوری سعی در اعزام نیروها به محل وقوع جرم می‌كنند.

6. درصورت حمله سارق، پول نقد، اشیای قیمتی و كیف  را به اطراف پرت كنید. سعی كنید این وسایل در محل پخش شوند و مثلا به داخل یك مغازه، جوی آب و... پرتاب شوند. در این صورت یا سارق پریشان می‌شود و بدون توجه به آن‌ها از این موضوع صرف‌نظر می‌كند یا این‌كه تمركزش را از دست می‌دهد و به شما قدرت فرار می‌دهد.



اتومبیــل را مهــر و مـــــوم كنیـــد

یكی دیگر از ترس‌هایی كه ممكن است شهروندان با آن روبه‌رو شوند، ترس از دزدیده شدن اتومبیل‌شان است. در این موارد رعایت نكات ایمنی می‌تواند امكان سرقت را دشوارتر یا مدت زمان لازم برای موفق شدن سارق را طولانی‌تر كند، گرچه سارقان حرفه‌ای از كوچك‌ترین نقطه ضعف صاحبان خودرو استفاده می‌كنند و گاهی از راه‌هایی وارد می‌شوند كه فرد مالباخته حتی تصورش را هم نمی‌كرده است.

 7. به این امید كه كودك‌تان در ماشین نشسته و فقط چند دقیقه در مغازه كار دارید، اتومبیل را بدون‌رعایت نكات امنیتی رها نكنید زیرا سارقان خودرو را با فرزند شما می‌دزدند و بعد او را در محلی دیگر رها می‌كنند.

 8. سعی كنید خودروی خود را به قفل مركزی، دزد‌گیر و وسایلی مثل قفل فرمان و قفل پدال تجهیز كنید. گرچه قفل فرمان و پدال نمی‌توانند یك بازدارنده قطعی باشند اما وجودشان می‌تواند موفقیت سارق را به تاخیر بیندازد و برای شما زمان بخرد.

 9. درحالی‌كه خودرو روشن است تحت هیچ شرایطی رهایش نكنید. حتی در زمان باز كردن در پاركینگ هم خودرو را خاموش كنید و قفل مركزی ماشین را فعال كنید. شاید این نكته بدیهی به‌نظر برسد اما بسیاری از مواردی كه در سرقت اتومبیل با آن روبه‌رو می‌شویم جزو این گروه قرار می‌گیرند.

 10. از پارك‌كردن اتومبیل در مكان‌های خلوت و تاریك خودداری كنید و تا آنجا كه امكان دارد آن را به پاركینگ‌های موجود در خیابان‌ها بسپارید.

 11.  اشیای قیمتی، مدارك و كیف‌های بزرگ  را در معرض دید قرار ندهید. برخی موارد دزدیدن همین وسایل انگیزه‌ای می‌شود كه سارقان به‌خودروی شما آسیب بزنند.

 12.  در زمان خریدن خودرو از هویت فروشنده مطمئن شوید و كلیدهای یدك و مدارك را تمام و كمال تحویل بگیرید. دوستی یا اعتماد را در این شرایط فراهم كنید و با رعایت نكات قانونی امنیت بعد از خریدتان را هم تضمین كنید.

 13. از پارك خودرو در سراشیبی خودداری كنید. گاهی سارق‌ها احساس می‌كنند كه زمان یا تمركز لازم برای سرقت را ندارند اما می‌توانند با هل دادن ماشین در سراشیبی آن را به محل دیگری ببرند و دیگر فعالیت‌های‌شان برای دزدیدن ماشین را ادامه دهند.

 14.بعضی وقت‌ها ایجاد تصادف و دعوای خیابانی یك راه برای دزدیدن خودرو است پس در این موارد هم به استرس خود غلبه كنید و خودرو را بی‌سرنشین یا بدون تدابیر امنیتی رها نكنید.


ویدیو مرتبط :
زورگیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دوست دارید بدانید زردچوبه چه کار میکند؟



 

زرد چوبه

 

زردچوبه سلول هاي سرطاني را مي كشد،دانشمندان نشان داده اند كه ماده اي شيميايي در ادويه زردچوبه وجود دارد كه مي تواند سلول هاي سرطاني را نابود كند.

 

از ديرباز تصور مي شد كه اين ماده موسوم به "كركامين" خواص شفابخش دارد و هم اكنون آزمايش هايي به روي آن به عنوان دارويي براي معالجه آرتروز و حتي فراموشي درحال انجام است.

 

آزمايش هاي تازه توسط تيمي در "مركز تحقيقات سرطان كورك" نشان مي دهد كه اين ماده مي تواند سلول هاي سرطان مري را در آزمايشگاه نابود كند.

 

متخصصان سرطان گفتند كه اين يافته ها كه در نشريه "ژورنال سرطان بريتانيا" تشريح شده است مي تواند در يافتن معالجات تازه به پزشكان كمك كند.

 

دكتر شارون مكنا و تيم تحت سرپرستي او دريافتند كه كركامين ظرف 48 ساعت پس از ورود به بدن شروع به كشتن سلول هاي سرطاني مي كند.

 

كركامين باعث ارسال علائم مرگبار سلولي شد و سلول ها شروع به هضم خود كردند.

 

دكتر مكنا گفت: "دانشمندان از مدت ها قبل مي دانستند كه تركيب هاي طبيعي به طور بالقوه توان معالجه سلول هاي معيوبي كه سرطاني شده اند را دارند و ما بو برده بوديم كه كركامين ممكن است خاصيت درماني داشته باشد."

 

دكتر لسلي واكر، مدير اطلاعات سرطان در موسسه تحقيقات سرطان بريتانيا گفت: "اين يك تحقيق جالب است كه اين امكان را ايجاد مي كند كه شايد بتوان مواد شيميايي طبيعي موجود در زردچوبه را به دارويي جديد براي معالجه سرطان مري تبديل كرد."

 

او افزود: "ميزان ابتلا به سرطان مري از دهه 70 تاكنون بيش از 50 درصد بالا رفته است و تصور مي شود كه اين وضع به افزايش ميزان چاقي، مصرف الكل و بيماري ترش كردن مربوط باشد، بنابراين يافتن راه هايي براي جلوگيري از اين بيماري نيز مهم است."

 

هر سال ابتلاي حدود 7800 نفر در بريتانيا به سرطان مري تشخيص داده مي شود. اين سرطان ششمين عامل مرگ ناشي از سرطان است كه حدود پنج درصد قربانيان سرطان در بريتانيا را در بر مي گيرد.