سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

باید دروغ هات رو به ذهنت بسپاری!


اگه دروغگویی زندگیت رو سخت کرده، شاید وقتش باشه راستگویی رو پیش بگیری. همین که عادت کنی راستشو بگی، زندگیت ساده تر و ساده تر میشه.

 
 
 

صبح بخیر: اگه دروغگویی زندگیت رو سخت کرده، شاید وقتش باشه راستگویی رو پیش بگیری. همین که عادت کنی راستشو بگی، زندگیت ساده تر و ساده تر میشه. بجای اینکه در مورد دروغگوییت و کسی که بهش دروغ می گی نگران بشی، بهتره فک کنی واقعا توی زندگیت چی میخوای و همون رو انجام بدی! اصلا یه چیزی... فکر میکنی چرا دروغگویی بده؟!

چرا نباید دروغ بگیم؟

باید دروغ هات رو به ذهنت بسپاری

فکر می کنی حافظه ات چقدر خوبه؟ اگر به کسی دروغ بگی دقیقا باید یادت بمونه بهش چی گفتی و اگه دروغتو فراموش کنی احتمالش هست که بعدا حرف خودتو نقض کنی و  بالاخره دستت رو بشه. حتی برای اینکه لو نری شاید مجبور بشی دروغ بعدی رو بگی. چندین دروغ گفتن هم لازمه ش اینه ذهنت رو قوی و قوی تر کنی تا همش یادت بمونه. اونوقت چی میشه؟ بدون اینکه متوجه بشی اسیر فریب و نیرنگ شدی. زندگی خیلی ساده تره اگه بخوای روراست باشی و حقیقت رو بگی.

دیگه کسی اونقدرا بهت اعتماد نمی کنه

از لحظه ای که بفهمند دروغ گفتی، دیگه کسی به راحتی نمی تونه بهت اعتماد کنه؛ یعنی اینکه اعتبارت رو تا حدودی از دست میدی. بعدش چی میشه؟ غیبت کردن بخشی از طبیعت بشره. پس مردم در مورد دروغگویی تو به هم می گن و همه یجور دیگه بهت نگاه می کنن. وقتی بدونی دروغت لو رفته شرمسار و سرافکنده میشی. در حین دروغ گفتن فکر می کنی کسی متوجه دروغت نمی شه. پیش خودت فکر میکنی تو باهوش تر از بقیه ای. فقط یه دروغگو میتونه هوش و شعور بقیه رو دست کم بگیره. آیا واقعا می خوای بخاطر دروغی که گفتی، مردم تو رو به چشم یه احمق و ابله نگاه کنن؟

دروغ گفتن اعتیاد آوره

اولش شاید فکر کنی زرنگی کردی. وقتی دروغ میگی و به اون هدفی که خواستی میرسی، یه حس قدرت (کاذب) پیدا میکنی که اعتیاد آوره. یکم که میگذره و از دروغی که گفتی فاصله میگیری، وسوسه میشی دوباره دروغ بگی تا ببنینی چی عایدت میشه. قبل از اینکه به خودت بیای، دروغ های زیادی گفتی که به حافظه سپردنشون دیگه چیز ساده ای نیست. این خودش به یه استرس تبدیل میشه. اونموقع ست که می فهمی دروغ گفتن مثل هر ماده مخدر دیگه است و ترک کردنش هم طبیعتا به این آسونی ها نیست.  

رابطه ها را از هم می پاشونه

چه حالی میشی اگه بفهمی کسی داره بهت دروغ میگه؟ اکثر مردم وقتی میفهمن بهشون دروغ گفتی عصبانی میشن. اگر کسی که دروغ گفته، کسیه که اصطلاحا دوستت داره، از دروغی که ازش میشنوی ضربه احساسی هم می خوری. بسیاری از رابطه های عاشقانه میان زوج ها، دوستان خوب و یا اعضای خانواده بخاطر دروغ شنیدن از همدیگه می پاشه. اصلا دروغ گفتن اونقد ارزش داره که آدم بخاطرش عزیزها شو از دست بده؟ دلت می خواد کسی که الان هوای تو رو داره، فردا ازت متنفر بشه؟ اینها سوالاییه که هر کسی قبل از دروغ گفتن باید از خودش بپرسه.

عزت نفس را میاره پایین

دروغ های زیاد گفتن فقط نظر دیگران رو نسبت بهت عوض نمی کنه. تاثیرات بدی هم در نگرش نسبت به خودت ایجاد میشه. سخت میشه خودتو دوست داشته باشی وقتی میدونی کاری که داری انجام میدی کار زشتیه. هر چی بیشتر دروغ بگی، احترام کمتری برای خودت قائل میشی. وقتی اعتمادت رو به خودت از دست بدی، رسیدن به هدف های شخصیت سخت تر میشه. همچنین بقیه هم راحت نمی تونن بهت اعتماد کنن.  

هویتت را از دست میدی

دروغ گفتن معمولا کار پیچیده ایه. مردم انتظار دارند شبیه تصویر باشی که از خودت توی ذهنشون ساختی. مثلا در مورد موفقیت یا ثروتت به مردم دروغ گفتی. کسایی که این دروغ رو باور کردن، همین را از شما انتطار خواهند داشت. پس، وقتی مدام در مورد چیزی که هستی دروغ میگی، مجبور میشی مدام نقش فرد دیگه ای رو بازی کنی. آیا واقعا می خوای بجای اینکه خود طبیعیت باشی، نقش شخصیت های مختلفی رو بازی کنی؟ اگر دائما بخاطر دروغ هایی که گفتی نقش های مختلفی رو بازی کنی، دیگه پیدا کردن خود واقعیت کار راحتی نیست.


ویدیو مرتبط :
اولین چیز که به ذهنت میخوره رو بنویس ......

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حسن روحانی: احمدی نژاد دروغ گفت و مدرکی رو نکرد/مردم در اولین تظاهراتی که در سال 88 کردند، قصدی نداشتند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

حسن روحانی: احمدی نژاد دروغ گفت و مدرکی رو نکرد/مردم در اولین تظاهراتی که در سال 88 کردند، قصدی نداشتند/رهبری فرمودند، مگر می‌شود خبرگان بدون هاشمی

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت وحدت ملی معانی مختلفی دارد، اما من دولت فرا‌جناحی را می‌پسندم.

حسن روحانی در میز انتخاباتی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل گفت: اگر هر مدیر اجرایی کشور که در مسیر سازش است، به این معنا که بخواهد اهداف دشمن را به یک روشی پیاده کند، حتما سازش یک خیانت است، اما معنایش این نیست که پیروزی‌ها در مقابل استکبار همیشه در میدان جنگ باشد، چراکه در میدان‌های دیگر هم ما می‌توانیم پیروزی به دست بیاوریم.

روحانی افزود: من به صراحت بگویم هیچ کاری در دوره مسئولیتم در پرونده هسته‌ای بدون مصوبه سران نظام و شخص مقام معظم رهبری انجام نشده است. ما سه کار مهم انجام دادیم: 1- مذاکرات تهران 2- توافق بروکسل 3- توافق پاریس، که هر سه دارای مصوبه کتبی است. و خود رهبری هم در تمام مقاطع کلیت حرکت را تأیید کردند.

گزیده اظهارات حسن روحانی در ادامه به نقل از فارس می آید:

• این که گفته می‌شود ما در پرونده هسته‌ای قضیه را وا دادیم و انفعال داشتیم، این ها حرف‌های بی‌اساس است. یا اینکه حرفی که آقای احمدی نژاد به دروغ گفت که تدریس درس فیزیک در دانشگاه‌های ما تحریم شد، که من به ایشان گفتم شما مدرکی برای حرف خود بیاورید که هیچ وقت هم نتوانستند بیاوردند. اتفاقاً مشکلی که برای ما ایجاد شد در دولت‌های نهم و دهم است، در قطعنامه‌هایی که علیه ایران تصویب کردند که ایرانی‌ها حق شرکت در برخی دروس دانشگاهی دانشگاه‌های اروپا و آمریکا را ندارند.

• در خصوص آقای هاشمی؛ ممکن است یک تصویر دیگری از آقای هاشمی در ذهن شما باشد. یک خاطره‌ای خدمت شما می‌گویم: در اواخر جنگ که دچار مشکل شدیم در نحوه پایان جنگ، که آقای هاشمی خودشان در یک جلسه خصوصی مطرح کردند که من مسئولیت پایان جنگ را بر عهده می‌گیرم چراکه امام به هر حال رهبر است و وجهه خوبی ندارد این کار را انجام دهند، و بعد امام من را محکوم کنند. بنابراین ایده ایشان این بود که منِ (هاشمی) فدا بشوم که امام فدا نشود.

• اگر آقای هاشمی در این حد که بعضی از دوستان تصورش را ترسیم کردند هست، پس چرا رهبری پیغام می‌دهند که آقای هاشمی در خبرگان حتماً باید شرکت کند، پیغام‌بر آن خبر نیز خود من (روحانی) بودم. و فرمودند مگر می‌شود خبرگان بدون هاشمی، که این عین تعبیر رهبری است.ممکن است تفکر آقای هاشمی را شما نپسندید. اشکالی ندارد، ممکن است شما بگویید شیوه‌ای که آقای هاشمی برای اداره کشور دارد مناسب نیست و ما شیوه بهتری داریم و هیچ اشکالی ندارد. اما این چنین که شما یک سرش را انقلاب می‌گذارید و یک سر دیگر را آقای هاشمی! این چنین نیست.

• در سال 88 یک سری مسائلی واقع شد که این مسائل در جمع به ضرر چهره نظام ما در دنیا تمام شد. حالا چه کسی این وسط مقصر بود، خیلی‌ها مقصر بودند من کاری به این مقصرین ندارم. شاید آن اولین تظاهراتی که مردم کردند، قصدی نداشتند و واقعاً فکر می‌کردند در انتخابات دست‌کاری شده است اما بعد متأسفانه مسیر منحرف شد به خصوص آنجا که رهبری فرمودند که دیگر باید از راه قانونی اعتراضات انجام شود و اردو کشی خیابانی نباشد. و من خودم در دو سه مصاحبه ای که کردم گفتم که اردوکشی خیابانی غلط است و باید طبق قانون عمل شود. این که چه کسی در این جریان مقصر بوده؟

• دولت وحدت ملی معانی مختلفی دارد، اما من دولت فرا‌جناحی را می‌پسندم. چون در هر دو جناح آدم های خوب، لایق و شایسته و معتقد و مخلص وجود دارد و باید از همه افراد شایسته و هر کسی که انقلاب را قبول دارد استفاده کنیم. آدمهایی باشند که صاحب نظر باشند و متخصص باشند نه اینکه بله قربان گوی رئیس جمهور باشند./انتخاب