سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

این مواد طبیعی را جایگزین سفیدکننده​ها کنید


اگر از جمله خانم‌های خانه‌داری هستید که به تمیزی و نظافت خانه اهمیت می‌دهید و دائم از مواد شوینده و وایتکس استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم به جای استفاده از این مواد سراغ شوینده‌های طبیعی بروید.




 صبح بخیر: اگر از جمله خانم‌های خانه‌داری هستید که به تمیزی و نظافت خانه اهمیت می‌دهید و دائم از مواد شوینده و وایتکس استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم به جای استفاده از این مواد سراغ شوینده‌های طبیعی بروید.



1. برای از بین رفتن لکه‌های چـربـی‌مــوجـود‌روی دستمال‌ها و دستگیره‌های آشپزخانه بهترین روش آن است که دستمال‌ها را به مدت یك ساعت درون مخلوطی از آب و نوشابه گازدار خیس کنید.

2. با تهیه مخلوطی از جوش‌شیرین، آب و چند قطره لیموترش تازه می‌توانید شوینده‌ای قوی و موثر برای شست‌وشو و جرم‌گیری سینک دستشویی تهیه کنید و با کمک آن سینک را برق بیندازید.

3. به جای خیس کردن ظرف‌هـای‌چینی‌درون وایتکس برای جرم‌گیری آنها را درون مخلوطی از آب و سرکه سیب قرار دهید. کافی است برای هر لیتر آب یك لیوان سرکه در نظر بگیرید.

4. برای تمیز کردن دیواره داخلی مایکروویو می‌توانید لیموترش را از وسط نصف کنید و با خارج کردن هسته‌های آن از آن برای پاک کردن دیواره‌های چرب مایکروویو استفاده کنید. بعد از این کار با دستمال مرطوب سطح آن را پاک کنید.

5. اگر می‌خواهید ظروف نقره خود را تمیز کنید پیش از شستن، آنها را با پودر ماشین رختشویی ماساژ دهید تا جرم سطح آنها از بین برود. بعد از این مرحله  برای شست‌وشوی آنها اقدام کنید.

6. برای تمیز کردن شیشه‌های داخل منزل نیز می‌توانید به جای استفاده از شیشه‌شورهای شیمیایی از محلول آب و الکل استفاده کنید. کافی است 2 لیوان آب را با نصف لیوان الکل مخلوط کنید و با کمک آن شیشه‌ها را پاک کنید.

7.‌ با ترکیب یك استکان نوشابه و الکل می‌توانید یک ترکیب فوق‌العاده قوی برای از بین بردن جرم سنگ‌های روی کابینت و سرامیک‌های آشپزخانه تهیه کنید.



ویدیو مرتبط :
لب های برجسته تر با مواد طبیعی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مواد شیمیایی تمیز‌كننده را با مواد طبیعی جایگزین كنید


اگر شما برای تمیز كردن اتاق پذیرایی منزلتان از مواد شیمیایی زیاد استفاده می‌كنید این را بدانید كه شما می‌توانید تمام این مواد شیمیایی را با مواد طبیعی جابه‌جا كنید.



صبح بخیر:  تمیز كردن خانه با جوهر نمك، وایتكس و مایعات مختلف ضدعفونی‌كننده كار سختی نیست. اما این مواد ممكن است به شما و اعضای دیگر خانواده آسیب برسانند. اگر شما برای تمیز كردن اتاق پذیرایی منزلتان از مواد شیمیایی زیاد استفاده می‌كنید این را بدانید كه شما می‌توانید تمام این مواد شیمیایی را با مواد طبیعی جابه‌جا كنید. در شماره‌های قبل مجله درباره تمیز كردن آشپزخانه، ظرف و ظروف و حمام با مواد طبیعی چیزهایی خواندید. در این شماره به شما می گوییم، چطور اتاق پذیرایی‌تان را با مواد طبیعی بی‌خطر تمیز كنید.



 پنجره‌ها

  سركه:

 یك چهارم فنجان سركه را با 2 فنجان آب مخلوط كنید و كمی صابون مایع به آن اضافه كنید. این محلول را در یك اسپری آب‌پاش بریزید و روی پنجره‌ها اسپری كنید. سپس با روزنامه شیشه را پاك كنید تا كاملا براق و تمیز شود.



 مبل‌ها

  صابون مایع:

برای تمیز كردن مبل‌های چرمی به اندازه یك قاشق صابون مایع را در یك لیتر آب گرم حل كنید. اسفنج را با آن خیس كنید، روی مبل بكشید و بعد با یك پارچه نرم آن را خشك كنید. این محلول مثل شامپو فرش عمل می‌كند.

 جوش شیرین:

برای از بین بردن بوی بد از مبلمان پارچه‌ای، پودر جوش‌شیرین را روی آنها بپاشید و با دست روی مبل پخش كنید. جوش شیرین بوی بد مبل را خواهد گرفت. بعد از نیم ساعت می‌توانید جوش شیرین را جاروبرقی بكشید.



 دیوارها

  بوراكس:

 یك قاشق غذاخوری بوراكس را در یك لیتر آب گرم حل كنید و آن را در یك اسپری آب‌پاش بریزید. مایع را روی دیوار اسپری كنید و بعد با یك دستمال نرم آن را پاك كنید. بگذارید در هوای آزاد خشك شود.

  جوش‌شیرین:

 برای پاك كردن لكه ماژیك یا مداد شمعی كه معمولا بچه‌ها روی دیوار می‌كشند، می‌توانید از خمیر جوش‌شیرین استفاده كنید. جوش شیرین را با مقدار مساوی آب خمیر كنید، روی لكه‌ها بمالید و بگذارید خشك شود. بعد با یك دستمال آن را پاك كنید. این روش برای دیوارهای سفید مناسب است چون جوش شیرین ممكن است رنگ دیوارهای رنگی را خراب كند.



 كف

  روغن و سركه سفید:

برای پاك كردن كف پاركت، روغن نباتی را با یك پارچه تمیز روی آن بمالید. بعد با یك پارچه كه به محلول رقیق سركه سفید آغشته شده سطح را كاملا پاك كنید.
 
صابون مایع:

تقریبا هر سطحی را می‌توان با محلول یك قاشق صابون مایع در یك لیتر آب پاك كرد. ماپ را به این محلول آغشته كنید و سطح را با آن پاك كنید. اگر سطح چرب یا زیادی كثیف است، به محلولی كه درست كرده‌اید، یك‌چهارم فنجان سركه سفید اضافه كنید.

  الكل:

اگر روی سطح چوبی منزل شما لكه‌ای افتاده كه به سادگی پاك نمی‌شود، پنبه را به الكل آغشته كنید و روی لكه مالش دهید تا پاك شود.



 وسایل چوبی

  روغن:

برای جلوگیری از خشك‌شدن یا ترك‌خوردن وسایل چوبی می‌توانید از روغن استفاده كنید. روغن خوراكی را با یك پنبه یا پارچه روی مبلمان چوبی بمالید. برای اینكه روغن بهتر اثر كند می‌توانید آن را كمی گرم كنید.

  روغن زیتون و آبلیمو:

می‌توانید برای پولیش كردن مبلمان یا وسایل چوبی، یك تركیب طبیعی درست كنید. 2 فنجان روغن زیتون یا روغن نباتی را با آب یك لیموترش تازه مخلوط كنید و آن را با استفاده از یك دستمال نرم روی وسایل چوبی بمالید. این كار باعث می‌شود، خط و خشی كه روی چوب افتاده تا حدی از بین برود.



 گلدان و گل مصنوعی

  نمك:

 برای تمیز كردن گل‌های مصنوعی آنها را در یك كیسه پلاستیكی بگذارید و كمی نمك در كیسه بریزید. در كیسه را ببندید و آن را چند بار به‌شدت تكان دهید. نمك گرد و خاك را از بین خواهد برد. حالا می‌توانید گل‌ها را كاملا بتكانید و در گلدان بگذارید.

  برنج:

برای تمیز كردن گلدان‌هایی كه سر باریكی دارند، در آنها كمی آب گرم و یك مشت برنج خام بریزید، گلدان را تكان دهید و بعد آن را بشویید.