سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

انواع سبک ها در دکوراسیون



 

 

 

سبک در دکوراسیون

 

 

سبک ویلایی

 

به کارگیری طرح‌های گل‌دار لزوماً به معنای استفاده از پارچه‌های کتان گل‌دار نیست. پارچه‌های طرح‌دار امروزی با اکثر چیدمان‌ها هماهنگی دارند ، اما اگر در پی رسیدن به چشم‌اندازی خیلی مدرن در اتاق‌تان هستید، از عناصر سنتی بپرهیزید.

 

در این جا می‌بینید که دیوارهای سفید زمینه‌ای ساده و یکدست پدید آورده‌اند و کف پوش‌های چوبی، با گرمای طبیعی خود، رنگ اتاق را متعادل کرده‌اند. اگر از طرح‌های گل‌دار استفاده می‌کنید، یک طرح گل درشت را در کنار طراحی با گل‌های ریز- نظیر کوسن‌های این اتاق نشیمن- قرار دهید. حتی می‌بینید که در این‌جا از سه نوع پارچه ی مختلف کوسن استفاده شده و متکاهایی کوچک برای روی کاناپه ی سفید تهیه شده است. مراقب باشید محیط را شلوغ نکنید؛ حداکثر چهار نوع طرح کافی است.

 

روکش گل‌دار مبل دسته‌دار، واحد بزرگ‌تری با گل‌های درشت را به اتاق افزوده و چشم‌انداز اتاق‌نشیمن را به سادگی دگرگون کرده است. می‌توان اجزای کوچک تر، مثل عسلی‌ها را با پارچه‌های ساده‌تر روکش کرد. اما در این طراحی، به منظور مدرن کردن فضا از میزهای سفید استفاده شده که به خوبی با رنگ زمینه ی اتاق و دیوارها در هماهنگی‌اند. پارچه‌های توری فانتزی جلوه ی زیباتری نسبت به پرده‌های ساده رومی یا رولی دارند. یک حاشیه ی راه راه برای پرده ی گل‌دار، به محض ورود به اتاق، توجه را به سمت پنجره معطوف می‌کند.


 


سبک امروزی


با استفاده از دو رنگ با زمینه‌های مختلف که بر جزئیات طرح تاکید و آن‌ها را برجسته می‌کنند، می‌توان یک طراحی خنثی در اتاق نشیمن را از حالت سادگی محض در آورد. رنگ‌آمیزی تک رنگ ، فضای کمینه‌گرای ژاپنی را تداعی می‌کند که می‌تواند با مبلمانی کاملاً شرقی تشدید شود.

 

برای داشتن محیطی امروزی، انتخاب رنگ‌های خنثی به معنای به کارگیری درجات رنگی است که از نظر شدت در یک مایه‌اند. رنگ آمیزی دیوارها با رنگ میانه‌ای مثل طوسی گرم، احساس بسیار آرامش بخش‌تری از سفید یا کرم به ارمغان می‌آورد. یک فرش کم‌رنگ نیز به روشنایی محیط کمک می‌کند. برای طرح‌های تک رنگ، سورمه‌ای گزینه ی بهتری نسبت به مشکی است و درجات ملایم‌تر آبی به شادابی محیط اتاق یاری می‌دهد.

 

کاناپه با یک طرح چاپی کرم و طوسی مایل به قهوه‌ای پوشانده شده و دیوار جلویی با کاغذ دیواری متن‌دار در زمینه ی آبی ملیح پوشش داده شده است. طرح‌های برجسته‌تر در کوسن‌ها بیش‌تر به چشم می‌آیند. طرح‌های چاپی تک رنگ، همراه با کرم که در وسایل استفاده می‌شود، بسیار آرام و چشم نوازند و برای جان دادن به طرحی خنثی و بی‌رنگ، مناسب جلوه می‌کنند. در این اتاق قسمت‌های قهوه‌‌ای تیره در مبلمان، به طرح غنا بخشیده‌اند، در حالی که میز چوبی جلوی مبل و صندلی تکی که تک رنگ نارنجی دارند، محیط اتاق را گرم‌تر کرده‌اند. این روزها مبلمان شرقی با رنگ چوب به فراوانی در دسترس‌اند و به راحتی می‌توان آن‌ها را در خانه‌هایی با معماری داخلی مدرن، به کار گرفت.



 

 

سبک راحت


در این اتاق‌نشیمن، طرحی که بر پایه ی رنگ‌های خنثی ایجاد شده، با استفاده از چند پوشش قابل تعویض مبل‌ها، جلوه‌ای شاد و رنگارنگ پیدا کرده است. فراهم آوردن این نوع دکوراسیون و حتی تعویض آن در مواقعی که می‌خواهید در فضای اتاق تنوعی به وجود آورید، بسیار ساده است. اگر علاقه‌مند باشید، این تغییر شکل ساختاری می‌تواند درباره ی میزها و کاناپه‌ها نیز به کار گرفته شود. شست وشوی این پیراهن‌های مبل بسیار آسان است و هزینه‌ ی کم‌تری نسبت به تعویض پارچه ی مبلمان دارد. باید ابعاد مبلمان خود را به دقت اندازه‌گیری کنید و برای جلوگیری از خراب شدن احتمالی پارچه به هنگام برش، ابتدا یک الگوی کاغذی با ابعاد مورد نظر تهیه فرمایید.

 

از نظر شناخت رنگ، باید بدانید که رنگ خنثی با هر رنگ دیگری ترکیب می‌شود، پس آراستن سطوح اتاق با رنگ‌هایی مانند خاکستری مایل به قهوه‌ای یا بژ، یک فضای خالی و در عین حال متنوع ایجاد می‌کند. رنگ‌های خنثی را برای اشیای بزرگ‌تر در نظر بگیرید تا نتیجه ی بهتری حاصل شود. در این جا، به کارگیری رنگ‌های تازه و ملایم، احساسی بهاری به وجود آورده است. اگر می‌‌خواهید محیط بسته‌تری برای فصل پاییز داشته باشید، کافی است مجموعه‌ای از پیراهن مبل با رنگ گرم‌تر تهیه کنید.

 

اگر پرده‌های افشان و پرچین دوست دارید، می‌توانید مانند پرده این اتاق، پارچه پرده‌ای را بلندتر از ارتفاع دیوار اندازه بگیرید تا توده‌ با شکوهی از پارچه بر روی زمین ایجاد شود.


منبع :dekore20.mihanblog


ویدیو مرتبط :
دکوراسیون آشپزخانه به سبک هندی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ست کردن مبلمان با انواع سبک های دکوراسیون



شاید برای شما هم جالب باشد بدانید مبل‌هایی كه ما سال‌هاست از آنها در دكوراسیون منزل‌های‌مان استفاده می‌كنیم، هر كدام اسم مخصوص به خود را دارند.

 

این مساله برای خود من كه بسیار جالب بود؛ بنابراین با خودم فكر كردم شاید شما هم دوست داشته باشید مبل‌های خانه‌تان را بیشتر بشناسید و موقع خرید كردن حرفه ای تر به نظر برسید.

مبلمان‌  ركلاینر، مناسب برای خانه های مدرن
راحتی‌ها و مبلمان‌ ركلاینر دارای تكیه‌گاهی متحرك و تطبیق‌پذیرند كه  سطح استراحتگاه قابل تنظیمی برای پاها دارند. ساز و كار اجرایی ركلاینر‌ها با موتوری انجام می‌شود كه هم سطح با دو دست در طرفین مبل قرار گرفته است. همچنین با كمك كنترل از راه دور می توانید این مبل را به هر حالتی كه تمایل دارید، تنظیم كنید.

آشنایی با انواع مبلمان, مدل های مختلف مبلمان

مبلمان‌  ركلاینر، مناسب خانه های مدرن، می توانید این مبل ها را با کنترل از راه دور تنظیم کنید


مبلمان‌ سالنی، مناسب برای خانه های مدرن
این صندلی های كوتاه و بدون دسته، نشیمنگاهی عمیق و بسیار راحت  دارند كه خیلی خوشایند است. این نوع مبل‌ها معمولا پایه‌های چوبی كوتاهی دارند كه اغلب موارد به ساختار اصلی مبل متصل است و به طور كامل دیده می شود. در بعضی موارد هم پایه های آن استیل است.

 

ست دکوراسیون خانه,انواع سبک های خانه

مبلمان‌ سالنی مناسب برای خانه های مدرن، این نوع مبل ها معمولا پایه های چوبی كوتاهی دارند


مبلمان هتلی، مناسب برای خانه هایی به سبک معاصر و مدرن
این سبك مبلمان‌ جلوه‌ای بسیار ساده با خطوطی ملایم دارد و بیشتر در لابی هتل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. نشیمن این مبلمان‌ معمولا دو روكش دارد؛ یكی روكش اصلی سرتاسری برای خود مبل و یكی هم روكشی محافظ كه در زیر آن قرار می‌گیرد. تكیه‌گاه این مبلمان‌ زاویه‌دار است. دسته‌ها معمولا روكش دارند و پایه‌ها هم صاف و چوبی هستند.

بهترین مبلمان سبک های معاصر,راهنمای انتخاب مبلمان

مبلمان هتلی مناسب خانه هایی به سبک معاصر و مدرن و بیشتر در لابی هتل ها استفاده می شود


مبلمان هاروارد، مناسب برای خانه هایی به سبک معاصر و مدرن
این مبل ها تكیه گاهی منحنی، نشیمنگاهی وسیع و دسته هایی گرد دارند. معمولا پایه های این مبل‌ها چوبی و ثابت است اما در بعضی موارد دیده شده كه در زیر پایه‌ها، چرخ های كوچكی به منظور جا‌به جایی راحت تر آنها تعبیه می شود.

 

تکنیک های انتخاب مبلمان,راهنمای شناخت انواع مبلمان

مبلمان هاروارد مناسب خانه هایی به سبک معاصر و مدرن،معمولا پایه های این مبل‌ها چوبی است


مبلمان با پشتی بالدار، مناسب برای خانه هایی به سبک روستیک
این نوع مبل‌ها، تكیه گاهی بلند با دسته های كوتاه و گرد دارند. در دو طرف تكیه‌گاه این مبل، دو تكه اضافی به صورت دو بال جلو آمده كه در ارتفاع سر فرد قرار می‌گیرد و باعث می‌شود جایی مناسب برای قرار‌گیری سر به وجود بیاید. پایه‌های این نوع مبل‌ها هم چوبی و بدون روكش است.

 

مدل های مختلف مبلمان, شیک ترین مدل مبلمان

مبلمان با پشتی بالدار مناسب خانه هایی به سبک روستیک، تكیه گاهی بلند و دسته های كوتاه دارند


مبل های توكسدو، مناسب برای دكوراسیون های مدرن
این نوع مبل دسته‌های بلند با ارتفاعی به اندازه تكیه‌گاه مبل دارد. همچنین پایه‌های این مبل، صاف، بدون تراش، بدون روكش و به طور كامل قابل دید است.

 

انواع سبک های خانه,آشنایی با انواع مبلمان

مبل های توكسدو مناسب دكوراسیون های مدرن، دسته های بلند با ارتفاعی به اندازه تكیه گاه دارند


مبلمانی با دسته‌های گرد و پایین، مناسب برای اغلب سبك‌های دكوراسیونی به غیر از كلاسیك و روستیك
این مبل محبوب‌ترین مدل مبلی است كه در اغلب خانه‌ها یافت می‌شود. دسته‌های این مبل گرد و كوتاه است. این مبل اغلب به صورت تمام پارچه یافت می‌شود و دارای تشكچه‌هایی است كه باعث می‌شود تكیه‌گاه كوتاه‌تر یا بلند‌تر شود. مزیت دیگر این مبل‌ها این است كه می‌توانند پایه‌دار یا بی‌پایه باشند.

نحوه چیدمان مبلمان خانه, بهترین مبلمان سبک های معاصر

مبلمانی با دسته های گرد و پایین، مناسب اغلب سبک های دكوراسیونی غیر از كلاسیک و روستیک


مبلمان‌  لوئیس، مناسب برای خانه هایی به سبک كلاسیک
مبلی به سبك لوئیس، فریم چوبی بسیار شكیل و مجللی دارد كه به پایه‌های چوبی شكل با انحنایی زیبا ختم می‌شود. تكیه گاه این مبل ها روكش دار، محكم و معمولا با فرم های جالب است و نشیمن آنها هم حالتی گرد و برآمده دارد. 

 

راهنمای انتخاب مبلمان,تکنیک های انتخاب مبلمان

مبلمان‌  لوئیس مناسب برای خانه هایی به سبک كلاسیک، فریم چوبی بسیار شكیل و مجللی دارد

 

منبع : مجله زندگی ایده آل / bartarinha.ir