ستاره‌های میلیونی سینما در سیما


موضوع خیلی ساده بود، شاید خیلی‌ها این راز مگو را می‌دانستند ولی كسی حرفی نمی‌زد، هم كسانی كه پول می‌گرفتند از این معامله راضی بودند هم كسانی كه دست به جیب می‌شدند





 وقتی بچه‌های مجله‌ای شهری دریكی از شماره‌های سال جدیدشان به زعم خودشان، آمارها را رو كردند تا موضوع درگوشی و پول‌های زیر میزی برملا شود، برخی‌ها سعی كردند به كلی موضوع را تكذیب كنند. عده‌ای هم سعی كردند با منطقی جلوه دادن این موضوع آن را كم اهمیت جلوه دهند اما عاقلانه این بود كه خودمان دست به كار شویم و از صحت و سقم ماجرا باخبر شویم. سعی كردیم نظرات چند نفر از كسانی كه نام شان در این گزارش آمده بود را بپرسیم و واقعی بودن یا نبودن آن را این‌طوری بفهمیم، البته مروری هم بر آغاز ماجرا و اتفاقات بامزه‌ای كه شاید در این بین افتاده باشد، داشته‌ باشیم.



از یك میلیون تا 50 میلیون تومان

 رقم‌ها‌یی كه برای بازیگران و خواننده‌ها برای حضور درتلویزیون در این گزارش آمده بود بین یك میلیون تا 50 میلیون در نوسان بود، بیشترین رقم در میان بازیگران برای بهرام رادان است  كه از 30 تا 50 میلیون ذكر شده و كمترین میزان برای حسام‌الدین، سراج خواننده سنتی است كه از هیچ تا 3 سكه بهار آزادی در نوسان است. برخی دیگر هم به این شرح است:
  •  رضا صادقی: 5 میلیون تومان بدون گروه / 10 میلیون تومان با گروه
  • مجید اخشابی: 2 تا 3 میلیون تومان
           این خواننده در پاسخ سوال ما گفت:(این كاری نابخردانه بود و فكر می‌كنم سكوت بهترین جواب است)
  • محمد اصفهانی: 5 میلیون تومان برای دعای سال تحویل / 12 میلیون تومان برای اجرای گروهی
  • علیرضا افتخاری: 5 یا 6 میلیون تومان
  • امین حیایی: 6 تا 10 میلیون تومان
           (امین حیایی درمدتی كه این گزارش آماده می‌شد در سفر حج بود و نتوانستیم با او این رقم را چك كنیم و نظرش را بپرسیم)
  • رامبد جوان: 4 میلیون تومان
  • مجید صالحی: 1 و نیم میلیون تومان
  • كامبیز دیرباز: 1 و نیم میلیون تومان



  • پژمان بازغی: 1 تا 2 و نیم میلیون تومان، پژمان در جواب سوال ما گفت:(فكر می‌كنم چنین خبرهایی جز تشویش اذهان عمومی كار دیگری نمی‌كند.  درمورد دستمزد من كه كاملا اشتباه بود و قطعا رقم بیشتری می‌گیرم.  بخشی از این دستمزد به دلیل فرار كردن از دست آنهاست چون هر جایی نمی‌روم و من كسی نیستم كه در هر برنامه‌ای حاضر شوم.)



حامد بهداد: به كسی ربطی ندارد چقدر می‌گیرم

همه می‌دانند حامد بهداد بسیار صریح حرف می‌زند و ابایی هم ندارد كسی از حرف هایش دلخور شود. او در این باره می‌گوید: «اصلا به كسی ربطی ندارد كه من بازیگر چقدر بابت كارهایی كه می‌كنم دستمزد می‌گیرم! مگر من می‌پرسم فلان برج ساز چقدر درآمد دارد؟ مگر كسی می‌گوید فلان كارخانه چقدر سود می‌كند؟ متأسفانه مدتی است بازیگران و دستمزدهای‌شان برای همه سوژه شده است، این فرهنگ بد سرك كشیدن در زندگی شخصی بازیگران، فرهنگ بدی است و من اصلا دوست ندارم به آن بپردازم و این كار را یك كار سطح پایین می‌دانم كه بپرسیم یك بازیگر برای رفتن به فلان برنامه چقدر پول گرفته یا چقدر درآمد دارد.» او در مورد رقم 30 میلیونی كه در این گزارش برای او ذكر شده هم گفت: «اصلا دوست ندارم در این باره حرفی بزنم و كلا تكذیب كردن آن را هم درست نمی‌دانم.»



شنیده‌های خبرنگاران از پشت پرده دستمزد‌ها

  •  یكی از خوانندگان مشهور روش نغزی دارد؛ برای پاسخگویی به تلفن و قرار حضوری، باید رسید مبلغ پرداختی به حسابش كه پیامك شده، فكس شود تا با شما تماس بگیرد و قرار را تنظیم كند.
  •  یك خواننده پركار و مشهور دیگر كه برای همه كارها، نرخ ثابتی دارد، تا چك را در جیب نگذارد پا در استودیو نمی‌گذارد.  حتی اگر كسی كه پشت خط اصرارمی‌كند، مدیر شبكه باشد یا خود رئیس سازمان! می‌گویند یك‌بار از اتاق انتظار به حالت قهر خارج می‌شود و برنامه را اجرا نمی‌كند، همه فكر می‌كنند برای تاخیر در برنامه‌هاست ولی بعد از كمی اصرار متوجه می‌شوند كه مشكل، در پول است.
  •  یكی از هنرمندان، نه مدیر برنامه دارد و نه كم روست، اول كلی ابراز علاقه می‌كند و بعد عدد تعیین می‌كند؛ «من به‌شدت علاقه‌مندم كه در شبكه شما باشم ولی نرخ من را كه می‌دانید، 5 تومان است و قبل برنامه می‌گیرم.» 
  •  یك بازیگر كم‌كار این روزها ، هدیه حضورش در برنامه را باید دم خانه‌اش فرستاد تا به تماس‌ها پاسخ دهد.  حالا اگر شبكه استانی دعوت كرده باشد، مشكل آنهاست و باید نماینده‌ای پول و بلیت را به او تحویل دهد.
  •   و البته نویسنده مشهور و محبوبی هست كه در برنامه‌های خاصی حاضر می‌شود، یك‌بار برای ضبط یك برنامه، مصائب زیادی می‌كشد و در سرمای استخوان‌سوز نیمه شب مشهد، به پشت بام حرم مطهر امام رضا(ع) می‌رود ولی نه تنها از ابتدا عدد و رقمی را با تهیه‌كننده شرط نمی‌كند بلكه پس از آن همه سختی و مشكلات و ناهماهنگی‌ها، دل بیننده‌ها و زیارت بارگاه امام هشتم(ع) را دستمزد خود می‌داند.
(شنیده‌های فوق، تنها نقل قول‌های رایج خبرنگاران است. صحت و سقم آنها و قضاوت با خوانندگان.)



رضا یزدانی: دوست ندارم به این موضوع وارد شوم

 وقتی این موضوع را با رضا یزدانی مطرح كردیم او كه خودش هم این موضوع را پیگیری كرده بود این موضوع را یك حاشیه مضر دانست و گفت: «ترجیح می‌دهم وارد این مسائل نشوم » او البته وقتی با اصرار ما مواجه شد كه حداقل می‌توانید این خبر یا رقم ذكر شده را تكذیب كنید گفت:« فكر كنم همین كه دوست ندارم به این موضوع وارد شوم بهترین موضع‌گیری و بهتر از هر تائید یا تكذیبی باشد.»



پوریا پورسرخ: فقط برای فروش چنین چیز‌هایی می‌نویسند

پوریا پور سرخ در پاسخ به این سؤال كه آیا موضوع دستمزد‌های میلیونی برای مهمانان تلویزیونی صحت دارد یا نه، پاسخ‌های روشنی دارد او می‌گوید: «نمی‌دانم چرا جدیدا پول‌هایی كه بازیگران می‌گیرند این قدر برای برخی، غیرمعقول یا خارج از عرف شده است. مدتی به دستمزد‌ها‌گیر می‌دهند و حالا هم به مهمانان تلویزیون.» پور سرخ در مورد رقم‌های نوشته شده هم می‌گوید:«نمی‌شود این موضوع را تكذیب كرد، قطعا تلویزیون برای آمدن برخی‌ها حاضر است پول بدهد و كار امسال و پارسال هم نیست اما این قیمت‌هایی كه من دیدم اكثرا اشتباه بوده حداقل در مورد من و چند نفر از دوستان نزدیكم. می‌دانم كه این قدر نمی‌گیرند و همین اشتباه بودن رقم دریافتی خودم و دوستان نزدیكم باعث شد تا به واقعی بودن ارقام دیگر هم مشكوك شوم.  البته برخی از قیمت‌ها هم آن‌قدر خنده دار بوده كه همه می‌فهمند موضوع چقدر غیرواقعی است. مطمئن باشید تلویزیون از این پول‌ها به كسی نمی‌دهد. »



ماجرا از كجا شروع شد

می‌گویند از سال 82 به بعد كه رسم هدیه دادن به مهمانان برنامه‌های تلویزیونی حالت رسمی‌تری به‌خود گرفت؛ شبكه تهران قصد داشت جذابیت بیشتری به برنامه هایش ببخشد و برنامه‌های مناسبتی‌اش بیشتر و بهتر دیده شود، پس مسئولان وقت شبكه پایتخت تصمیم می‌گیرند مهمانان را از دیگر شبكه‌ها قاپ بزنند و بهترین و عملی‌ترین راه، اهدای سكه بود برای قدردانی از این اتفاق! همین سكه ناقابل هم از ربع بهار آزادی آغاز می‌شد.  خواننده‌ها با یك سكه ربع به استودیو پا می‌گذارند و بازیگران با چند تای آن. اما همین تصمیم ناچیز یك شبكه استانی و جوان، زمینه یك رقابت تمام عیار را فراهم می‌كند.  رقابت بین همه شبكه‌ها شكل می‌گیرد و آرام آرام، سكه به معیار ثابت و واحد شمارش رسمی حضور ستاره‌ها در تلویزیون تبدیل می‌شود.  در یك فاصله زمانی كوتاه، ربع به نیم و نیم به سكه تمام بهار آزادی تغییر شكل می‌دهد.  به‌طوری كه در سال 85-84، حضور ستاره‌ها در هر برنامه مناسبتی، منوط به تعداد سكه‌های تمام بهار آزادی می‌شود.  عددهایی كه با توجه به شهرت و سر زبان بودن خواننده و بازیگر، بالا و پایین می‌شود. 





محسن رجب پور:

4-3میلیون تومان رقم درستی است

برخی مثل محسن رجب پور هم حرف‌های جالبی در این باره داشتند:« این رقمی است كه برخی سایت‌ها مطرح كرده‌اند و به گوش خود من هم رسیده.  ولی این رقم واقعی نیست اصلا صداوسیما چنین پولی ندارد كه برای حضور یك هنرمند در تلویزیون بدهد.  آنها یك تعرفه‌ای دارند كه طبق همان هم عمل می‌كنند. حداقل هنرمندانی كه با من كار می‌كنند اصلا این مبلغ را نمی‌گیرند.  بیشترین دستمزدی كه گران‌ترین خواننده‌ها برای اجرای یك برنامه، به اتفاق همه گروه‌شان می‌گیرند بین 17 تا 20 میلیون است.» رجب پور در مورد رقم 40 میلیونی كه در مورد بنیامین هم می‌گوید:« حدود 3 تا 4 میلیون، رقم صحیح تری است البته هنرمندان من اصلا در برنامه‌های تلویزیون شركت نمی‌كنند.  بنیامین دو بار آمده تلویزیون؛ آن هم برای تحویل سال جدید.  من با شرایط خاصی اجازه می‌دهم هنرمندانی كه با من كار می‌كنند در برنامه‌ها شركت كنند و چون خیلی سخت اجازه می‌دهم، پولش هم برایم مهم نیست؛ یعنی اگر قرار باشد از پول حرفی به میان بیاید در آخرین لحظه گفته می‌شود و من چانه‌ای روی قیمت نمی‌زنم.»


ویدیو مرتبط :
سیمونه زازا - ستاره 18 میلیونی بیانکونری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خبرهای جدید از 4 ستاره سینما



خبرهای جدید از 4 ستاره سینما

 

عزت ا... انتظامی و عبور از راه آبی ابریشم
عزت ا... انتظامی بازی در فیلم سینمایی «راه آبی ابریشم»، جدیدترین ساخته «محمد بزرگ نیا» را به پایان رساند.تدوین این فیلم توسط «مصطفی خرقه پوش» در حال انجام می باشد و صداگذاری آن، چندی پیش به طور هم زمان آغاز شده است. پروژه سینمایی «راه آبی ابریشم» با حمایت کامل بنیاد سینمایی فارابی ساخته می شود و نخستین نمایش آن، در جشنواره فیلم فجر امسال خواهد بود. فیلم نامه این اثر را که یکی از فیلم های فاخر سینمای ایران می باشد، محمد بزرگ نیا نوشته است. داستان این فیلم درباره ناخدایی به نام «سلیمان » است که هزار سال پیش، تصمیم می گیرد مال التجاره ارزشمندی را از بندر «سیراف» به چین برساند و این سفر، از خلیج فارس آغاز می شود. به جز عزت ا... انتظامی بازیگران دیگری چون بهرام رادان، داریوش ارجمند، رضا کیانیان، پگاه آهنگرانی، پیام دهکردی، مهدی سیاحی، محسن حسینی، فرشید صمدی پور، هوشنگ قوانلو، محمدعلی قویدل، حمیدرضا میلاد و بازیگرانی از کشورهای چین و تایلند، در این پروژه تاریخی نقش آفرینی می کنند. عزت ا... انتظامی که بازی های ماندگار و درخشانی در فیلم هایی چون «هامون»، «اجاره نشین ها»، «بانو»، «روسری آبی»، «خانه خلوت»، «حاجی واشنگتن»، «خانه ای روی آب» و هم چنین سریال «هزاردستان» از خود ارائه داده است، در جشنواره سال گذشته فجر، با فیلم «چهل سالگی» علیرضا رئیسیان حضور داشت. وضعیت نمایش این فیلم، هنوز مشخص نشده است.

 

خبرهای جدید از 4 ستاره سینما

 

شقایق فراهانی با باغ قرمز می آید
«شقایق فراهانی» تابستان امسال با فیلم «باغ قرمز» میهمان سینماهای کشور می شود. این فیلم که کارگردانی آن را «امیر سماواتی» برعهده داشته است، در جشنواره بیست و هشتم فجر با مشکل سینک صدا به نمایش درآمد. این فیلم هم اکنون پس از دریافت پروانه نمایش، با کیفیت صدا و تصویر مناسب میهمان سالن سینماها می شود. به جز شقایق فراهانی، امین تارخ، لیلا اوتادی، مرتضی ضرابی، رامین راستاد، نیکی نصیریان و فریدالدین، بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش آفرینی کرده اند. داستان «باغ قرمز» روابط انسانی میان «داوود و مهناز» از جنوبی ترین نقطه شهر و یک پزشک و همسرش، از شمالی ترین نقطه شهر را روایت می کند. شقایق فراهانی که با فیلم «لیلا»ی مهرجویی به عرصه سینما گام نهاد، در فیلم هایی چون «طوطیا»، «پروانه» و «شب های تهران» ایفای نقش داشته است. وی سال گذشته با فیلم «محاکمه در خیابان» مسعود کیمیایی میهمان پرده سینماهای کشور بود. فراهانی علاوه بر تلویزیون در برخی فیلم ها و مجموعه های تلویزیونی بازی کرده است.

 

خبرهای جدید از 4 ستاره سینما

 

شهره لرستانی و باز هم سینمای کمدی
شهره لرستانی بازی در فیلم سینمایی «یک جیب پرپول، یه گواهینامه»، جدیدترین ساخته قدرت ا... صلح میرزایی را به پایان رساند. مراحل فنی این فیلم به تازگی به پایان رسیده و آماده اکران عمومی است و پس از دریافت پروانه نمایش عمومی، روانه سالن های سینما می شود. نود درصد از بازیگران «زندگی شیرین» که سال گذشته اکران شد، در «یک جیب پرپول، یه گواهینامه» ایفای نقش دارند. این کمدی اجتماعی براساس فیلم نامه ای از «قدرت ا... صلح میرزایی» ، در شهریار، لواسان و تهران، جلوی دوربین رفته است. شهره لرستانی که با بازی در فیلم «لیلی با من است» کمال تبریزی و سریال تلویزیونی «آوای فاخته»، به چهره ای نام آشنا بدل شد، در سال های اخیر بیشتر تمرکز خود را به بازی در فیلم ها و مجموعه های طنز تلویزیونی معطوف کرده است.

 

خبرهای جدید از 4 ستاره سینما

 

مهران رجبی از قهوه خانه بهشت می گوید
مهران رجبی در مجموعه تلویزیونی «قهوه خانه بهشت» به کارگردانی «محمدتقی انصاری» ایفای نقش خواهد کرد. داستان های این سریال را «قاسم انصاری» و «حمیدرضا لوافی» نوشته اند. «قهوه خانه بهشت» در ۲۳ قسمت ساخته می شود و قرار است هر شب از شبکه اول سیما روی آنتن رود. داستان این سریال درباره پیرمردی است که قهوه خانه ای در مرز مهران دارد. او در انتظار بازگشت پسرش از سفر کربلا است.مهران رجبی که در سال های اخیر بیشتر فعالیت خود را به بازی در فیلم های کمدی و طنز و مجموعه های مناسبتی معطوف کرده در فیلم هایی چون «ایستگاه متروک»، «مارمولک» و «زیر نور ماه»، ایفای نقش داشته است. در «قهوه خانه بهشت» به جز مهران رجبی بازیگران دیگری چون عنایت بخشی، سیاوش قاسمی، افشین سنگ چاپ، مرتضی گرامی و کیانوش گرامی حضور خواهند داشت.