کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

بهترین سن برای رفتن به مهدکودک


با وجود اینکه مهد کودک، اولین قدم ورود به جامعه است، تا پیش از سه سالگی خیلی مناسب نیست و توصیه هم نمی‌شود که بچه را پیش از سه سالگی به مهد بفرستید.

وب سایت نی نی بان: با وجود اینکه مهد کودک، اولین قدم ورود به جامعه است، تا پیش از سه سالگی خیلی مناسب نیست و توصیه هم نمی‌شود که بچه را پیش از سه سالگی به مهد بفرستید.

بهترین سن برای رفتن به مهدکودک
 
بهترین سن برای رفتن به مهدکودک

مادران شاغل که نگران هستند مبادا این محدوده زمانی که از بچه‌ها دور هستند موجب شود فاصله‌ای بین آنها بیفتد یا دلبستگی و عاطفه آنها کمتر شود باید دقت کنند، آنچه تعیین‌کننده این میزان دلبستگی است به‌هیچ وجه ربطی به مهدکودک رفتن یا نرفتن و اینکه فرزند شما به دلیل شغل‌تان نزد اقوام یا مادربزرگ است ندارد.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



راهنمای خرید تخت مناسب برای نوزاد

بهترین سن برای رفتن به مهدکودک

از آن جایی‌که بیشتر بچه‌ها تا رسیدن به سن مناسب برای نقل مکان به تخت واقعی در همان تخت کوچک می‌خوابند باید یک تخت محکم و بادوام انتخاب کنید. خیلی از مادرها تمایل دارند از چند ماه پیش از به‌دنیا آمدن نوزاد، تخت خواب او را آماده کنند. بسیار خوب است که این کار انجام شود، اما اگر نوزاد پیش از آماده‌سازی تخت به‌دنیا بی‌آید، هول نشوید! نوزاد می‌تواند در چند هفته‌ی اول زندگی خود در یک گهواره نیز بخوابد.




اما و اگرهای استفاده از رایانه در دوران بارداری

بهترین سن برای رفتن به مهدکودک

این روزها همه از رایانه استفاده می‌کنند از جمله زنان باردار. اگرچه در سال‌های اخیر درباره اثرات منفی احتمالی استفاده زیاد از این وسیله بر سلامتی روحی و فیزیکی افراد استفاده کننده تحقیقات زیادی انجام شده اما هنوز هییچ کس با قاطعیت نمی‌تواند درباره این موضوع اظهار نظر کند و به خصوص زمانی که صحبت از زنان باردار به میان می‌آید، بر ابهام ها افزوده می‌شود.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



زمان طلایی از شیر گرفتن کودک

بهترین سن برای رفتن به مهدکودک

«باید بچه‌ام را از شیر بگیرم اما نمی‌دانم چطور این کار را انجام دهم»، «از وقتی بچه‌ام را از شیر گرفته‌ام مدام گریه و بی‌قراری می‌کند. چه کار کنم؟»، این‌ها سوالاتی است که خیلی از مادران به دنبال پاسخ آن هستند. بنابر این ما در گفتگو با دکتر مریم‌السادات منتصری، متخصص کودکان و نوزادان، این سوال‌ها را از او پرسیدیم.



6 نشانه عجیب در بارداری


بهترین سن برای رفتن به مهدکودک

چریل فرینبرگ اهل کالیفرنیا که در دوره‌ی سوم از بارداری خود به سر می‌برد یک شب با حس خواب‌رفتگی و بی‌حسی انگشتان از خواب بیدار شد. او به سرعت به خاطر آورد که پیش از آن نیز علائم سندرم تونل مچ دست را داشته است. اما در دوران بارداری، بدن به دلیل تجمع مایعات ورم می‌کند و فشار زیادی به عصب‌های دست و مچ وارد می‌شود.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...


ویدیو مرتبط :
بالا رفتن سن ازدواج

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرا با بالا رفتن سن، عاقل‌تر می‌شویم؟



 

 

چرا با بالارفتن سن عاقل تر می شویم

 

 

به گفته محققان، مغز ما در سنین سالمندی و پیری کمتر تحت تاثیر احساسات و هیجانات قرار می‌گیرد و کمتر تحریک می‌شود و این زمانی رخ می‌دهد که ما صاحب عقل و خرد می‌شویم.

محققان مجموعه‌ای از تحقیقات را روی سه هزار نفر در گروه‌های سنی بین 60 و 100 ساله انجام دادند تا دریابند که با بالا رفتن سن چه اتفاقی برای مغز رخ می‌دهد.

محققان دریافتند که سالمندان هم می‌توانند توانایی‌های جدیدی را کسب کنند حتی در زمانی که مغزشان کمتر به هورمون‌های «حس خوب» وابسته است که در نتیجه آن، با احساسات و هیجانات کمتر تحریک می‌شود. این تاثیر به گفته محققان «خرد» است.

 

 

این واقعیت که سالمندان در واکنش‌های خود کندتر از جوانان عمل می‌کنند، عمدتا به عنوان یک کاستی در نظر گرفته می‌شود، اما همیشه هم موضوع زیان آوری نیست.

 

این کندی در واکنش که در واقع نتیجه کاهش هورمون‌های هیجان آور مثل دوپامین در مغز است، چیزی است که ما آن را به «خرد و حکمت» تعبیر می‌کنیم.