سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

همسرتان را جارو به دست كنید


اگر مرد خانه شما دست به سیاه و سفید نمی‌زند، توصیه‌های این مطلب را به کارببندید.


مجله سیب سبز - بهاره اسلامی: كار سختی است. یك‌شبه نمی‌توانید جارو و تی را در دست مردی كه تا همین چند ماه پیش لیوان آبش را هم از مادرش می‌گرفته قرار دهید و به او بفهمانید كه قرار نیست با مادرش زندگی كند. اگر مسئولیت كار خارج از خانه با هر دوی شما باشد و درآمدی كه برای به دست آوردنش تلاش كرده‌اید صرف منافع مشترك‌تان شود، انجام كارهای خانه به تنهایی می‌تواند جسم و روان‌تان را خسته كند.

كم نیستند زن‌هایی كه خودخواسته یا به‌خاطر منافع زندگی مشترك‌شان در كنار جارو به دست و پیشبند به تن بودن، خارج از خانه هم كار می‌كنند و كم نیستند زنانی كه به‌خاطر تنها به دوش كشیدن مسئولیت‌های خانه، باكلافگی و آزردگی‌شان هر روز بیشتر از قبل از همسر خود فاصله می‌گیرند. اگر شما هم یكی از این خانم‌ها هستید، راهنمایی‌های ما را هم برای جارو به دست كردن شوهرتان امتحان كنید. می‌دانیم كار آسانی در پیش ندارید اما اگر این دست تنهایی واقعا به روان و آرامش‌تان صدمه می‌زند باید آستین‌های‌تان را برای تغییر بالا بزنید.

همسرتان را جارو به دست كنید

چشم‌های‌تان را باز كنید

قرار است برای تغییر تلاش كنید اما قبل از آنكه با امیدواری ادامه مطلب را بخوانید، به شما می‌گوییم پیش‌نیاز كارگر شدن تغییرات مورد نظرتان، ازدواج با مردی است كه در خانه كار كردن را بد نمی‌داند. اگر سراغ مردی رفته‌اید كه در خانه پدری به او آموزش داده‌اند كه كار كردن در خانه، در هر شرایطی «وظیفه» زن است و همیشه در گوشش خوانده‌اند كه «مرد» دست به سیاه و سفید نمی‌زند، نمی‌توانید به تغییر شرایط امیدوار باشید. شوهری كه حفظ مردانگی‌اش را وابسته به فاصله‌اش از آشپزخانه می‌داند، به آسانی نمی‌تواند باورهایی كه چند ده سال در مغزش حك شده است را تغییر دهد.

شوهر خراب‌كن نباشید

بیش از اندازه وسواسی هستید و تحمل ندارید كه حتی نیم‌ساعت ظرف‌ها روی سینك ظرفشویی بماند؟ برای تمیز كردن خانه اصول خودتان را دارید و چون همسرتان از آن اصول بی‌خبر است یا به خوبی شما كارهای خانه را انجام نمی‌دهد، او را از كار كردن معاف می‌كنید؟ اگر همسرتان كار كردن بلد نیست به او برای یاد گرفتن اصولی كه برای‌تان مهم است، زمان دهید. سختگیری را كنار بگذارید و وقتی مشغول كار است مدام از او ایراد نگیرید. اگر صبور باشید و هر هفته تنها یك نكته تازه را به او آموزش دهید، بعد از گذشت چند ماه می‌توانید از شوهر نابلدتان یك كدبانو بسازید.

گذشته از این، اگر نمی‌خواهید دست تنها بودن در كارهای خانه، بعد از چند سال شما را به زنی غرغرو، كلافه و خسته تبدیل كند، بپذیرید كه قرار نیست همه‌چیز ایده‌آل انجام شود. ممكن است ظرف دوست‌داشتنی‌تان از دست همسرتان بیفتد و بشكند یا ممكن است یادش برود كه سینك ظرفشویی را خشك كند و لكه روی سینك بماند اما اگر به‌خاطر این اشتباهات او را از كار كرده معاف كنید به همسرتان یاد می‌دهید كه هر وقت خسته و بی‌حوصله است، پراشتباه كار كند و شما را به گرفتن پیشبند و جارو ترغیب كند. پس اگر خودخواسته همسرتان را از خانه‌داری محروم كردید، حق ندارید بعدا غرولند‌های‌تان را روی سر او آوار كنید.

توافقنامه بنویسید

تصور نكنید همسرتان قرار است به اندازه شما و به شیوه شما به امور خانه رسیدگی كند. شما برای آنكه همسرتان را در انجام كارها مشاركت دهید، باید به علایق و ویژگی‌های شخصیتی او توجه كنید. شاید همسر شما هرگز ظرف نشوید اما ممكن است با جارو كردن میانه بدی نداشته باشد. شاید او در طول هفته میلی به انجام كارهای خانه نداشته باشد اما در روزهای تعطیل بتواند برای شما خانه‌تكانی كند و به سهم خودش در انجام كارهای خانه شریك شما باشد.

پس در تقسیم وظایف، این موضوع را در نظر بگیرید كه همسرتان توان و میل انجام چه كاری را دارد. شك نكنید از میان كارهای متعددی كه هر روز در خانه با آنها سر و كار دارید، چند موردی پیدا می‌شود كه همسرتان به انجام دادن‌شان بی‌میل نباشد. پس نظرش را بپرسید و بعد از یك گفت‌وگوی مفصل در این مورد با او به توافق برسید. یادتان نرود همسرتان قرار است در كارهای خانه مشاركت كرده و به عادلانه‌تر شدن این شرایط كمك كند نه اینكه دقیقا همان مسئولیت‌های شما را برعهده بگیرد.

همسرتان را جارو به دست كنید

همه‌چیز را گردن تنبلی نیندازید

كار نكردن همسرتان در خانه تنها دلیل دعواهای شماست و به تنهایی می‌تواند خانه‌تان را جهنم كنم؟ شاید در تشخیص مشكلی كه در رابطه‌تان وجود دارد، دچار سوء‌تفاهم شده باشید و این دلیل ظاهری را به جای مشكلات ریشه‌ای‌تری كه در زندگی‌تان خانه كرده مورد توجه قرار داده باشید. در زندگی مشترك، یك مشكل به تنهایی به رابطه آسیب نمی‌زند. در اغلب موارد ما با زنجیره‌ای از مشكلات و سوءتفاهم‌ها روبه‌رو هستیم و گاهی نمی‌توانیم مشخص كنیم دلیل اصلی تنش‌ها كدام‌یك است.

شاید مخالفت همسرتان با كار كردن شما خارج از خانه دلیل همكاری نكردنش با شما باشد و شاید هم اعتیادش به موبایل‌بازی به او مجالی برای دیدن شرایط شما و پیدا كردن انگیزه همكاری را ندهد پس با گفت‌وگو این موضوع را بررسی كنید و بدون خشم، دلخوری یا لحن نامناسب در گفت‌وگویی آرام و دوستانه ریشه مشكلات‌تان را جست‌وجو كنید. اگر احساس كردید در پیدا كردن عوامل مشكل و حل كردن‌شان ناتوانید، حتما از مشاور خانواده كمك بگیرید و اجازه ندهید دلایل كوچك و به ‌ظاهر بی‌اهمیت، آرامش را از زندگی مشترك شما فراری دهد.

همسرتان را بشناسید

وقتی از همسرتان می‌خواهید به شما كمك كند، جوری رفتار می‌كند كه انگار مردانگی‌اش را زیر سوال برده‌اید و به شخصیتش توهین كرده‌اید؟ درست است كه باورهای كهنه‌ای كه در ذهن شریك زندگی شما خانه كرده‌اند می‌توانند این سوء‌تفاهم را ایجاد كنند اما گاهی خودتان هم در ایجاد آن بی‌تقصیر نیستید. قبل از آنكه كاری را از همسرتان بخواهید، نگاهی به شخصیت و توانایی‌هایش بیندازید. اگر همسرتان هیچ‌وقت توانایی انجام كارهای ظریف را نداشته، نمی‌توانید از او بخواهید كه كریستال‌ها را برق بیندازد اما می‌توانید كارهای قدرتی را به او بسپارید. اگر همسرتان اهل تمركز كردن است و به فرزی شما نیست به جای سپردن كارهای دقیقه نودی به او، مسئولیت‌هایی كه برای انجام‌شان زمان بیشتری دارید را به او بسپارید.

مامان‌بازی نكنید

می‌خواهید دل همسرتان را به دست بیاورید و به او بگویید كه از زن‌های دیگر یك سر و گردن توانمند‌تر هستید؟ به همین دلیل از همان روزهای اول ازدواج خود را در آشپزخانه حبس می‌كنید و هر چند دقیقه یك‌بار با آب‌پرتقال و ظرف كیكی كه خودتان طبخش كرده‌اید از او پذیرایی می‌كنید؟ این بار مشكل شما هستید كه فكر می‌كنید زن نمونه همان مادر فداكار است و با رفتن از این مسیر همسرتان را به روی مبل نشستن عادت می‌دهید.

همسرتان را جارو به دست كنید

هندوانه زیر بغلش بگذارید

مردها عاشق ستایش شدن هستند پس به جای اینكه با تنش و جدل او را به همكاری كردن وادار كنید، روی نقطه ضعفش دست بگذارید. وقتی كه كارهای خانه را انجام می‌دهد، او را ستایش كنید. فقط كافیست گاهی بگویید كه برخی كارها را از او یاد گرفته‌اید و از ریزه‌كاری‌هایی كه انجام می‌دهد، لذت می‌برید. مراقب باشید در استفاده از این روش زیاده‌روی نكنید و با بیش از اندازه تعریف كردن از او، این حس را به همسرتان القا نكنید كه همه كارهای خانه به دوش اوست.


ویدیو مرتبط :
اگر از دست همسرتان ناراحت هستید... @};-

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آبروی همسرتان را حفظ كنید!



همسر بد اخلاق,نحوه برخورد با همسر بد اخلاق و پرخاشگر,راه های برخورد با همسر بد اخلاق و پرخاشگر

با یادآوری خوبی‌های او با همسر بد اخلاقتان مقابله كنید‎

 

«تو هیچ کاری رو درست انجام نمیدی»، «اخلاق برادرت خیلی از تو بهتره»، «یه ذره آشپزی رو از مادرم یاد بگیر»، «شوهرهای مردم همه کار برای زن‌هاشون انجام میدن ولی تو فقط ادعا داری»، «مامانت خودشو کشت با این جهیزیه‌دادنش» و هزار طعنه و کنایه دیگر میان برخی همسران رد و بدل می‌شود و زندگی شیرینشان را به سمت و سوی تلخی سوق می‌دهد.

درست است كه تحمل همسر بد اخلاق بسیار سخت است اما باید گفت این مشكلی نیست كه راه‌حلی برایش وجود نداشته باشد. به‌طور قطع چگونگی برخورد با یك همسر بد اخلاق، به میزان شكیبایی شما بستگی دارد. اگر شما نیز در زندگی مشترك با مشكل آزار زبانی و كلامی همسرتان مواجه هستید بهتر است به راهكارهای دكترنیلچی‌زاده برای مقابله با آن توجه كنید.

با همه قوا حریم‌ها را حفظ كنید!
یكی از حقوقی كه زن و شوهر باید آن را برای طرف مقابل رعایت كنند، دوری از بدگویی و بدزبانی است؛ چرا كه اثر آن زدودن محبت و عشق زن و شوهر نسبت به یكدیگر است و چنین رفتار ناپسندی ریشه محبت را خشك می‌كند اگر زن در برابر شوهر بدزبانی كند، در همان جمله‌ اول احساس مرد را جریحه‌دار می‌كند. اگر مرد چنین رفتاری انجام دهد به محبت همسر خود صدمه وارد كرده است. اگر این تندخویی و بدزبانی از طرف هر دو ادامه پیدا كند قطعا حرمت‌ها شكسته می‌شود و ممكن است محبت به نفرت تبدیل شود؛ درحالی‌كه ستون اصلی برپایی خانواده محبت است. بنابراین هم زن و هم شوهر باید همه تلاش خود را به‌كار بگیرند تا اجازه ندهند محبت بین آنها به وسیله این بی‌احترامی‌های كلامی از بین برود.

همسرتان را خلع سلاح كنید!
«آنقدر بدی‌های او مرا اذیت كرده كه نمی‌خواهم خوبی‌های او را به چشم بیاورم». دقیقا آنچه خطرناك و سم مهلك زندگی مشترك به‌حساب می‌آید، همین مسئله است. شما می‌توانید با یادآوری خوبی‌های او با همسر بد اخلاقتان مقابله كنید. این یك قاعده كلی است؛ یعنی خوبی‌های كوچك و پیش پا افتاده همسرتان كه بد زبان و بد گفتار است را برای خودتان درنظر بگیرید و در مقابل او به بیان آنها بپردازید. با یادآوری خوبی‌ها و نكات مثبت به همسرتان او را یاری كنید تا همسر بد اخلاقتان این رفتار ها را كنار بگذارد؛ به‌طور قطع با ادامه این رفتار از سوی شما او با خود فكر می‌كند كه من چرا با وجود این همه خوبی، این رفتار بد را نمی‌توانم كنار بگذارم و دل همسرم را كه خوبی‌های مرا می‌بیند با زبانم بلرزانم.

نحوه برخورد با همسر بد اخلاق و پرخاشگر,همسر بد اخلاق,نحوه برخورد با همسر بد اخلاق و پرخاشگر

آرامش به همسر بد اخلاقتان كمك خواهید كرد كه خشمش را تخلیه كند‎

 

به ظرفیت خود رسیدگی كنید!
طبیعی است كه هر آدمی ممكن است در مقابل همسر بد اخلاق هنگام خشونت و آزارهای كلامی و طعنه و نیش و كنایه كم بیاورد و خشمگین شود و احساسات پرخاشگرایانه از خود بروز بدهد. مخصوصا اگر این آزارها از طرف نزدیك‌ترین فرد زندگی آدم باشد دردناك‌تر و غیرقابل تحمل‌تر است. برای پیشگیری و حتی درمان این خلق و خو در مقابل همسر بد اخلاقتان بهتر است قدرت مدیریت جریان‌ها را مهربانانه و عاشقانه به‌عهده بگیرید؛ یعنی وقتی كه همسر بد اخلاقتان به هر دلیلی با بهانه یا بی‌بهانه اقدام به آزار كلامی و بدگفتاری می‌كند باید آنقدر ظرفیت امنیت عاطفی خود را با عبادت، روش‌های معنوی، ورزش و تغذیه‌های سالم بالا ببرید كه بتوانید فشار عصبی خود را در این مواقع به حداقل ممكن برسانید. با این رفتارتان در نهایت آرامش به همسر بد اخلاقتان كمك خواهید كرد كه خشمش را تخلیه كند.

مادر و پدر و خواهر و برادر شما به این علت كه به شما وابستگی عاطفی دارند، خیلی دوست‌تان دارند. بنابراین طبیعی است كه با كوچك‌ترین اذیت و آزاری كه برای شما پیش بیاید فوق العاده ناراحت می‌شوند و اگر آدم‌های خیلی عاقل و مدبری نباشند این مشكل را بیشتر می‌كنند. اگر آدم‌های مدبری هم باشند این مشكل را حل می‌كنند اما در گوشه ذهن آنها تلخی رفتار این آدم باقی می‌ماند و سخت می‌توانند آن را از ذهن خود دور كنند.شما به‌عنوان یك همسر، از همسر بد اخلاقتان تلخ‌كامی و تلخ رفتاری را  دیده‌اید و هم روابط خوب و عاشقانه او را. آن خوشی‌ها می‌تواند این بدی‌ها را از بین ببرد ولی در مورد مادر و خواهر و برادر شما این مسئله اتفاق نمی‌افتد.

ابزار سكوت را دریابید!
 بدزبانی و آزار كلامی همسر بد اخلاق شما با پاسخ گفتن شما قطعا بیشتر می‌شود؛ چون خشم به‌دنبال طعمه می‌رود. اكثر همسران وقتی كه طرف مقابلشان به خانواده آنها بد می‌گوید سكوت نمی‌كنند بلكه متأسفانه مقابله به مثل می‌كنند و با این رفتار غلط آتش كینه و دعوا بیشتر می‌شود. این یك قاعده كلی در سبك زندگی اسلامی است كه هر موقع كسی به شما ده‌ها حرف ناروا زد به او بگویید كه اگر 10حرف ناروای دیگر بزنی یك‌بار هم جواب تو را نمی‌دهم. زندگی ائمه بزرگوار به ما یاد داده است كه هرگاه حرف بیخود و بیهوده‌ای از سوی كسی به شما گفته شد از كنار آن عبور كنید. درست مثل یك ماهی كه در دست كسی به راحتی نمی‌ماند و سُر می‌خورد.

محبت بهترین راه پیشگیری است
همسر بد اخلاقی كه اقدام به آزار كلامی می‌كند شروع‌كننده یك بازی غلط است. این افراد اصلا ابایی ندارند كه مدام همسرشان را از خود ناراحت كنند. با خود فكر كنید كه با این رفتار می‌خواهید چه چیزی را به‌دست آورید؟ آیا می‌خواهید در زندگی مشترك قدرت‌تان را به رخ همسرتان بكشید یا می‌خواهید او را از خودتان بترسانید. خب اگر شما چنین قدرت‌هایی دارید آن را در راستای بهتر شدن زندگیتان به‌كار ببرید؛ مثلا به جای اینكه این همه انرژی صرف كنید كه همسرتان را آزار دهید به او بگویید كه اگر همه دنیا را هم به من بدهند من به زن دیگری غیر از تو نگاه نمی‌كنم یا تو بهترین مرد دنیا هستی. یكی از اصول مهم زندگی مودت و رحمت است كه خدا در بین زن و شوهر پس از عقد جاری می‌كند پس همواره به این اصل توجه كنید و ملاحظه یكدیگر را بكنید.

ریشه‌یاب خوبی باشید
اگر احساس می‌كنید كه آزارها و خشونت‌های كلامی و زبانی و طعنه‌ها و كنایه‌های همسر بد اخلاقتان هر روز بیشتر می‌شود و ادامه‌دار شده حتما با خودتان فكر كنید كه این رفتار او چه علت‌هایی می‌تواند داشته باشد؟ ریشه‌یابی كنید تا بتوانید مشكل را حل كنید اما برای این ریشه‌یابی با خودتان صادق باشید. قرار نیست همیشه او مقصر باشد و شما مظلوم. رفتار خود را نیز مرور كنید و با خودتان بگویید شاید من رفتاری در زندگی مشترك از خود نشان داده‌ام كه باعث شده همسرم دست به چنین رفتاری بزند. حتما در این حالت ریشه موضوع و مشكل را پیدا خواهید كرد. در این صورت حتما آن را با همسر بد اخلاقتان در میان بگذارید و با او به‌صورت آرام و ملایم صحبت كنید تا با كمك یكدیگر بتوانید این مشكل را حل كنید.

راه های برخورد با همسر بد اخلاق و پرخاشگر,نحوه برخورد با همسر بد اخلاق و پرخاشگر,همسر بد اخلاق

همسر بد اخلاقی كه اقدام به آزار كلامی می‌كند شروع‌كننده یك بازی غلط است‎

 

خانه را محل آرامش بسازید!
همانگونه كه شما دلتان می‌خواهد در خانه بیشترین آرامش را داشته باشید، باید بتوانید این آرامش را برای همسر خود نیز فراهم كنید. در حقیقت آن فردی كه از رفتار همسر خود و یا خانواده او ناراضی است یقین بداند كه با بدرفتاری خود، محبت را در زندگی از بین می‌برد. بهترین راه درمان این است كه یادتان باشد وقتی كه بدرفتاری می‌كنید خداوند این بدرفتاری شما را بی‌پاسخ نمی‌گذارد. به‌خصوص در مقابل همسری كه نمی‌خواهد جدا شود و قصد دارد زندگی مشترك خودش را با شما بسازد. هر زمان احساس كردید كه دارید به نفس خود اجازه می‌دهید كه همسرتان را با رفتارها و كلام خود آزار بدهید، استغفار كنید و از خدا كمك بخواهید و سر خود را به كاری مشغول كنید تا ذهنتان از این موضوع منحرف شود.

سوال:خانمی بیست‌و‌پنج ساله هستم كه چند‌ماه بیشتر از زندگی مشتركم نمی‌گذرد. همسر من قبل از ازدواج با خانم دیگری رابطه عاطفه داشته كه البته منتهی به ازدواج نشده ولی او نمی‌خواهد این موضوع را فراموش كند و شب‌ها به یاد او می‌افتد و گریه می‌كند. از رفتار او خسته شده‌ام. بارها خانواده همسرم را مورد سرزنش قرار داده‌ام كه چرا با وجود اینكه می‌دانستند او به شخص دیگری هنوز فكر می‌كند برایش زن گرفته‌اند. مدتی است فكر جدایی به سرم افتاده ولی همسرم را دوست دارم. لطفا مرا در این زمینه راهنمایی كنید؟


دكتر ایمانی؛
پاسخ: یكی از مشكلاتی كه متأسفانه در زندگی مشترك وجود دارد این است كه زمانی كه دخترها و پسرها ازدواج می‌كنند و وارد یك زندگی مشترك می‌شوند همچنان به یاد كسی هستند كه قبلا با او یك رابطه عاشقانه را تجربه كرده‌اند. وقتی این اتفاق پس از زندگی مشترك رخ می‌دهد خیلی كار برای ادامه زندگی سخت می‌شود. مدام در زندگی مشترك بهانه‌گیر می‌شوند. احساس سردی دارند. به همسرشان تمایلی ندارند. همیشه دوست دارند تنها باشند. حتی ممكن است به ایجاد رابطه با این شخص پس از زندگی مشترك فكر كنند و هزاران آسیب دیگر كه زندگی مشترك را با این روش مورد تهدید قرار می‌دهد.

این خانم بزرگوار عنوان كرده‌اند كه همسرشان هنوز به‌خاطر نرسیدن به فردی كه به او علاقه داشته گریه می‌كند و احتمالا زندگی گرمی بین او و همسرش وجود ندارد. به‌احتمال خیلی زیاد خانواده این فرد برای فرار او از گذشته تصمیم گرفته‌اند كه پسرشان زندگی مشترك را تجربه كند با این امید كه این فرد را فراموش می‌كند اما باید بدانیم كه این روش خوبی برای فراموش كردن طرف مقابل نیست.

بنده توصیه می‌كنم كه در مرحله اول همسرتان را درك كنید. البته همین كه به‌دنبال راه‌حلی برای رفع این مشكل هستید خود نشان از درك بالای شما دارد. سعی كنید احساس او را بفهمید و بدانید این طبیعت عشق است كه به راحتی نمی‌توان آن را فراموش كرد.

سعی كنید فقط خودتان این مشكل را حل كنید. مطرح كردن اینگونه مسائل با خانواده خودتان یا همسرتان و سرزنش كردن آنها حس اعتماد همسرتان را نسبت به شما در شرایطی كه نیاز است به شما تكیه كند از بین می‌برد.

اگر همسرتان درباره او حرفی زد عصبانی نشوید. اجازه بدهید احساسش را بیان كند. سریع در مقابل حرف‌های او جبهه نگیرید و از كوره در نروید. اصلا شوهرتان را تحقیر نكنید. تحقیر كردن او در این زمینه و در چنین شرایطی فقط شما را از هم دورتر می‌كند. سعی كنید یك دوست صمیمی برای او باشید. برای شناخت نیازها و چیزهایی كه دوست دارد تلاش كنید. برای این موضوع می‌توانید از خانواده همسرتان به‌صورت غیرمستقیم كمك بگیرید.

كاملا قاطعانه و جدی به همسرتان بگویید كه این رفتار او اعتماد شما را مورد خدشه قرار داده است. از او بخواهید كه خودش را جای شما بگذارد ببیند آیا می‌تواند یك لحظه در كنار زنی زندگی كند كه مدام به فرد دیگری فكر می‌كند. البته به این فكر هم نباشید كه اشتباه شوهرتان را با یك اشتباه بزرگ‌تر پاسخ بدهید. مثلا او را تهدید كنید كه من هم به‌دنبال شخصی دیگری می‌روم تا به این طریق از تو انتقام بگیرم. به او بگویید همانطور كه نبود این فرد در زندگی‌اش او را آزرده شما نیز از نبود او در زندگی‌اش رنج می‌برید. سعی كنید به این طریق كمی او را دچار عذاب وجدان كنید.

اصلا همسرتان را در این شرایط كنترل نكنید. موبایل یا دیگر وسایل شخصی‌اش را چك نكنید بلكه فقط تلاش كنید اعتمادش را جلب كنید و او را به‌خاطر این موضوع تحقیر نكنید.

در برخی از موارد كه افراد به آن شخصی كه می‌خواهند نمی‌رسند، سعی می‌كنند داشته‌های آن زن را به رخ همسرشان بكشند. شما نیز احتمالا در این زمینه مورد مقایسه قرار گرفته‌اید. ممكن است به شما بگوید كه اگر من با آن شخص ازدواج كرده بودم الان زندگی‌ام به‌گونه‌ای بهتر بود ولی شما در مقابل به‌گونه‌ای رفتار كنید كه این افكار از ذهن همسرتان نگذرد و او نتواند شما را با شخص دیگری مقایسه كند.

منبع:همشهری آنلاین