سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

موهای صاف بیشتر گره می‌خورند



 

موی صاف

 

اگرچه به نظر می رسد شانه كردن موهای صاف بسیار راحت‌تر از شانه كردن موهای مجعد یا فر می باشد، اما جالب است بدانید كه امكان گره خوردن و درهم پیچیدن موهای صاف در مقایسه بسیار بیشتر است.

 

از آنجا كه موهای صاف سبك‌تر هستند، هنگام تحرك، هر یك از تارهای مو به صورت مجزا حركت می‌كنند كه در این صورت احتمال گره خوردن و درهم پیچیده شدن تارهای مو افزایش خواهد یافت. این در حالی است كه موهای مجعد سنگین‌تر هستند و هنگام حركت، معمولا یك دسته تار مو با هم به حركت درمی‌آیند، بنابراین به هم پیچیده نشده و درهم گیر نمی‌كنند.

 

موی صاف

 

این نتایج، برگرفته از یافته‌های یك محقق فرانسوی است كه بر اساس یك مدلسازی ریاضی دراین‌باره به مطالعه و تحقیق پرداخت. او معتقد است موهای سر، سیستم پیچیده‌ای را به وجود می‌آورند كه در این سیستم، مجموعه‌ای از اجزای مستقل به صورت یك مجموعه ی واحد عمل می‌كنند و بر خلاف دیگر سیستم‌ها نظیر مایعات و جامدات، اثر نیرو بر حركت تارهای مو موضوعی است كه همچنان ابهامات زیادی درباره آن وجود دارد.

 

این محقق برای بررسی این موضوع، از دو آرایشگر خواست مشاهدات خود را روی 212 مراجعه‌كننده در یك فاصله زمانی 3 هفته‌ای ثبت كنند. نتایج به دست آمده از بررسی مشاهدات این دو آرایشگر نشان داد احتمال درهم گیر كردن تارهای مو در موهای صاف بیش از دو برابر موهای مجعد است.

 

بر اساس مدل ریاضی پیشنهادی توسط این محقق برای بررسی جهت حركت تارهای مو، اگرچه احتمال برخورد تارهای مو در افرادی كه موهای مجعد دارند در مقایسه بسیار بیشتر خواهد بود، اما زاویه برخورد تارهای مو در افرادی كه موهای صاف دارند، زاویه‌ای است كه در آن احتمال درهم پیچیده شدن تارهای مو افزایش خواهد یافت.

 

موی صاف

 

بر اساس گفته بسیاری از محققان، هنوز هیچ شواهدی در تایید چگونگی تاثیر زاویه حركت تارهای مو در ایجاد الگوهای مشخص ساختاری در مو یافت نشده است.

 

هر چه زاویه حركت تارهای مو نسبت به یكدیگر بزرگ‌تر باشد، احتمال آسیب رسیدن به پوشش فلس مانند سطح موها بیشتر خواهد بود و هرچه این زاویه كوچك‌تر باشد، احتمال این كه دو تار مو بتوانند به صورت موازی در كنار هم قرار گیرند، بیشتر خواهد بود كه در این صورت این دو تار مو در هم گره نخواهند خورد.

 

نتایج به دست آمده از مدل ریاضی پیشنهادی این محقق با آنچه آرایشگرها در شرایط تجربی به آن دست یافته بودند، كاملا مطابقت دارد. این در حالی است كه اغلب موارد، برعكس آن به نظر می‌رسد.

 

اما نكته جالب‌تر این است كه یك موی سالم چه صاف باشد چه مجعد، مویی است كه خیلی زیاد گره می‌خورد و درهم می‌پیچد، زیرا پوشش سطحی مو، یك پوشش باز است كه به هر چیزی می‌چسبد. به همین سبب است كه موهای سالم، خشك و تمیز بیشتر در هم گره می‌خورند.

 


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برای پر نشان دادن موهای صاف و کم پشت



 

روش هایی برای پر نشان دادن موهای صاف وکم پشت

 

روش‌هایی برای پر نشان دادن موهای صاف و کم پشتاگر از موهای صاف و یکدست و بی حالت خود خسته شدید و می خواهید طوری آنها را درست کنید که پر پشت وحجیم تربه نظر برسند بهتراست به چندین راهکار پیشنهادی که برای چنین موهایی در نظر گرفته ایم توجه کنید، شاید از بین آنها یکی را برای این منظور انتخاب نمایید:

 

۱) موها را فر یا ویو کنید که این خود در پر پشت نشان دادن آنها بسیار موثر است فقط به این نکته توجه داشته باشید که پس از فر و ویو کردن، هم آنهارا تقویت کنید و هم به توصیه های پس از فر کردن که توسط آرایشگرتان به شما داده می شود عمل کنید.

 

۲) موها را به یک سمت و یکطرفه درست کنید.

 

۳) اگر هم دوست ندارید همه ی موها را به یک سمت بریزید می توانید تنها جلوی موها را ازقسمت وسط سر به سمت پیشانی کج درست کنید.

 

روش هایی برای پر نشان دادن موهای صاف وکم پشت

 

۴) به جای فر یا ویو کامل موها می توانید فقط موها راازپایین، چند سانت مانده به ریشه ویو یا فر کاملا درشت کنید که بسیار شیک تر وزیبا ترهم خواهد بود.

 

۵) موها را رنگ، هایلات یا مش کنید که گاهی و البته در بیشتر مواقع یک عمل شیمیایی باعث ضخیم و محکم تر شدن موهای ضعیف و نازک خواهد شد و در نتیجه موهای شما را پرپشت تر نشان خواهد داد.

 

۶) اگر هم در حال تقویت کردن موها با مواد طبیعی یا داروهایی هستید که پزشک برایتان تجویز کرده می توانید در مهمانی ها از کلاه وروسری های شاد وخوشرنگ استفاده کنید.

 

۷) از عینک آفتابی به جای تل برای عقب وبالا زدن جلوی موها استفاده کنید که این کار نیز موهای شما را پرپشت تر وحجیم تر نشان می دهد .

منبع:niazpardaz.com