سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

برای پر نشان دادن موهای صاف و کم پشت



 

روش هایی برای پر نشان دادن موهای صاف وکم پشت

 

روش‌هایی برای پر نشان دادن موهای صاف و کم پشتاگر از موهای صاف و یکدست و بی حالت خود خسته شدید و می خواهید طوری آنها را درست کنید که پر پشت وحجیم تربه نظر برسند بهتراست به چندین راهکار پیشنهادی که برای چنین موهایی در نظر گرفته ایم توجه کنید، شاید از بین آنها یکی را برای این منظور انتخاب نمایید:

 

۱) موها را فر یا ویو کنید که این خود در پر پشت نشان دادن آنها بسیار موثر است فقط به این نکته توجه داشته باشید که پس از فر و ویو کردن، هم آنهارا تقویت کنید و هم به توصیه های پس از فر کردن که توسط آرایشگرتان به شما داده می شود عمل کنید.

 

۲) موها را به یک سمت و یکطرفه درست کنید.

 

۳) اگر هم دوست ندارید همه ی موها را به یک سمت بریزید می توانید تنها جلوی موها را ازقسمت وسط سر به سمت پیشانی کج درست کنید.

 

روش هایی برای پر نشان دادن موهای صاف وکم پشت

 

۴) به جای فر یا ویو کامل موها می توانید فقط موها راازپایین، چند سانت مانده به ریشه ویو یا فر کاملا درشت کنید که بسیار شیک تر وزیبا ترهم خواهد بود.

 

۵) موها را رنگ، هایلات یا مش کنید که گاهی و البته در بیشتر مواقع یک عمل شیمیایی باعث ضخیم و محکم تر شدن موهای ضعیف و نازک خواهد شد و در نتیجه موهای شما را پرپشت تر نشان خواهد داد.

 

۶) اگر هم در حال تقویت کردن موها با مواد طبیعی یا داروهایی هستید که پزشک برایتان تجویز کرده می توانید در مهمانی ها از کلاه وروسری های شاد وخوشرنگ استفاده کنید.

 

۷) از عینک آفتابی به جای تل برای عقب وبالا زدن جلوی موها استفاده کنید که این کار نیز موهای شما را پرپشت تر وحجیم تر نشان می دهد .

منبع:niazpardaz.com


ویدیو مرتبط :
خانم هایی که موهای کم پشت دارند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برای تقویت موهای کم پشت باید چه کرد ؟



کم پشت بودن موها ناشی از ریزش موها و باریک شدن موهای موجود برروی پوست فرد می باشد . در مرحله اول باید بررسی های لازم در خصوص علت این ریزش مو انجام شود . علل مختلفی را برای آن می توان مطرح کرد .

 

موهای کم پشت

 

وقتی ریزش جنرالیزه یا وسیع مو وجود داشته باشد می تواند بدلیل خون ریزی ،رژیم غذایی سخت ،غذای كم پروتئین ،قطع داروهای استروئیدی یا قرصهای ضد بارداری بعد از مصرف طولانی ،سوءتغذیه ،كمبود آهن یا روی و نیز فشار و كشش برروی تار مو مثل بیگودی ،تل،ماساژ زیاد و سشوار ،تب بالا ،پركاری یا كم كاری تیروئید ، كم كاری غده هیپوفیز یا پاراتیروئید، استرس فیزیكی مثل جراحی ،استرس روحی مثل افسردگی شدید ،بیماری شدید و ... باشد.

 

از علل ریزش نقطه ای مو می تواند تاسی آندروژنیك هیرسوتیسم (پرمویی) زنان تاسی منطقه ای (آلوپسی آره آتا ) و تریكو تیلومانیا (كندن مو بعلت روانی ) باشد. تاسی آندروژنیك دارای الگوی مردانه و زنانه است. تاسی در مردان بیماری نیست.بلكه پاسخ فیریولوژیك به آندروژنها (همورمون جنسی مردانه) در مردان مستعد از نظر ژنتیكی است.

 

فولیكولهای مو سر دو ّگونه اند: فولیكولهای حساس به آندروژن كه در روی سر قراردارند. و فولیكول غیروابسته به آندروژن كه در دو طرف و پشت سر قراردارند. در افراد مستعد از نظر ژنتیكی تحت تاثیر آندروژنها فولیكولهای موهای ترمینال(زبر) به فولیكولهای ویلوس (موهای نازك) تبدیل می شوند و موی ترمینال ریزش پیدا می كند و توسط موی نازك جایگزین می شوند.

 

موهای کم پشت

 

فرورفتگی مثلثی شكل دو طرفه سر یعنی ناحیه قدامی،گیجگاهی بطور طبیعی در اغلب مردان جوان و زنان پس از بلوغ رخ می دهد.فرم دیگر افزایش فرو رفتگی دو طرفه همراه با فرورفتگی جلوی سر است فرم دیگر تاسی وسط سر است. بیمارانی كه تاسی آنها در سن جوانی رخ می دهد بیشترناراحت هستند. این افراد باید بدانند كه این روند طبیعی است و درمان می تواند با كمك پیوند مو ،فلاپهای پوستی یا كلاه گیس انجام شود.

 

در درمان این موارد دو داروی ماینوكسیدیل 2 تا 4 درصد و قرص فیناستراید كاربرد دارد.برای این که ظاهر موها پرپشت تر جلوه کند می توان از ترکیباتی که برای پرپشت کردن موها وجود دارند استفاده کرد . این ترکیبات سبب ایجاد حالت پف در موها شده و آنها را پرپشت تر نشان می دهد .

 

یکی از عللی هم که سبب می شود موهای شما کم پشت جلوه کند همین چرب بودن موهایتان می باشد. بهترین راه برای کنترل چربی موها استفاده از شامپوی مخصوص موهای چرب و افزایش دفعات شستن موهایتان می باشد . از نرم کننده استفاده نکنید . برای بررسی یه متخصص پوست مراجعه نمایید.

niksalehi.com