سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

اینگونه از خود راضی شوید!


راه تبدیل شدن شما به فردی كه آرزویش را دارید، پیدا كردن آواز خاص خودتان است پس پیدایش كنید.



صبح بخیر: پرنده آواز می‌خواند اما به این معنا نیست كه ذات پرنده بودن ایجاب می‌كند، آواز بخواند بلكه پرنده به دلیل صدایی كه در وجودش دارد باید آواز بخواند. انسان‌ها هم هركدام آوازی مخصوص به‌خودشان را دارند كه باید به زبان بیاورند. این آوازها شبیه آواز هیچ انسانی نیست. به قطره‌های باران نگاه كنید، حتی قطره‌های باران نیز شبیه هم نیستند. راه تبدیل شدن شما به فردی كه آرزویش را دارید، پیدا كردن آواز خاص خودتان است پس پیدایش كنید.



نقطه تمركزت را تغییر بده

بیشتر اوقات دلیل اینكه از خودتان راضی نیستید، وجود نقص‌ها و كمبودهایتان نیست بلكه اشتباه از نحوه تفكرتان است. بیشتر شما مرتكب این اشتباه می‌شوید كه تنها روی نقاط منفی‌تان تمركز و نقاط مثبت خودتان را فراموش می‌كنید. وقتی تنها به مشكلات و موانع وجودی شخصیت‌تان فكر كنید، راهی برای تقویت نقاط مثبت‌تان وجود ندارد. گاهی اوقات هم آنقدر نقاط ضعفتان را بزرگ در نظر می‌گیرید كه تصویر ذهنی كه از خودتان ساخته‌اید را كاملا ضعیف جلوه می‌دهید و به همین دلیل اعتماد به نفستان را به‌كلی از بین می‌برید. در این مواقع باید این سؤالات را با خودتان مطرح كنید تا تصویر ذهنی درستی از خودتان تعریف كنید. فكر كنید در چه كاری بیشتر از بقیه بهتر عمل می‌كنید؟ حتی نحوه ارتباط خوبی كه با دیگران دارید هم می‌تواند یك نوع مهارت به حساب بیاید. نگذارید كه ترس‌هایتان بر شما غلبه كند بلكه سعی كنید بیشتر روی نقاط قوت‌تان تمركز كنید. این فكر كردن روی محدودیت‌ها مانع بالفعل شدن ویژگی‌های مثبت شما می‌شود.



سؤالات كلیدی كه باید با خودتان مطرح كنید

گاهی اوقات پرسیدن سؤالاتی خاص از خودتان، باعث می‌شود كه بیشتر خودتان و مسیری كه انتخاب كرده‌اید را بشناسید. تا به حال از خودتان پرسیده‌اید تا 5 سال آینده چه جایگاهی خواهید داشت؟ آیا در همین وضعیت فعلی هستید یا پیشرفت خوبی در كار و زندگی شخصی‌تان برایتان ایجاد شده است؟ از خودتان بپرسید دوست دارید در 5 سال آینده در چه موقعیتی قرار بگیرید و چه تغییری كنید؟ بعد آن موقعیت را با شرایطی كه در حال حاضر دارید مقایسه كنید و ببینید برای تبدیل شدن به آن فرد و رسیدن به آن موقعیت چه تغییرات و اقداماتی را باید در حال حاضر ایجاد كنید. از خودتان بپرسید شرایط فعلی من باید در چه مسیری قرار بگیرد تا بتوانم به دورنمای 5 ساله‌ای كه تصورش كرده‌ام، برسم. شاید این سؤالات از نظر شما بسیار ساده باشند اما مطرح كردن همین سؤالات به ظاهر ساده و جواب دادن به آن می‌تواند مسیر مشخصی را در مقابل‌تان قرار دهد كه با انجام آن شخصیت وجودی‌تان به تصویر ذهنی كه ساخته‌اید، نزدیك شود و حس رضایت را تجربه كنید.



رمز اصلی؛ مورد توجه واقع شدن

تعیین یك هدف درست و خوب می‌تواند به شما در رسیدن به شخصیتی كه آرزوی تبدیل شدن به آن را دارید، كمك كند. تعیین هدف را اصلا شوخی فرض نكنید اما با دقت عمل كنید. باید هدفی را انتخاب کنید كه به پررنگ كردن نقاط قوت‌تان كمك كند و از این طریق بتوانید شخصیت‌تان را كامل‌تر كنید و نقاط ضعفتان را به‌خوبی بپوشانید. تعیین هدف و رسیدن به آن هر اندازه كوچك هم باشد، اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد و از این طریق از خودتان احساس رضایت خواهید كرد. دلیل نارضایتی بیشتر افراد، وجود اهداف نیمه تمامی است كه انجام نشده است. هدف كوچكی را انتخاب كنید و با رسیدن به آن حس لذت‌بخش رضایت از خود را از آن خودتان كنید.







ویدیو مرتبط :
در هتل SLS لاس وگاس اینگونه شگفت زده شوید!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماهی قزل آلا را اینگونه درست کنید تا لاغر شوید!



ماهی قزل آلای رژیمی, درست کردن ماهی رژیمی
مواد لازم  :

 ماهی قزل آلا  1عدد (به تعداد نفرات)
 گوجه فرنگی حلقه شده  2 عدد
 لیمو ترش تازه حلقه شده  1 عدد
 نمک  به مقدار لازم
 پودر زنجبیل  به مقدار لازم
سیر و شوید تازه به مقدار لازم


طرز تهیه  ماهی قزل آلا :
بهترین روش برای طبخ ماهی قزل آلا به این نحو است که ماهی را شسته و بعد از تمیز کردن داخل شکم آن، کمی سیر تازه بمالید، مقداری پودر زنجبیل و نمک به آن بزنید و مقداری شوید تازه درون شکم قرار داده، بگذارید یک ساعت داخل یخچال بماند.
بعد از یک ساعت ماهی را از یخچال در آورده و با استفاده از برس آشپزخانه کمی روغن (حدود نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون) روی آن بمالید.
روی کاغذ آلومینیوم چند حلقه گوجه فرنگی بگذارید، بعد چند حلقه لیمو ترش، سپس ماهی را روی گوجه و لیمو ترش قرار دهید و بعد دوباره چند حلقه لیمو ترش و گوجه فرنگی روی ماهی بچینید و سپس کاغذ را محکم ببندید و در فر روی میله های وسط با درجه حرارت 250- 220 درجه سانتیگراد قرار دهید؛ در مدت نیم ساعت یا 45 دقیقه ماهی آماده می شود، عصاره گوجه و لیمو ترش به خورد ماهی می رود که بسیار خوشمزه است.

نکته قابل توجه : افراد با کلسترول بالا نباید پوست ماهی را استفاده کنند.