سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

هفت راهکار برای خرید خانه ارزان قیمت


با نگاهی به فایل های آگهی خانه های فروشی در شهر تهران، واحدهایی مشاهده می شود که گاهی قیمت فروش آنها بسیار پایین تر از سایر ملک های مشابه آن منطقه است.

روزنامه هفت صبح: با نگاهی به فایل های آگهی خانه های فروشی در شهر تهران، واحدهایی مشاهده می شود که گاهی قیمت فروش آنها بسیار پایین تر از سایر ملک های مشابه آن منطقه است. برای مثال واحدی 115 متری و سه سال ساخت در محله هنگام با قیمت هر متر مربع یک میلیون و 560 هزار تومان به فروش می رسد. این در حالی است که یکی از مشاوران املاک در این محله می گوید قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در این محله 2.5 میلیون تومان است.

به گفته او گاهی اوقات واحدهایی به دلیل نقاط ضعف شان با قیمتی بسیار ارزان تر به فروش می رسند و واحدی هم که هر متر مربع از آن یک میلیون و 560 هزار تومان قیمت گذاری شده است دو نقطه ضعف دارد؛ یکی که بسیار هم مسئله قابل توجهی به شمار می رود، سند ملک است، چرا که این واحد دارای قولنامه است و سند شخصی ندارد.

چنین خانه هایی را در میان آگهی های فروش می توان با اسم رمز «سند در دست اقدام» جستجو کرد. موضوع دوم نیز واقع شدن واحد مسکونی در طبقه زیر همکف است که از ارزش ملک می کاهد. واحدهای زیاد دیگری در مناطق مختلف تهران نیز وجود دارند که به دلایل مختلف از جمله قولنامه ای بودن، واقع شدن واحد در طبقه زیر همکف، قدیمی بودن ملک، نیاز فوری مالک به پول و حتی نداشتن پارکینگ یا نورگیر مناسب با قیمتی ارزان تر به فروش می رسند.

هفت راهکار برای خرید خانه ارزان قیمت

1- خرید خانه در طبقه زیر همکف

عوامل زیادی وجود دارند که در قیمت ملک اثرگذار هستند؛ برای مثال واحدهای قولنامه ای بسیار ارزان تر از واحدهای دارای سند شخصی هستند. همچنین داشتن آسانسور، پارکینگ و سایر امکانات اینچنینی در قیمت ملک اثرگذار است اما از دیگر مواردی که سبب کاهش قیمت واحد مسکونی می شود، واقع شدن آن واحد در طبقه زیر همکف است. در میان فایل واحدهای فروشی، واحدهای زیادی وجود دارند که در طبقه زیر همکف یا همان زیرزمین واقع شده اند و از قیمت های پیشنهادی آنها کاملا مشخص است که قرار گرفتن این واحدها در طبقه زیر همکف اثر زیادی در قیمت آنها گذاشته است.

برای مثال در میان آگهی های موجود، ارزان ترین واحدی که در طبقه زیر همکف واقع شده مربوط به واحدی 115 متری و سه سال ساخت در محله هنگام است که این ملک با قیمت هر متر مربع یک میلیون و 560 هزار تومان آگهی شده است که دلیل فاصله قیمتی زیاد این ملک با سایر ملک های واقع شده در این محله، سند قولنامه ای و واقع شدن آن در طبقه زیر همکف است. همچنین در میان آگهی این خانه های زیرزمینی واحدی 106 متری و نوساز با قیمت هر متر مربع 12 میلیون تومان در محله سعادت آباد از گران ترین ها به شمار می رود.

2- خرید خانه در شهرهای حاشیه ای

رکود سنگین بازار مسکن در شهر تهران موجب شده که شهرهای جدید هم از رونق بیفتند و خرید و فروش در این شهرها به پایین ترین حد خود برسد. شهرهای جدید اطراف تهران در چند سال گذشته تحت تاثیر رکود بازار مسکن تهران قرار گرفته اند و به شدت در رکود قرار دارند، به طوری که خرید و فروش مسکن در این شهرها با کندی بیشتری انجام می گیرد و حتی می توان گفت متقاضیان کمی هم در این شهرها حضور دارند.

هفت راهکار برای خرید خانه ارزان قیمت

این شرایط باعث شده که حتی در میان آگهی های خرید و فروش مسکن، کمتر اثری از واحدهای شهرهای جدید اطراف تهران باشد که نشان می دهد متقاضی خرید و فروش این واحدها وجود ندارد و با اینکه در حد بنگاه های املاک در سطح شهر باقی مانده است. در حالی که در سال های گذشته پای ثابت آگهی های فروش املاک بود. ایرج رهبر یکی از اعضای انجمن انبوه سازان استان تهران هم در گفتگو با خبرگزاری مهر این موضوع را تایید می کند رکود بازار مسکن در تهران، تاثیر زیادی بر شهرهای جدید گذاشته و مسکن در این شهرها کاهش قیمت بسیاری داشته است.

او می گوید در حال حاضر به طور رسمی خرید و فروش مسکن مهر هم انجام نمی شود: «البته به صورت غیررسمی در بنگاه های املاک خرید و فروش می شود اما در مجموع متقاضیان بسیار کمتری نسبت به سال های گذشته برای خرید مسکن در شهرهای جدید وجود دارد.» همچنین یکی از مشاوران املاک در این شهر، با بیان اینکه قیمت مسکن در شهر پردیس به شدت کاهش یافته است، می گوید: «قیمت ها نسبت به سال های گذشته، تغییر زیادی داشته، ضمن آنکه استقبال از خرید هم کم شده است.»

این فعال بازار مسکن با اشاره به اینکه خرید مسکن مهر از واحدی 34 میلیون تومان هم وجود دارد، می گوید: «قیمت واحدها به شدت کاهش یافته و همین موضوع یکی از نشانه های رکود در بازار مسکن شهرهای جدید است.»

3- خرید خانه های نوساز به شکل قولنامه ای

بازار مسکن چند سالی است که در رکود به سر می برد. با این حال به گفته بسیاری از مشاوران املاک، هنوز هم خانه های متراژ پایین طرفداران خاص خود را دارد و وام های مسکن بیش از همه برای خرید این خانه ها مصرف می شود. بر اساس فایل های موجود می توان دریافت که به صورت حدودی قیمت هر متر مربع از واحدهای 40 تا 50 متری نوساز در شهر تهران، با توجه به موقعیت مکانی از دو میلیون تومان شروع شده و تا 13 میلیون تومان ادامه دارد و به طور کلی قیمت کل این واحدها از 85 میلیون تومان شروع می شود و تا 624 میلیون تومان ادامه دارد.

ملکی که 85 میلیون تومان آگهی شده مربوط به واحدی 40 متری در محله جشنواره است که به دلیل قولنامه ای بودن ارزان تر از سایر ملک های آن منطقه به فروش می رسد.

هفت راهکار برای خرید خانه ارزان قیمت

4- خرید خانه در منطقه پنج تهران

در میان واحدهای آگهی شده در منطقه پنج- تهران، واحدهای زیادی با قیمت های کمتر از 200 میلیون تومان به فروش می رسد که اکثر آنها دارای متراژی کمتر از 60 متر مربع هستند. در میان این واحدها برخی به دلیل اینکه دارای سند شخصی نیستند با قیمتی به مراتب پایین تر از سایر واحدهای مشابه خود در آن محله به فروش می رسند. برای مثال در محله کن سولقان، واحد نوساز و 55 متری با قیمت هر متر مربع دو میلیون تومان آگهی شده و این در حالی است که واحدهای مشابه آن با قیمت های بالاتری به فروش می رسند و دلیل ارزان بودن این واحد، قولنامه ای بودن آن است.

5- خرید خانه با 40 میلیون تومان

در کنار فایل هایی که با شرایط فروش نقدی به بازار مسکن عرضه شده اند، پکیج هایی برای دریافت چند مرحله ای قیمت آپارتمان های فروشی از سوی مالکان و مشاوران املاک به متقاضیان خرید توصیه می شود. در این پکیج ها، پرداخت قیمت واحد به شکل پرداخت پولی که بابت رهن آپارتمان از مستجر دریافت می شود به اضافه ومی که مالک جدید می تواند در زمان خرید واحد از بانک بگیرد، عمده ترین این روش ها است.

به این ترتیب می توان با 40 میلیون تومان هم در تهران صاحب خانه شد. قیمت کلی بیشتر سوئیت و تک خوابه های 30 تا 40 متری در بیشتر مناطق تهران بیش از 100 میلیون تومان نیست. برخی از این واحدها نسبت به قیمت شان کیفیت خوبی نیز دارند. اگرچه متراژ این واحدها شاید در نگاه اول مورد پسند زوج ها نباشد اما برای اول زندگی از بهترین گزینه ها است. مناطق جنوب شهر مملو از واحدهای 30 و 40 متری هستند که برخی از این واحدها حتی یک اتاق کوچک هم دارند. بیشتر این واحدها قدیمی ساز و بازسازی شده اند و برخی از این سوئیت ها دارای پارکینگ هم هستند که قیمت بالایی هم ندارند.

مثلا در سبلان، سوئیت 25 متری نوساز در یک آپارتمان چهار طبقه با پارکینگ، خواب، کف پوش سرامیک و آشپزخانه وجود دارد که با هزینه پارکینگ و نقل و انتقال حدود 90 میلیون تومان خرج برمی دارد و مالک آن در ابتدای معامله تنها 40 میلیون می خواهد.

هفت راهکار برای خرید خانه ارزان قیمت

6- اگر می توانید، بی خیال پارکینگ شوید

خانه های بدون پارکینگ، سخت به فروش می روند. این را مشاوران املاک تایید می کنند. خریداران بیشتر تمایل دارند خانه هایی را خریداری کنند که دارای پارکینگ باشد، مگر مشتریانی که به دنبال سرمایه گذاری هستند و خانه های فاقد پارکینگ را برای سکونت نمی خرند.  آپارتمان های فاقد پارکینگ زمانی به راحتی به فروش می رسند که تا 20 میلیون زیر قیمت منطقه باشند. در منطقه ای مثل ظفر خانه های فاقد پارکینگ متری یک تا دو میلیون ارزان تر است. در طرف مقابل قیمت خانه هایی که دارای دو پارکینگ هستند، 18 میلیون بیش از خانه هایی است که دارای یک پارکینگ هستند.

7- اگر بی خیال آسانسور شوید

برای افرادی که سن و سالی از آنها گذشته، آسانسور یکی از مهم ترین فاکتورها در هنگام خرید یا رهن و اجاره یک واحد آپارتمان در طبقات چهارم یا پنجم است؛ ملاکی که حتی برای جوان ترها هم در خرید و فروش آپارتمان در نظر گرفته می شود.

هفت راهکار برای خرید خانه ارزان قیمت

مشاوران املاک می گویند افرادی که می توانند از پله ها رفت و آمد کنند و بیماری استخوانی مانند دیسک های مختلف گردن و زانو و ... ندارند، می توانند به قیمت تحمل رنج عبور از پله، با مبلغ کمتری صاحب یک آپارتمان در منطقه مورد نظر خود شوند. اختلاف قیمت در خرید و فروش واحدهای طبقات چهارم و پنجم ساختمان های بدون آسانسور با طبقات اول و دوم در بعضی موارد به متری 500 هزار تومان هم می رسد و شما در این گونه موارد می توانید در خرید یک آپارتمان 70 متری با این شیوه 35 میلیون تومان صرفه جویی کنید.


ویدیو مرتبط :
راهکار ارزان قیمت آکسفورد برای پروژه راننده خودکار خودرو Gadgetnews.ir

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وام‌های فعلی مسكن چقدر از قیمت خرید خانه را تامین می‌كند؟



وام‌های فعلی مسكن چقدر از قیمت خرید خانه را تامین می‌كند؟

هر خریدار مسكن كه از قشر متوسط و پایین جامعه باشد در هنگام خانه خریدن بر روی وام كمك خرید خانه حساب می‌كند. ولی آیا به راستی این وام‌ها با مبالغ 18 و 20 میلیون‌ تومانی قیمت یك خانه را تا چه حد پوشش می‌دهد؟!

 

زمانی‌كه متقاضی خرید خانه‌ای با شرایط مطلوب، در مكانی مناسب و با قیمتی ایده‌آل هستید، حتما علاوه بر داشته‌های خود بر روی مبلغ وام مسكن نیز حساب می‌كنید. به بانك عامل مراجعه می‌كنید و با سپرده‌گزاری مشخص مبلغ 18 یا 20میلیون تومان را پس از گذشت چند ماه دریافت می‌كنید.

 

به گزارش ایسنا، بازار مسكن روزهای شلوغی را سپری می كند. هر سال با نزدیك شدن به خرداد ماه دغدغه جابه‌جا شدن‌ها از یك طرف و دغدغه تامین منابع مالی برای خرید و پرداخت ودیعه و اجاره‌بها از سوی دیگر مطرح می‌شود.

 

خرید مسكن امروز كمی سخت‌تر از قبل است و پای حرف هر خریداری كه می‌نشینی تامین منابع مالی خرید مسكن را بزرگ‌ترین دغدغه خود می‌داند.

هر خریدار مسكن كه از قشر متوسط و پایین جامعه باشد در هنگام خانه خریدن بر روی وام كمك خرید خانه حساب می‌كند. ولی آیا به راستی این وام‌ها با مبالغ 18 و 20 میلیون‌ تومانی قیمت یك خانه را تا چه حد پوشش می‌دهد؟!

 

احمدرضا سرحدی –كارشناس اقتصاد مسكن- معتقد است كه در كلانشهرهایی نظیر تهران كه مسكن با قیمت هر متر كمتر از دو میلیون تومان یافت نمی‌شود، عرضه وام‌های 18 و 20 میلیون تومانی در خوشبینانه‌ترین حالت تنها 10 درصد از قیمت مسكن را پوشش می‌دهد.

به گفته ‌او درحالی كه این وام‌ها در ایران از پوشش ‌دهی كمتری برخوردار هستند،در سایر كشور‌هایی كه مشكل مسكن خود را حل كرده‌اند وام‌ها 90 تا 95درصد از میزان قیمت یك خانه را شامل می‌شود.

 

البته گرچه به اعتقاد این كارشناش میزان وام‌های مسكن در ایران باید افزایش یابد، ولی این سوال پیش می‌آید كه آیا ممكن است افزایش مبلغ وام بر افزایش قیمت خانه نیز تاثیر بگذارد؟!

محمد عدالتخواه در این‌باره به صراحت اعلام كرد افزایش سطح وام موجب افزایش قیمت مسكن می‌شود.

 

به اعتقاد او درحالیكه وام‌های 18 و 20 میلیون تومانی مسكن تنها 20 تا 25 درصد قیمت خانه را پوشش می‌دهد، افزایش آن نیز موجب افزایش قیمت مسكن در بازار آزاد است.

به گفته‌ او با افزایش قدرت خرید متقاضیان خرید مسكن، رقابت بیشتری برای واحدهای مسكونی به وجود می‌آید كه این خود عاملی برای بالا رفتن قیمت خانه است.

این كارشناس اقتصاد مسكن درحالیكه عرضه مسكن را كشور محدود می‌داند، این راهكار را موجب افزایش تقاضا و در نهایت بالا رفتن قیمت مسكن و كاهش تعداد خریداران بالقوه می‌داند.

 

به گزارش ایسنا، زمانی كه قرار است میزان پوشش‌دهی وام‌ها بر قیمت مسكن را بررسی كنیم باید این نكته را مورد توجه قرار داد كه این وام برای خرید چه خانه‌ای در كدام منطقه از شهر مصرف می‌شود.

قطعا با توجه به تفاوت چشمگیر قیمت خانه در نقاط مختلف شهر تهران، بررسی میزان پوشش‌دهی تغییر می‌كند. به‌طور مثال تاثیر این وام در یك خانه 100 متری با قیمت هر متر چهار میلیون تومان در منطقه سهروردی به میزان 20درصد است. این پوشش‌دهی به مراتب در خیابان‌های شمال شهر كمتر و در مناطق پایین‌تر شهر بیشتر می‌شود.

 

برهمین اساس بیت الله ستاریان معتقد است در واحدهای مسكونی با قیمت هر متر 500 تا 600 هزار تومان، 20 میلیون وام مسكن می‌تواند به خریدار كمك كند ولی در دهك‌های دو، سه و چهار این مبلغ وام هیچ پوشش‌دهی نداشته و بی ارزش است.

 

این كارشناس اقتصاد مسكن می‌گوید: در آپارتمان‌های متری حداقل یك میلیون و 500 هزار تومان 20 میلیون ،وام تنها 10 درصد پوشش قیمت مسكن را می‌دهد، این درحالی است كه در سایر كشورها وام خرید مسكن برای رونق و تولید بیشتر دراین بخش 90 تا 95 درصد از قیمت آن را پوشش می‌دهد.

 

به گزارش ایسنا، می‌توان گفت در مسكن‌هایی كه مورد تقاضای طبقه متوسط به بالای جامعه است و در بخش‌های شمالی شهر تهران قرار دارند، وام‌ها هیچ پوشش‌دهی ندارند. عرضه این مسكن‌ها با قیمت بالا صورت می‌گیرد و تابع عرضه و تقاضا نیست. در نتیجه قطعا وام 18 و 20 میلیونی تاثیر چندانی در پوشش‌دهی قیمت این مسكن‌ها ندارد و اغلب نیز شاهدخالی و بدون سكنه بودن آنها هستیم.

بر این اساس كارشناسی می‌گوید اغلب طبقات آسیب‌پذیر و كارگر از این وام‌های استفاده می‌كنند زیرا گرانی، قدرت خرید طبقات جامعه مخصوصا طبقه متوسط و زیرمتوسط را كاهش داده است. حتی اگر وام 20 میلیونی بخشی از قیمت مسكن را پوشش دهد، این طبقه قادر به باز‌پرداخت اقساط آن نیست.

 

بنا بر اظهارات جام‌ساز با این وام كسی صاحب‌خانه نمی‌شود، مگر این‌كه متقاضی، خودش استطاعت پرداخت بقیه پول مسكن را داشته باشد.

 

با توجه به این‌كه این روزها شواهد حكایت از افزایش قیمت مسكن و ركود بازار دارد، همچنان میزان وام‌های مسكن ثابت است. شاید همین موضوع است كه باعث افزایش خرید فروش وام‌ها در بازار شده‌ است. امروزه وام‌های مسكن با نرخ‌هایی متفاوت خرید و فروش می‌شوند هرچند كه رییس اتحادیه كشوری مشاوران املاك خرید و فروش وام در بازار آزاد را ممنوع اعلام كرده و هشدار برخورد با متخلفان را داده‌ است.

شاید وام كمك هزینه مسكن نیز از آن دسته موضوعاتی است كه باید بیش از پیش مورد توجه برنامه‌ریزان قرار گیرد و در نحوه و میزان پرداخت آن سیاست‌های جدیدتری اتخاذ شود./ایسنا