سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

فرش ابریشم، انتخاب خاص لوکس پسندان!


فرش یکی از مهم ترین عوامل موجود در دکوراسیون داخلی ما محسوب می شود، فرش های ایرانی در انواع و اقسام مختلف برای فضاهای گوناگون مورد استفاده قرار می گیرید.

وب‌سایت چیدانه: فرش یکی از مهم ترین عوامل موجود در دکوراسیون داخلی ما محسوب می شود، فرش های ایرانی در انواع و اقسام مختلف برای فضاهای گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. انتخاب یک فرش خوب می تواند نقش موثری در زیبا سازی فضای دکوراسیون ما داشته باشد، امروز می خواهیم گونه ی محبوب تر فرش، یعنی فرش ابریشم در دکوراسیون داخلی را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

فرش ابریشم مناسب برای کدام سبک است؟

فرش ابریشم، انتخاب خاص لوکس پسندان!

وقتی صحبت از یک فرش ابریشمی می شود همه ی ما ناخود آگاه آن را کالایی لوکس و متناسب با دکوراسیون به سبک کلاسیک تصور می کنیم. باید بگوییم که در واقع این تصور بسیار درست است. در تمام دنیا برای یک فضایی با سبک و سیاق کلاسیک فرش ایرانی بهترین گزینه محسوب می شود و نوع  ابریشم آن بهترین گزینه ی برای فضای کلاسیک محسوب می شود.

تابلو فرش های ابریشمی

فرش ابریشم، انتخاب خاص لوکس پسندان!

فرش ها به خصوص فرش های ابریشمی می توانند به شکل های مختلفی در دکوراسیون داخلی خانه حضور پیدا کنند. آن ها می توانند فرش های ایرانی باشند که بر روی زمین می نشینند و کف خانه را به تابلوی هنری زیبا و فاخری تبدیل می کنند، یا می توانند گلیم ها و جاجیم هایی باشند که تبدیل به کوسن و پوف های می شوند و زیبایی اصیل ایرانی را مهمان خانه می کنند.

فرش ابریشم، انتخاب خاص لوکس پسندان!

حتی می توانند تابلو فرش هایی باشند که منظره های زیبایی را به تصویر کشیده اند و بر دیوار خانه نشسته اند.

تفاوت جنس نخ خواب ابریشم یا اکریلیک

فرش ابریشم، انتخاب خاص لوکس پسندان!

مدت هاست که فرش های ابریشم جای خود را در خانه های ایرانی پیدا کرده اند و نکته ای که باید بدانید این است که در فرش ماشینی از الیاف طبیعی استفاده نمی شود و تمام الیاف به کار رفته مصنوعی هستند. هرکدام از فرش های ابریشم یا اکریلیک مزایا ومعایب خود را دارند. فرش های اکریلیک معمولا زیر دست پرتری دارند و از قدیم در منازل ایرانی مورد استفاده قرار می گرفتند.

فرش ابریشم، انتخاب خاص لوکس پسندان!

بزرگترین ایراد فرش های اکریلیک پرزدهی این فرش ها و تاحدی حساسیت زا بودن آن ها است، اما فرش های ابریشم علاوه بر این که کاملا ضد حساسیت هستند. رنگ و ظاهر بهتری دارند و به طور قابل ملاحظه ای زیباتر می باشند.

فرش ابریشم، انتخاب خاص لوکس پسندان!

معمولا کارخانجات غیر معتبر به جای استفاده از الیاف ابریشم مصنوعی (پلی استر) یا اکریلیک از پلی پروپیلن استفاده می کنند که قیمت بسیار نازل تری در مقابل ابریشم و اکریلیک دارد. تنها راهی که می توانید متوجه شوید در نخ خواب فرش پلی پروپیلن استفاده شده، این است که مقداری پرز فرش را به آزمایشگاه برده و آن را آزمایش کنید.

فرش ابریشم مناسب برای کدام فضا

فرش ابریشم، انتخاب خاص لوکس پسندان!

فرش های ابریشمی به دلیل جنس لطیف و ارزش بالایی که دارند غالبا برای فضاهایی مانند پذیرایی و نشیمن مورد استفاده قرار می گیرند و برای فضاهای مانند اتاق کودک و فضاهای پر رفت و آمد مورد استفاده قرار نمی گیرد، بهتر است برای این فضاها از جنس های ساده تر که قابلیت شست و شو بهتری دارند و در شست و شو فرش ها آسیب کمتری می بینند استفاده نمایید.

روش های شست و شوی فرش ابریشم

فرش ابریشم، انتخاب خاص لوکس پسندان!

فرش ابریشم به لحاظ بافت لطیف خود غالبا حساس تر سایر فرش ها می باشد و نمی توان با آن ها مانند سایر فرش های ماشینی و یا دست بافت های پرزدار رفتار کرد.


ویدیو مرتبط :
انتخاب مشکل پسندان ، فلش چرمی سایت الو alo.ir

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برترین فرش‌های صادراتی انتخاب می‌شوند



 

برترین فرش‌های صادراتی انتخاب می‌شوند

 

 

مركز ملی فرش ایران مسابقه انتخاب برترین فرش‌های دستباف صادراتی را در چهارمین نمایشگاه تخصصی ، صادراتی فرش دستباف ایران در جزیره كیش برگزار می‌كند.

 


به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مركز ملی فرش ایران، این مسابقه با هدف توسعه صادرات و حمایت از صادركنندگان فرش دستباف ایران با رویكرد به بازارهای جهانی برگزار می‌شود.

 


با توجه به تنوع و گوناگونی فرش‌های دستباف در زمینه‌های طرح، رنگ، قیمت و ... فرش‌های حاضر در این مسابقه در شش گروه مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت كه عبارتند از: فرش‌های كلاسیك با قیمت كمتر از هشت میلیون ریال در هر متر مربع، فرش‌های كلاسیك با قیمت بیشتر از هشت میلیون ریال در هر متر مربع، فرش‌های عشایری با قیمت كمتر از ۴۰۰ هزار ریال در هر متر مربع، فرش‌های عشایری با قیمت بیشتر از ۴۰۰ هزار ریال در هر متر مربع، فرش‌های مدران با قیمت كمتر از ۴ میلیون ریال در هر متر مربع و فرش‌های مدرن با قیمت بیشتر از چهار میلیون ریال در هر متر مربع.

 


داوری‌ میان این فرش‌های توسط هیات داورانی كه شامل متخصصان و صاحب‌نظران فرش دستباف هستند انجام خواهد شد و فرش‌های برگزیده در قالب نمایشگاه‌ ویژه‌ای در حاشیه نماشگاه‌ فرش كیش به نمایش درآمده و در آیین ویژه‌ای ازتولیدكنندگان آن‌ها تقدیر می شود.

 


چهارمین نمایشگاه تخصصی، صادراتی فرش دستباف كیش از هفتم تا دهم اردیبهشت ماه در جزیره كیش برگزار می‌شود..../  خبرگزارى ايسنا