سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

طرز تهیه باسلق



 

 

طرز تهیه باسلق

 


مواد لازم :

 

 

 

 

پودر نارگیل
150 گرم
مغز گردو
100 گرم
روغن مایع
یک قاشق چایخوری
آب سرد
دو لیوان
گلاب نصف لیوان
شکر 200 گرم
نشاسته 100 گرم

 



طرز تهیه :

 

 

در یک ظرف تفلون نشاسته را با آب سرد حل کرده و سپس روی حرارت ملایم گذاشته تا کاملا حل شود باید خیلی مراقب بود تا گلوله نشود .


وقتی مایع حل و نرم شد شکر و گلاب و روغن را اضافه کرده و مرتب هم زده تا مایع به قدری غلیظ شود که بصورت یک خمیر در وسط ظرف بماند .


سپس از روی حرارت برداشته و مغز گردو را با آن مخلوط کرده و می گذاریم تا خنک شود.


وقتی خنک شد آن را به مدت 1 ساعت در یخچال می گذاریم تا کاملا صفت شود بعداندکی دست خود را چرب کرده و مایع خمیر شکل خود کمی ورز می دهیم و بعد بصورت لوله های به قطر 3 سانت درآورده و در پودر نارگیل می غلطانیم وبامغز گردو تزئین میکنیم.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه شیرینی باسلق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلم: طرز تهیه باسلق


باسلق نوعی شیرینی و سوغات مراغه، ملایر و اراک است. برای تهیه این شیرینی از دوشاب (شیره انگور) و یا شکر، نشاسته، مغز بادام، مغز هستهٔ شیرین زردآلو و یا گردو استفاده می‌شود.

 
 


طرز تهیه شیرینی باسلق


برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و ios در صورت بروز مشکل هنگام پخش و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید.


در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید.