سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چگونه ارتباط احساسی برقرار کنیم؟



 

چگونه ارتباط احساسی برقرارکنیم

 

چگونه ارتباط احساسی برقرار کنیم؟ارتباط احساسی چیست؟ گوش کنید، آیا نشانه هایی می بینید که بگویند می توانید با کسی رابطه برقرار کنید یا نه؟ چرا دست یافتن به سطح بالایی از امنیت احساسی با جنس مخالف اینقدر دشوار است؟ با مسائل و مشکلات مربوط به برقرار ارتباط احساسی آشنا شویدو ببینید چرا برقراری پیوند احساسی برای ساختن یک رابطه الزامی است.

 


تعریف ارتباط احساسی

 

هر فرد تعریف شخصی خود را از یک ارتباط احساسی دارد اما یک تعریف اصلی وجود دارد که برای همه مردم صدق می کند. ارتباط احساسی مجموعه ای از احساسات فردی است که کنار هم جمع می شود تا بین دو نفر پیوند برقرار کند. کلمه احساسی به معنی برانگیختن احساسات بسیار است. این احساسات می تواند عصبانیت، غم، لذت، عشق یا یکی از هزاران حسی باشد که انسانها تجربه می کنند. ارتباط یک پیوند است با فرد یا چیزی دیگر.

 


روابط بدون ارتباط احساسی

 

برای اینکه یک رابطه ساخته شده و قوی تر گردد، باید ارتباط احساسی حاصل شود. ممکن است شما با کسی که احساس قوی نسبت به او دارید یا عاشقش هستید در یک رابطه باشید. او، از طرف دیگر، با شما احساس دوری می کند و به ندرت درمورد احساساتش با شما صحبت می کند. این نوع روابط، روابط دوستانه یا زندگی کردن کنار یکدیگر یا برآورده کردن نیازهای جنسی است. بدون ارتباط احساسی قوی، چنین روابطی خیلی زود از هم پاشیده می شوند.

 

 

پیوندهای محکم

 

زوج هایی که سعی می کنند در حد توان درمورد همدیگر بیشتر بدانند رابطه ای احساسی بینشان ایجاد می شود. از طریق مکالمه از روی فکر و محبت، به پیچیدگی های درون همدیگر پی می برید. می فهمید که چه چیز موجب شادی طرفتان می شود، چه چیز او را عصبانی می کند، و چه چیز او را به اوج لذت می رساند. او هم می فهمد که چه چیز اشک شما را در می آورد، چه چیزی باعث می شود لبخند بزنید، و چه چیز خسته تان میکند. هر کدام به ذات همدیگر پی می برید و نسبت به هم محبت و همدلی پیدا می کنید.

 

برای اینکه یک زوج بتوانند از لذت یک رابطه احساسی لذت ببرند، باید بتوانند اجازه دهند که کسی به آنها نزدیک شود. اینکه اجازه دهید کسی به رازها، دردها و لذت های درونی شما پی ببرد، کمی مخاطره آمیز است. ریسک کردن برای چنین چیزی نیازمند اطمینان و اعتماد است. وقتی به اعتماد حیانت شود، التیام یافتن از آن خیلی طول می کشد.

 

بدون داشتن یک رابطه احساسی قوی، راه به سمت عشق بسته است. وقتی آن ارتباط و وابستگی از بین می رود یا نادیده انگاشته می شود، عشق هم از میان می رود.

 

 

نشانه های ارتباط احساسی

 

بااینکه احساسات هر شخص متفاوت است، اما یک نشانه عمومی وجود دارد که نشان می دهد ارتباط احساسی بین دو نفر ایجاد شده است. نشانه حقیقی این است که هر دو نفر دیگری را به درون خود راه بدهند.

 

داستان های خنده دار از اتفاق هایی که سر کار افتاده برای هم تعریف می کنید و درمورد روزهایی که همه چیز برایتان بد بوده هم باز با طرفتان دردودل می کنید. هر دو شما دوست دارید که درمورد رویاهای کودکی و آرزوهای بزرگسالی خود با هم صحبت کنید. مکالمه بین شما خیلی راحت و سیال پیش می رود. زوجی که پیوند احساسی قوی با هم داشته باشند، حتی در سکوت هم احساس راحتی می کنند. می توانید بدون هیچ ترسی هر مسئله ای را با طرفتا در میان بگذارید.

 

اما یادتان باشد که جاذیه فیزیکی و ارتباط احساسی با هم تفاوت دارند. بااینکه ممکن است یکی به دیگری منجر شود اما جاذیه فیزیکی، احساسی سطحی است که می تواند راهی به سمت ارتباط احساسی و عشق باشد.

 

چگونه ارتباط احساسی برقرار کنیم


ازدواج و ارتباطات احساسی

 

اگر قرار است ازدواجی پایدار بماند، وجود ارتباط احساسی بین دو طرف الزامی است. وقتی دو طرف احساسات خود را با هم در میان نگذارند، ازدواج سخت و طاقت فرسا خواهد بود. آن زمان است که عصبانیت، خشم و اختلافات پدید می آید و فقدان اعتماد، زندگی زناشویی را دچار آشفتگی خواهد کرد.

 

اگر فکر می کنید ارتباط احساسی بین شما و همسرتان از بین رفته است، باید به دنبال دلیل آن باشید.

 

آیا گناه نابخشودنی هست که چنین فاصله ای را میان شما انداخته؟ شاید در عصبانیت چیزی گفته شده یا کاری انجام شده که منجر به درد جسمی و احساسی شده است. همین زمانهاست که انکار هم پیش می آید و همه چیز را برای ساختن دوباره آن پیوند احساسی سخت تر می کند.

 


چطور پیوند احساسی برقرار کنیم؟

 

اگر سالمترین رابطه ممکن را می خواهید، باید بدانید که چطور یک پیوند احساسی عمیق و قوی بین خود و طرفتان ایجاد کنید. وقتی پیوند احساسی بین شما وجود داشته باشد، همه چیز دیگر آسانتر خواهد شد. در زیر به 7 نکته اشاره می کنیم که به شما کمک میکند پیوندی ناگسستنی بسازید.

 

1. بررسی طرف مورد نظر: باید بفهمید طرفتان به چه چیز نیاز دارد و از زندگی و از شما چه می خواهد. این یعنی وقتی حرف می زند به دقت به او گوش کنید. وقتی رازهایش را با شما قسمت می کند خوب توجه کرده و بعداً به عمق حرفهایش فکر کنید.

 

2. اعتماد: باید بین خودتان حس اعتماد ایجاد کنید. این ستون اساسی پیوند احساسی یک شبه ایجاد نمی شود. زمان می برد. باید اجازه دهید این اعتماد به طور طبیعی ایجاد شود.

 

3. حضور احساسی: هر دو شما باید از نظر احساسی در دسترس همدیگر باشید. اگر عقب بکشید و حرفهایتان را با طرفتان در میان نگذارید چنین پیوندی ایجاد نخواهد شد.

 

4. ابراز محبت: نباید برای نشان دادن مهر و محبت مشکلی داشته باشید اما زوج های ازدواج کرده که رابطه شان سرد شده باید تلاش کنند با هم مهربان باشند. صبحها که از خواب بیدار می شوید و شب ها که می خواهید بخوابید همدیگر را ببوسید. دست ها هم را بگیرید؛ همدیگر را در آغوش بگیرید و شعله های عشقتان را دوباره روشن کنید.

 

5. جنگ ملایم: در وسط دعوا و مشاجره، کلمات به راحتی از دهانتان بیرون می آیند. باید یاد بگیرید که ملایم دعوا کنید. اگر نمی دانید چطور می توانید از مشاور کمک بخواهید. یادتان باشد موقع دعوا کردن هیچوقت گذشته را پیش نکشید. در لحظه زندگی کنید و برای احساساتتان دلیل محکم بیاورید.

 

6. دنیا را در چشمان او ببینید: سعی کنید دنیا را آنطور که او می بیند ببینید تا بفهمید که واقعاً کیست. برای اینکار باید گاهاً به عقب بروید تا ببینید چرا او به آن طریق خاص عمل کرده است. ببینید نسبت به موقعیت های مختلف چطور واکنش می دهد و سعی کنید خودتان را جای او بگذارید. از او هم همین انتظار را داشته باشید.

 

7. غلبه بر موانع: زوج هایی که در ازدواج خود دچار مشکل شده اند باید قبل از ایجاد دوباره پیوند احساسی، مشکلات خود را حل کنند. به همراه هم هر مشکل را بررسی کنید و سعی کنید راه حل هایی برای آن پیدا کنید. وقتی بزرگترین موانع و مشکلات را پشت سر گذاشتید، آنوقت می توانید پیوند احساسی فراموش شده تان را از نو بسازید.

 

پیوندهای احساسی پیچیده و بسیار فردی هستند اما رابطه را دگرگون می کنند. بدون ایجد ارتباط احساسی قوی، رابطه از یک دوستی ساده پیشروی نخواهد کرد. ماندن در رابطه ای که پیوند احساسی در آن وجود ندارد باعث می شود طرفین احساس کنند که چیزی گم کرده اند: زنجیر محکمی که دو نفر را به هم وصل می کند و عشقی ماندگار.

 


آیا از نظر احساسی در دسترس نیستید؟

 

آیا شما هم جزء آن دسته از زن های نادر ایرانی هستید که از نظر احساسی در دسترس نیستید و هر بار که مردی به شما نزدیک می شود و می خواهد رابطه ای آغاز کند، دچار مشکل می شوید؟ برخلاف نظر عموم، همه ما گهگاه دچار این مشکل می شویم اما باید ببینیم این مشکل تا چه حد در ما قوی است.


ویدیو مرتبط :
نحوه ارتباط برقرار کردن با ما و رای دادن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه با كودكان خود ارتباط برقرار کنیم



 

چگونه با كودكان خود ارتباط برقرار کنیم

 

برقرار كردن ارتباط با كودكان از زمان نوزادى به بعد یكى از بهترین و خوشایندترین تجربه ها هم براى فرزند و هم براى والدین است.

 

كودكان با گرفتن اطلاعات از فعل و انفعالات و تجربه هاى به دست آمده از دیگر كودكان، جوانان و دنیاى اطراف خود بطور روزانه، یادگیریهایى به دست مى آورند. در سنین ۴ تا ۵ سالگى بسیارى از كودكان وارد مهدكودك یا پیش دبستانى مى شوند و از زبان خود براى برقرارى ارتباط و یادگیرى در كلاس استفاده مى كنند.

 

 

چگونه باید با كودك خود رابطه برقرار كنم؟


هرچه با كودك خود بیشتر صحبت كنید، مكالمات دو نفره بیشتر داشته باشید، با او بازى كنید كودك شما بیشتر یاد مى گیرد. خواندن كتاب، آواز خواندن، پازل بازى كردن با لغات بازى كردن. و با كودك صحبت كردن در حالى كه باعث رشد و تقویت مهارتهاى شنیدارى كودك مى شود، دامنه لغات او را نیز افزایش مى دهد.

 

در اینجا به مواردى براى تقویت مهارتهاى ارتباطى كودك شما اشاره شده است.


* به كودك خود كمك كنید تا با داستانهاى كتابى هایى كه مضمون آنها تقریباً شبیه به رفتارهاى خودتان و خانواده تان یا فرهنگى نزدیك به فرهنگ قوم و قبیله شماست، ارتباط برقرار كند و با انتخاب داستانها دائماً آنها را بررسى و مرور كند.

 

* كتابها، مجلات و هر چیز قابل مطالعه را در جایى قرار دهید كه كودك شما بدون كمك گرفتن از شما به آن دسترسى داشته باشد.

 

* با تماشاى عكس و آلبومهاى خانوادگى به كودك خود كمك كنید با كلماتى مثل : «این من هستم» و این خانواده ماست را خلق كند.

 

* در مورد كتابها، با برنامه هاى تلویزیونى و ویدیویى كه همراه با كودكتان شاهد آن هستید با او صحبت كنید.


لغات و ارتباطات نوعى:


الگوها:

وقتى كودكان مهارتهاى زبان و گفتارى را یاد مى گیرند، در تواناییهاى مكالمه دچار مشكلاتى مى شوند. یك كودك ۴ یا ۵ ساله. مى تواند در مورد هر اتفاقى كه مى افتد، صحبت كند، داستان بسازد به داستانهاى مختلف گوش دهد و این داستانها را دوباره براى خود بگوید.

 

در این بین، بچه ها قادرند اعداد و حروفى را كه سمبل و نشانه چیز ها و نظرات واقعى است درك كنند و با استفاده از آنها داستان بگویند یا اطلاعات خود را به دیگران منتقل كنند. البته گاهى اوقات دچار لكنت مى شوند یا بعضى از اصوات و كلمه ها را به درستى تلفط نمى كنند.

 

دانش آموزان پیش دبستانى حتى قادرند، درخواست كنند. سؤالاتى را مطرح كنندو گاهى دستوراتى نیز بدهند. آنها نام و جنسیت افراد خانواده خود و دیگر اطلاعات شخصى در مورد خانواده خود را مى دانند. بالغات بازى مى كنند و لغات و داستانها مسخره و خنده دارى درست مى نند.

 

چه باید بكنیم چنانچه دچار مشكلى شدیم؟

 

چنانچه فكر كردید كودكان مشكلى در زمینه شنیدارى یا فراگیرى زبان، صحبت كردن واضح دارند بلافاصله با پزشك او تماس بگیرید. تست شنیدارى اولین گام و مرحله براى فهمیدن مشكل شنیدارى كودكان است و چنانچه دكتر متوجه شود كه كودكتان در زمینه اى دچار مشكل است، معالجات و درمانهاى لازم را پیشنهاد خواهد كرد.


iranpardis.com