سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟


فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟

وب سایت بدونیم: فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟در این مقاله می خواهم از زبان یک پشه همه اینها را برایتان توضیح دهم:

عاشق وقتی هستیم که ورزش می کنی و عرق میریزی

فکر میکنی ما عاشق بوی خون شیرینت می شیم؟ نه عزیزم دی اکسید کربنی که از بازدمت متساعد میشه مارو دیوونه میکنه! هرچی بیشتر نفس نفس بزنی، CO2 بیشتری خارج میشه. پس بعد از ورزش خیلی برای ما پشه ها جذابی!

دلایل عجیب گزیده شدن توسط پشه ها

از گزیده شدن بدت میاد؟

خانما مقصرن. دوست نداریم به همچین چیزی اعتراف کنیم، اما پشه های نر از خون آدما تغذیه نمی کنن: همه غذاشونو از شهد میوه ها میگیرن. ما خانما هستیم که به خونتون نیاز داریم، چون پروتئینی داره که باعث میشه تخم گذاریمون بهتر بشه. بعد از یک وعده از خون شما ما می تونیم هر جایی که دلمون می خواد ۱۰۰ تا ۴۰۰ تا تخم بزاریم.

دلایل عجیب گزیده شدن توسط پشه ها

پاتون بو میده؟ چه بهتر!

دانشمنداتون فهمیدن که ما از بوی بد پاتون خوشمون میاد، اما خب یادتون نره قسمت مورد علاقه ما هنوز دستاس.

دلایل عجیب گزیده شدن توسط پشه ها

می خوای تو مهمونیا کاریت نداشته باشیم؟ پس یه جا نشین

وقتی حجم زیادی از دی اکسید کربون به مشاممون میرسه، سریع به طرفش حمله می کنیم. وقتی میرسیم به محل مورد نظر، حمله به اونایی که یه گوشه آروم نشستن خیلی راحت تره تا به اونایی که حرکت دارن.

دلایل عجیب گزیده شدن توسط پشه ها

دوست نداریم زیاد فضای دور خونتون تمیز و مرتب باشه

ما بیشتر دوست داریم بین چمنای زخیم و بلند بپلکیم. هرچی تاریکتر و مرطوب تر بهتر. اگر چمنا کوتاه باشن و حیاط تمیز باشه دیگه جذابیتی نداره. از بین بردن گودال های آب هم راه خبیه که مارو دور کنید، چون بیشتر همچین جاهایی تخم گذاری می کنیم.

دلایل عجیب گزیده شدن توسط پشه ها

توی حیاط تله های انتشار CO2 دارید؟

عالیه! فکر میکنی با این وسیله ها زرنگی می کنید و دی اکسید کربن مارو به تله می کشونه؟ اما این تله ها باعث میشه تعداد بیشتری از ما به اونجا کشیده بشیم. تله های UV هم تاثیر خاصی ندارند: فقط یه تعداد کمی از پشه ها به تله می افتن.

دلایل عجیب گزیده شدن توسط پشه ها

باردارید؟ آخ جون!

اگر خانم باردار هستید، دی اکسید کربن بیشتری منتشر می کنید، همینطور شکمتون از زمانی که باردار نبودید حرارت بیشتری داره، همه اینا کافیه تا یه پشه رو عاشق خودت کنی! ببخشید فسقلی که تو شکمشی ولی مامانتو باید بگزم.

دلایل عجیب گزیده شدن توسط پشه ها


ویدیو مرتبط :
جزییاتی عجیب از نیش پشه و نحوه ی نیش زدن آن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

١٠ روش طبیعی برای مقابله با نیش پشه



 

 

١٠ روش طبیعی برای مقابله با نیش پشه

 

 

یکی از بزرگترین و شاید یگانه موردی که در فصل‌های گرم به ویژه تابستان، افراد مختلف در نقاط گوناگون جهان با آن سر و کار دارند، نیش پشه‌ها و سوزش جای آن است. پشه‌ها نیش می‌زنند و پس از 24 ساعت می‌میرند، اما جای نیش آن‌ها که سوزش دارد و قرمز شده، برای مدتی می‌ماند و باعث آزار فرد می‌شود.

 


10 راه طبیعی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای مقابله با پشه‌ها و رهایی از نیش این حشرات به ویژه در طول شب استفاده کرد. اولین روش ، خلاص شدن از آب‌های راکد در اطرافتان است. به عنوان مثال، ظروف آب حیوانات خانگی و حوض‌ها محل مناسبی برای تخم‌گذاری این پشه‌ها و گسترش دامنه فعالیت آن‌هاست.

 


دومین راه ، کاشتن و یا نگهداری از گیاهان چون علف گربه،‌ اکلیل کوهی، بالنگ، استوخدوس، دارچین و نعناع است. این گیاهان مانع جذب پشه‌ها می‌شوند یا به عبارتی به گیاهان پشه‌گریز معروف هستند.

 


سومین روش ، این است که از سیر استفاده کنید. پشه‌ها همانند خون‌آشام‌ها از این گیاه نفرت دارند. اگر از بوی سیر متنفرید، یک تکه پارچه را در آب سیر خیس کنید و پس از خشک شدن، آن را خارج از اتاق و یا محلی که زندگی می‌کنید، آویزان کنید. اگر هم برایتان فرقی نمی‌کند که بوی سیر بدهید، یک حبه سیر را چهار قسمت کرده و یکی از این چهار قسمت را له کرده و با پنج لیوان آب مخلوط کنید و به صورت اسپری درآورید و به خود بپاشید. این روش پشه‌ها را از شما دور می‌کند. همچنین می‌توانید یک بوته سیر را از سر در اتاقتان آویزان کنید.

 


چهارمین راه ، این است که گیاه مریم گلی و اکلیل کوهی را درون زغال کباب بریزید. این روش به راحتی پشه‌ها را دور می‌کند. استفاده از روغن‌ها و عصاره‌های طبیعی چون اوکالیپتوس، دارچین و روغن کرچک هم برای دفع نیش پشه‌ها به کار برده می‌شوند. برای استفاده از این روش، 10 تا 25 قطره از این روغن‌ها را درون دو قاشق غذاخوری حلال، مخلوط کرده و به بدن بپاشید.

 

 

پنجمین راه دفع پشه‌ها این است که در زمان‌هایی که این حشرات بیشترین فعالیت خود را دارند، ‌از بیرون رفتن خودداری کنید. پشه‌ها اکثرا در زمان طلوع و غروب خورشید فعال‌تر می‌شوند. به همین دلیل 30 دقیقه قبل و بعد از غروب و طلوع از خانه خارج نشوید تا از شر نیش این پشه‌های مزاحم در امان بمانید.

 


ششمین راه
، پشه‌ها به سمت لباس‌های تیره جذب می‌شوند. به همین دلیل، بهتر است در زمانی که خارج از خانه هستید از پوشیدن لباس‌هایی با رنگ‌های تیره خودداری کنید. لباس‌های رنگ روشن و سفید مانع پشه‌ها هستند. هفتمین راه ، عطرها و صابون‌هایی با رایحه‌های گل‌ها هم جاذب پشه‌ها هستند. پس بهتر آن است که در خرید این محصولات آرایشی دقت کنید تا از نیش پشه‌ها در امان بمانید.

 


هشتمین راه ،
موقعیت نشستن شما هم در جذب پشه‌ها اثر دارد. از مکان‌های نزدیک به کولرها و پنکه‌ها استفاده کنید؛ چرا که پرواز پشه‌ها در معرض باد این وسایل به سختی صورت می‌گیرد. نهمین راه ، استفاده از اسپری سرکه سیب و یا سرکه سفید هم می‌تواند پشه‌ها را دور کند. آخرین روش استفاده از خفاش‌هاست، بهتر است یک خفاش بخرید و قفس آن را از پنجره آویزان کنید تا پشه‌ها را نوش جان کند.