سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

آیا مچ دست‌تان بزرگ است؟ در خطرید


اندازه مچ دست كودكان می‌تواند به پزشكان كمك كند افرادی كه در آینده در خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند را با دقت بالایی شناسایی كنند.




محققان متوجه شدند افرادی كه دارای اندازه مچ دست بزرگ‌تری هستند، با احتمال بیشتری نسبت به دیگران نسبت به انسولین مقاومت پیدا می‌كنند كه این عامل به نوبه‌خود در ابتلا به بیماری‌های قلبی نقش مهمی بازی می‌كند.
در این مطالعات، دانشمندان اندازه مچ دست 500 كودك دارای اضافه وزن را اندازه‌گیری كرده و احتمال ابتلا آن‌ها به بیماری‌های قلبی را بررسی كردند. این تحقیقات نشان می‌دهد افرادی كه استخوان‌های ضخیم‌تری دارند با احتمال 20 درصد بیشتر نسبت به دیگران به انسولین مقاومت پیدا می‌كنند.
دانشمندان معتقدند این روش بسیار ساده است و تنها كافی است با یك متر، دور مچ كودكان را اندازه‌گیری كرد. حتی تحقیقات نشان می‌دهد این معیار دقیق‌تر از اندازه‌گیری شاخص توده بدن می‌تواند به شناسایی كودكانی كه در خطر ابتلا به بیماری قلبی هستند، مؤثر واقع شود. به این ترتیب پزشكان به سادگی می‌توانند مشخص كنند آیا فردی در آینده ممكن است به بیماری قبلی دچار شود یا خیر.
افرادی كه مچ دست بزرگ دارند، معمولا چربی‌های بیشتری نیز در این ناحیه و البته در تمام بدن خود ذخیره كرده‌اند. چربی‌های اضافه در بدن در دوره جوانی یكی از عوامل مهم در مقامت نسبت به انسولین و ابتلا به دیابت است.

باز نشر اختصاصی: Bartarinha.ir



ویدیو مرتبط :
گیرافتادگی وچسبندگی عصب مچ دست(سندرم تونل کارپ یامچ دست)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دست نایافتنی بزرگ



 

 

دست نایافتنی بزرگ

 

دهكده مجاور مدرسه شیوانا زن و مرد فقیری بودند كه یك پسر كوچك بیشتر نداشتند. به خاطر بیماری و فقر زن و مرد به فاصله كمی از دنیا رفتند و پسر كوچكشان را با یك جفت گوسفند نر و ماده تنها گذاشتند.

 

پسر كوچك نمی توانست شكم خود را سیر كند به همین خاطر گوسفندانش را برداشت و نزد شیوانا آمد. شیوانا در یكی از غرفه های مدرسه برای پسرك جایی درست كرد و محلی نیز برای گوسفندانش در اختیار او گذاشت.

 

اهالی دهكده شیوانا این پسر بچه فقیر را جدی نمی گرفتند و اغلب او را مسخره می كردند و بعضی از كودكان به او سنگ می زدند. اما شیوانا با این كودك بسیار مودب بود و با نام " دست نایافتنی كوچك" او را صدا می كرد. لقب " دست نایافتنی" برای كودك فقیر برای شاگردان مدرسه سنگین و بی معنا جلوه می كرد.

 

آنها بارها سعی كردند این عنوان را در غیاب شیوانا مسخره كنند. اما به محض اینكه سر و كله شیوانا پیدا می شد هیچ كس جرات نزدیك شدن به دست نایافتنی را پیدا نمی كرد. سال ها گذشت. دست نایافتنی كوچك بزرك شد و برای ادامه تحصیلات علمی به پایتخت رفت.

 

سال ها از این واقعه گذشت و روزی خبر دادند كه صنعت گری بزرگ كه تخصص خاص در درگاه امپراطور دارد،‌وارد دهكده شیوانا شده و سراغ استاد شیوانا را می گیرد. یك گروه محافظ صنعت گر را همراهی می كردند و مردم دهكده با احترام در مسیر راه او تا مدرسه ایستاده بودند.

 

صنعت گر وقتی به مدرسه رسید و شیوانا را دید بلافاصله با فروتنی مقابل او روی زمین نشست و به او تعظیم نمود. شیوانا تبسمی كرد و دستانش را روی شانه صنعت گر گذاشت و خطاب به شاگردانش گفت: این جوان قبلاً نامش دست نایافتنی كوچك بود. اما از امروز به بعد من به او می گویم دست نایافتنی بزرگ! او با تلاش و پشتكار خود نشان داد كه دست نایافتنی شدن حتی اگر تدریجی باشد باز هم شدنی است

 


منبع:taktik.ir