فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

هند «برفی!»‌ را برای اسکار انتخاب کرد



هند «برفی!»‌ را برای اسکار انتخاب کرد

 فیلم آنوراگ باسو به عنوان نماینده هند در بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی شد.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش خبرآنلاین، فدراسیون فیلم هند «برفی!» را از فهرستی کوتاه شامل 17 فیلم برای رقابت در جوایز اسکار 85 انتخاب کرد.

رانبیر کاپور در این فیلم که عنوانش به نوعی شیرینی هندی اشاره دارد، نقش جوانی کر و لال به نام برفی را بازی می‌کند که عاشق دختری با بازی پریانکا چوپرا است. در این بین پای یک دختر دیگر با بازی ایلنا دکروز به میان می‌آید و حاصل کار یک مثلث عشقی است. 

نقش‌آفرینی کاپور در «برفی!» سایه‌هایی از چارلی چاپلین را دارد و حتی در بعضی صحنه‌ها به فیلم‌های صامت چاپلین ادای احترام می‌شود. 

این فیلم که با بودجه‌ای در حدود شش میلیون دلار (330 میلیون روپیه) ساخته شده، نوعی تغییر مسیر کاری برای آنوراگ باسو است که فیلم‌های قبلی او مانند «زندگی در یک مترو» و «گانگستر» اغلب مضامینی تاریک داشتند.

«برفی!» از 14 سپتامبر در 700 سینما در هند اکران شد و حدود 10 میلیون دلار (550 میلیون روپیه) فروخت. منتقدان سینما هم از این فیلم استقبال کرده‌اند. 

این فیلم 11 اکتبر در جشنواره فیلم پوسان به نمایش درمی‌آید و پس از آن در جشنواره مراکش روی پرده می‌رود.

اسامی نامزدهای هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار 10 ژانویه 2013 (21 دی‌ماه) اعلام و مراسم اعطاء جوایز 24 فوریه (دوشنبه هفتم اسفند به وقت ایران) در هالیوود اند هایلند سنتر در لس آنجلس برگزار می‌شود./خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
نماینده هند اسکار فیلم HAPPY NEW YEAR 2014

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نام اعضای هیئت انتخاب فیلم ایرانی برای اسکار / کدام فیلم‌ها بیشترین شانس را دارند؟



نام اعضای هیئت انتخاب فیلم ایرانی برای اسکار / کدام فیلم‌ها بیشترین شانس را دارند؟

گمانه‌زنی‌ها درباره معرفی نماینده امسال ایران در اسکار کم‌کم شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

از نیکی کریمی، علی شاه‌حاتمی، ابوالحسن داودی، علی معلم، حسین زندباف و اکبر نبوی به عنوان اعضای هیئت انتخاب فیلم ایرانی برای اسکار 85 نام برده می‌شود. از سوی دیگر با اکران سه فیلم در شهرستان‌های ایران و مشخص شدن نام برخی از اعضای هیئت انتخاب، به نظر می‌رسد رقابت برای انتخاب نماینده امسال ایران در اسکار جدی‌تر شده است. در این هفته «ملکه» در آذربایجان، «بغض» در کاشان و «آینه‌های روبرو» در قم اکران شدند تا به جمع گزینه‌های واجد شرایط اضافه شوند.

یا توجه به قوانین اسکار، فیلم‌های «یه حبه قند»، «روزهای زندگی»، «سعادت‌آباد»، «اسب حیوان نجیبی است»، «نارنجی‌پوش»، «ضد گلوله»، «قلاده‌های طلا»، «مرگ کسب و کار من است»، «چیزهایی هست که نمی‌دانی»، «آینه‌های روبرو»، «بغض» و «ملکه» تا اینجا گزینه‌های مهم روی میز هیئت انتخاب هستند. 

البته فیلم‌هایی چون «شکارچی شنبه» و «شب واقعه» نیز شرایط اولیه انتخاب شدن را دارند. گرچه به نظر می‌رسد فیلم «بوسیدن روی ماه» اگر زود‌تر از موعد اعلام شده (5 مهرماه - 26 سپتامبر) به نمایش در نیاید در پایان زمان مقرر در آیین‌نامه آکادمی تنها 5 روز از اکرانش را پشت سر خواهد گذاشت و دو روز کم می‌آورد.

طبق قوانین آکادمی در بخش فیلم خارجی، فیلم‌هایی می‌توانند از سوی کشور‌ها معرفی شوند که از اول اکتبر 2011 (10 مهر 90) حداکثر تا تاریخ 30 سپتامبر 2012 (9 مهر 91) در کشورشان حداقل به مدت یک هفته پیاپی اکران عمومی شده باشند و بلیت فروخته باشند.

اسامی نامزدهای هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار 15 ژانویه 2013 (26 دی‌ماه) اعلام و مراسم اعطاء جوایز 24 فوریه (دوشنبه هفتم اسفند به وقت ایران) در هالیوود‌اند هایلند سن‌تر در لس آنجلس برگزار می‌شود./خبرآنلاین