فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

قسمت دوم "زمانه" در راه است



"اسماعیل عفیفه" در دومین نشست نقد و بررسی سریال "زمانه" در خانه هنرمندان:

قسمت دوم "زمانه" در راه است

تهیه كننده سریال زمانه گفت:"زمانه" با توجه به آمارهای گرفته شده سریال موفقی بود که با استقبال مخاطبان روبرو شد.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دومین نشست نقد و بررسی سریال "زمانه" صبح امروز با حضور "حسن فتحی" کارگردان، "اسماعیل عفیفه" تهیه‌کننده، "علیرضا کاظمی پور" نویسنده، در خانه هنرمندان برگزار شد.

"اسماعیل عفیفه" تهیه کننده گفت: پاداش پخش سریال "زمانه" این بود که مردم این سریال را دوست داشتند و بهترین بازخورد را از توجه و استقبال مردم و مطبوعات گرفتیم.

وی ادامه داد: مشکلات تلویزیون قابل کتمان نیست و به طور قطع بر روی ساخت این سریال تاثیر گذاشت اما تیم نجیب، منسجم و صمیمی ما و همچنین کارگردان باعث شده تا از این بحران عبور کنیم.

وی افزود: این سریال در زمان پخش خود توانست بازار ماهواره‌ای را کساد کند و مدیران با توجه به این موضوع باید شرایط خوب را برای ما فراهم کند.

"عفیفه" اظهار داشت: سریال "زمانه" 65 درصد بیننده داشت و این نشان از موفقیت این سریال دارد.

وی در خصوص پایان باز این سریال عنوان کرد: مخاطبان ما در حال رشد هستند و پایان باز سریال برای عبور از کلیشه‌ها و تصمیم‌گیری برای پایان آن از سوی مخاطبان است.

وی در خصوص فصل دوم "زمانه" بیان کرد: برای ساخت فصل دوم "زمانه" با عوامل صدا و سیما صحبت کردیم تا دستور ساخت آن را به ما بدهند و به طور حتم سری دوم آن با یکسری ماجراهای پیچیده و پرقدرت ادامه خواهد یافت.

"علیرضا کاظمی‌پور" نویسنده بیان کرد: متن اولیه را برابر سه فصل طراحی کرده بودیم ولی در میانه‌ی راه بدلیل مشکلات مالی، از ساخت فصل دوم گذشته و به سراغ یک پایان پذیرفتنی برای "زمانه" رفتیم.

وی ادامه داد: بدلیل مشکلات مالی و نامطمئن پایان مجموعه را طوری ساختیم تا در هنگام فرصت فصل دوم و سوم آن را هم بسازیم.

وی عنوان کرد: پایان قصه را به نوعی طراحی کردیم که پایان باز داشته باشد و تکلیف یکسری شخصیت‌ها مشخص نشود.

"عفیفه" خاطرنشان کرد: قرار بود سریال "زمانه" در پایان ازدواج "بهار و بهزاد" و آتش گرفتن ماشین آنها به پایان برسد و در فصل بعدی را هر قسمت‌های دیگر باشم که چنین اتفاقی صورت گرفت./باشگاه خبرنگاران

 

 


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا فرزند باهوش می خواهید ؟ قسمت اول



 

 

کودکان باهوش

 

 

انتخاب همسر از چند جهت در رشد هوشي كودك مهم مي باشد.

 

 

ژنتيك

 

هوش و توانايي ذهني از مواردي است كه هم به ژنتيك بستگي دارد و هم تحت تأثير محيط قرار مي گيرد. هنگام ازدواج بايد توجه كرد، كه با كسي ازدواج صورت گيرد كه از نظر هوش و فهم در سطح پاييني نباشد. به اين نكته در روايات اسلامي اشاره شده است.

 


حضرت صادق(ع): « بر حذر باشيد از اين كه با زن احمق ازدواج كنيد . همانا مصاحبت با او بلا و گرفتاري است و اولادي ضايع به وجود مي آيد.»

 


رسول اكرم(ص): « نگاه كنيد و ببينيد در چه چيزي فرزند خود را قرار مي دهيد، پس همان ريشة خانوادگي خود را باز مي يابد.» به نقل از رتبطة وراثت و تربيت نوشتة احمد مطهري البته اين موضوع در مورد مرد احمق هم مي باشد ولي از آنجايي كه نقش مادر مهم تر است در اين حديث روي مادر تدكيد شده است. مادر علاوه بر ژنتيك، محيط رشد در دوران جنيني نوزاد را فراهم مي كند و از نظر تربيت هم داراي نقشهايي است كه از عهدة پدر بر نمي آيد. اين موارد در قسمتهاي بعدي توضيح داده مي شود.

 


ازدواج فاميلي


ازدواج فاميلي از طريق ژنتيك در رشد كودك تأثير دارد. هر فردي از جامعه چند ژن نامطلوب دارد كه به صورت نهفته مي باشد. در صورتي كه افرادي با هم ازدواج كنند كه ژنهاي نامطلوب مشابهي دارند، صفت نامطلوب در آنها به وجود مي آيد. افراد فاميل ژنهاي مشابه بيشتري دارند و بنابراين احتمال پيدايش خصوصيات نامطلوب در كودكان حاصل از ازدواج فاميلي بيشتر است. اين موضوع در مورد صفات خوب هم صحيح است، يعني ممكن است ازدواج فاميلي باعث تولد كودك بسيار قوي يا فوق العاده باهوش شود. به هر حال احتياط بر اين است كه ازدواج فاميلي انجام نشودو يا پيش از اين گونه ازدواجها مشاورة ژنتيك صورت گيرد.


پيامبر اكرم(ص): « با بستگان نزديك ازدواج نكنيد كه فرزند ضعيف بوجود مي آيد.»

 


سطح تحصيلات و معلومات


هر يك از زن و مرد بايد در حدّي تحصيل كرده باشند كه بتوانند معلوماتي در مورد تربيت فرزند كسب كنند. بسياري از موارد كه باعث رشد هوشي كودك مي شود نياز به ميزان مشخصي از سواد دارد. به طور مثال پدر و مادر بايد بتوانند براي كودك خود كتاب بخوانند، شعر بگويند، جواب سؤالات را بدهند و.... هنگام ازدواج به سطح تحصيلات و ميزان معلومات همسر خود توجه كنيد.

 

 

هماهنگي و توافق


وجود هماهنگي و توافق بين زن و مرد باعث مي شود تا محيط خانه به مكاني امن و راحت تبديل شود. چنين محيطي نقش بسيار مهمي در پرورش هوشي كودك دارد. خانه هاي پر از جنجال و جنگ و دعوا سلامتي رواني و احساس امنيت كودك را به خطر مي اندازد، اين موضوع سبب مي شود كه حتي اگر كودك تيز هوش هم باشد، نتواند از توانايي خود استفاده نمايد.


علاوه بر اين موضوع، در چنين خانواده هايي فرصت و حوصلة كافي جهت تربيت فرزند، به خصوص پرورش هوش او، نمي باشد. بنابراين سعي كنيد به گونهاي ازدواج كنيد كه توافق و تفاهم متقابل بين شما برقرار باشد.

 


انجام آزمايشات پيش از ازدواج


قبل از اقدام جهت ازدواج آزمايشات كامل انجام دهيد. اگر به دليل انجام ندادن آزمايشات فرزند شما دچار مشكلاتي مانند تالاسمي، سل، پدر معتاد و... شود، پرورش هوشي او بسيار مشكل مي شود و در بعضي موارد اين كار غير ممكن است.

 


سن ازدواج


سن ازدواج از اين نظر مهم است كه سن بچه دار شدن را تعيين مي كند.


كم بودن و بيش از حد زياد بودن سن هنگام بچه دار شدن، احتمال مشكلات كودك را زياد مي كند. يكي از اين مشكلات كم بودن ميزان هوش مي باشد.


بهترين سن براي بچه دار شدن در دختران 20 تا 25 سالگي و براي پسران 25 تا 30 سالگي مي باشد. البته بعد از اين سنين تا 15 الي 20 سال ديگر هم خطرات بچه دار شدن كمتر است و بعد از آن احتمال خطرات به شدت افزايش مي يابد.


جهت ازدواج موفق به راهنمايي ديگران گوش دهيد و از آنها مشورت بخواهيد. مخصوصاً با والدين خود مشورت كنيد. كتابهايي كه در مورد ازدواج، انتخاب همسر، ويژگيهاي همسر و.... نوشته شده اند را به دقت بخوانيد.

 

و ادامه دارد ......