فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

جایزه اسکار 2015 به بردلی کوپر می رسد؟


به نظر شما «تیراندازآمریکایی» با فروش بسیار موفقی که دارد می تواند یکی از فیلم های محبوب اسکار باشد؟

 
 
 

صبح بخیر: به نظر شما «تیراندازآمریکایی» با فروش بسیار موفقی که دارد می تواند یکی از فیلم های محبوب اسکار باشد؟ فیلم درام «کلینت ایستوود» تنها چند روز پیش از آغاز رای گیری برای اسکار گیشه سینماها را فتح کرده است. این فیلم کمپانی «برادران وارنر» تنها در آخر هفته گذشته حدود 105.3 میلیون دلار فروش داشته است، که از فروش تمامی فیلم هایی که نامزد اسکار شده اند بیشتر است.

آیا بردلی کوپر موفق به دریافت جایزه اسکار خواهد شد؟

آکادمی معمولا نسبت به سلیقه مردمی با لجبازی خاصی انعطاف ناپذیر است و به همین دلیل نیز سال 2010 فیلم «آواتار» در مقابل «مهلکه» (Hurt Locker ) با شکست مواجه شد. به همین دلیل «بچگی» همچنان از شانس بیشتری برخوردار است. این فیلم در تمامی جوایز قبلی پیشتاز بوده است . کلینت ایستوود برای «تیرانداز آمریکایی» نامزد جایزه بهترین کارگردان نشده است در حالی که در تاریخ جایزه اسکار تنها 4 فیلم بدون اینکه کارگردانشان نامزد جایزه بهترین کارگردان شده باشد موفق به کسب جایزه بهترین فیلم شده اند.

اما این اوضاع برای «بردلی کوپر» که برای سومین سال متوالی نامزد دریافت جایزه اسکار می شود خوب خواهد بود. تا این لحظه نبردی دو نفره بین «ادی ردمین» (فیلم تئوری همه چیز) و «مایکل کیتون» (فیلم مرد پرنده ای)، برای گرفتن جایزه بهترین هنرپیشه نقش اول مرد، در جریان بوده است. ولی همانطور که «ساندرا بولاک» سال 2009 برای فیلم «نقطه کور» در دقیقه نود و بر خلاف آنچه به نظر می رسید موفق به دریافت جایزه اسکار شد، ممکن است بردلی کوپر برای ایفای موفقیت آمیز نقش «کایل» - نقشی که برای آن حدود 20 کیلوگرم وزن اضافه کرده و تیراندازی یاد گرفته است- موفق به دریافت این جایزه شود.

آیا بردلی کوپر موفق به دریافت جایزه اسکار خواهد شد؟

در مقابل چهار رقیب او که همگی برای اولین بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده اند، کوپر از شانس بیشتری برخوردار است. از میان بیست هنرپیشه ای که برای سه سال متوالی یا بیشتر نامزد دریافت جایزه اسکار شده اند، 60 درصد آنها تا سال سوم موفق به دریافت این جایزه شده اند. دو نفر از آنها، «مارلون براندو» برای فیلم «در بارانداز» (1954) و «الیزابت تایلور» برای فیلم «باترفیلد8»، در چهارمین سال متوالی نامزدی اسکار موفق به کسب این جایزه شدند. آخرین کسی که پس از سه بار نامزدی متوالی موفق به کسب این جایزه شد «رنه زلوگر» بود که سال 2001 برای «دفتر خاطرات بریجیت جونز»، سال 2002 برای «شیکاگو» و سال 2003 برای «کوهستان سرد» نامزد دریافت اسکار شده بود. امتناع از اهدای این جایزه به کسی که تا این حد در هالیوود محبوبیت دارد کار سختی است.

آیا بردلی کوپر موفق به دریافت جایزه اسکار خواهد شد؟

از طرف دیگر، کوپر در حال اجرای نمایش «مرد فیل نما» در برادوی است که می تواند تبلیغات او در لس آنجلس را محدود کند. همچنین، یکی از مهمترین عوامل در پیش بینی اینکه چه کسی برنده جایزه بهترین هنرپیشه می شود جایزه «انجمن بازیگران فیلم» است که بردلی کوپر نامزد دریافت این جایزه نشده بود. از سال 1994 که اهدای این جایزه آغاز شد، هیچ هنرپیشه ای بدون نامزدی برای دریافت این جایزه، موفق به دریافت اسکار نشده است.

آیا بردلی کوپر موفق به دریافت جایزه اسکار خواهد شد؟

امسال با اینکه تقریبا تمامی برندگان اسکار مشخص شده اند، تا حدی که «جولیان مور» باید متن سخنرانی خود را نیز آماده داشته باشد، بهترین هنرپیشه نقش اول مرد تا لحظه آخری که پاکت ها در روز 22 فوریه باز شوند مجهول خواهد بود. به نظر شما برنده جایزه بهترین هنرپیشه نقش اول مرد چه کسی خواهد بود؟


ویدیو مرتبط :
10 فیلم برتر " بردلی کوپر "

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جایزه اسکار جلوه‌های تصویری به کدام فیلم می‌رسد؟



جایزه اسکار جلوه‌های تصویری به کدام فیلم می‌رسد؟

 آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسامی 10 فیلم راه‌یافته به فهرست کوتاه بخش جلوه‌های تصویری هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار را اعلام کرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش خبرآنلاین، «اسپایدرمن شگفت‌انگیز»، «اطلس ابر»، «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد»، «هابیت: یک سفر غیرمنتظره»، «جان کارتر»، «زندگی پی»، «انتقامجویان»، «پرومته»، «اسکای‌فال» و «سفیدبرفی و شکارچی»، 10 فیلم این فهرست هستند. 

«مردان سیاهپوش 3» و «ناو» که انتظار می‌رفت یکی از رقبای بخش جلوه‌های ویژه اسکار 85 باشند، از راه‌یابی به فهرست کوتاه بازماندند، همین طور «ماجرای دنباله‌دار گرگ و میش: سپیده‌دم - قسمت 2». البته هیچ یک از فیلم‌های قبلی «گرگ و میش» هم به فهرست کوتاه این بخش راه پیدا نکردند. 

«هابیت: یک سفر غیرمنتظره» ساخته پیتر جکسون اولین فیلم سه‌گانه «هابیت» است که داستان آن پیش از «ارباب حلقه‌ها» سه‌گانه قبلی جکسون روی می‌دهد. هر سه فیلم «ارباب حلقه‌ها» برنده اسکار جلوه‌های تصویری شدند. 

جلوه‌های ویژه «هابیت» در شرکت وتا در ولینگتون تحت نظارت جو لتری برنده چهار جایزه اسکار ساخته شده است. وتا که متعلق به جکسون است با همکاری شرکت آی‌ال‌ام جلوه‌های تصویری «انتقامجویان» را هم ساخته که یکی دیگر از فیلم‌های راه‌‌یافته به فهرست کوتاه است.

کار سونی پیکچرز ایمیج‌ورک در مجموعه «اسپایدرمن» قبلا هم از سوی آکادمی مورد توجه قرار گرفته است. هر دو فیلم «اسپایدرمن» و «اسپایدرمن 2» نامزد اسکار شدند و فیلم دوم اسکار جلوه‌های تصویری را به خانه برد. 

یک دنباله دیگر هم در این بخش سابقه دارد. «شوالیه تاریکی» فیلم دوم سه‌گانه بتمن ساخته کریستوفر نولان سال 2009 در این بخش نامزد اسکار شد. اکنون «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» بخت دریافت این جایزه را دارد. 

راه‌یابی «اسکای‌فال» در این فهرست هم قابل توجه است. پیش از این مامور 007 تنها دو بار توانسته به فهرست نامزدهای اسکار جلوه‌های تصویری راه یابد. «تاندربال» (1965) جایزه اسکار این بخش را هم برد و «مون‌ریکر» (1979) تنها نامزد بود. 

اعضاء کمیته اجرایی شاخه جلوه‌های تصویری آکادمی علوم و هنرهای سینمایی 3 ژانویه 2013 (14 دی) تشکیل جلسه می‌دهند و پس از دیدن گزیده‌ای 10 دقیقه‌ای از هر 10 فیلم فهرست کوتاه پنج نامزد نهایی این بخش را انتخاب می‌کنند. 

اسامی نامزدهای هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار 10 ژانویه (21 دی‌ماه) اعلام و مراسم اعطاء‌ جوایز 24 فوریه (دوشنبه هفتم اسفند به وقت ایران) در هالیوود اند هایلند سنتر در لس آنجلس برگزار می‌شود. 

پارسال اسکار جلوه‌های تصویری به فیلم «هوگو» رسید.

از سال 1996 تا 2010 سه فیلم برای دریافت جایزه اسکار جلوه‌های تصویری رقابت می‌کردند. آکادمی از سال 2011 با توجه به استفاده رو به افزایش هالیوود از جلوه‌های ویژه تصمیم گرفت تعداد نامزدهای این بخش به پنج فیلم افزایش پیدا کند./خبرآنلاین