فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

تمام آدم های «دودکش» جدی هستند


نصرت، کاراکتری که کم و بیش منفی است، در سریال یک نقش تقریبا بدجنس دارد و این برای اولین بار است که بهنام تشکر چنین نقشی را بازی کرده است. به سراغ او رفتیم و گپی کوتاه با او زدیم.

روزنامه تماشا: این روزها سریال «دودکش» از شبکه یک سیما به روی آنتن رفته است و تا به اینجا بر اساس نظرسنجی های صدا و سیما این سریال در رتبه اول گفته است. نقش اول سریال بر عهده هومن برق نورد است و نقش مکمل را بهنام تشکر بازی می کند.

این زوج تا به حال سه همکاری با هم داشته اندو تجربه نشان داده که به خوبی می توانند در کنار هم بازی کنند. نصرت، کاراکتری که کم و بیش منفی است، در سریال یک نقش تقریبا بدجنس دارد و این برای اولین بار است که بهنام تشکر چنین نقشی را بازی کرده است. به سراغ او رفتیم و گپی کوتاه با او زدیم.

تمام آدم های «دودکش» جدی هستند

تا به اینجا استقبال از سریال چطور بوده است؟

- تا امروز سریال «دودکش» سریال اول است در سازمان. از این اتفاق خیلی خوشحالیم و مردم هم این سریال را دنبال می کنند، گاهی اوقات که مرا در بیرون می بینند از من می پرسند که فردا شب قرار است چه اتفاقی بیفتد؟ نمی گویند آخر سریال چطور می شود، دوست دارند ماجرای فردا شب را بدانند. این برای ما خیلی خوب است به نظر من هیچ کس به آخر سریال فکر نمی کند. مردم متوجه شدند که «دودکش» سریالی است که قرار نیست یک پایان داشته باشد. داستان آن داستان همین زندگی روزمره است و به خاطر همین از من می پرسند که فردا چه می شود؟

حال شما به این سوال جواب می دهید یا اینکه ترجیح می دهید بیننده خودش داستان را ببیند؟

- نه معمولا جواب به آنها نمی دهم. به آنها می گویم بروید سریال را ببینید، اینطور بیشتر به شما خوش می گذرد.

چطور با نقش کنار آمدید، نصرت یک کاراکتر تقریبا منفی است و اولین بار است که شما را در این نقش می بینیم؟


- نصرت خیلی هم کاراکتر منفی نیست و خوشحال هستم از اینکه کلمه تقریبا قبل از منفی قرار گرفته است. نصرت تحت یک شرایطی در این مخمصه گیر کرده و خروجی های رفتاری اینطور شده است. شما جلوتر خواهید دید که این آدم چرا این کارها را انجام می دهد، مشکلات او هنوز رو نیامده است و یکسری مشکلاتی دارد که در قسمت های آینده مشخص می شود. خوشبختانه با نقش خوب کنار آمدم. شاید در ابتدا قبول کردن این نقش برایم یک ریسک بود، اما نظارت محمد حسین لطیفی و بودن برزو نیک نژاد عنوان نویسنده کار به نظرم خیلی کمک کرد و خوشحالم که یک تفاوت با نقش های قبلی دارد. خب در سریال «دزد و پلیس» یک نقش دیگری را بازی کردم و در «ساختمان پزشکان» هم یک نقش کاملا متفاوت از این را ایفا کردم.

تمام آدم های «دودکش» جدی هستند

قبل تر گفته بودید که بعد از «دزد و پلیس» به دنبال یک نقش جدی هستید، چطور بازی در «دودکش» را قبول کردید؟

- عوامل این کار آنقدر عوامل خوبی بودند که نمی توانستم این کار را قبول نکنم، ضمن اینکه کاراکتر نصرت اصلا نقش کمدی نیست، آدم جدی است و کمتر کارهای خنده دار می کند. اما باید بگویم که منظور من از کارهای جدی این است که شاید بازی در یک سریال ملودرام و یا حتی اکشن باشد، ترجیح من و حتی هومن برق نورد هم همین است که اگر چنین پیشنهادهای خوبی در این ژانر فیلم ها داشته باشیم، را قبول می کنیم اما خود نصرت و فضای بازی او در این سریال کمدی صرف نیست، یک فضاهای تلخی در داستان وجود دارد که تماشاگر با آن مواجه می شود و این تلخی ها را درک می کند. ما با جدیت بازی می کنیم و همه بازی هایی که در این سریال است، می توانم بگویم بازی های جدی است.

چه چیزی باعث شد بازی در این سریال را قبول کنید؟


- مجموعه ای از کارگردانی، نویسندگی، بازیگری. همه اینها باعث شد که این کار را قبول کنم. کارگردانی محمد حسین لطیفی، نویسندگی برزو نیک نژاد فیلمبرداری غفوری. در بخش بازیگری هم بودن هومن برق نورد و سیما تیرانداز امتیازهایی بود که ما را به ادامه کار و موفق بودن کار مطمئن می کرد.

کار کردن با گروه چطور بوده؟


- خوب بوده خوشبختانه تمام گروه که در دودکش کار کردند همه حرفه ای ترین و بی حاشیه ترین بودند. از گروه بازیگری بگیرد تا گروه کارگردانی و گروه فیلمبرداری و حتی تدارکات همه و همه خیلی حرفه ای و خوب بودند و در این پنج ماهی که کار کردیم هیچ مشکلی به وجود نیامد.

تمام آدم های «دودکش» جدی هستند

هومن برق نورد چطور؟

- این سومین همکاری است که من و هومن با هم داریم و خوشبختانه این تیم خیلی خوب هم جواب داده است.

بعد از این، کار دیگری را در دست ندارید؟


- پیشنهاد چند کار را دارم، دو سریال و یکی دو فیلم که هنوز هیچ کدام را نهایی نکردم. حالا بایدشرایط را بسنجم و ببینم که کدام بهتر خواهد بود.

به اعتقاد من سریال «دودکش» طنز صرف نیست و طنزش اندازه دارد و اندازه اش هم خیلی کم است. این مجموعه در یکسری موقعیت ها طنز می شود و بعضا در برخی جاها اتفاقاتی می افتد و کلماتی رد و بدل می شود که رنگ و بوی مفرحی را به ماجرا می دهد اما نمی توان اسم آن را طنز گذاشت. خوشبختانه از همان ابتدا هم قرار نبود این کار طنز صرف باشد.


ویدیو مرتبط :
ترانه جدید و بسیار زیبای رضا صادقی به نام دودکش(تیتراژ پایانی فیلم دودکش)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بامیوه هامی توان شخصیت آدم هاراشناخت!



آیا می دانید که از طریقمیوه ها می توان شخصیت آدم ها را شناسایی کرد .آیامی‌دانید كه می‌توانید از روی میوه‌های انتخاب شده شخصیت آدم‌ها را شناسایی كنید و براساس میوه‌های موردنظر بگویید كه شرایط روحی و روانی اشخاص مختلف چگونه است؟

میوه

پرتقال

از بین میوه‌ها اگر پرتقال میوه محبوب شماست، شما آدمی پرقدرت و بسیار صبورید و دوست دارید كارها را به آرامی و با متانت، اما در عین حال با درایت كامل و جسارت به انجام برسانید. سخت‌كوش، پرتلاش و كمی خجالتی هستید؛ اما در دوستی می‌توان به شما اعتماد كرد. شما دوستان خود را با دقت انتخاب كرده و با تمام وجود به آنه عشق می‌ورزید و از درگیری و تنش به هر قیمت پرهیز می‌كنید.

میوه

سیب

چنانچه سیب میوه محبوب شماست، فردی اسراف‌كار و بسیار رك‌گو هستید. اگرچه ممكن است شخصاٌ بهترین سازمان‌دهنده و مدیر نباشید، اما می‌توانیدرهبریك تیم كوچك باشید كه با تلاش زیاد تیم را به موفقیت‌های بزرگ می‌رسانید. در بیشتر موقعیت‌ها می‌توانید به سرعت و به درستی تصمیم بگیرید؛ شما از سفرهای كوتاه و غیرمنتظره لذت می‌برید. زمانی كه با شریك زندگی خود به سر می‌برید، جذاب و خونگرم به نظر می‌آیید و به شدت عاشق زندگی به مفهوم واقعی آن هستید.

میوه

آناناس

اگر آناناس میوه مورد علاقه شماست، بسیار سریع تصمیم می‌گیرید و سریع‌تر از آن عمل می‌كنید. در تغییر شغل و خطر كردن در زمینه اجتماعی شجاع و بی‌باك هستید. شما دارای یك توانایی استثنایی در مدیریت می‌باشید و نمی‌گذارید كار روی دستتان بماند.

دوست دارید مورد اعتماد دیگران باشید، معمولاً خیلی سریع با دیگران ارتباط دوستانه برقرار نمی‌كنید، ولی به محض انجام این كار دوستتان را برای همیشه برای خود نگه می‌دارید. به ندرت به دنبال زندگی رمانتیك می‌روید و شریك شما غالباً به واسطه این صفات ممتاز تحت تأثیرتان قرار می‌گیرد، اما از توانایی شما در نشان دادن این احساسات ناامید است.

میوه


موز

عاشقان موز افرادی دوست داشتنی، آرام و طبیعتاً گرم و بااحساس هستند. شما غالباً از نداشتن اعتماد به نفس و خجالتی بودن در رنج هستید. دیگران از طبع آرام و شیرینتان سوء‌استفاده كرده و سعی می‌كنند به این وسیله برای خود موقعیت‌های جالبی را رقم بزنند. عاشق شریك زندگی خود در تمام زمینه‌ها هستید و این عشق به خاطر زیبایی جسمی و روحی اوست! به خاطر روشی كه دارید روابط شما با او همواره در یك هماهنگی كامل است.

نارگیل

دوستداران این میوه سنگین و كمیاب افرادی جدی، بافكر و باشعور هستند. از روابط اجتماعی لذت می‌برید و به ویژه روی همراهان و دوستان خود حساسیت خاصی دارید. ممكن است كمی خودخواه به نظر آیید، اما لزوماً چنین صفتی در شما برجسته نمی‌شود. شما فردی سریع‌الانتقال، آگاه و گوش بزنگ هستید كه در زمینه شغلی همیشه در بالاترین رده قرار داشته و به بهترین نحو كارها را انجام می‌دهید. شما نیاز به شریكی عاقل داشته و عقل و احساس را با هم در این مسأله دخالت نمی‌دهید.

میوه

گیلاس

چنانچه گیلاس میوه محبوب شماست، زندگی همیشه به شیرینی كه در نظر دارید خود را به شما نشان نمی‌دهد. فراز و فرود در زندگیتان زیاد است، به ویژه در موقعیت‌های حرفه‌ای و كاری. شما همیشه و در هر پروژه‌ای كمی پول به دست می‌آورید و نه به مقدار زیاد. ذهنی فعال و خلاق داشته و غالباً به دنبال چیزهای نو هستید. شما شریكی صمیمی و وفادار هستید، اما اثر گذاشتن بر احساسات شما كار ساده‌ای نیست. خانه‌تان برای شما به منزله بهشت است و هیچ چیزی را بیشتر از این دوست ندارید كه در منزل باشید و دوستان، آشنایان و افراد خانواده شما را دوره كنند.

میوه

انگور سیاه

به طور كلی آدمی مؤدب و خوشرو هستید، اما گاهی اوقات سریع و به‌شدت عصبانی می‌شوید، هر چند به همان سرعت نیز عصبانیت شما فروكش می‌كند. از زیبایی‌ها به هر شكلی كه باشد، لذت می‌برید. بسیار محبوب و موردعلاقه دیگران هستید و این محبوبیت به علت طبیعت گرم شماست. شور، شوق، علاقه وافری به زندگی دارید و از هر كاری كه می‌كنید، لذت می‌برید؛ اعم از لباس پوشیدن، خوردن و خوابیدن. شریك شما باید در تمام شور و علاقه شما سهیم باشد تا بتواند از تمام چیزی كه به او هدیه می‌دهید، لذت ببرد!

هلو

درست مثل هلو شما از عصاره زندگی لذت می‌برید. فردی رك‌گو بوده و روشی دوستانه دارید در بخشش و در فراموش كردن نظیر ندارید و برای دوستی‌ها ارزش بسیار زیادی قائل هستید. حس استقلال‌طلبی در شما بسیار قوی است و این امر از شما فردی راستگو ساخته است.

عاشقی ایده‌آل، صبور، صمیمی و یكرنگ هستید. با این حال به هیچ وجه دوست ندارید احساسات خود را در ملاء عام بروز دهید.

میوه

گلابی

چنانچه فكر خود را معطوف به انجام كاری می‌كنید، می‌توانید آن را با موفقیت به انجام برسانید. شما دوست دارید كه نتیجه تلاش‌هایتان را به سرعت ببینید. از انگیزه‌های مفید ذهنی لذت برده و دنباله‌رو آن هستید. كمی خجالتی به نظر می‌رسید و در بیان احساسات خود چندان راحت نیستید. زمانی كه به دنبال شریك زندگی هستید به هوش سرشار، دید وسیع و دل دریایی‌اش اهمیت می‌دهد.