فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

این فیلم های آفریقایی را حتماً ببینید!


انتخاب بهترین فیلم های آفریقایی قرن بیست و یکم کار دشواری است، زیرا ژانرها و سبک های سینمای آفریقا در 20 سال گذشته تحول زیادی داشته اند. فیلمسازان حالا بیشتر از فیلمسازان فرانسه زبان قدیم به فیلم ساختن در آفریقا علاقه نشان می دهند.





صبح بخیر: انتخاب بهترین فیلم های آفریقایی قرن بیست و یکم کار دشواری است، زیرا ژانرها و سبک های سینمای آفریقا در 20 سال گذشته تحول زیادی داشته اند. فیلمسازان حالا بیشتر از فیلمسازان فرانسه زبان قدیم به فیلم ساختن در آفریقا علاقه نشان می دهند.

ما این فیلم ها را بر اساس لذتی که از تماشای آنها می بریم و بخاطر اینکه واقعاً نمایانگر آ«چه در سینمای آفریقا می گذرد هستند انتخاب کرده ایم.

1. از یک نجوا (From a Whisper)، کارگردان: وانوری کاهیو، کنیا، 2009

این فیلم سینمایی بسیار واقعی است و به مسئله تروریسم می پردازد و بر اساس رویدادهای حول بمباران سفارت آمریکا در نایروبی در سال 1998 است. فیلمبرداری، موسیقی و کارگردانی این فیلم استثنائی است.




2. ویوا ریوا! (Viva Riva!)، کارگردان: جو مونگا، جمهوری دمکراتیک کنگو، 2010

این هم یک فیلم گانگستری پیچیده است. انرژی تازه ای دارد و انسان ها را در مقابل همه رویدادهای کنگو قرار می دهد.




3. شن های روان (Sinking Sands)، کارگردان: لیلا جانسی، غنا، 2011

این فیلم به خشونت خانگی می پردازد و بر اساس سفر مردی است که در تصادفی معلول شده است و این حادثه باعث می شود که او به دشمنی با همسرش بپردازد. بازیگری که نقش همسر این مرد را بازی می کند جایزه آکادمی آفریقا (AMAA) را برای بهترین بازیگر زن دریافت کرد.




4. آبهای سفید (White Waters)، کارگردان: ایزو اوجوکوو، نیجریه، 2007

فیلم "آبهای سفید" فیلم بسیار خوبی است که داستان یک پسر محروم را تعریف می کند که به عنوان یک دونده بااستعداد کشف می شود. حسی که فیلم به بیننده می دهد، موسیقی و اینکه می توان از هیچ به هدفی دست یافت، خیلی حس خوبی است.


5. موانسای کبیر (Mwansa the Great)، کارگردان: رونگانو زامبیا، 2011

این فیلم یکی از آن فیلم هایی است که آفریقا را بزرگ کرده است. با نشان دادن استعدادهای بچه هایی که در این فیلم بازی می کنند، این فیلم به استعداد آفریقا می بالد. نه تنها بازی های بازیگران عالی است، بلکه کارگردانی بسیار خوبی هم دارد.





6. مولاد (Moolaade)، کارگردان: عثمان سمبین، سنگال، 2004

فیلم "مولاد" به مسئله ای می پردازد که اکثر آقایان به آن نمی پردازند، یعنی مسئله مثله کردن زنان. ولی عثمان سمبین از پرداختن به این موضوع نترسید و بدون هیچ واهمه ای از واکنش آفریقا در مورد آن فیلم ساخت.




7. سوختن اتللو (Otelo Burning)، کارگردان: سارا بلچر، آفریقای جنوبی، 2011

این فیلم داستان جوانان سیاه پوست آفریقای جنوبی در دهه هشتاد است که به موج سواری می پردازند، ورزشی که آن زمان فقط مختص سفیدپوستان بود. بازی ها، موسیقی و فیلمبرداری فیلم خوب است و در کل این فیلم یکی از بهترین فیلم های آفریقایی محسوب می شود.




8. بندا بیلیلی (Benda Bilili)، کارگردان: رونو باره، فلوران دو لا تولای، جمهوری دمکراتیک کنگو و فرانسه، 2010

این فیلم، مستند موزیکالی عالی است که داستان بندا بیلیلی، گروهی از نوازندگان کنگویی معلول را تعریف می کند. اعضای این گروه قبل از آنکه تبدیل به نوازندگان مشهوری در سطح دنیا شوند، در خیابان های کینشاسا موسیقی اجرا می کردند و زندگی خود را می گذراندند.





9. ایراپادا (Irapada)، کارگردان: کونله افولایان، نیجریه، 2007

هر چیزی که مربوط به اسطوره ها و افسانه های آفریقایی می شود می تواند جالب باشد. این فیلم کیفیت صدای خوبی ندارد، ولی داستان آن جالب است و اولین فیلم نالیوودی است که بعد از بردن یک جایزه آکادمی AMAA برای بهترین فیلم بومی در سال 2007، به جشنواره های فیلم مطرح دنیا از جمله جشنواره فیلم لندن و جشنواره فیلم آفریقایی پان در لوس آنجلس راه یافت.


10. زندگی کن (Ghett'a Life)، کارگردان: کریس براون، جامائیکا، 2011

این فیلم که کاملاً آفریقایی نیست، یکی از آن فیلم هایی است که تماشای آن لذت بخش است. موسیقی و فیلمبرداری خوبی دارد و به مسئله خشونت سیاسی در جامائیکا می پردازد و نشان می دهد که افرادی که در محل های گدانشین زندگی می کنند می توانند فرار کنند.



ویدیو مرتبط :
گورکن آفریقایی vs جوجه تیغی آفریقایی (جالب)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس‌های کم‌فروش‌ترین فیلم سال را اینجا ببینید



کم‌فروش‌ترین فیلم سال,عکس‌های کم‌فروش‌ترین فیلم سال

سینما - فیلم کودکانه «اوگیلاوها در ماجرای بزرگ بادکنکی» در تعطیلات روز کارگر در آمریکای شمالی روی پرده رفت و یکی از بدترین فروش‌ افتتاحیه فیلم‌ها در تاریخ سینما را به نام خود ثبت کرد.

به گزارش خبرآنلاین، این فیلم از جمعه تا یکشنبه که مبنای فروش هفتگی فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا است، در 2160 سینما تنها 448.131 هزار دلار فروخت که کمترین فروش افتتاحیه یک فیلم اکران‌شده در 2000 تا 2500 سینماست.

متوسط فروش «اوگیلاوها در ماجرای بزرگ بادکنکی» در هر سینما تنها 207 دلار بود.

 

کم‌فروش‌ترین فیلم سال,عکس‌های کم‌فروش‌ترین فیلم سال

  این فیلم مستقل از چهارشنبه پیش روی پرده رفت و در پنج روز اول 673.719 هزار دلار به دست آورد. هرچند هزینه ساخت «اوگیلاوها در ماجرای بزرگ بادکنکی» تنها دو میلیون دلار است، اما هیچکس انتظار این عملکرد ضعیف را در گیشه‌های فروش نداشت.

 کم‌فروش‌ترین فیلم سال,عکس‌های کم‌فروش‌ترین فیلم سال

  نکته عجیب درمورد این فیلم حضور کن ویزلمن است که خالق شخصیت‌های تلویزیونی اوگیلاوها است.

 کم‌فروش‌ترین فیلم سال,عکس‌های کم‌فروش‌ترین فیلم سال

  بسیاری تصور می‌کردند حضور او که درک بالایی از برنامه‌های کودکان دارد به فروش «اوگیلاوها در ماجرای بزرگ بادکنکی» کمک کند. از طرفی فیلم یک ویژگی منحصربه‌فرد دیگر دارد؛ در جریان پخش فیلم از تماشاگران کودک خواسته می‌شود از جای خود بلند شوند و آهنگ‌های فیلم را بلند بخوانند.

   «اوگیلاوها در ماجرای بزرگ بادکنکی» را متیو دایموند کارگردانی کرده و داستان درباره سه اوگیلاو - گوبی، زوزی و توفی - است که پنج بادکنک جادویی پیدا می‌کنند. نقش اوگیلاوها را آدم‌های بزرگ که لباس اسفنجی به تن دارند، بازی می‌کنند. تونی براکستن، کریستوفر لوید، چاز پالمینتری و کری الوز از بازیگران این فیلم هستند.... / خبرآنلاین