کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

ویتامین A ،گاهی هم خطرناک است


دانشمندان در پژوهش جدیدی آشكار كرده‌اند مصرف ویتامین A و مكمل‌های بتاكاروتن برای زنانی كه تست مثبت ایدز دارند و به كودك‌شان شیر می‌دهند، خطرناك‌تر است.



دانشمندان در پژوهش جدیدی آشكار كرده‌اند مصرف ویتامین A و مكمل‌های بتاكاروتن برای زنانی كه تست مثبت ایدز دارند و به كودك‌شان شیر می‌دهند، خطرناك‌تر است، چون میزان ورود این ویروس به شیر مادر را افزایش می‌دهد و به این ترتیب احتمال انتقال عفونت از مادر به فرزند افزایش می‌یابد.

ادواردو ویلامور، محقق دانشكده بهداشت عمومی دانشگاه میشیگان در این پژوهش می‌گوید: «انتقال ویروس ایدز از طریق شیردادن به نوزاد اتفاق می‌افتد، چون شیر مادر حامل ذرات حیاتی است كه نوزاد جذب و هضم می‌كند.»
طی این پژوهش مشخص شد مصرف مكمل‌های ویتامین A و بتاكاروتن روند ورود ویروس ایدز را در زنان شیرده با تست مثبت ایدز تسریع می‌كند.


ویدیو مرتبط :
نقش اصلی ویتامین A در بدن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیگار، ویتامین A بدن را می‌سوزاند



 

 

سیگار، ویتامین A بدن را می‌سوزاند

 

رئیس مركز تحقیقات كنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: مصرف سیگار موجب كاهش ذخیره ویتامین A در بدن می‌شود. این ویتامین نقش محافظت پوست در برابر عوارض مخرب موجود در سیگار را به عهده دارد.


غلامرضا حیدری در گفتگو با فارس، افزود: سیگار علاوه بر اثرات تهدید‌كننده حیات بر ارگان‌های داخلی از جمله قلب و ریه، موجب كاهش طول زندگی می‌شود. وی گفت: سیگار بر پوست تأثیرگذار است و مصرف آن موجب پیری زودرس می‌شود.


رئیس مركز تحقیقات كنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی افزود: مصرف سیگار موجب پخش شدن مواد شیمیایی مضر در محیط، خشكی سطح پوست، خارش و نهایتاً اثر تخریبی بر پوست می‌شود. حیدری گفت: سیگار با انقباض عروق خونی منجر به كاهش جریان خون در بافت‌ها از جمله پوست شده و كمبود اكسیژن و مواد مغذی اساسی پوست را در پی دارد. رئیس مركز تحقیقات كنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی افزود: در هنگام سیگار كشیدن جمع شدن دهان منجر به ایجاد چین و چروك‌های اطراف دهان و اطراف چشم‌ها می‌شود.... /  خبرگزارى فارس