کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

برای آرام کردن کودک از موسیقی استفاده کنید!



آرام کردن کودک,کودک نا آرام,نا آرامی در کودکان

والدین اغلب به دنبال راهی هستند تا کودکان خود را آرام کنند. تحقیقات نشان داده که موسیقی به همان اندازه که بر والدین تاثیر می‌گذارد، روی کودکان نیز اثر می‌کند. بنابراین والدینی که خود از موسیقی لذت می‌برند می‌توانند از آن برای آرام کردن کودکشان استفاده کنند.

1. چه نوع موسیقی می‌خواهید برای کودکتان پخش کنید؟ تحقیقات نشان داده که پاپ، موسیقی تاثیرگذاری است که می‌تواند کودکان را آرام کند، اما شما می‌توانید هر نوع موسیقی که می‌پسندید را برای او بگذارید. مهم نیست آرام یا تند، مخصوص کودکان یا بزرگسالان باشد، هر موسیقی که شما با آن احساس راحتی می‌کنید، برای کودک شما نیز مناسب است.

2. از آهنگ‌های مختلف استفاده کنید. اگر اخیرا آلبومی منتشر شده است، بروید و آن را بخرید و به همراه کودک خود گوش دهید. فروشگاههایی را که موسیقی مخصوص کودکان را می‌فروشند، فراموش نکنید.

3. یک موسیقی خاص را هر روز برای کودکتان پخش کنید. گاه می‌توانید یک آهنگ را به آهنگی دیگر اما در همان سبک تغییر دهید. با این روش کودک شما عادت می‌کند تا هر روز به یک موسیقی خاص گوش دهد و در صورت خاموش بودنش، به دنبال آن بگردد. هنگام پخش موسیقی کودکان راحت‌تر به خواب می‌روند.

4. زمانی که کودکتان استرس دارد یا می‌خواهد بخوابد، برای او موسیقی پخش کنید. حتی می‌توانید این کار را برای زمان بازی او نیز انجام دهید. این راه او را آرام و تمرکز او را بیشتر خواهد کرد.

5. حداقل یک بار در روز برای او لالایی بخوانید. کودکان به طور طبیعی نسبت به صدای والدینشان عکس‌ العمل نشان می‌دهند زیرا با آن آشنا هستند. هنگامی که والدین برای کودکشان آهنگی آرام و دلنشین می‌خوانند، کودک آرام می‌شود. والدین می‌توانند از لالایی‌های مخصوص به خود یا لالایی‌های قدیمی و رایج استفاده کنند.

 

منبع:niniban.com


ویدیو مرتبط :
۷ راه برای آرام کردن کودک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه کودک گریان را آرام کنیم؟



 

اگر کودک شما شروع کرد به گریه کردن چه کاری باید انجام دهید؟ یک یا چند مورد از تکنیک های زیر را آزمایش کنید تا آرامش مجددا به فرزندتان باز گردد. در حین تلاش خود باید سعی کنید متوجه شوید

 

 

گریه کودکان

 



چگونه کودک گریان را آرام کنیم؟



تمام بچه ها گریه می کنند. و زمانیکه به سن دو هفتگی می رسند عادت می کنند بعد از ظهر ها گریه و زاری را شروع کنند و تقریبا تا دو ساعت به طور مکرر به این کار ادامه دهند.



اگر کودک شما شروع کرد به گریه کردن چه کاری باید انجام دهید؟ یک یا چند مورد از تکنیک های زیر را آزمایش کنید تا آرامش مجددا به فرزندتان باز گردد. در حین تلاش خود باید سعی کنید متوجه شوید که کودک قصد دارد با زبان بی زبانی چه چیزی به شما بگوید. با بهره گیری از روش آزمون و خطا و کمی صبر و حوصله به راحتی کشف میکنید که کدامیک از این روش ها نسبت به سایرین برای کودک شما برتری دارند. می توانید شگردهای زیر را امتحان کنید:

 


وضعیت های جدید



کودک را به طوریکه صورتش رو به پایین است بر روی ساعد خود بگذارید. در این حالت سر کودک باید نزدیک به آرنج باشد، با انگشتان خود ران های او را بگیرید.


کودک را از پشت بر روی کف دست خود بنشانید به طوریکه کمرش به سمت سینه شما باشد. دست دیگر را به دور سینه اش بیندازید و انگشتان خود را به دور بازوهایش حلقه کنید.
کودک را بر روی شانه خود قرار دهید، به طوریکه شکمش بر روی شانه قرار گرفته و قدری فشرده شود.


کودک را مانند حالتی که در گهواره می خوابد در دست های خود قرار دهید و او را متناوبا از خود دور کرده و مجددا نزدیک کنید.

 


حرکات موزون

 


کودکان از طریق حرکاتی که 60 بار در دقیقه تکرار شوند، می توانند به بالاترین میزان آرامش خود دست پیدا می کنند.



در حالیکه او را در آغوش گرفتید، آهسته به اطراف گام بردارید.


با خم کردن زانوها به طور عمودی حرکت کنید.


در حالیکه ایستاده اید خودتان را به سمت چپ و راست یا جلو و عقب، تاب دهید.


بر روی یک صندلی راحتی بنشینید و عقب و جلو بروید.

 

 

گریه کودکان

 


گرما



کودک را با یک پتوی گرم قنداق کنید.


کودک را به خود نزدیک کنید تا گرمای بدنتان را احساس کند.


پیش از اینکه کودک را در محل خوابش بگذارید، یک پد گرم کننده در آن قرار دهید تا جای خواب گرم شود. سپس پد را برداشته و گرما را چک کنید.


می توانید یک شیشیه آب گرم را داخل دامن خود بگذارید و کودک را از شکم بر روی آن بخوابانید.

 


صداهای آرام بخش



کلمات آرام بخش را با صدای پایین و ملایم تکرار کنید.


موسیقی هایی که خودتان از شنیدن آنها لذت می برید را زیر لب زمزمه کنید.


یک نوار از صدای ماشین لباسشویی، ظرفشویی، و یا جارو برقی تهیه کنید تا کودک مرتبا صدای خش خش های مکرر را بشنود. یک فن سقفی در اتاق کودک نیز می تواند کار مشابه را انجام دهید. همچنین صدای خش خش میان موج های مختلف رادیو نیز نتیجه بخش خواهد بود.


موسیقی کلاسیک جدید و یا راک ملایم و جاز پخش کنید. لطفا آهنگ های متال نگذارید! خواهش می کنم! این کار کودک را عصبی می کند.

 


نوازش کردن



به آرامی پشت کودک را از گردن تا باسن ماساژ دهید.


پشت کودک را نوازش کنید یا بمالید.


کودک را در یک اتاق گرم بر روی یک سطح محکم قرار دهید و شکشمش را در جهت عقربه های ساعت مالش دهید. اگر علت ناراحتی کودک از بادی که در شکمش جمع شده، ایجاد شده باشد؛ از این طریق می تواند آنرا تخلیه کند. زانوهایش را به طرف شکم ببرید تا گاز موجود راحت تر بیرون بیاید.