کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

با تولد كودكم سركار بروم یا نه؟‌



سر کار رفتن,بچه داری و شاغل بودن,ماردان شاغل

 حتی اگر تصمیم بگیرید به‌طور كامل وقت خود را صرف رفتن به محل كار یا نگهداری از نوزادتان بكنید یا حتی سعی كنید طوری وقت‌تان را تنظیم كنید كه به هر دو كار برسید باز هم در آخر ممكن است احساس كنید چیزی را از دست داده‌اید.

برای تصمیم‌گیری مناسب باید بین نیازهای خود و فرزندتان توازن ایجاد كنید. این انتخاب بسیار شخصی و خصوصی است اما برای سهولت در تصمیم‌گیری بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

پول
برای بسیاری از والدین، ثبات مالی اهمیت زیادی دارد. اگر دیگر كار نكنید آیا از لحاظ مالی دچار مشكل می‌شوید؟ اگر ترجیح می‌دهید در خانه بمانید آیا از لحاظ مالی قادر به جبران كمبود‌های مالی خواهید شد؟ اگر دوباره سر كار بروید چقدر پول به بودجه خانواده اضافه می‌شود؟

اولویت‌ها
مهمترین مسائل زندگی شما چه هستند؟ موارد بسیاری را می‌توان ذكر كرد از جمله: خانواده، توانایی خلاق بودن، داشتن یك زندگی راحت، رشد و تربیت مناسب كودك، استقلال، رابطه شما با همسرتان، پیشرفت شغلی، اعتماد به نفس، فواید مراقبت از سلامت، فرصت برای رشد شخصیت و بسیاری دیگر. اولویت‌هایتان را طبقه بندی كنید و ببینید كدامیك در صدر لیست شما قرار می‌گیرد.

مسائل احساسی
این مسائل را بی اهمیت تلقی نكنید. اگر تصمیمی‌ بگیرید كه باعث آزار روحی شما شود، خودتان، همسرتان و فرزندتان رنج خواهید برد. در كدم نقش  مادر یا كارمند  احساس راحتی می‌كنید؟ كدام یك استرس بیشتری دارد؟ اگر دوباره سر كار بروید آیا از این‌كه از فرزندتان <غافل> شده‌اید احساس گناه نمی‌كنید؟ اگر خارج از منزل كار نكنید از خودتان راضی خواهید بود؟ چه احساسی خواهید داشت اگر اولین‌های فرزندتان را از دست بدهید: اولین خنده، اولین قدم، اولین كلمه؟ آیا به كسی كه از فرزندتان مراقبت می‌كند حسادت خواهید كرد؟

اعتماد
آیا شما كسی را دارید كه برای نگهداری از فرزندتان به او اعتماد داشته باشید؟ اگر ندارید آیا راحت هستید او را به مهد كودك بفرستید؟ آیا كسی هرگز می‌تواند به عنوان مراقب كودك، اعتماد شما را جلب كند؟

همكاری
آیا همسر شما در مراقبت از كودك و كارهای خانه به شما كمك می‌كند؟ آیا می‌توانید روی كمك‌های همسرتان برای تسهیل این مسوولیت سنگین حساب كنید؟ یا نه فقط باید خارج از منزل كار كنید بلكه كارهای خانه و نگهداری از كودك هم به عهده شماست؟

اهداف شغلی
آیا مرخصی زیاد پیشرفت شغلی شما را به تاخیر می‌اندازد؟ اگر بیشتر از حد استاندارد مرخصی بخواهید، آیا كارفرمای شما این اطمینان را می‌دهد كه سمت شما محفوظ خواهد ماند؟

انعطاف‌پذیری كارفرما
كارفرمای شما تا چه حد وضعیت شما را درك می‌كند؟ اگر پرستار كودكتان بیمار بود یا كسی نبود كه از فرزندتان مراقبت كند، آیا كارفرما به شما مرخصی می‌دهد؟ آیا می‌توانید دیرتر به محل كارتان بروید یا زودتر آنجا را ترك كنید؟ كار شما واقعا به چقدر زمان نیاز دارد؟ آیا می‌توانید آن را در منزل انجام دهید؟

در هنگام تصمیم‌گیری به خاطر داشته باشید كه  اگر از لحاظ مالی دچار مشكل نمی‌شوید هر تصمیمی‌كه بگیرید قابل تغییر است، اگر كارها آن طور كه شما تصور می‌كردید پیش نرفت، می‌توانید تصمیم‌تان را عوض كنید. اگر به‌طور موقت یا تمام وقت كار كردن را انتخاب كردید و فهمیدید كه دوری از فرزندتان غیر قابل تحمل است، می‌توانید مرخصی بیشتری بگیرید یا استعفا دهید. اگر تصمیم گرفتید در خانه بمانید و متوجه شدید كه: 1 به پول احتیاج دارید.2  احساس پوچی می‌كنید. 3 در محل كار موفق تر خواهید بود. سعی كنید یك كار خارج از خانه برای خود پیدا كنید

 

منبع:خانواده

برترین ها


ویدیو مرتبط :
سركار گذاشتن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماهي كودكم را باهوش می کند



سلامتيران بر اساس تحقيقات پژوهشگران موسسه ملي‌ ‌تحقيقاتبهداشتي آمريكا،مصرف ماهي و ديگر غذاهايي دريايي دردوران بارداري موجب‌ ‌باهوش‌تر شدن كودكان و رشد بهتر مهارت‌هاي آنان مي‌شود.

به گزارش رويترز، مصرف ماهي و غذاهاي دريايي در هفته كمتر از 340 گرم (ميزان سفارش شده سازمان‌هاي بهداشتي آمريكا)، كودكان آنها را از ابتلا به مشكلات رشدي محافظت نمي‌كند.

ماهی

اين درحالي است كه زناني كه غذاي دريايي مصرف نمي‌كنند درواقع با محروم كردن‌ ‌كودكان خود از مواد غذايي لازم وحياتي رشد مغزي آنها ، به نوزادان خود آسيب وارد‌ ‌مي‌كنند.

دراين تحقيق كه در دانشگاه بريستول انجام شد، كودكاني كه مادرانشان در دوران بارداري ماهي بیشتری ‌مصرف مي‌كنند، مهارت‌هاي ارتباطي واجتماعي بهتري داشته ودرسن 7 سالگي بهتر رفتار كرده و در سن هشت سالگي ازضريب هوشي كلامي بالاتري برخوردارند.