سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چگونه رنگ مو را از روی پوست پاک کنیم؟



پاک کردن رنگ مو از روی پوست

پیش از اینکه رنگ مو به پوستتان بمالد، از آن اتفاق پیشگیری کنید

 

حتی کسانی که دیگر در رنگ کردن موها در خانه حرفه‌ای شده‌اند، برخی مواقع نواقصی در کارشان پیش می‌آید. سؤال این است که چکار خواهید کرد اگر تصادفاً رنگ مو را جایی بمالید که نباید مالیده شود، مثلاً بر روی پوستتان! در این راهنما چندین راه ارزان و بدون زحمت را برایتان توضیح خواهیم داد تا بتوانید رنگ مو را از جایی که به آن تعلق ندارد پاک کنید!

راه‌های سنتی زیادی را می‌توانید از بزرگ‌ترها بیاموزید که برای تمیز کردن پوست لک شده توسط رنگ مو مؤثر هستند. اگر بتوانید سریع عکس‌العمل نشان دهید، بهترین کاری که از دستتان بر می‌آید این است که یک توپ پنبه‌ای را کمی با آب گرم خیس کنید و پیش از اینکه رنگی که روی پوستتان مالیده شده به خورد پوست برود، به آرامی آنرا پاک کنید (معمولاً چند دقیقه‌ای طول خواهد کشید تا رنگ به پوستتان نفوذ کند).

اما یک راه ساده این است، پیش از اینکه رنگ مو به پوستتان بمالد، از آن اتفاق پیشگیری کنید! قبل از اینکه دستکش‌هایتان را بپوشید، کمی نرم کننده، وازلین، یا مرطوب کننده‌ی لب به اطراف خط موهایتان و جاهای دیگری که فکر می‌کنید در معرض رنگ مو هستند بمالید، جاهایی مثل لاله‌ی گوش، ابروها، خط فک و پشت گردنتان. مرطوب کردن پوست یک پوشش محافظ ایجاد خواهد کرد تا رنگ مو نتواند به پوستتان نفوذ کند. بعلاوه، داشتن یک نشانه‌ی دیداری برای مشخص کردن خطر قرمزها، شما را در رنگ کردن موهایتان دقیق‌تر خواهد کرد.

تمیز کردن پوست لک شده توسط رنگ مو

مرطوب کردن پوست باعث می شود رنگ مو نتواند به پوستتان نفوذ کند

 

پاک کردن لکه‌ی رنگ
اگر دیگر کار از کار گذشته و پیشگیری و مشخص نمودن خطوط قرمز را پشت سر گذاشته‌اید، و حالا روی پوستتان لکه‌ای رنگ مالیده شده که باید با آن کلنجار بروید، کری هیل متخصص رنگ موی یک سالن زیبایی در لس آنجلس، به مشتریان خود این چنین توصیه می‌کند: زمانی که هنوز لکه‌ها ضعیف هستند، صبر کردن شاید بهترین سیاست باشد! کری هیل می‌گوید: اگر تنها سایه‌ای از رنگ بر روی پوست مالیده باشد، به مشتریانم می‌گویم که به خانه بروند و کمی صبر کنند تا چربی طبیعی به پوستشان بازگردد. سپس از یک پاک کننده‌ی آرایش چشم بر پایه‌ی روغن استفاده کنند و لک رنگ را تمیز کنند!

توصیه‌های دیگری هم برای پاک کردن رنگ مو از پوست وجود دارد. انتخاب آن‌ها بستگی به این دارد که چقدر رنگ به پوستتان مالیده شده، رنگتان چه مقدار پایداری دارد و اینکه به کجای بدنتان مالیده شده است. به احتمال زیاد یکی از راه‌حل‌های خانگی تست شده‌ی زیر به کارتان خواهد آمد:

-یک پنبه‌ی توپی را به کمی روغن زیتون آغشته کنید، و به آرامی به قسمتی که رنگی شده است بمالید، تا زمانی که رنگ محو شود.


-کمی اسپری مو بر روی پنبه‌ی توپی اسپری کنید. پیش از اینکه رنگ به خورد پوستتان برود پنبه را روی محدوده‌ی رنگی بمالید تا چسبندگی رنگ به پوستتان شکسته شود.


-کمی روغن بچه و پاک کننده‌ی صورت را باهم مخلوط کنید و با یک لیف حمام به محدوده‌ی لک شده به آرامی و با حرکات دایره وار بمالید تا رنگ از پوستتان پاک شود.


-اگر پوستتان حساس نیست، حتی می‌توانید کمی پاک کننده‌ی لاک ناخن را به یک پنبه‌ی توپی بمالید و آنرا امتحان کنید. پنبه را به محدوده‌ای از پوستتان که رنگی شده بمالید تا تمیز شود.
منبع:سرخاب سفیداب

 


ویدیو مرتبط :
آموزش رنگ مو - روش جدید رنگ کردن مو ...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چه عواملی در رنگ مو ، پوست و چشم نوزاد اثر دارد؟



 

 

چه عواملی در رنگ مو ، پوست و چشم نوزاد اثر دارد؟

 

بسیاری از صفات جسمی و روحی کودک وراثتی می باشد اما استفاده بعضی از میوه ها ، سبزی ها و غذاها می تواند در بعضی از صفات کودک اثر گذارد .

 

رنگ پوست نوزاد ، بهترین معرف کبد و غدد داخلی مادر است .

 

بنابراین برای این که فرزندانتان رنگ و روی خوبی داشته باشد و کبدش هم سلامت باشد در هنگام آبستنی به سراغ دوستان کبد بروید بهترین دوست کبد ، روغن زیتون است .


غیر از روغن زیتون ، روغن ماهی ، کره ، روغنهای نباتی ، خیار ، کاهو ، کاسنی ، هویج زرشک ، عناب و نعنای دم کرده برای خوش آب و رنگ شدن نوزاد فوق العاده موثر است .

 

خوردن میوه و سبزی هایی که ویتامین ث دارند در رنگ طفل موثر است و آنان را زیبا می کند .

 

رنگ خفه و تیره

خوردن غذاهای مانده و فاسد ، مخصوصا گوشتی که تولید مسمومیت می نماید ، رنگ نوزاد را تیره و مایل به زرد می کند .

 

پر خوری و علاقه به خوردن غذاهای یکنواخت رنگ کودک را تیره و خفه و مایل به زردی می نماید .


استنشاق دود زغال ، سیگار کشیدن و حتی در اتاقهای پر جمعیت نیز در تیرگی رنگ نوزاد دخالت دارد .

 

رنگ مو

1)برای آن که نوزاد موی مشکی داشته باشد :برای مشکی شدن موی سر نوزاد ویتامین د لازم است .

 

بنابراین استفاده از حرارت آفتاب در حد متعادل و خوراکی های که ویتامین های آن را دارند می تواند در مشکی شدن موی اثر بگذارد و نیز استفاده از غذاهایی که دارای مواد گوگردی هستند .

 

خوشبختانه گوگرد در اغلب غذاها مخصوصا پیاز ، سفیده تخم مرغ ، کلم ، خیار ، ترب به مقدار کافی موجود است ، افراط در خوردن شنبلیله نیز مو را مشکی می کند .

 

1) برای خرمایی شدن موی نوزاد :

وقتی مادر ویتامین به قدر زیاد داشته باشد و از ویتامین آ به مقدار زیاد استفاده کند موی نوزادش خرمایی می شود .

 

خوردن روغن ماهی هنگام حاملگی به این موضوع کمک می کند .

 

2)برای این که نوزاد سرخ مو شود :

وقتی آفتاب به سر و بدن مادر نرسد و مصرف ویتامین ها علی الخصوص ویتامین د کم باشد موی نوزاد سرخ خواهد شد پوست این اطفال چربی کمتری دارد .

 

3) بور شدن موی سر نوزاد :

 

وقتی به علل زیر ویتامین د به جنین نرسد موی او بور می شود

 

- مادر زیاد استحمام نماید

 

- مادر به قدر کافی از نور آفتاب استفاده نکند

 

.topforum.ir