سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چه زمان دیوارها را کاراملی کنیم؟!


کارامل،‌ رنگی گرم و خنثی است که با افزودن آن به دیوارهای خانه می‌توانید فضایی شیک و ایده‌آل خلق کنید. اگر استفاده درست از رنگ مبلمان و کف‌پوش را در فضایی کاراملی بدانید به آسانی می‌توانید جلوه‌های متفاوت از دکوراسیون را با بهره‌گیری از این رنگ ایجاد کنید.



مجله منزل:  کارامل،‌ رنگی گرم و خنثی است که با افزودن آن به دیوارهای خانه می‌توانید فضایی شیک و ایده‌آل خلق کنید. اگر استفاده درست از رنگ مبلمان و کف‌پوش را در فضایی کاراملی بدانید به آسانی می‌توانید جلوه‌های متفاوت از دکوراسیون را با بهره‌گیری از این رنگ ایجاد کنید. بهترین استفاده از این سایه ملایم قهوه‌ای زمانی‌ است که از آن برای ایجاد توازن در فضا یا به نمایش گذاشتن مبلمان و آثار هنری با رنگ‌های متالیک استفاده شود.


چه زمان دیوارها را کاراملی کنیم؟

1- ترکیب مونوکرومیک (تک رنگ)

اگر مبلمان و اجزای دکور قهوه‌ای باشد، رنگ کاراملی برای دیوارها به فضا حالتی مونو‌کرومیک یا تک‌رنگ می‌دهد. مثلا اتاق‌پذیرایی با کاناپه چرم قهوه‌ای و صندلی راحتی برنز کم‌رنگ با دیوارهای کاراملی هماهنگی خوبی دارد. رنگ شکلاتی با رنگ متوسط دیوارها تضاد خوبی دارد و سایه‌روشن صندلی راحتی در برابر پس‌زمینه خنثی خوب می‌درخشد. اضافه کردن کوسن‌های قهوه‌ای یا اشیایی به رنگ قرمز یا بنفش، رنگ دیوارها را به خوبی نمایان می‌کند و کاغذدیواری شکلاتی طرح مونوکرومیک را کامل می‌کند.

چه زمان دیوارها را کاراملی کنیم؟

2- ترکیب رنگ‌های گرم

چون قهوه‌ای از خانواده رنگ‌های گرم است، با رنگ‌هایی که در یک سمت چرخه رنگ هستند همخوانی زیادی دارد. چون کارامل به اندازه کافی رنگ معتدلی است می‌توان تمام دیوار‌ها را با این رنگ رنگ‌آمیزی کرد. در خصوص اتاق خواب، استفاده از جزییاتی قرمز رنگ در قالب فرش و کوسن‌های تزیینی به فضا گرما می‌بخشد ولی انرژی آن بیش از حد نیست. ترکیب رنگ ملایم کاراملی با رنگ‌های درخشان زرد و پرتقالی ایده‌آل است مانند زمانی‌که یک جفت حوله دستی زرد در حمامی با دیوارهای کاراملی استفاده کنید یا زمانی‌که دیوارهای آشپزخانه‌ای با کابینت‌ها و وسایل کاراملی را پرتغالی کنید.

3- ترکیب رنگ‌های سرد

سایه‌های متضاد مانند آبی و سبز (سبز _ آبی) با قهوه‌ای کاراملی بسیار هماهنگ هستند و احساسی خنک و آرام‌بخش به فضا القا می‌کنند. راه‌راه آبی آسمانی در مرکز یک دیوار کاراملی در حمام بسیار قابل توجه است. می‌توان این رنگ را با پر کردن یک سبد از حوله‌های قهوه‌ای و آبی و قرار دادن آن در مرکز توجه بیشتر نمایان کرد. هر دو سبز معتدل و روشن از لحاظ بصری با کاراملی هماهنگی دارند. پانل‌های سبز مغز پسته‌ای در برابر دیوارهای قهوه‌ای آشپزخانه، با کاسه‌ها و بشقاب‌هایی به رنگ سبز روشن، طرحی نوین و بدیع خلق می‌کنند. همچنین می‌توانید از سبز لجنی و چمنی برای پانل‌های راهرو یا حمام میهمان (جایی‌که می‌خواهید برق رنگ‌ها چشم را خیره کند) استفاده کنید.

4- جزییات فلزی

اشیای فلزی مانند طلا یا برنز، عناصری زیبا و دلپذیر برای استفاده در یک اتاق کاراملی هستند و فضا را شیک و در عین‌حال چشم‌گیر می‌کنند. اشیای نقره‌ای یا کرومی کمک می‌کنند ظاهر اتاق خوب به نظر بیاید. برای مثال می‌توان رنگ راه‌راه طلایی روی دیوار اصلی به کار برد یا آثار هنری یا قاب عکس‌های پلاتینی در دیوارهای کناری نصب کرد. استفاده از اثاثیه قهوه‌ای و فلزی مانند مجموعه‌ای از میزهای کناردیواری به رنگ برنز، یک قالی بزرگ طلایی‌رنگ یا نیمکتی روکش‌دار به رنگ دارچین، علاوه بر آنکه به خوبی با رنگ دیوار هماهنگ هستند، جلوه رنگ کاراملی را بیشتر نمایان می‌کنند.


ویدیو مرتبط :
کاپ کیک کاراملی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش مدت زمان اجراي پروژه هاي عمراني



مخبر کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي گفت: طي چهار سال گذشته يکي از دستاوردهاي فعاليت شرکت مادر تخصصي مجري ساختمانها و تاسيسات دولتي و عمومي کاهش مدت زمان اجراي پروژه هاي عمراني در اين بخش بود.


"ابوالقاسم رحماني" روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي ايرنا، اظهار داشت: بررسي ها نشان مي دهد دوره چهار سال گذشته عملکرد شرکت مذکور که وابسته به وزارت مسکن وشهرسازي است بر ارايه کار کيفي متمرکز بود و گام هاي مثبتي در اين ارتباط برداشته شد.


شرکت يادشده که احداث ساختمان ها و تاسيسات دولتي و عمومي را برعهده دارد، در کارنامه خود احداث ساختمانهاي جديد مجلس شوراي اسلامي، کتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران و سالن اجلاس سران را ثبت کرده است.

 

شرکت مادر تخصصي مجري ساختمانها و تاسيسات دولتي و عمومي از ابتداي فعاليت دولت نهم (نيمه 1384) تا پايان سال 1387 بالغ بر 69 پروژه با زيربناي 763 هزار و 665 مترمربع در سطح کشور از مجموع 245 پروژه ملي با زيربناي دو ميليون و 772هزار و 123 مترمربع را که در دست اجرا بود، تکميل کرد.

 

رحماني اضافه کرد: پيش از حضور برزگري بعنوان مديرعامل شرکت مذکوراجراي پروژه هاي ساختمانها و تاسيسات دولتي و عمومي به طورمتوسط حدود 9 تا 12 سال زمان نياز داشت اما با تلاشهاي صورت گرفته در دولت نهم اين ميزان به حدود سه سال رسيد.

 

وي فعاليت مديرعامل نام برده را در دوران تصدي خود بر شرکت مذکور موفق دانست و گفت: احتمال دارد، وزير مسکن وشهرسازي دولت دهم با هدف تحولي جديد در شرکت مادر تخصصي مجري ساختمانها و تاسيسات دولتي وعمومي نسبت به تغيير مديريت اين مجموعه اقدام کرده است.

 

قرار است موسي برزگري پس از دوران چهارساله فعاليت در وزارت مسکن وشهرسازي ب عنوان معاون وزير و مديرعامل شرکت ياد شده، جايگاه خود را به محمدجعفر عليزاده معاون امور عمراني استانداري اصفهان واگذار نمايد.