سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

پنج گزینه گیاهی برای مقابله با خشكی پوست



 

 

پنج گزینه گیاهی برای مقابله با خشكی پوست

 

در یك مقاله فهرستی از پنج گیاه دارویی مفید برای برطرف كردن خشكی پوست و طریقه استفاده از این  پنج گزینه گیاهی برای مقابله با خشكی پوست گیاهان ارایه شده است...

 

آیا شما هم از زمره كسانی هستید كه به دنبال راهكاری بی‌ضرر و تا حد امكان طبیعی‌تر برای حفاظت و مراقبت از سلامت پوست خود هستند یا اینكه احتمالا به لوسیون یا تركیب معجزه‌گری برای مقابله با خشكی پوست نیاز دارید؟

 

در یك مقاله فهرستی از پنج گیاه دارویی مفید برای برطرف كردن خشكی پوست و طریقه استفاده از این گیاهان ارائه شده است.

 

این گیاهان مفید با دارا بودن برخی از خواص سودمند برای ایجاد آرامش و رفع خشكی پوست عبارتند از:

 

1-نعناع:  این گیاه به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی می‌تواند پوست‌هایی را كه دچار خارش یا آلودگی هستند، آرام و نرم كند.

 

2- ریحان: ریحان برای رفع آكنه و لك‌ها در هر نوع پوستی مفید است و خواص ضد باكتریایی، ضد التهابی و ضد اسپاسمی دارد.

 

3- رزماری: این گیاه با خاصیت تقویت كنندگی و ضدعفونی كنندگی جریان خون را در مویرگ‌های خونی بهبود می‌بخشد كه در احیای حس طراوات و تازگی در پوست نقش سودمندی دارد.

 

4- آویشن: یك گیاه ضدباكتری قوی است و برای مقابله با آكنه و اگزمای عفونی بسیار مفید است.

 

5- بابونه: این گیاه خاصیت ضدقارچی، نرم كنندگی و پاك كنندگی دارد و به همین خاطر بهترین گزینه برای مقابله با التهاب و آرام كردن پوست است.

 

دستورالعمل استفاده از این گیاهان:

 

اگر قصد دارید از این گیاهان برای درمان پوست استفاده كنید ابتدا گیاهان ارگانیك و تازه را خشك كنید. بعد از این كه گیاه خشك شده را به خوبی ریز و پودر كردید یك قاشق چایخوری پر از آن را داخل 250 میلی لیتر آب جوش در یك كاسه و فنجان بریزید. صبر كنید تا گیاه سحرآمیز شما حدود 10 دقیقه داخل آب خیس بخورد سپس گیاه را از ظرف خارج كرده و مایع یا به عبارتی دم كرده باقی مانده گیاه را سرد كنید. اكنون محلول درمانگر شما آماده است می‌توانید یك حوله یا پارچه تمیز را به این مایع آغشته كنید و سپس آن را روی پوست خود بمالید و بعد اجازه دهید این رطوبت روی پوست به خودی خود خشك شود. در روزهای گرم تابستان نیز می‌توانید این مایع را در قالب‌های یخی، منجمد كنید و قالب‌های كوچك یخ را روی پوست خود بمالید و از خنكی آن لذت ببرید.

منبع:dadna.ir


ویدیو مرتبط :
خشكی پوست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روش‌های مقابله با خشكی پاییزی پوست


پاییز با همه زیبایی و جذابیتش برای برخی شروع بیماریی‌های پوستی است كه با سرمای هوا شایع می‌شوند. افراد مبتلا به این مشكل با كمی پیشگیری و استفاده از محصولات مرطوب‌كننده قبل از شروع فصل سرما می توانند شدت خشكی پوست‌ را كاهش دهند.

مجله زندگی ایده آل - ستی مولایی: پاییز با همه زیبایی و جذابیتش برای برخی شروع بیماریی‌های پوستی است كه با سرمای هوا شایع می‌شوند. افراد مبتلا به این مشكل با كمی پیشگیری و استفاده از محصولات مرطوب‌كننده قبل از شروع فصل سرما می توانند شدت خشكی پوست‌  را كاهش دهند. كارشناسان می‌گویند، فقط یادگیری چند نكته ساده شما را از شر این خشكی‌ها راحت می‌كند.

روش‌های مقابله با خشكی پاییزی پوست

بیشتر آب بنوشید

به‌طور معمول، مصرف روزانه 8 لیوان آب یك امر ضروری است اما برای افرادی كه از خشكی پوست و اگزماهای شدید رنج می‌برند، نوشیدن آب بیشتری پیشنهاد می‌شود چون روی رطوبت پوست تاثیر مستقیم می‌گذارد. هنگامی كه بدن شما دچار كم آبی است، آب موجود در پوست به نقاط دیگر بدن فرستاده می‌شود و پوست‌های شما از كم آبی شدید رنج می‌برد. با نوشیدن آب بیشتر شما می‌توانید سلامت پوست خود را در فصل سرما تضمین كنید. با نوشیدن آب بیرونی‌ترین لایه پوست‌تان شفاف و مرطوب می‌شود.

درمانی برای خشكی پاها

نظر كارشناسان پوست برای درمان خشكی پا، استفاده از كرم‌های مرطوب‌كننده مخصوص پاست. بهترین زمان برای این كار قبل از خواب است. بنابراین پاهای خود را به
مرطوب کننده آغشته كرده و سپس جوراب به پا كنید؛ این كار باعث می‌شود تا در ساعات شب رطوبت به سلول‌های كف و پاشنه پا رفته و خشكی شدید آن  بر طرف شود.

شفا‌دهنده‌های پوست‌های خشك

هیدروكورتیزون‌ در درمان‌ اختلالات‌ ناشی‌ از آلرژی‌ یا التهابی‌ پوست‌ نظیر اگزما، به‌كار می‌رود. این محصول حاوی مواد شیمیایی است كه به غیر از بر طرف كردن خشكی پوست، تورم و خارش آن را نیز التیام می‌بخشد و  فراتر از مرطوب‌كننده‌ها عمل می‌كند. هیدروكورتیزون‌های یک‌ درصد درمانی برای اگزما، گزش حشرات، پیچك سمی، درماتیت سبورئیك و واكنش‌های پوستی آلرژیك به مواد آرایشی و این نوع محصولات توصیه می‌شود.

روش‌های مقابله با خشكی پاییزی پوست

چربی‌های سالم استفاده كنید

خوردن غذاهای چرب به كسانی كه پوست‌ خشكی دارند، توصیه نمی‌شود اما استفاده از چربی‌های طبیعی مانند آووكادوو، روغن كتان، روغن زیتون و امگا3 كه حاوی هیدراتاسیون و ضد پیری هستند،پیشنهاد می‌شود. چربی‌های سالم، به تقویت غشای سلولی و افزایش توانایی پوست کمک  کرده ، چربی‌های سالم آب موجود در پوست شما را حفظ می‌كنند؛مثلا ماهی قزل‌آلا نیز حاوی چربی‌های سالمی است كه آب موجود در پوست شما را در خود نگاه می‌دارد؛ پس تا می‌توانید در فصول سرما ماهی قزل‌آلا بخورید.

ماسك‌های طبیعی را فراموش نكنید

از ماسك‌های طبیعی برای پوست‌تان استفاده كنید. این ماسك‌ها پوست صورت‌تان را لطیف و شفاف می‌كند. ماسك‌هایی مانند ژل‌های آلوئه ورا، خیار و گل‌های مختلفی مثل گل رز و محمدی پوست خشك را شفا می‌دهند.

روش‌های مقابله با خشكی پاییزی پوست

گلاب، معجزه‌گری از دل طبیعت

تا به حال از گلاب برای مرطوب كردن دست‌های‌تان استفاده كرده‌اید؟ گلاب درمانی، روش خوبی برای خشكی‌های پوست شماست. عصاره گل محمدی یا بهتر بگوییم معجزه‌گری از دل طبیعت، یک مرطوب‌كننده عالی و دارویی طبیعی است. گلاب باعث ایجاد تعادل رطوبت پوست شما می‌شود.

مرطوب‌كننده‌ها در حمام

استفاده از مرطوب‌كننده‌ها در فضای مرطوب حمام باعث می‌شود این مواد  در لابه‌لای سلول‌های پوستی شما نفوذ كند. در موقع استحمام لیف را روی پوست‌تان نكشید چون باعث تشدید قرمزی در نواحی آسیب‌دیده پوست می‌شود. لوسیون‌های بدن بهترین گزینه برای مرطوب كردن پوست هستند.