سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

نکته های ریز و مهم آشپزی



بهترین نکات آشپزی,نکات ریز آشپزی

قبل از خارج کردن ژله از قالب دور آن را با نوک چاقو از ظرف جدا کنید


خوشمزه تر شدن خورش قیمه
برای اینکه خورش قیمه شما خوشمزه تر شود لپه را ابتدا خیس کنید سپس همراه گوشت تفت دهید. مزه آن بسیار خوش طعم می شود و احتیاج به جدا پختن لپه هم نیست و مطمئن باشید، که لپه با گوشت می پزد.

خارج کردن ژله از قالب
قبل از خارج کردن ژله از قالب دور آن را با نوک چاقو از ظرف جدا کنید. سپس‌ کناره‌های ژله را با انگشتان خیس از ظرف به آرامی جدا کنید. قالب را به مدت ده ثانیه در آب گرم فرو برید، تا جداره‌ی ژله کمی ذوب شده و از ظرف جدا شود. سپس قالب را از آب بیرون آورید و به آرامی تکان دهید تا ژله کاملاً از قالب جدا شود؛ آنگاه یک بشقاب مرطوب را روی دهانه‌ی قالب بگذارید و ‌قالب و بشقاب را با همدیگر برگردانید و قالب را به آرامی تکان داده و از روی ژله بردارید.

 

بهترین نکات آشپزی,نکات ریز آشپزی

سرکه‌ ی ترشی باید خالص و بدون آب باشد، بهترین سرکه برای ترشی سرکه انگور است


تهیه ترشی
ـ سرکه‌ ی ترشی باید خالص و بدون آب باشد، بهترین سرکه برای ترشی سرکه انگور است.
ـ اگر از خالص بودن سرکه مطمئن نبودید، قبل از تهیه‌ی ترشی باید آن را چند جوش بدهید تا ترشی کپک نزند.


ـ ظرفی که می‌خواهیم ترشی را در آن بریزیم، باید کاملاً تمیز و خشک و دری محکم داشته باشد.
ـ‌ انواع میوه‌ و سبزی‌هایی که به مصرف ترشی می‌رسد باید شسته شده و کاملاً خشک باشد.
ـ ترشی را حتماً در جای خنک قرار دهید.

ترد ماندن بیسکوییت
در قوطی آن چند حبه قند بیندازید و در ضمن هرگز آن را در قوطی غیر قابل نفوذ یا پاکت پلاستیکی قرار ندهید.


پف کردن سفیده تخم مرغ
برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.

برطرف کردن کم نمکی پلو
اگر هنگام دم کردن پلو معلوم شد که نمک ندارد، فوراً مقداری آب نمک تهیه کرده و با آب روغن مخلوط کنید، سپس آن را بوسیله‌ی کفگیر بر روی تمام قسمت‌های پلو بریزید؛ بی نمکی آن کاملاً رفع خواهد شد.

جلوگیری از ترک خوردن تخم مرغ
برای اینکه تخم مرغ، هنگام آب‌پز شدن ترک نخورد، کمی نمک یا سرکه به آب آن اضافه کنید و با حرارت معمولی آن را بپزید، در هر حال بهتر است تخم مرغ‌ها را قبل از پخت زمان کوتاهی زیر شیر آب داغ بگیرید تا دمایی که از یخچال گرفته است تعدیل شود.


اگر در حین پخت، تخم مرغ ترک خورد، فوراً آن را از آب بیرون آورده مقداری نمک بر جای ترکیدگی بپاشید، تا دوباره به هم بچسبد

نکاتی درمورد ترشی, نکاتی برای پخت تخم مرغ

حتما از شب قبل لیمو ها را در آب خیس کنید


نکاتی در مورد لیمو عمانی
ما از مادران خود یادگرفته ایم که وقتی می خواهیم از لیمو عمانی در غذا استفاده کنیم باچاقو چند سوراخ در آنها ایجاد کنیم اما ...


ما از مادران خود یاد گرفته ایم که وقتی می خواهیم از لیمو عمانی در غذا استفاده کنیم با چاقو چند سوراخ در آنها ایجاد کنیم اما بهتر است به جای سوراخ لیمو عماتی را از وسط دو نیم کنیم و هسته های آنها را خارج کنیم که اگر تلخ بود تلخی آن با خارج کردن هسته ها از بین برود یکی دیگر از کارهایی که باید انجام دهید این است که حتما از شب قبل لیمو ها را در آب خیس کنید .سعی کنید از پودر لیمو استفاده نکنید زیرا خورشت شما را کدر می کند .

قابل ذکراست معروف ترین و بهترین لیموعمانی متعلق به کشور عمان پایتخت اردن می باشد و شهرت جهانی دارد.

 

نکاتی برای خانم های خانه دار,خوشمزه تر شدن خورش قیمه

اگر می خواهید تندی فلفل شما کمتر باشد دانه های درون فلفل را خارج کنید


چگونه فلفل تند را از فلفل شیرین تشخیص دهیم
تندی فلفل به خاطر دانه های داخل آن می باشد فلفل ها با یکدیگر فرق دارند بعضی از آنها تند هستند و بعضی دیگر شیرین هستند .

معمولا از ظاهر فلفل می شود به تندی آن پی برد اگر فلفل ریز باشد معمولا تندتر است . و یا اینکه اگر فلفل تازه نباشد و چین وچروک داشته باشد و رنگش تیره باشد تندی بیشتری دارد .

اگر فلفل براق باشد معمولا تند تر است از بوی فلفل هم می توان به تندی آن پی برد . اگر می خواهید تندی فلفل شما کمتر باشد دانه های درون فلفل را خارج کنید .

 

گردآوری : بخش آشپزی صبح بخیر


منبع : yakhdarbehesht.com


ویدیو مرتبط :
نکته های ریز قهوه تلخ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نکته هایی ریز و مهم در پاک کردن آرایش صورت که هر خانمی باید بداند!!



پاک کردن آرایش

پاک کردن آرایش باید بخش مهمی از مراقبت روزانه‌ی پوستتان باشد

 

پاک کردن آرایش صورت شاید به نظرتان کار بسیار ساده و پیش پا افتاده ای باشد ولی اگر به سلامت پوست صورت تان علاقه مند هستید این نکته های ریز را بدانید.


آرایش صورت را چگونه پاک کنیم؟
پاک کردن آرایش باید بخش مهمی از مراقبت روزانه‌ی پوستتان باشد. نکات متنوعی برای پاک کردن موثر آرایش وجود دارد و همه می گویند باید در پایان روز تمام آثار آرایش را از صورتمان پاک کنیم، ولی گفتنش از انجامش آسان تر است. اثر چیزهایی مثل خط چشم و ریمل گاهی حتی بعد از استفاده از پاک کننده‌ی آرایش هم به جا می ماند! با این راهنما پاک کردن آرایش برایتان مثل آب خوردن خواهد شد.
 
برای پاک کردن آرایش، به ترتیب شروع کنید
برای راهنمایی در مورد پاک کردن آرایش بهتر است از پایه شروع کنیم. احتمالا اینکار را خودتان هم خودبخود انجام می دهید، به ترتیب پاک کردن آرایش می‌تواند به سرعت کارتان بسیار کمک کند.با پاک کردن رژ یا برق لب شروع کنید و بعد به سراغ چشم ها بروید، و با پاک کردن بقیه ی صورت کار را تمام کنید.
 
برای پاک کردن آرایش، با چشم ها به ملایمت رفتار کنید
ریمل و خط چشم معمولا سخت تر از بقیه ی آرایش ها پاک می شوند. ممکن است وسوسه شوید که چشمتان را بمالید و بسایید تا پاک شود ولی اینکار اصلا برای پوستتان خوب نیست. پاک کننده‌ی آرایش مخصوص چشم بهترین گزینه برای پاک کردن سایه‌ی چشم، خط چشم و ریمل است. کمی از پاک کننده آرایش چشم را روی پد پنبه ای بزنید و آن را روی پلک و مژه‌هایتان قرار دهید. سپس به آرامی آن را به گوشه‌ چشم ها بکشید، این کار را تا پاک شدن کامل آرایش تکرار کنید.
 
برای پاک کردن آرایش تان، پاک کننده مناسبی انتخاب کنید
در هنگام خرید همیشه ملایم ترین پاک کننده ی ممکن برای نوع پوستتان را انتخاب کنید. در اثر استفاده از پاک کننده‌های خشن و بیش از اندازه قوی، پوستتان خشک شده و در نتیجه ی این اتفاق، بیش از حد چربی تولید خواهد کرد. پاک کننده را با حرکات دایره ای روی پوستتان بمالید و آرایش را همین طور که پیش می روید به آرامی پاک کنید. بیشتر آرایش، خصوصا اگر پیش تر آرایش لب و چشمتان را پاک کرده اید، باید در این مرحله پاک شود.

 

ملایم ترین پاک کننده آرایش

بعد از پاک کردن آرایش، صورت تان را آبکشی کنید

 

بعد از پاک کردن آرایش، صورت تان را آبکشی کنید
پس از پاک کردن آرایش، آنچه باقی مانده را با آب ولرم بشویید. از ساییدن آثار باقی مانده با پارچه و حوله خودداری کنید چرا که به پوستتان آسیب می رساند. پاشیدن آب ولرم، به صورتتان برای از بین بردن آنچه باقی مانده کافی ست (یادتان نرود که آب داغ یا سرد به پوستتان شوک وارد می کند).
 
بعد از پاک کردن آرایش، صورت تان را خشک کنید
حالا بعد از پاک کردن آرایش، از پارچه یا حوله ای برای خشک کردن پوستتان استفاده کنید. آهسته پارچه یا حوله را روی پوستتان فرود بیاورید و از کشیدن و مالیدن آن بر پوست خودداری کنید. حتما در پایان کار، از مرطوب کننده استفاده کنید.
 
کلک های جایگزین برای پاک کردن آرایش
گاهی اوقات، ما تمام لوازم پاک کردن آرایشمان را همراه نداریم. در این مواقع استفاده از مرطوب کننده و پاک کردنش با دستمال کاغذی آسان ترین روش بدون آب است.
 
با ملایمت رفتار کنید
ملایمت کلمه‌ی کلیدی پاک کردن آرایش است. ممکن است فکر کنید که استفاده از محصولات و حرکات ملایم ناکارآمد است ولی این طور نیست! ملایمت تنها به معنای برآشفتن پوست به کمترین میزان ممکن است، چرا که پوست صورت پوستی به شدت حساس است.

منبع : سرخاب سفیداب