سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

نحوه دوختن زیپ مخفی


زیپ ها انواع مختلفی دارند، از زیپ ساده، مخفی و زیپ شلوار گرفته تا زیپ جداشونده و زیپ شلوار جین. بعضی از خانم ها اغلب در تمیزدوزی زیپ های مخفی مشکل دارند و بعد از دوخت زیپ مخفی، در واقع زیپ همچنان در لباس مشخص است




صبح بخیر:  زیپ ها انواع مختلفی دارند، از زیپ ساده، مخفی و زیپ شلوار گرفته تا زیپ جداشونده و زیپ شلوار جین. بعضی از خانم ها اغلب در تمیزدوزی زیپ های مخفی مشکل دارند و بعد از دوخت زیپ مخفی، در واقع زیپ همچنان در لباس مشخص است. برای آنکه نکات ریز و فنی مربوط به دوختن زیپ مخفی را بدانید، این چند مرحله را رعایت کنید.

نحوه دوختن زیپ مخفی

1. زیپ مخفی زیپی است که در درز مخفی می شود و دوخت آن مانند زیپ های معمولی نیست. قبل از هر چیز باید زیپ را آماده کنید. ابتدا آن را باز کنید و کاملاً اتو بزنید تا صاف شود و لبه های آن را باز کنید. زیرا دوخت زیپ مخفی باید تا حد ممکن از لبه زیپ باشد تا زیپ کمتر نمایان شود.

نحوه دوختن زیپ مخفی

2. نوار زیپ را روی درزی که قرار است بدان دوخته شود سوزن بزنید و برای راحتن دهید و آن را کوک بزنید. مراقب باشید که فاصله زیپ از از لبه های پارچه به یک اندازه باشد تا بیرون زدگی نداشته باشد.

نحوه دوختن زیپ مخفی

3. پایه چرخ را به پایه مخصوص زیپ تغییر دهید. به آرامی با دست چرخ کنید تا سوزن روی زیپ بیاید و جایش محکم شود. اگر پایه چرخ را درست روی زیپ بگذارید، وقتی چرخ می کنید درست از کنار لبه دوخته می شود و چیزی بیرون نمی ماند. همینطور که در حال دوختن هستید، سوزن ها را دربیاورید تا زیر پایه گیر نکنند.

نحوه دوختن زیپ مخفی

4. برای طرف مقابل هم همین کارها را بکنید.

نحوه دوختن زیپ مخفی

5. زیپ را بالا بکشید و دو لبه پارچه را روی هم قرار دهید و سوزن بزنید. پایه چرخ معمولی را وصل کنید و آن را در راستای پایین زیپ قرار دهید و درست از کنار زیپ تا پایین بدوزید که قسمت پایین زیپ هم دیگر مشخص نباشد.

نحوه دوختن زیپ مخفی

6. در مرحله آخر قسمت زاپاس کنار زیپ را با فاصله نیم الی یک سانت بدوزید تا رشته های پارچه یا نخ دیگری در زیپ گیر نکند و آن را خراب نکند و بدین ترتیب درز را کامل کنید.


ویدیو مرتبط :
نحوه تعمیر زیپ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نحوه استفاده از ماشین حساب مخفی گوگل



 

ماشین حساب, آموزش اینترنت, ترفند گوگل

 موتور جستجوی گوگل علاوه بر امکان جستجوی صفحات اینترنتی امکانات و قابلیت‌های کاربردی دیگری نیز دارد. یکی از این قابلیت‌ها، ماشین حساب گوگل است که بسیاری از کاربران از وجود آن بی‌اطلاع هستند. جالب این که این ماشین حساب، یک ماشین حساب ساده نیست و علاوه بر امکان محاسبه 4 عمل اصلی، امکان محاسبه نسبت‌های مثلثاتی و عملیات دیگر را نیز دارا می‌باشد. در این ترفند به نحوه کار با این ماشین حساب خواهیم پرداخت.

برای دسترسی به این ماشین حساب:
ابتدا وارد موتور جستجوی گوگل به نشانی www.google.com شوید.
سپس عبارت calculator (به معنای ماشین حساب) را جستجو کنید.
خواهید دید که در بالای لیست نتایج یک ماشین حساب ظاهر می‌شود که می‌توانید به راحتی با آن کار کنید.
لازم به ذکر است شما نیازمند این نیستید که برای محاسبه عملیات ریاضی خود حتماً وارد ماشین حساب شوید. بلکه می‌توانید عملیات مورد نظر خود را در قسمت جستجو، جستجو کرده و نتیجه را در ماشین حساب بببینید. به عنوان مثال با جستجوی 2+2، نتیجه که عدد 4 خواهد بود را در ماشین حساب خواهید دید. همچنین با جستجوی عبارت cos 90 نیز معادل کسینوس 90 درجه را مشاهده خواهید کرد.

منبع:tarfandstan.com