سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

نحوه جلوگیری از سیاه شدن سیب،موز و قارچ



راه حل هایی برای سیاه نشدن مواد غذایی, نحوه نگهداری قارچ


آیا تا به‌ حال‌ دچار این‌ مشکل‌ شده‌اید که‌ پس‌ از پوست‌ کندن‌ سیب‌ برای تهیۀ سالاد میوه‌ یا موز یا‌ انواع‌ دسرها آن‌ها بسرعت‌ و در مجاورت‌ هوا رنگ‌ اصلی‌ خود‌ را از دست‌ بدهند؟ راه جلوگیری از این مشکل را در ادامه بخوانید.

این‌ مسئله‌ هنگام‌ پوست‌ کندن‌ سیب‌زمینی‌ هم‌ تا زمان‌ سرخ‌ کردنش‌ صادق‌ است. بیشتر خانم‌های‌ خانه‌دار از سیاه‌ شدن‌ و تغییر رنگ‌ قارچ‌ هم‌ پس‌ از شستشو یا ماندن‌ آن‌ در یخچال‌ شکایت‌ دارند.


_ برای‌ سیاه‌ نشدن‌ سیب‌زمینی‌ تنها کافی‌ است‌ پس‌ از پوست‌ کندن‌ و خلال‌ کردن‌ یا ریز کردن‌ آن‌ مقداری‌  آب‌ ولرم‌ را در ظرفی‌ بریزند و یک‌ قاشق‌ چایخوری‌ سرخالی‌ نمک‌ به‌ آن‌ بیفزایید و تا زمان‌ استفاده،‌ سیب‌زمینی‌ها را در آن‌ آب‌ نمک‌ نگه‌ دارید. نمک‌ موجود در آب‌ هم‌ باعث‌ مزه‌دار شدن‌ سیب‌زمینی‌ می‌شود و هم‌ از پس‌ دادن‌ ویتامین‌های‌ سیب‌زمینی‌ به‌ آب‌ جلوگیری‌ می‌کند.

_ جهت‌ جلوگیری‌ از سیاه‌ شدن‌ موز، سیب‌ و قارچ، چارهِ‌ کار‌ استفاده‌ از چند قطره‌ لیموترش‌ است. کافی‌ است‌ پس‌ از پوست‌ کندن‌ و قاچ‌ کردن‌ این‌ مواد آن ها را در کاسه‌ای‌ بریزید و مقدار کمی‌ (نصف‌ یک‌ لیموترش‌ کوچک‌ کافی‌ است) آبلیموی‌ تازه‌ روی‌ آن‌ بچکانید و ظرف‌ را طوری‌ تکان‌ دهید که‌ آبلیموها به‌ تمام‌ مواد آغشته‌ شوند. حال‌ می‌توانید با خیال راحت‌ قارچ‌ را با همان‌ رنگ‌ اولیهِ‌ خود در فریزر قرار دهید و با موز و سیب‌ خود نیز سالاد میوه‌ای‌ درست‌ کنید که‌ ‌ سیاه‌ نشود.

منبع : aftabir.com


ویدیو مرتبط :
تبدیل موز سیاه شده به موز تازه با روشی عجیب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تشریح نحوه دستگیری واردکننده قارچ مقدس




اخبار حوادث - تشریح نحوه دستگیری واردکننده قارچ مقدس

دادستان شیراز نحوه دستگیری واردکننده ماده مخدر موسوم به قارچ مقدس را تشریح کرد و گفت: این ماده از مشتقات هروئین است.

 القاصی مهر دادستان شیراز با اعلام این خبر گفت: دو هفته قبل یک توزیع کننده مواد مخدر بازداشت شد.

وی افزود: در بررسی و بازرسی از محل اختفای این فرد موفق شدیم ۱۸ کارتن ماده مخدر قارچ مقدس را شناسایی و توقیف کنیم.

القاصی مهر افزود: در این پرونده یک متهم که این ماده مخدر را از یکی از کشورهای اروپایی وارد کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

دادستان شیراز گفت: این ماده مخدر به صورت تکه‌های کاغذ است که معتادان آن را در سقف دهان قرار می‌دهند و به تدریج جذب بدن می‌شود.

القاصی مهر گفت: براساس بررسی‌های انجام شده در ازمایشگاه‌های مواد مخدر مشخص شده تاست که این ماده مخدر از مشتقات هروئین است.

دادستان شیراز گفت: این کاغذهای مخدر هر قطعه‌اش که برای یک وعده مصرف می‌شود به قیمتی حدود ۱۸۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شده است.
اخبار حوادث - فارس