سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

مردان متولد نیمه اول آبان چطور آدم‌هایی هستند؟


متولدین آبان از آن دسته آدم‌های سفت و سختی هستند كه در بیشتر مواقع برقرار كردن یك ارتباط خوب با آنها مشكل خواهد بود. آبانی‌ها به علت همین ویژگی منحصربه‌فردشان تاثیرگذارتر از متولدین ماه‌های دیگر هستند.




مجله ایده آل:  متولدین آبان از آن دسته آدم‌های سفت و سختی هستند كه در بیشتر مواقع برقرار كردن یك ارتباط خوب با آنها مشكل خواهد بود. آبانی‌ها به علت همین ویژگی منحصربه‌فردشان تاثیرگذارتر از متولدین ماه‌های دیگر هستند. اما اگر بتوانیم برخی از این ویژگی‌های اخلاقی و نحوه تفكرات‌شان را شناسایی كنیم به طور قطع برقراری این ارتباط برایتان ساده‌تر خواهد بود. نكته جالب اینجاست كه وقتی قلق آبانی‌ها را بدانید خواهید دید كه آنقدرها هم كه گمان می‌كردید انسان‌های غیرقابل انعطافی نیستند.

مردان متولد نیمه اول آبان چطور آدم‌هایی هستند؟

حامد بهداد 6 آبان 1352- 26 اکتبر 1972

چرا پس‌انداز نمی‌کنی!


متولد اول آبان: در زندگی موفق و از عزت و ثروت برخوردار است. اصولا از راه ارث به ثروت می‌رسد. بنابراین باید خود را به روال عادت سرگرم و مراقب عادت‌هایش باشد. فردی خوشبخت و با محبت است. این خوشبختی به علت خوش‌ذاتی و خوش‌نیتی اوست. آزادی را دوست دارد، با آداب و رسوم مخالف است به طوركلی روحیه‌ای مستقل دارد و علت مخالفتش با آداب و رسوم هم از همین‌جا نشات می‌گیرد. از نظر مادی به دیگران توصیه‌هایی مفید می‌كند كه خود از عمل به آن سر باز می‌زند. فكر اقتصادی خوبی دارد اما برای آن از خودش بهره‌ای نمی‌برد. مهم نیست چقدر درآمد دارد آنقدر ولخرجی می‌كند كه چیزی برای روزگار پیری نمی‌گذارد. بهتر است كمی پس‌انداز كردن پول را یاد بگیرد در غیر این صورت در آینده دچار مشكل خواهد شد.

از کسی حرف‌شنوی ندارد


متولد دوم آبان: به طور كلی فردی مادی‌گراست یا بهتر بگوییم مادیات در زندگی‌اش نقش مهمی را ایفا می‌كند. با كمك طبقات ممتاز خوشبختی را به دست می‌آورد و به دلیل روحیه‌ای كه دارد با دختری ثروتمند ازدواج می‌كند و پول‌دار می‌شود. قدرت ریسك بالایی دارد كه در بیشتر مواقع نیز موفق خواهد شد و اصولا در معاملاتی كه خطر ورشكستگی در آنهاست موفق است و موقعیت مالی خوبی پیدا می‌كند. خیلی منطقی است و  مسائل شخصی و اجتماعی را كاملا مجزا می‌داند. خودش را عقل كل می‌داند و از كسی حرف‌شنوی ندارد. در عقایدش راه و رسم خود را دارد. آنقدر روی عقایدش مصمم است كه او را به دردسر می‌اندازد. بزرگ‌ترین مشكل او این است كه عقایدش را به دیگران تحمیل می‌كند. همیشه به دنبال پول است و در این راه نیز موفق خواهد بود. اما با اینكه به پول علاقه دارد اما جمع‌آوری ثروت هدف او نیست، تمام توجه‌‌اش به برآوردن آرزوهایش معطوف است و درآمدش را صرف آنچه دوست دارد می‌كند و این ویژگی‌اش را تنها برای خودش نمی‌خواهد بلكه اعضای خانواده‌اش را هم از آن بی‌نصیب نمی‌گذارد.

قابل اعتماد و با وفا


متولد سوم آبان : همه‌كاره و هیچ‌كاره است و به بسیاری از موضوعات علاقه دارند اما قدرت پیگیری آنها را ندارد. به خواندن كتاب علاقه زیادی ندارد و این باعث می‌شود دانش او سطحی باشد. بیشتر از تجربیاتش استفاده می‌كند و به نصایح دیگران توجه نمی‌كند. سفر به كشورهای خارجی را دوست دارد. به راحتی می‌توان به او اعتماد كرد. صادق، باوفا، خوش‌ذات ولی ناپایدار است. هرچند كه زیاد اهل مطالعه نیست اما حافظه قوی دارد و سخنور و معلمی خوب است به راحتی پول به دست می‌آورد اما به همان اندازه هم زود پولش را از دست نمی‌دهد. بنابراین در مسائل مادی فراز و نشیب‌های بسیار دارد. گاهی ثروتمند و گاهی هم برعكس دچار اوضاع مادی بی‌سامان می‌شود.

پا رو دمش نذار


متولد چهارم آبان: می‌خواهد بدون كار كردن از زندگی لذت ببرد خیلی باهوش است و همیشه از شرایط بیشترین استفاده را می‌كند. فردی بی‌حال و تنبل نیست اما كم‌تحرك است. در مسائل مادی كامیاب است و به راحتی پول به دست می‌آورد. چون فكر خلاقی دارد افكارش مثبت نیست اما سعی می‌كند ظاهرا خوب باشد ولی از درون نگران است كه این قضیه به سلامتش آسیب خواهد رساند. در مورد آینده نگران است و برای رهایی از این نگرانی اگر تنها باشد بیش از اندازه خرج می‌كند. بزرگ‌ترین خطری كه تهدیدش می‌كند افسردگی است كه از نظر جسمی و ذهنی كارها را مشكل‌تر می‌كند. معمولا تنهایی را ترجیح می‌دهد و می‌خواهد او را به حال خودش رها كنند و دوست ندارد در این مواقع پاپی او شوند.

مردان متولد نیمه اول آبان چطور آدم‌هایی هستند؟


بهروز افخمی 4 آبان 1335- 24 اکتبر 1955

دست‌و‌دلباز برای همسر

متولد پنجم آبان: به طور كلی شخصیتی پیچیده دارد و نمی‌توان او را پیش‌بینی كرد. او به معلولان و بیچارگان كمك می‌كند و با همه می‌تواند رابطه خوبی برقرار كند البته اگر خودش بخواهد. می‌تواند شخصیت روحی خود را گسترش دهد. اگر بخواهد می‌تواند طوری عمل كند كه كسی متوجه او نشود. گاهی افسرده است و كارها و رفتاری پیش‌بینی‌ناپذیر دارد. از خودش مطمئن و در پی استقلال و تسلط یافتن بر دیگران است. اما اصلا به دیگران اطمینان ندارد و افكارش متعصبانه است. وضع مالی خوبی دارد و بیش از اندازه معمول پول به دست می‌آورد و خوب می‌داند كه پولش را چگونه خرج كند. به ویژه برای همسرش دست و دلباز است و از تمام رفاه و آسایش حاصل از پول بهره می‌گیرد

قدرت اراده

متولد ششم آبان: شخص بخشنده‌ای است و به همه كمك می‌كند به خصوص به بیمارستان‌ها و مدارس خیلی كمك می‌‌كند. به علت تغییرات شغلی فراوانی كه خواهد داشت باید به فكر آینده‌اش باشد. در غیر این صورت از این شاخه به آن شاخه پریدنش او را به حالت بلاتكلیفی درمی‌آورد كه برای خودش و اطرافیانش زیان‌آور خواهد بود. احساسات خود را كمتر بروز می‌دهد و ظاهرا آدمی سرد به نظر می‌آید. اما گول ظاهر او را نخورید این نشان ندادن احساساتش از غرورش نشات می‌گیرد. قدرت اراده شگفت‌آوری دارد و در اجرای نقشه‌هایش هرگز دچار تردید نمی‌شود و به هرچیز كه بخواهد می‌تواند برسد. ازدواج را دوست دارد و در سنین پایین ازدواج می‌كند. از معدود متولدین آبانی است كه زود ازدواج می‌كند. از همسرش انتظار نظم و نظافت دارد چون علاوه بر تمام ویژگی‌هایش كمی هم وسواس دارد و از او می‌خواهد كه مهربان بماند. مهربان بودن كسی با او به حدی رویش تاثیرگذار است كه می‌توان آن را از نقاط ضعفش نام برد.

عاشق بچه‌ها...


متولد هفتم آبان: این فرد بدخلق و متغیر است و به كارهایش اعتمادی نیست. چیزی كه امروز ممكن است برایش جالب باشد فردا برای او تكراری خواهد بود. شجاع است و در زندگی زیاد خطر می‌كند و تا حدودی ماجراجوست. هیچ جا ثابت نمی‌ماند. متفكر و باهوش و تا اندازه‌ای افراطی است. بزرگ‌ترین دلبستگی‌اش به شغلش است و این دلبستگی منجر می‌شود كه هر روز در كارش پیشرفت كند و ثابت نماند و زندگی پرماجرایی داشته باشد. سخاوتمند و عاشق بچه‌هاست و به راحتی با آنها ارتباط برقرار می‌كند. كمی سلطه‌جو و ایرادگیر است و هر چیزی او را راضی نمی‌كند. به خصوص در خرید لباس و كیف و كفش خیلی وسواس به خرج می‌دهد. بی‌قراری خصوصیت اصلی اوست كه حاصلش نگرانی و بی‌خوابی خواهد شد. اما كمتر دچار چنین مشكلاتی می‌شود.

ماجرا جوست، عجله دارد!


متولد هشتم‌ آبان:  خوش‌بین، سخاوتمند و خوشبخت است و خوشبختی‌اش را با دیگران تقسیم می‌كند. ذهنی پاك و مذهبی دارد و سفر به مكان‌های مقدس از علایق اوست. آرام و صمیمی به نظر می‌آید و با اطرافیانش طوری برخورد می‌كند تا بتوانند به او اطمینان كنند ولی در درون خصوصیات دیگری دارد. در عین پرتحرك بودن، بی‌قرار است. این بی‌قراری گاهی در او ایجاد استرس می‌كند. در رویارویی با مشكلات، قدرت كافی دارد. اما خیلی حوصله مواجه شدن با مشكلات را ندارد. در شغلش موفق بوده و وضع مالی خوبی دارد. این موفقیت را مدیون زحمات و تلاش‌های خودش است از طرفی هم بلندنظری، قدرت رهبری و شور و حرارتش او را به جلو می‌برد و در زندگی به آسایش می‌رسد. در انتخاب همسر مشكل‌پسند است و آرزومند داشتن همسری است كه بتواند به او افتخار كند و زیبا، باهوش و خوش‌رفتار باشد و هر آنچه یك مادر باید داشته باشد در همسرش جست‌وجو می‌كند. این مرد متفكر، باملاحظه و ماجراجوست و آرزو دارد زود به خواسته‌هایش برسد و كمی هم عجول است.

باهاش قرار نذار!


متولد نهم آبان : جاه‌طلب، مغرور و مقتدر است. به دنبال كسب شهرت و رضایت‌خاطر فوری است. دوست دارد رضایت همه را جلب كند. فردی بااراده، واقع‌بین و در امور مادی موفق و عاشق سفر است. اما وقت‌شناس نیست و در كارهایش دچار تاخیر و مشكلات می‌شود اما وضع مالی او خوب است. ثروت‌اندوزی نمی‌كند اما ظاهرا پول‌دار به نظر می‌رسد. ولخرج است و خانه‌‌اش را خوب تزیین می‌كند. زرنگ و هوشیار است و می‌خواهد كه همسرش در دیدگاه‌های او سهیم باشد. اهل مشورت است و هیچ كاری را بدون مشورت انجام نمی‌دهد. سلطه‌جوست و می‌خواهد همه به میل او رفتار كنند. در غیر این صورت از آنها كینه به دل خواهد گرفت.

5 آبان 1338- 25 اکتبر 1958

کمال تبریزی 5 آبان 1338- 25 اکتبر 1958

اتو کشیده و منظم


متولد دهم آبان:  این فرد انرژی زیادی دارد و این انرژی را به دیگران هم منتقل می‌كند و روی دیگران تاثیر فراوانی دارد. در هر كلامش خلاقیت، نیرو و سلطه‌گری دیده می‌شود. و همین موضوع توجه همه را به او جلب خواهد كرد. عقیده به نظم و ترتیب دارد و فردی مقتدر است و در اجرای نقشه‌هایش مصمم و محتاط است. از تجربیات خودش و دیگران بهترین استفاده را می‌كند. به زیردستان یاری می‌دهد، شوخ‌طبع است اما به كسی بی‌احترامی نمی‌كند. حساس است و از بی‌توجهی ناراحت می‌شود. توقع دارد همه به او اهمیت بدهند به خصوص وقتی بیمار می‌شود. عصبانیت او چندان طول نمی‌كشد و قلبی بی‌آلایش و بخشنده دارد. وقتی عصبانیتش بخوابد همه چیز را به راحتی فراموش می‌كند. در زندگی موفق است و به علت طبیعت پویا و قدرت سازگاری با اجتماع موفق خواهد شد.

تا اندازه‌ای عصبی  ولی مهربان


متولد یازدهم آبان:  زیاد به خودش توجه نمی‌كند و این بی‌توجهی می‌تواند عواقب بدی برایش داشته باشد. برای اینكه در زندگی موفق شود باید تمایلات خود را كاملا بشناسد. باید تلاش كند تا اعتمادبه‌نفسش را تقویت كند كه در نتیجه بتواند خوب تصمیم بگیرد. به رغم ویژگی‌های مثبتی كه دارد اعتمادبه‌نفس پایینی دارد. استعداد بسیاری از كارهای هنری و رؤیایی را دارد ولی از استعدادش بهره لازم را نمی‌گیرد و مجبور است به كمك دیگران متوسل شود كه در نتیجه دچار یاس می‌شود البته این ویژگی از همان فقدان اعتمادبه‌نفس نشات می‌گیرد و زندگی برایش حكم میدان جنگ را پیدا می‌كند كه او ابدا آمادگی این مبارزه را ندارد. تا اندازه‌ای عصبی ولی اجتماعی و خوش‌قلب است و كمتر با دیگران مخالفت می‌كند. او خوش‌لباس و علاقه‌مند به آرامش و هماهنگی است.

وای سرم را بردی!


متولد دوازدهم آبان: به خود اعتماددارد و به علت ویژگی اخلاقی دیر یا زود مسئولیت‌ها را به گردن می‌گیرد. به همین دلیل می‌تواند به اطرافیانش كمك كند. همیشه این احساس را دارد كه می‌تواند كارهای بزرگ انجام دهد و اگر فرصتی پیش آمد چنین خواهد كرد و هیچ وقت به توانایی‌های خودش شك نمی‌كند. به همین دلیل وقتی مسئولیتی به او واگذار می‌‌شود از زیر بار آن شانه خالی نمی‌كند. به خود متكی است و خودش تصمیم می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد كه هركسی برای او تصمیم بگیرد. افكارش را به راحتی عنوان می‌كند و عادت دارد بلند حرف بزند و به نظم، قانون علاقه‌مند است. از لحاظ روحی، مهربان ولی ظاهرا خشن است. اما نباید گول ظاهرش را خورد قلبی مهربان دارد. در حرف زدن رك و در سخنوری مهارت دارد.

مردان متولد نیمه اول آبان چطور آدم‌هایی هستند؟


سعید راد 4 آبان 1323- 24 اکتبر 1943

زورش زیاده!


متولد سیزدهم آبان: پرتحرك و باهوش است. این فرد پیوسته هدف‌های متفاوتی دارد و می‌خواهد ذهنش را از بندهای اجتماعی و محیط رها سازد. خودرأی بودن را دوست ندارد و از شخصیتی جالب برخوردار است. همه او را دوست دارند و به هنر و موسیقی عشق می‌ورزد. توجه خود را روی هر كاری كه بگذارد نتیجه‌ای بسیار خوب خواهد داشت. چون ذاتا فردی باهوش و باذكاوت است. نكته مثبت این فرد، فداكاری او در راه اعتقاداتش است و به هر كسی اجازه نمی‌دهد اعتقادات او را زیر سؤال ببرد و از آنها دفاع می‌كند. سالم و قوی است و به خانواده و بچه‌هایش دلبسته است و تمام تلاشش این است كه محیط مناسبی را برایشان خلق كند و با وجود بدخلقی و خودمركزی، زندگی زناشویی خوبی خواهد داشت و همسر و فرزندانش از او راضی خواهند بود.

مردان متولد نیمه اول آبان چطور آدم‌هایی هستند؟

SAM SHEPRAD آبان 1323- 5 نوامبر 1943

شکاک و قانونمند


متولد چهاردهم آبان: این شخص قدرت ذهنی و لیاقت سازماندهی بسیاری دارد.  از پس مشكل‌ترین كارها برخواهد آمد. از قدرت قضاوت نسبت به همنوعان خود برخوردار و زرنگ و مهربان است و هیچ وقت حق كسی را ضایع نمی‌كند. به دیگران شك دارد و از راه‌های غیرمعمول پول به دست می‌آورد اما قانون‌شكنی نمی‌كند و ذاتا فردی منظم است و عاشق هنر و زیبایی است. قوه تخیلی بسیار قوی دارد. بی‌قرار و دوستدار سفر است و در زندگی‌‌اش تغییرات فراوانی وجود دارد. توان پیگیری هدف‌های خود را دارد و به آنها می‌رسد و به آنچه هست افتخار می‌كند.

دوست‌داشتنی و پر انرژی


متولد پانزدهم آبان: برای خویشاوندان و دوستان فردی فداكار به شمار می‌آید. بسیار دوست‌‌داشتنی است و همیشه كسی وجود دارد كه او باید حمایتش كند. استعداد هنری، نقاشی و موسیقی دارد معمولا كارهای سخت و پر مسئولیت را به او می‌‌دهند. در زندگی با عموم مردم مرتبط می‌شود و دیدارش بسیار خوشایند است. همراه او بودن به آدم انرژی، شور و حرارت می‌دهد. احساساتی است ولی آن را برای خودش نگه می‌دارد.


ویدیو مرتبط :
یكساله شدن نوزادى كه ٣ ماه و نیمه متولد شده بود !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز پشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نویسی چک‌پول‌های یکصد هزار تومانی از نیمه دوم آبان



 

 

دبیرکل بانک مرکزی از آغاز پشت نویسی چک پول‌های یکصد هزار تومانی از پانزدهم آبان ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا، 'محمود احمدی' افزود: بعد از این مرحله پشت نویسی چک پول های 50 هزار تومانی نیز انجام خواهد شد.

وی با بیان آنکه تاکنون حدود 50 میلیون قطعه اسکناس 10 هزار تومانی منتشر شده است، گفت: بانک‌ها مجاز به استفاده از این اسکناس‌ها در دستگاه‌های خودپرداز خود هستند و منعی برای بهره‌گیری از آنها در این دستگاه‌ها وجود ندارد.

احمدی درباره خرید و فروش وام‌های پرداختی شبکه بانکی در بازار، گفت: این پدیده همانند سایر موارد غیرمجاز که در روزنامه‌ها تبلیغ می‌شود می‌باشد و این در حالی است که بانک مرکزی از گذشته بر روی برخورد با آن تمرکز کرده است.

وی درباره عملیاتی شدن چک پول‌های 200 هزار تومانی در بازار نیز گفت: این چک پول‌ها در حال حاضر برای عرضه آماده و قرار است پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در صورت نیاز توزیع شود.

دبیرکل بانک مرکزی درباره اتخاذ تدابیر لازم برای پرداخت یارانه نقدی مرتبط با قانون هدفمند سازی یارانه‌ها، گفت:‌ برهمین اساس قرار است از زمان اعلام دولت، ‌شبکه بانکی کشور و شعب کشیک تا آخر وقت اداری نسبت به پرداخت یارانه‌ نقدی تعیین شده اقدام کنند.

احمدی ادامه داد: این امر برای کاهش میزان حضور مردم در شعب بانک‌ها صورت می‌گیرد.

اسکناس‌های 20 و 50 هزار تومانی چاپ نمی‌شود

دبیرکل بانک مرکزی گفت: هرچند چاپ اسکناس‌های 20 و 50 هزار تومانی در دستور کار بانک مرکزی قرار ندارد اما حوزه طراحی اسکناس این بانک آمادگی کامل را برای چاپ این اسکناس‌ها دارد.

احمدی اظهار داشت: با وجودی که تلاش می‌کنیم تا اجازه ورود چک پول‌های 200 هزار تومانی به بازار را دریافت نمائیم اما هنوز این اجازه را دریافت نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: چک پول‌های موجود در بازار 50 و 100 هزار تومانی است و ما قصد داریم به مرور که اسکناس‌های 10 هزار تومانی را وارد بازار کنیم، به همان مقدار 50 هزار تومانی را از بازار خارج نمائیم.

احمدی با بیان اینکه هم اکنون اجازه ورود 200 هزار تومانی به بازار صادر نشده، گفت: اسکناس 10 هزار تومانی وجه نقد رایج در کشور است، این در حالی است که پشت نویسی چک پول‌های 50 و 100 هزار تومانی نیز در آینده شروع خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد طبق سیاست بانک مرکزی قصد نداریم که تکیه مبادلات مردم را بر وجه نقد قرار دهیم، به همین دلیل در زمان حاضر استفاده از 200 هزار تومانی کنار گذاشته شده است...../تحلیل:عصرایران