سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

لری پیج؛ دانشجویی که اینترنت را متحول کرد


امروزه در کشورمان کاربرهای اینترنتی اتصال خود به این فضای گسترده و بی نهایت را با باز کردن گوگل می سنجند. سایتی که اکنون به عنوان پربازدیدترین وب سایت موجود در اینترنت شناخته شده و قوی ترین موتور جست و جویی است که کاربرهای عادی می توانند از آن استفاده کنند.

هفت صبح: اگر اولین تجربه شما در اینترنت مربوط به دو دهه پیش شود مطمئنا در آن سال ها بیش از دیگر سایت ها با یاهو سر و کار داشته اید. سایتی که سال ها پیش به عنوان اولین و آخرین مقصد کاربرهایی شناخته می شد که در فضای اینترنت به دنبال جست و جوی چیزی بودند.

 این وضعیت همینطور ادامه داشت تا اینکه در سال 1996 میلادی سایتی به نام گوگل شروع به کار کرد. سایتی که طی دو سال ابتدایی کار خود کاربرهای بسیاری را جذب کرده و به مرور زمان با اضافه شدن قابلیت های مختلف تبدیل به بهترین موتور جست و جو در فضای اینترنت شد. اکنون وضعیت با دو دهه پیش کاملا متفاوت است. امروزه اگر به دنبال چیزی در اینترنت باشید اولین و آخرین مقصد شما گوگل است.

 امروزه در کشورمان کاربرهای اینترنتی اتصال خود به این فضای گسترده و بی نهایت را با باز کردن گوگل می سنجند. سایتی که اکنون به عنوان پربازدیدترین وب سایت موجود در اینترنت شناخته شده و قوی ترین موتور جست و جویی است که کاربرهای عادی می توانند از آن استفاده کنند.

لری پیج؛ چهره ای که بخشی از موفقیت دنیای فناوری را تضمین کرد

شروع یک رویا

اما اصلی ترین سوالی که در این بین به وجود می آید، مربوط به خالقان و طراحان این وب سایت قدرتمند است. وب سایتی که در این روزها دایره کاری خود را گسترش چشمگیری داده و به زمینه های مختلفی همچون تلفن های همراه، سیستم های چند رسانه ای، سرگرمی و ... نیز وارد شده است.

لری پیج و سرگی برگین در سال 1996 میلادی زمانی که به عنوان دانشجوی مقطع دکترا در دانشگاه استنفورد مشغول تحصیل بودند، اولین پایه های گوگل را بنا کردند. در آ« زمان گوگل تنها وب سایتی برای جست و جو در فضاهای داخلی و محدود بود. با این حال پیج و برگین دست از تلاش برنداشته و دامنه کاری خود را گسترش داده و درسطح جهانی مطرح شدند. در این بین لری پیج نقش کلیدی در موفقیت گوگل ایفا کرد.

او با طراحی الگوریتمی جدید، ساختاری در جست و جوی اینترنتی را شکل داد که امروز به عنوان بهترین نمونه موجود شناخته می شود. این الگوریتم که پیج رنک نام دارد با اختصاص دادن رتبه و امتیاز خاص به وب سایت های مختلف و استفاده از آنها در پیدا کردن نتیجه مورد نظر، موتورهای جست و جوگر را متحول کرده و به این چیزی تبدیل کرد که امروزه ما از آن استفاده می کنیم.

نتیجه حاضر لری پیج و سایتش را تبدیل به یکی از مهمترین بخش های دنیای فناوری کرد. با این حال اتمام کار پیج و برگین با پروژه گوگل نبوده و آنها رویاهای بزرگتری را در ذهن داشتند. رویاهایی که امروز به آنها دست پیدا کرده اند.

لری پیج؛ چهره ای که بخشی از موفقیت دنیای فناوری را تضمین کرد

هوش مدیریتی

در آن سال ها که پست الکترونیک به یاهو خلاصه می شد، گوگل بزرگترین نیاز کاربرها را برطرف کرد. قبل از شروع به کار جی میل تمامی سرویس دهنده های ایمیل تنها فضاهای چند 10 مگابایتی را در اختیار کاربرها قرار می دادند اما بعد از شروع به کار جی میل به صورت محدود، کاربرها به یکباره با یک گیگابایت فضا روبرو شدند که در قالب اینترنت آن سال ها چیزی فراتر از تصور بود.

جی میل در ابتدای کار به صورت محدود و تنها به وسله دعوتنامه در اختیار کاربرها قرار گرفت اما بعد از گذشت مدتی به صورت عمومی درآمد. در حال حاضر هر چند دیگر سرویس دهنده های موجود نیز از این لحاظ محدودیت خاصی را به وجود نمی آورند اما راحتی کار و سرعت بالای جی میل این بخش از گوگل را به یکی از بهترین انتخاب های ممکن تغییر داده است.

لری پیج در همین رابطه توضیح داده که در ابتدای طراحی جی میل تیم گوگل تمامی نکات مثبت و منفی دیگر ایمیل های موجود را بررسی کرد. در آن زمان با توجه به فضای اینترنت و نبود سایت های عمومی به صورت گسترده کاربرهای عادی نیاز شدیدی به فضای بیشتر برای ذخیره سازی و ارسال داده های خود داشتند.

 همین امر به عنوان اصلی ترین هدف لری پیج درآمده و باعث شد که او مراحل طراحی جی میل را به همراه تیمی قدرتمند شروع کند. پیج در همین راستا اعلام کرد که آنها در ابتدای کار جی میل از موفقیت آن اطمینان نداشتند. با اینحال ارائه دسترسی محدود و دیدن استقبال کاربرها مسیر را برای ادامه کار هموار کرد.

لری پیج؛ چهره ای که بخشی از موفقیت دنیای فناوری را تضمین کرد

اشتباهات قابل جبران

با وجود تمامی توضیحات ارائه شده مدیریت لری پیج در گوگل بدون اشتباه نبوده. وی در مقطع های مختلف تصمیم های نادرستی را اتخاذ کرده که هر چند ضرر آنچنانی به شرکت وارد نکرده اند اما با اینحال به عنوان ضعف های وی شناخته می شوند.

از پیگیری بخش های جدیدی همچون گوگل پلاس گرفته تا ایجاد تغییرات ناکارآمد در بخش های مختلف موتور جست و جوگر گوگل از جمله مواردی هستند که لری پیج به نوعی در آنها نقش داشته است.

از پیگیری بخش های جدیدی همچون گوگل پلاس گرفته تا ایجاد تغییرات ناکارآمد در بخش های مختلف موتور جست و جوگر گوگل از جمله مواردی هستندکه لری پیج به نوعی در آنها نقش داشته است.

شاید بزرگترین دست آورد لری پیج طی این سال ها استفاده از ایده های موجود و پیاده سازی دوباره و خوب آنها باشد. بی شک گوگل تعداد زیادی پروژه مختلف را به سرانجام مناسب رسانده اما اکثر آنها به عنوان نوآوری شناخته نشده و تنها تکاملی مناسب بوده اند بر ایده هایی که در دنیای فناوری سال ها سرگردان بوده اند.


ویدیو مرتبط :
تغییر دهندگان بازی - لری پیج و سرگی برین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داستان لری پیج و Google


لری پیج، نام شناخته شده ای در دنیای دیجیتال به شمار می‌رود که امروزه، موفق‌ترین مدیرعامل در میان شرکت‌های آمریکایی انتخاب شده است.