سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

لباس های قدیمی تان را نو نوار کنید


از لباس‌های قدیمی‌تان خسته شده‌اید؟ فقط کافی است کمی رنگ، وایتکس و حوصله داشته باشید تا نو نوار شوید!



مجله زندگی ایده آل: تقریبا 10 سال پیش بود که تکنیک سایه روشن در طراحی و تولید لباس، بازار پوشاک جهانی را از آن خود کرد! امروزه دوباره این تکنیک با رنگ‌های شاد تابستانی پشت ویترین مغازه‌ها بازگشته و البته با قیمت‌های بالاتر! اما نگران نباشید. شما می‌توانید با کمی صبر و حوصله و خلاقیت و با هزینه بسیار کمتر لباس‌های جدید و قدیمی خود را از شال، روسری و کیف گرفته تا پیراهن، شلوار، دامن و جوراب، متفاوت و زیبا کنید.  این کار به 2 طریق امکان‌پذیر است: با استفاده از رنگ یا وایتکس. این به خلاقیت خودتان بستگی دارد. برای مثال شما می‌توانید به طور همزمان از چند رنگ برای قسمت‌های مختلف لباس و از وایتکس برای کمرنگ‌کردن قسمت‌های دیگر استفاده کنید اما به یاد داشته باشید که هرچه لباس‌تان ساده‌تر باشد شیک‌تر خواهد بود. اگر هم رنگ‌های شلوغ با شخصیت‌تان سازگار است، دست خود را باز بگذارید و هرقدر که می‌خواهید رنگ‌آمیزی کنید. در اینجا یک شیوه از تکنیک سایه روشن با استفاده از رنگ برای شلوارهای جین یا پارچه‌ای و کتان را آموزش خواهیم داد. برای شلوارهای تیره نیز می‌توانید همین تکنیک را با استفاده از وایتکس انجام دهید.

وسایل مورد نیاز:

  • شلوار سفید
  • سطل یا تشت
  • رنگ مایع مخصوص پارچه
  • آب سرد
  • چوب لباسی یا 2 عدد قلاب آویز
  • روزنامه باطله
  • بطری اسپری آب



1. سطل یا تشت را تا نیمه با آب سرد پر کنید و اجازه دهید همه جای شلوار در آن خیس بخورد.



2. شلوار را از داخل سطل درآورید و رنگ را به مقدار دلخواه درون آب بریزید.



3. یک تکه پارچه سفید را تا نیمه داخل محلول رنگ ببرید تا ببینید آیا پایین پارچه به اندازه‌ای که می‌خواهید تیره می‌شود یا خیر.  



4. شلوار را با چوب لباسی، درست در بالای سطل آویزان کنید طوری که پایین شلوار تا جایی که می‌خواهید درون سطل رنگ قرار گیرد.



5. اجازه دهید شلوار برای 8 تا 21 ساعت در همین وضعیت باقی بماند. هر یک تا 2 ساعت نیز کل شلوار را با آب اسپری کنید تا خشک نشود و رنگ بتواند به بالای شلوار منتقل شود.



6. پایین شلوار را از داخل رنگ درآورید و زیر آن روی زمین روزنامه بیندازید و اجاره دهید شلوار خشک شود. سپس یک بار دیگر کل شلوار را با آب سرد آبکشی کنید. یادتان باشد که همیشه شلوارتان را با آب سرد و بدون لباس‌های دیگر بشویید تا رنگ آن به بقیه لباس‌ها منتقل نشود.


ویدیو مرتبط :
چرا لباس نو نخریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پوشیدن لباس های قدیمی با مد روز



با روش های زیر به راحتی از لباس های قدیمی تان استفاده کنید.


نوعی نیم تنه زنانه با دامن کوتاه
من اهمیتی نمی دهم که چه تعداد از دختران نوعی نیم تنه زنانه با دامن کوتاه پوشیده اند. اگر شما  بتوانید راه های مختلفی را برای این مدل بافت ها  پیدا کنید ، آنگاه توانسته اید نگاه تازه ای به این قضیه داشته باشید. بنابراین می توانید انواع لباس های قدیمی اتان را مطابق با مد روز درآورید.


نوعی نیم تنه زنانه که پائین آن یک نوار پهن به شکل یک دامن کوتاه قرار دارد را روی یک ژاکت بافت می پوشیم طوری که آستین های آن بلند و از جنس ژاکت می شود به این ترتیب از این نیم تنه ساده به طریق دیگری استفاده کرده ایم.

نحوه پوشیدن لباس های قدیمی, پوشیدن لباس قدیمی با مد


لباس چرم
پوشیدن بلوز یقه دارساده زیر یک پیراهن چرم کوتاه و بدون آستین در نهایت آنرا به صورت یک پیراهن یقه اسکی با تنه ی چرم و آستین های بلند از همان جنس یقه درمی آورد.

 

نحوه پوشیدن لباس های قدیمی, پوشیدن لباس قدیمی با مد


شلوارجین رنگی
به جای استفاده از شلوارهای جین رنگی به منظور روشن جلوه دادن پیراهن و کت های بیرنگ، آنها را باید با یک بلوز همرنگ آن پوشید که هر دو تک رنگ باشند. به این ترتیب جلوه بیشتری پیدا می کنند.

 

نحوه پوشیدن لباس های قدیمی, پوشیدن لباس قدیمی با مد


ژاکت ورزشی
پوشیدن این ژاکت ورزشی بزرگ زمانی زیبا جلوه می دهد که آنرا با یک دامن فانتزی مینی ست کنیم . لباسی مناسب برای پیاده روی عصر می باشد.

 

نحوه پوشیدن لباس های قدیمی, پوشیدن لباس قدیمی با مد


یقه به شکل گردنبند
استفاده از این یقه برای این بلوز که یقه ی آن باز است بسیار مناسب می باشد و با اضافه کردن این یقه سادگی آن را از بین می برد و آن را در تن ما زیباتر جلوه می دهد.

 

نحوه پوشیدن لباس های قدیمی, پوشیدن لباس قدیمی با مد

 

منبع : seemorgh.com